Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:50

Pupprijs ligt hier vaak veel hoger dan dekprijs.
De prijs varieert een beetje vanaf 500/1000 voor een dekking. Pupprijs zit ergens tussen de 1000 en 2200 8)7
Ja die smiley is bewust. Voor blauwe pups of ongeteste ouderdieren betaal je vaak de hoofdprijs*zoekt kotssmiley*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:42

En dan is dat nog relatief goedkoop vergeleken met bulldoggen geloof ik, daar heb ik prijzen voorbij zien komen van 2500+ voor een simpele tot meer dan het dubbele voor een 'speciaal' kleurtje. :x

Ik heb €150,- in totaal betaald voor mijn honden. :')
Maar dat waren herplaatsers en een beetje herplaatser betaal je tegenwoordig ook algauw €400,- of meer voor en dan krijg je er vaak een hoop gedragsproblemen gratis bij. :roll:

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:52

Het is soms echt niet normaal wat voor bedragen er worden neergelegd, zeker als ze dan een speciaal kleurtje hebben. Een collega van m’n vader had zo’n Bully XL waarvoor hij een paar duizend (!!) euro had betaald. Hij heeft hem na een jaar moeten laten inslapen omdat hij vol met (erfelijke) ziektes zat. Helaas kiezen veel mensen nog steeds voor een bepaald uiterlijk of een bepaalde kleur in plaats van dat er waarde wordt gehecht aan de gezondheid van de hond.

Ik heb zelf financieel echt wel wat over voor een pup, maar er zijn grenzen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:18

De prijzen voor poedels waar ik naar kijk zitten tussen de 1500 en 2500 in

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 15:27

nouja heel eerlijk, prijzen van 1500+ vind ik leuk voor geteste ouderdieren en in show of sport fanatiek goed gepresteerde honden. maar alles wat daar boven zit en geen van beide heeft en dan eigenlijk ook echt beide.. onzin. zeker met dekgeld die de 1000,- niet haalt met een reu waar je niet uren voor in de auto gezeten hebt etc. die ze vaak nog niet eens in t echt gezien hebben VOOR de dekking..

Wel voor ons ras in ieder geval genoemd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:43

Het verschilt heel erg per ras ook, een dekreu in de Schotse Collie is eigenlijk heel goedkoop in de basis maar kan duur uitvallen na de bevalling. Daar maken ze veel gebruik van springeld + pupprijs, dat ga ik dus ook doen in de toekomst, ik vind dat het meest eerlijk en geen gezeik als de teef leeg blijft of maar één pup heeft of iets in die richting.

Bij de BC is het veel 1000,- dekgeld óf pup, in Maze haar geval wordt 't dus 'of pup', de reueneigenaar wilt graag een pup uit de combinatie en dat vind ik verder prima.

De Schotse collie kost op dit moment tussen de 1500 & 1800 euro en de BC tussen de 950 & 1500 euro, die laatste is heel erg afhankelijk van het land, fokker en lijnen.

Ik vraag overigens ook een aanbetaling, er wordt mij teveel gedaan aan window-shopping en daar ben ik niet van gediend. Je hoeft bij mij niet te betalen als je op de wachtlijst wel maar wel als de puppen geboren zijn en we een pup 'bespreken'. Met als side-note dat je de aanbetaling ten alle tijden terugkrijgt als de match/klik er niet is. Pupkopers worden daar snel van op de hoogte gesteld en ik benoem het meerdere malen waardoor het ook geen geheim is. Vinden pupkopers het vervelend is dat ook geen probleem, dan kunnen ze vast een fokker vinden die er geen gebruik van maakt.

