Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:16

Nee haha mijn 4 legden zowat elke dag 4 bruine eieren, en de laatste tijd was er telkens een wit ei, maar tegenwoordig legt er iemand windeieren.. ik zal dat gekookte ei eens proberen ! @amaris

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:17

Mijn zijdehoentje Toos woont sinds vrijdag ergens buiten. Ik heb zo'n gevoel dat we over 21 dagen opnieuw kuikens hebben ;) Ik kan haar nest niet vinden, we zoeken iedere avond met zaklamp. Ze meldt zich smiddags ergens en is dan razendsnel weer vertrokken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:46

Ik ga mijn haan weg doen. Mocht er iemand interesse hebben in een witte Wyandotte kriel?

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:48

Hoi allemaal.

Bij ons is er een kuikentje geboren! ! *\o/*
Nu alweer 3 weekjes oud.

Ik heb de kip en kuiken in de serre in een afgezet hoekje, maar ik zou ze graag weer buiten willen . Is ook fijner voor hun.

ik heb al een groot nachthok voor ze een wil die dan naast de andere kippenren zetten, met hun ren tegen de ander aan.
Kan dat?

Iemand zei datje ze dan nooit bij de anderen kan doen. . Terwijl dat wel de bedoeling is als hij/zij oud genoeg is.

Iemand tips of ideeën?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:18

tuttifrutti schreef:
Hoi allemaal.

Bij ons is er een kuikentje geboren! ! *\o/*
Nu alweer 3 weekjes oud.

Ik heb de kip en kuiken in de serre in een afgezet hoekje, maar ik zou ze graag weer buiten willen . Is ook fijner voor hun.

ik heb al een groot nachthok voor ze een wil die dan naast de andere kippenren zetten, met hun ren tegen de ander aan.
Kan dat?

Iemand zei datje ze dan nooit bij de anderen kan doen. . Terwijl dat wel de bedoeling is als hij/zij oud genoeg is.

Iemand tips of ideeën?

Wat leuk, gefeliciteerd!

Toos had ik ook apart van de anderen en na een week of 3 erbij gezet. Ging prima!
Ik had tegen mezelf gezegd dat een volgend nestje in het grote hok mocht, maar mevrouw had een compleet andere planning 8-) Ze heeft buiten een nest gemaakt, in mijn tractorhok. :')
Ik telde 11 eieren, ik heb er 4 weggehaald, dat vond ik wel érg veel!

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:37

@Antheman

dankjewel!! Is zo leuk om haar te zien groeien. Word ook al wat tam *\o/*

heb je ze dan savonds bij de anderen in het nachthok gezet en in de ochtend met zn allen naar buiten? Of..?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:20

tuttifrutti schreef:
@Antheman

dankjewel!! Is zo leuk om haar te zien groeien. Word ook al wat tam *\o/*

heb je ze dan savonds bij de anderen in het nachthok gezet en in de ochtend met zn allen naar buiten? Of..?

Nee hoor, ik bedien Toos op haar wenken. Voorheen kwam ze zich melden dat ze eten wilde, nu breng ik het haar. En dat doe ik in t tractorhok, waar ze haar nest heeft. Ik heb een pluk stro gegeven, ze zat met de eieren op de aarde. En dat wordt straks best koud.
De anderen zitten gewoon lekker knus bij elkaar in hun nachtverblijf, een oud shetlandstalletje ;)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:29

zo, vandaag ff de tuin geschoffelt. 1 keer raden wie daar als de kippen bij waren ?! Juist ja, de kippen. :D

het gaat hier prima. elke dag wanneer ik uit school kom doe ik ze naar buiten het weiland in !
lekker scharrelen haha, we hadden laatst een ei met dubbele dooier !
wat ben ik blij met die kletskousen ! :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:36

Hier gaat het ook goed. Na gezeik van de buuf over herrie op zondagochtend om half negen (come on) heb ik maar weer eens de rol vuilniszakken aangesproken en alle ramen dichtgeplakt. Nu is het donker 's morgens en zijn ze stil als muisjes.

Hoezee.

Hier is vooral het witte kuiken (nouja, kuiken, het gevaarte is inmiddels 2x zo groot als Binkie en Bibi) helemaal dol op De Schep.

Als ik De Schep pak, dan komt ze aangerend en blijft al tokkend om De Schep rondhangen zodat ik nauwelijks de kans krijg om de grond om te spaaien. Lukt het me wel zonder kippepootjes te raken dan schep ik natuurlijk regenwormen om en dat dames en heren, is ab-so-luut fan-tas-tisch, aldus het witte kuiken.

Ik kan met De Schep de hele tuin rondlopen, ze volgt me als een... een... nouja een op wormen belust kuiken. haha. Erg grappig.

