Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:32

Ja een OllIE haha, niet een OllY;p Maar goed, op de BS zijn ze eindelijk samen haha. Hoewel die van jou dat vast niet zo gezellig zal vinden, zo´n hyperdepiep Olly beest.

Vind het voor zo´n titel show ook wel bijzonder, Dortmund is toch wel een show waar ook veel Nederlanders altijd heen gaan. Maar goed, heb jij geluk;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:11

Elin staat ingeschreven voor de show in Bleiswijk. Weet iemand hoe het daar gaat met parkeren? Moet ik net als bij de wds op voorhand reserveren? Is het ver lopen? en dan nog, kan je op de show een beetje fatsoenlijk met honden en karretje richting je ring lopen ipv duwen en proppen zoals de wds?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:18

Bleiswijk wordt gehouden op het terrein waar ook Hazerswoude gehouden wordt, prima (gratis) parkeergelegenheid en niet te ver lopen :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:19

Neej schreef:
Bleiswijk wordt gehouden op het terrein waar ook Hazerswoude gehouden wordt, prima (gratis) parkeergelegenheid en niet te ver lopen :)

Top dank je wel. Ik ben alleen nog bij de wds en winner geweest vandaar..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:02

Preppen voor Herning is begonnen :D Vanmiddag Oll z'n oortjes en nek geknipt, morgen zijn de voeten en bevedering aan de beurt :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:05

Succes!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:52

Afbeelding
Blij ei :+:

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:03

Knap dier! Hij heeft al in de gaten wat er gaat gebeuren zeker?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:35

Aan z'n blije pretbek te zien wel :Y)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:46

Elin is ook al in de voorbereiding.. Voetjes geknipt en in bad geweest vandaag.

Dan gaat ze vrijdag nog eens met witshampoo zodat wit ook echt wit is.. En dan doet de fokker zaterdag ochtend haar oortjes knippen (ik ben veel te bang dat ik het fout doe).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:40

Oll is zo goed als klaar :) Moet nog gewassen worden (doen we zo en mss donderdag nog een x) en ik moet even lengte uit z'n bevedering halen maar dat doe ik pas op t moment dat ie gewassen en gedroogd is :P En misschien wat bijpunten hier en daar maar ook dat kan pas als ie gewassen en gedroogd is :P Yay voor vachthonden *\o/*

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:57

Neej schreef:
Oll is zo goed als klaar :) Moet nog gewassen worden (doen we zo en mss donderdag nog een x) en ik moet even lengte uit z'n bevedering halen maar dat doe ik pas op t moment dat ie gewassen en gedroogd is :P En misschien wat bijpunten hier en daar maar ook dat kan pas als ie gewassen en gedroogd is :P Yay voor vachthonden *\o/*

Op zo een moment wens ik altijd dat ik een kortharige hond had.. :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:06

Olly gaat gewoon onder de douche avond van tevoren en klaar;p

Hoewel die nu een litteken heeft op z´n zij, dus dat moet ik een beetje wit gaan maken als zijn vacht niet terug groeit..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:12

Ik ben toch wel erg blij met mijn kortharige hond. Nageltjes knippen in de week voor de show, op de dag zelf even met zo’n schapenvacht handschoen over haar vacht heen en wij kunnen de ring in. Maar wij zijn nog wel veel aan het oefenen zodat het showen zeg steeds makkelijker gaat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:18

succes allemaal. ik ga pas kortrijk weer. sowieso met 3 borders en een aussie, misschien komt er nog een duitse herder bij.

Mijn borders heb ik zo'n uur/anderhalf uur voor nodig. De 2 kleuren vacht met aparte shampoo wassen, volledig uitblazen, ondervacht die teveel is weghalen, de kraag en bruik uitkammen. en dan de pootjes en oren rond knippen en fluff die teveel is uitdunnen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:16

Och ik vind het wel leuk hoor, om m'n hond te trimmen :) Lekker boetseren met haar :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:47

Neej schreef:
Yay voor vachthonden *\o/*

Ik loop donderdag een ringtraining mee, borstel mijn vachthond vrijdag en zaterdag shinen in Bleiswijk ;)

Ze is hooguit alleen een beetje gepikeerd dat ze vrijdag niet op stal mag ravotten in de modder.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:04

Chubby, ik heb even terug gezocht maar scheelt toch wel dat jouw hond niet echt (veel) wit heeft.. Ik zie mezelf nog niet met Elin die meer geel/bruin is dan wit in de ring verschijnen.. -O-

Afbeelding
Dit is namelijk geen uitzondering en die poten komen wel weer moddervrij als het droogt maar toch echt niet meer wit.. :')

Afbeelding
En dan dit tijdens de WDS..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:06

Ik ga zondag naar Bleiswijk, jammer dat we elkaar missen Chub.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:15

XxDiandraxX schreef:
[ [url=m/AZGLUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Hier zo'n pietlut die bang is om natte pootjes te krijgen. Hij is gisteren ook maar 2x buiten geweest, want het regende... :roll:

Ik hoef gelukkig niet te wassen. Juist niet wassen, dan ontploft zijn haar. Wat dat betreft zo baas, zo hond... Ik ben wel altijd weken aan het plukken...

Een kortharig hond zou wel handig zijn, maar dan ben je die tijd die je nu was bezig met die korte piekhaartjes altijd uit je kleding/bankstel te halen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:58

Esplendido schreef:
Ik ga zondag naar Bleiswijk, jammer dat we elkaar missen Chub.

Ja dat is zeker jammer!

Gelúkkig is Runa niet wit! Zij loopt praktisch alle dagen buiten bij de paarden :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:00

Ik heb geen last van korte piekhaartjes hoor;) De meeste haren die ik hier zie zijn van mijn hond die een iets langere vacht heeft.. En de 3e is ruwhaar, dus daar heb ik helemaal geen last van.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:01

Ik heb mijn pre-show-ritueel wel eens uitgeschreven hier he :P

Overigens met dagen als gister dweilt Ollie ook de straten van het dorp met zn bevedering en tja, hij mag bij mij gewoon hond zijn en dat betekent dat ie blijbaar liever zwart was geweest _O- lekker laten gaan, dat droogt wel weer op en in de panagenics heb ik het idee dat ie ook daadwerkelijk weer echt wit wordt/blijft. Ideaal.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:03

Chubby schreef:
Neej schreef:
Yay voor vachthonden *\o/*

Ik loop donderdag een ringtraining mee, borstel mijn vachthond vrijdag en zaterdag shinen in Bleiswijk ;)

Ze is hooguit alleen een beetje gepikeerd dat ze vrijdag niet op stal mag ravotten in de modder.

Jij hebt een flap toch? of een zweedse? HEUL ander haar iig dan de mijne :P En toch is dat ook een vachthond en kun je er heel wat werk in steken, als je zou willen ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:16

Overigens ziet die van mij er ook wel zo uit hoor, ook de dag vóór een show ;)

Afbeelding