Ook de ophaaldatum spreken we in de eerste week af, ik plan die naar aanleiding van de geboorte en onder voorbehoud, als de puppen of moeder er niet klaar voor blijven te zijn dan blijven ze langer indien nodig. Ze blijven ook langer als iemand nog op vakantie gaat, ze naar het buitenland moeten of als als pupkopers geen vakantie hebben. Geen vrij is geen pup, die eerste weken zijn zo rete-belangrijk en je kunt er zoveel in bereiken. Als ze naar het buiteland moeten en tot 15 weken moeten blijven komen er ook extra kosten bij per week, ook dat meld ik vrijwel direct. Uit het nest van Maze zijn er nu twee naar buitenland gepland en deze mensen weten bovenstaande al en hebben er geen probleem mee.

Maar daar tegenover staat dat ik ook hart en ziel in die puppen steek en probeer ze zoveel mogelijk mee te geven. Ze zijn dus al vrijwel zindelijk en gewend aan de bench, auto, wandelwagen en dat soort dingen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:53

Had jij nochtans niet verklaard dat je al een deel van de aanbetaling vroeg bij de echo en dan nog een deel na de bevalling?
Veranderd van mening dan?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:55

Little_Gift schreef:
Had jij nochtans niet verklaard dat je al een deel van de aanbetaling vroeg bij de echo en dan nog een deel na de bevalling?

Wat doe je eigenlijk in dit topic?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:57

Blijkbaar kritische vragen stellen... Daar dient een topic voor hé

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:58

KimD schreef:
Het verschilt heel erg per ras ook, een dekreu in de Schotse Collie is eigenlijk heel goedkoop in de basis maar kan duur uitvallen na de bevalling. Daar maken ze veel gebruik van springeld + pupprijs, dat ga ik dus ook doen in de toekomst, ik vind dat het meest eerlijk en geen gezeik als de teef leeg blijft of maar één pup heeft of iets in die richting.

Bij de BC is het veel 1000,- dekgeld óf pup, in Maze haar geval wordt 't dus 'of pup', de reueneigenaar wilt graag een pup uit de combinatie en dat vind ik verder prima.

De Schotse collie kost op dit moment tussen de 1500 & 1800 euro en de BC tussen de 950 & 1500 euro, die laatste is heel erg afhankelijk van het land, fokker en lijnen.

Ik vraag overigens ook een aanbetaling, er wordt mij teveel gedaan aan window-shopping en daar ben ik niet van gediend. Je hoeft bij mij niet te betalen als je op de wachtlijst wel maar wel als de puppen geboren zijn en we een pup 'bespreken'. Met als side-note dat je de aanbetaling ten alle tijden terugkrijgt als de match/klik er niet is. Pupkopers worden daar snel van op de hoogte gesteld en ik benoem het meerdere malen waardoor het ook geen geheim is. Vinden pupkopers het vervelend is dat ook geen probleem, dan kunnen ze vast een fokker vinden die er geen gebruik van maakt.

Ook de ophaaldatum spreken we in de eerste week af, ik plan die naar aanleiding van de geboorte en onder voorbehoud, als de puppen of moeder er niet klaar voor blijven te zijn dan blijven ze langer indien nodig. Ze blijven ook langer als iemand nog op vakantie gaat, ze naar het buitenland moeten of als als pupkopers geen vakantie hebben. Geen vrij is geen pup, die eerste weken zijn zo rete-belangrijk en je kunt er zoveel in bereiken. Als ze naar het buiteland moeten en tot 15 weken moeten blijven komen er ook extra kosten bij per week, ook dat meld ik vrijwel direct. Uit het nest van Maze zijn er nu twee naar buitenland gepland en deze mensen weten bovenstaande al en hebben er geen probleem mee.

Maar daar tegenover staat dat ik ook hart en ziel in die puppen steek en probeer ze zoveel mogelijk mee te geven. Ze zijn dus al vrijwel zindelijk en gewend aan de bench, auto, wandelwagen en dat soort dingen.

Ik vind een aanbetaling ook prima, zeker als het is als je de pup "besproken" hebt. Het is toch ook een stukje zekerheid voor jezelf en voor de fokker.

