Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:40

Heb een tijdje geleden Farmfood gesproken en dit voorgelegd. Hij raadde mij aan om op versvlees te gaan. Ik vertelde hem dat het weinig zin had want Jesda laat dat op een gegeven moment staan. We hadden Jinn toen nog niet. Meneer Farmfood verzekerde mij dat honden dat niet lieten staan. Ik zeg ik geef je een maand of 2/3. En ja hoor na 2 maand wilde Jesda het niet meer eten. Ik natuurlijk gebeld met die beste meneer en hij vond het super vreemd. Al met al nog geen stap verder. Farmfood vind ze wel lekker want wanneer ze in een goeie periode zit en gewoon netjes 2x de bak leeg eet dan gaat het ook wel snel...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:50

hier heel goede eters gelukkig :) lusten alles
staan overigens op barf, kan met vanalles trainen, brokjes die ik gekregen heb, snoepjes uit de dierenwinkel maar favoriet is natuurlijk de frikandel! :D

ahh ik ben zo trots op m n lieve bisoutje , heb een nylon bench gekocht zodat ik kan oefenen. wil haar straks uiteindelijk ook op show een keer alleen achter laten maar nu gaan dan de sirenes nog volop aan ;) ook begin ik eind feb met basis cursus waar ze met de theorie in de auto of bench moet blijven. dus hard oefenen!
heb ik dat ding net op gezet, zit madame er al in :D
zit ik op de bank, gaat ze er uit zichzelf in! :D nu nog oefenen op ander terrein :D

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:01

Bella is een vuilnisvat, die eet werkelijk echt alles, vandaag nog wat boerenkool weggewerkt dat op de grond viel (rauw nog wel :') )
ook Aedan eet tot nu toe alles eigenlijk. hoop dat dat zo blijft.
ik gebruik voor training puppy voer van simpsons, 80% vlees, importeer ik uit engeland want die versie is in nederland niet te krijgen, zijn mooie kleine brokjes. ik probeer aedan over te zetten op een kong aan een touwtje en dat gaat goed.
mijn moeders vroegere hond trainde ik met rauwe frikandel, enige waar ze het voor deed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:04

Mama_Rianne schreef:
Hier geen moeilijke eters, maar hier staan ze op vers vlees.. en dat gaat er bij alle honden wel goed in volgens mij.

Nee hoor ;) die van mij staan er ook op. Tessa kan niet tegen brok, maar ze eet alsnog vaak niet. Gewoon een zeikerd, er zijn maar een paar merken die ik kan voeren waar ze redelijk op blijft eten. Ook een jaar lang alleen barf gevoerd, in het begin at ze alles, op het laatst bijna niks meer.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:16

jilleroo schreef:
Bella is een vuilnisvat, die eet werkelijk echt alles, vandaag nog wat boerenkool weggewerkt dat op de grond viel (rauw nog wel :') )
ik gebruik voor training puppy voer van simpsons, 80% vlees, importeer ik uit engeland want die versie is in nederland niet te krijgen, zijn mooie kleine brokjes. ik probeer aedan over te zetten op een kong aan een touwtje en dat gaat goed.
mijn moeders vroegere hond trainde ik met rauwe frikandel, enige waar ze het voor deed.

jij hebt vast ian dunbar gelezen of naar zijn seminar geweest ;) :D

zo wil ik het volgende nest ook gedeeltelijk gaan afspenen :) kvv in de kong en vastbinden aan de ren

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:18

JesdaPower schreef:
Heb een tijdje geleden Farmfood gesproken en dit voorgelegd. Hij raadde mij aan om op versvlees te gaan. Ik vertelde hem dat het weinig zin had want Jesda laat dat op een gegeven moment staan. We hadden Jinn toen nog niet. Meneer Farmfood verzekerde mij dat honden dat niet lieten staan. Ik zeg ik geef je een maand of 2/3. En ja hoor na 2 maand wilde Jesda het niet meer eten. Ik natuurlijk gebeld met die beste meneer en hij vond het super vreemd. Al met al nog geen stap verder. Farmfood vind ze wel lekker want wanneer ze in een goeie periode zit en gewoon netjes 2x de bak leeg eet dan gaat het ook wel snel...