Ze leggen nog niet, de kuikens, maar ze zijn nu bijna 20 weken (en ik geloof toch echt dat het deernes zijn) dus ik ben erg benieuwd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:34

Amaris schreef:
Ze leggen nog niet, de kuikens, maar ze zijn nu bijna 20 weken (en ik geloof toch echt dat het deernes zijn) dus ik ben erg benieuwd.

Mijn kuikens zijn gisteren 20 weken geworden ;) Kunnen we zien wie t eerste aan de leg is. Welk ras had je ook alweer?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:49

Orpington groot, ze zijn nu 18 weken dus ik hoop dat ze voor de herfst/winter toch nog hun eerste eitje leggen ^) <-- ei haha

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:56

Amaris schreef:
Orpington groot, ze zijn nu 18 weken dus ik hoop dat ze voor de herfst/winter toch nog hun eerste eitje leggen ^) <-- ei haha

Ik begreep dat ze zo rond de 22 weken gingen leggen. Ik kijk ernaar uit, dan kan ik de kuikens ook een keer sexen *\o/*

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:05

Oh mag ik me hier ook melden. Heb afgelopen week tussen het werk door hard gewerkt aan mijn ren en nu is ie bijna af en zijn de kipjes gearriveerd. De dakpannen moeten er nog overheen maar zodra het gaat regenen doe ik ze gewoon gezellig in mijn grote schuur.

Meet Kip 1 en Kip 2!

Afbeelding

Afbeelding

zelfgemaakte nachthok:

Afbeelding

Totaalplaatje:

Afbeelding

Het zijn 2 Zijdehoen Krieltjes. Als het goed is hennetjes maar dat is eigenlijk nog niet te zien op deze leeftijd. Ze zijn ong 10 w oud. Oja ik heb nog namen nodig! Ik wil iets grappigs, hollands en korts van naam. *D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:11

Ah leuk, zijdehoentjes! Ik ben er gek op. Heb er dan ook flink wat, allemaal wit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:13

Beppie en Miepie natuurlijk

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:40

Ja ben er nu al weg van. Ben en miepen zijn idd wel leuk. Zal t zo es overleggen met ze!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:00

Coole kippen!

Hier hebben de oudjes weer een luchtweginfectie (hoopte viraal, maar genezen duurt nu daar te lang voor dus tijd voor een kuurtje). Alleen ze zijn slecht te vangen (kostte 1 de vorige keer de nagel...), dus ik word zo gebeld door de dierenarts voor overleg of ik weer antibiotica kan afhalen.

En dat kan gelukkig *\o/* fijn zo'n meedenkende dierenarts!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:04

Ik kwam een apart ras kippen tegen. De Ayam Cemani. Deze zijn helemaal zwart, maar dan echt helemaal, de veren, kam, lellen,ogen, zelfs het vlees schijnt zwart te zijn. Ziet er in elk geval apart uit. Wie kent of heeft deze kippen zelf?

http://www.financnytrh.com/ias/profile2 ... clanok.jpg

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:08

Ik krijg de neiging om een emmer sop en een spons te pakken :D!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:59

Wat een apart ras zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:06

Bizarre kip om te zien zeg! Nog nooit gezien.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:18

Nee, ik ook niet, maar ik had het met mijn dochter erover gisteravond en toen zegt ze doodleuk: O...Veerle (haar vriendinnetje) heeft er ook zo 1 :roll: , heeft zelfs zwarte ogen en lijkt net op een grote kraai.

Ik dacht: als ik eens broedeieren van zo'n kip kan krijgen, dan hebben we echt wat aparts in de wei rondlopen, al moet ik ook zeggen dat ze iets griezeligs over zich heen hebben....zo zwart als de nacht...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:19

Ook zwarte eieren?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:36

Ik heb net 3 kuikens gespot *\o/* *\o/* *\o/*

Helaas is Henk van de week opgegeten. De meisjes zijn helemaal van slag, leggen bijna niet en zijn onrustig. Ik wil er een nieuwe haan bij, het liefst een bruine Brahma. Als iemand zo'n haan weet, in het midden vh land, dan hoor ik het graag :j

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:52

gister en vandaag lag er 1 ei met dubbel dooier in het legnest, intotaal al 4x mee gemaakt :=

komt het ook best vaak bij jullie voor ?

van de vier kippen waren er maar 3 die een ei hadden gelegd, vorige week zondag ?!
nou prima, vaak elke dag 4 eieren maar die dag dus 3. die avond waren de kippen nog buiten en ik had 1 kip vast. ze werd even niet goed dus ik zette haar weer op de grond. deed ze een paar poep-bewegingen en toen poepte ze staand ergens midden in de moestuin een ei uit 8)7

de kip was nog steeds niet helemaal de ouwe, ik ging ff in het kippenhok bezig, mevrouw was inmiddels ook in het kippenhok gaan chillen. minuut of 2 later kom ik een wind ei tegen, nog helemaal warm.

dus die kip heeft 2 eieren op een dag gelegd :#