Verder vind ik dat wat jij hierboven noemt totaal geen "gekke" eisen voor pupkopers.

Voor nu heb ik nog geen idee wat Patrick doet, maar ik maak me daar eigenlijk ook totaaaaal niet druk om. :o :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:02

Nette voorwaarden Kim, niks mis mee en goed in belang van iedereen gedacht maar bovenal dat van de pup.

Windowshopping hoor je idd nog best vaak, ook in ons nest gezien.

Wat een bedragen soms joh, gebaseerd op kleur ipv de zaken die juist belangrijk zijn. Bizar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:04

Ik doe het ook zoals Kim.

Dekreuen kosten hier hetzelfde als een pup. In ons ras zit in lijnen, landen en prestaties grote verschillen. In Canada en isa ga je makkelijk voor met quality righting 3K. Bij borders uit kampioens lijnen in Europa zit je rond de 1500 en in UK is het dan weer iets goedkoper.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:11

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Ik vind een aanbetaling ook prima, zeker als het is als je de pup "besproken" hebt. Het is toch ook een stukje zekerheid voor jezelf en voor de fokker.

Verder vind ik dat wat jij hierboven noemt totaal geen "gekke" eisen voor pupkopers.

Voor nu heb ik nog geen idee wat Patrick doet, maar ik maak me daar eigenlijk ook totaaaaal niet druk om. :o :Y)

Eerlijkheidshalve de meeste mensen niet, heel veel mensen vragen niet naar de prijs, dat is het minst belangrijke natuurlijk als je kiest voor een bepaalde fokker op lijn.

Dagahra schreef:
Little_Gift schreef:

Wat doe je eigenlijk in dit topic?

Wat is er kritisch aan die vraag behalve stoken? :Y)

Maar ja, dat klopt en daar sta ik ook nog steeds helemaal achter gezien de periode en de hoeveelheid mails met zogenaamde interesse die toen zijn binnen gekomen. Echter voorzie ik voor komende twee nesten veel minder window-shopping waardoor dat niet noodzakelijk is. Als het toch het geval blijkt te zijn ga ik dat zéér zeker wel doen. Dat scheidt het kaf van het koren direct.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:18

Ziezo, duidelijke uitleg, niets mis mee toch?

En wat dat stoken betreft... dat kan natuurlijk ook aan de interpretatie van de ontvanger liggen, het hoeft namelijk helemaal niet stokend bedoeld te zijn...

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:18

Jemig wat is Jip een smeerpoets :=

Flux: Wat leuk! Waar ga je body awareness doen? Ik heb Ekkie en mij opgegeven voor Obedience, ik ben benieuwd.

Ik heb ook geen aanbetaling hoeven doen voor Echo, wist ook pas met 6 weken welke van de twee reutjes met mij mee zou komen twee weken later.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:21

Bij Maze haar nest zal het ook anders lopen, daar zullen mensen ook pas later horen of er überhaupt een pup bij zit of niet. Het is helaas niet anders maar huidige geïnteresseerden weten het wel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:22

Ik heb geen ervaring met pups kopen, Bo was bijna 3. Sky heb ik gratis met alle toebehoren gekregen

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:27

KimD schreef:
Nicky91 schreef:

Eerlijkheidshalve de meeste mensen niet, heel veel mensen vragen niet naar de prijs, dat is het minst belangrijke natuurlijk als je kiest voor een bepaalde fokker op lijn.

Klopt, ik moet zeggen bij Mezzy heb ik ook het bedrag niet gevraagd :') tot ik de aanbetaling moest doen en ze vroeg "de helft" en ik eigenlijk niet eens wist wat het hele bedrag was :+

Dus vanuit daar heb ik er wel van geleerd dat 'even' te vragen. Ergens denk ik dat m'n volgende pup dezelfde prijs als Mezzy gaat zijn, maar goed wat je zegt, dat is niet belangrijk.