Rianne :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:23

Hier een tijdje vlees gevoerd, smuldier en rodi. Gingen de honden alleen erg moeilijk van poepen en nogal een gedoe met ontdooien.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:24

Ik heb ook nog een nylon bench, kenny vind m alleen maar eng, gaat er ook scht niet in. Ijzeren ook niet trouwens.
Eten erin, lekkers erin niks werkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:02

essiesilly schreef:
jilleroo schreef:

jij hebt vast ian dunbar gelezen of naar zijn seminar geweest ;) :D

zo wil ik het volgende nest ook gedeeltelijk gaan afspenen :) kvv in de kong en vastbinden aan de ren

uhm nee, ken de hele man niet, nog nooit van gehoord..... ik vind trainen met een speeltje als beloning gewoon handig... als ie dan af gaat liggen in het vak kan ik het speeltje naar hem toegooien bijvoorbeeld.
zo traint 1 van mijn instructeurs ook , die heeft herders die niets willen doen voor voedsel ofzo maar wel helemaal geschift worden van een bal aan een touwtje... ik heb een kong omdat die heel klein is, (small) en omdat die makkelijk te vervangen is.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:14

Mooie bench Es! Ik wil ook zo'n mooie, maar dan liever in 't lime groen := De fleeceriem die ik ga maken word lime + roze + cremé wit gevlochten. Dé kleurtjes voor Lhinniepinnie, vind ik dan.

Hier gelukkig geen lastige eter. Soms laat ze haar bak staan, maar dat is mijn eigen schuld. Dan heb ik haar teveel gegeven. Ze stond op 800gr smuldier, maar dat kreeg ze niet meer op. Groeispurt is blijkbaar over. Nu krijgt ze 600gr en de bak is weer leeg.

Ja Seni, mevrouw was gisteren letterlijk aan't mutsen. Dit is haar eerste loopsheid en weet ook niet zo goed wat zij er mee moet zegmaar ;) Normaal springt ze hordes, maar gisteren *grr* 4x goed en daarna er omheen draaien. Aangezien we daarvoor het kort draaien na een horde hadden geoefend. Na dan maar de kat... links ging 2x goed, toen op rechts en schoot in de stress met als gevolg dat ze meer op mij lette en van de kat donderde --> ging daarna helemaal niet meer over de kat zonder hulp.
Band- tunnel geoefend ging goed, dus horde voor de band meegepakt --> mevrouw weigerde de band te springen. *Kan er toch ook langs baas* En voor de horde neerzetten resulteerde wel in door de band springen XD
Dus ... JA, mevrouw heeft toch last van d'r hormonen. Lessen voor aankomende weken ook afgezegd. Wel jammer. Had gehoopt dat dit leuke afleiding was + wil eigenlijk zo trainen dat ik de beginners bij mijn KC kan overslaan.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:29

Balen zeg lhinnolijf

Zaterdag om 11.20 weer trainen , wow heb er echt zin in

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:32

Ik heb die ballen aan een touwtje ook, jilleroo en een kong aan een touwtje. Ik heb sommige oefeningen die niet met voer gaan, maar wel met de bal. Hij is gekker van de bal dan van eten, maar dat zorgt er soms wel voor dat hij in mijn nek probeert te springen om hem te pakken :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:03

Hmm die kong klinkt misschien wel iets voor Bodhi. Ik oefen de paaltjes nu met bal maar ik wil niet op de training met een bsl staan dusik moet nog een speeltje v8nden wat net zo leuk is maar geen bal is :p

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:20

Mecx was een slechte eter en werd slechter Hoe langer ze op kvv stond.

Uiteindelijk terug op brokjes en nu doet ze het super.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:31

Hier ook een goede eter nu we weer terug zijn op brokken. In het weekend krijgt hij er Lukullus blik bij.

Mooie bench es

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:55

ik vraag me wel eens af of het ook te maken kan hebben met het zogenaamde fast food effect, zoveel smaakmakers etc door de brokken die je heerlijk vind en je lichaam ook maar artificial zijn toegevoegd.
zoals de dik en smaakmakers in macdonalds hamburgers etc... zat mensen die geen gezond eten eten omdat ze fast food lekkerder vinden...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:41

Ja zou kunnen inderdaad.
Maar heb liever dat mijn hond eet dan dat hij heel vaak helemaal krom loopt van de buikpijn hihi

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:07

Zou kunnen maar het eten werd een steeds groter drama.
Die blik in Mecx haar oogjes zei voldoende :j
Dan kan ik wel willen dat ze kvv eet, maar dit werd gewoon echt sneu.

Zin in morgen :D
Werken tot 12.00 dan snel naar huis, Mecx haar puzzelkleed ophalen en dan lekker naar een hotelletje in ijmuiden.
Lekker even wat quality time aan het strand!
En dan zaterdag lekker de snertwandeling.
Vervolgens hoop ik dan zondag helemaal voldaan een lekkere relax dag op de bank te hebben ;)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:10

Ik wissel de training ook af met de ene keer voer en de andere keer een speeltje.
1 van de Borders heeft alleen niks met voer, die beloon in bij de behendigheid met een speeltje, wordt ze helemaal blij van!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:52

Bij Jolie hoef ik echt niet af te wisselen met spelen haha die doet het alleen voor voertjes :D spel geeft ze niks om
Bisou dan weer wel :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:05

Hier een goede eter en voor spel werkt hij minder hard dan voor voer.
Staat overigens op brok (Taste Of Wild) omdat hij niet tegen vers kan. Wat jammer is want ik ben groot fan van versvoer :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:10

Levi eet ook taste of the wild :). 4 smaken

Met behendigheid belonen we veel met speeltje, maar hij krijgt wel wat lekkers als hij de bal weer afgeeft.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:20

ik heb op zich niets tegen brok hoor, zolang het kwalitatief goed brok is met veel vlees, zoals idd taste of the wild of orijen of simpsons.

Bella heeft ook niets met speeltjes, thuis speelt ze er wel mee, vind ze leuk maar op training geeft ze er geen moer om. Aedan vind het wel leuk dus dat komt wel goed denk ik haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:43

Ik ben erg blij dat ik de bal en voer af kan wisselen bij Tay. Tessa kan je in huis ook met beide belonen, maar buitenshuis vindt ze niks leuk/lekker. Dat was wel heel lastig trainen. :=

Tay mocht zondag een klein afstandje stellen, heel leuk. Ze hebben een jute kussenachtig iets vast naar hun lijf op elleboog hoogte ongeveer, jutten hem een beetje en dan mag ik hem los laten. Viel mij mee hoe goed die lompe donder kan timen :') Op dit moment is het echt de ideale hond met trainen, goed speuren, goed appel als hij bij de les is en bijten doet hij super. Met appel zijn we begonnen met springen, nouja, het commando hoog aanleren. Er staan 3 sprongetjes achter elkaar op 20 cm, dan leert hij en timen en het commando.

Hebben jullie nog een idee wat we kunnen doen met Tessa? Trainen vindt ze vreselijk, raakt ze echt compleet van over de zeik. Speuren kan ik 1 keer per maand doen voor de lol, anders vertikt ze het en raakt weer in de stress. Andere sporten lijken mij lastig, ze is angst agressief. Met enkele honden valt ze niet meer uit, maar bij meer honden krijg je daarna thuis een terugval.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:45

Fijn dat het zo goed gaat met Tay!