Maar ik weet verder ook niet wat zijn "eisen" zijn. :o Ik weet wel dat ik mag komen zo vaak als ik zelf wil, dus dat vind ik al heel prettig. Zeker gezien dit veeeeeel dichterbij gaat zijn voor mij dan toen met Mezzy wil ik daar echt gebruik van maken! <3

En bij Mezzy had ik dubbel pech ivm corona, dus moesten we "illegaal" de grens over om uberhaupt op bezoek te kunnen. Wij zijn 3 x geweest in totaal en dat was al "veel" gezien de situatie toen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:55

KimD schreef:
Bij Maze haar nest zal het ook anders lopen, daar zullen mensen ook pas later horen of er überhaupt een pup bij zit of niet. Het is helaas niet anders maar huidige geïnteresseerden weten het wel.

Zo ongeveer ging het bij Echo ook, werd ook niet met een wachtlijst gewerkt. Maar werd de keuze gebasseerd op hoe passend de baas bij de pup en de wensen van de fokker (actieve baasjes, voorkeur voor een toekomst in het reddingshondenwerk) zou zijn.
Wel kregen we te horen dat wij in de groene zone zaten en pas bij de geboorte hebben we bevestiging gekregen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:05

_classic schreef:
KimD schreef:

Zo ongeveer ging het bij Echo ook, werd ook niet met een wachtlijst gewerkt. Maar werd de keuze gebasseerd op hoe passend de baas bij de pup en de wensen van de fokker (actieve baasjes, voorkeur voor een toekomst in het reddingshondenwerk) zou zijn.
Wel kregen we te horen dat wij in de groene zone zaten en pas bij de geboorte hebben we bevestiging gekregen.

Hier heeft het vooral met onszelf te maken ook. Wij hebben 1e keus (x2) en dan is er ook nog de reueneigenaar die een pup wilt, dus die heeft ook min of meer 1e keus. Afhankelijk van de keuze die daar gaan vallen weten we pas wat 'overblijft' voor de rest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:24

Het zal vast ook sterk verschillen wat de selectieprocedure is wanneer je bijvoorbeeld zachte zoete gezelschapshondjes fokt tov high drive sport/werkhonden om maar ff 2 uitersten te noemen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:43

kiwiwitje schreef:
nouja heel eerlijk, prijzen van 1500+ vind ik leuk voor geteste ouderdieren en in show of sport fanatiek goed gepresteerde honden. maar alles wat daar boven zit en geen van beide heeft en dan eigenlijk ook echt beide.. onzin. zeker met dekgeld die de 1000,- niet haalt met een reu waar je niet uren voor in de auto gezeten hebt etc. die ze vaak nog niet eens in t echt gezien hebben VOOR de dekking..

Wel voor ons ras in ieder geval genoemd.

Dat zijn de poedels waar ik naar kijk wel, terwijl ik zelf niet wil gaan showen. Maar vind het wel belangrijk dat ouders getest zijn en dat ze van een erkende fokker zijn

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:48

_classic schreef:
Jemig wat is Jip een smeerpoets :=

Flux: Wat leuk! Waar ga je body awareness doen? Ik heb Ekkie en mij opgegeven voor Obedience, ik ben benieuwd.

Ik heb ook geen aanbetaling hoeven doen voor Echo, wist ook pas met 6 weken welke van de twee reutjes met mij mee zou komen twee weken later.

Bij Kynospirit! We hebben nu 12 lessen gehad. Deel 1 voltooid en nu bezig met deel 2. Ves vind het echt fantastisch!

Afbeelding

Afbeelding

Oh einde mei ga ik met Ves een workshop puinzoeken volgen. Echt heeel benieuwd hoe dat gaat!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:49

Bij die eerste foto is het net of die op zijn kop balanceert :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:59

Lol, bedankt. Nu kan ik het niet meer anders zien :')