De prijs varieert een beetje vanaf 500/1000 voor een dekking. Pupprijs zit ergens tussen de 1000 en 2200

Ja die smiley is bewust. Voor blauwe pups of ongeteste ouderdieren betaal je vaak de hoofdprijs*zoekt kotssmiley*
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Het verschilt heel erg per ras ook, een dekreu in de Schotse Collie is eigenlijk heel goedkoop in de basis maar kan duur uitvallen na de bevalling. Daar maken ze veel gebruik van springeld + pupprijs, dat ga ik dus ook doen in de toekomst, ik vind dat het meest eerlijk en geen gezeik als de teef leeg blijft of maar één pup heeft of iets in die richting.
Bij de BC is het veel 1000,- dekgeld óf pup, in Maze haar geval wordt 't dus 'of pup', de reueneigenaar wilt graag een pup uit de combinatie en dat vind ik verder prima.
De Schotse collie kost op dit moment tussen de 1500 & 1800 euro en de BC tussen de 950 & 1500 euro, die laatste is heel erg afhankelijk van het land, fokker en lijnen.
Ik vraag overigens ook een aanbetaling, er wordt mij teveel gedaan aan window-shopping en daar ben ik niet van gediend. Je hoeft bij mij niet te betalen als je op de wachtlijst wel maar wel als de puppen geboren zijn en we een pup 'bespreken'. Met als side-note dat je de aanbetaling ten alle tijden terugkrijgt als de match/klik er niet is. Pupkopers worden daar snel van op de hoogte gesteld en ik benoem het meerdere malen waardoor het ook geen geheim is. Vinden pupkopers het vervelend is dat ook geen probleem, dan kunnen ze vast een fokker vinden die er geen gebruik van maakt.
Ook de ophaaldatum spreken we in de eerste week af, ik plan die naar aanleiding van de geboorte en onder voorbehoud, als de puppen of moeder er niet klaar voor blijven te zijn dan blijven ze langer indien nodig. Ze blijven ook langer als iemand nog op vakantie gaat, ze naar het buitenland moeten of als als pupkopers geen vakantie hebben. Geen vrij is geen pup, die eerste weken zijn zo rete-belangrijk en je kunt er zoveel in bereiken. Als ze naar het buiteland moeten en tot 15 weken moeten blijven komen er ook extra kosten bij per week, ook dat meld ik vrijwel direct. Uit het nest van Maze zijn er nu twee naar buitenland gepland en deze mensen weten bovenstaande al en hebben er geen probleem mee.
Maar daar tegenover staat dat ik ook hart en ziel in die puppen steek en probeer ze zoveel mogelijk mee te geven. Ze zijn dus al vrijwel zindelijk en gewend aan de bench, auto, wandelwagen en dat soort dingen.
Nicky91 schreef:KimD schreef:Het verschilt heel erg per ras ook, een dekreu in de Schotse Collie is eigenlijk heel goedkoop in de basis maar kan duur uitvallen na de bevalling. Daar maken ze veel gebruik van springeld + pupprijs, dat ga ik dus ook doen in de toekomst, ik vind dat het meest eerlijk en geen gezeik als de teef leeg blijft of maar één pup heeft of iets in die richting.
Bij de BC is het veel 1000,- dekgeld óf pup, in Maze haar geval wordt 't dus 'of pup', de reueneigenaar wilt graag een pup uit de combinatie en dat vind ik verder prima.
De Schotse collie kost op dit moment tussen de 1500 & 1800 euro en de BC tussen de 950 & 1500 euro, die laatste is heel erg afhankelijk van het land, fokker en lijnen.
Ik vraag overigens ook een aanbetaling, er wordt mij teveel gedaan aan window-shopping en daar ben ik niet van gediend. Je hoeft bij mij niet te betalen als je op de wachtlijst wel maar wel als de puppen geboren zijn en we een pup 'bespreken'. Met als side-note dat je de aanbetaling ten alle tijden terugkrijgt als de match/klik er niet is. Pupkopers worden daar snel van op de hoogte gesteld en ik benoem het meerdere malen waardoor het ook geen geheim is. Vinden pupkopers het vervelend is dat ook geen probleem, dan kunnen ze vast een fokker vinden die er geen gebruik van maakt.
Ook de ophaaldatum spreken we in de eerste week af, ik plan die naar aanleiding van de geboorte en onder voorbehoud, als de puppen of moeder er niet klaar voor blijven te zijn dan blijven ze langer indien nodig. Ze blijven ook langer als iemand nog op vakantie gaat, ze naar het buitenland moeten of als als pupkopers geen vakantie hebben. Geen vrij is geen pup, die eerste weken zijn zo rete-belangrijk en je kunt er zoveel in bereiken. Als ze naar het buiteland moeten en tot 15 weken moeten blijven komen er ook extra kosten bij per week, ook dat meld ik vrijwel direct. Uit het nest van Maze zijn er nu twee naar buitenland gepland en deze mensen weten bovenstaande al en hebben er geen probleem mee.
Maar daar tegenover staat dat ik ook hart en ziel in die puppen steek en probeer ze zoveel mogelijk mee te geven. Ze zijn dus al vrijwel zindelijk en gewend aan de bench, auto, wandelwagen en dat soort dingen.
Ik vind een aanbetaling ook prima, zeker als het is als je de pup "besproken" hebt. Het is toch ook een stukje zekerheid voor jezelf en voor de fokker.
Verder vind ik dat wat jij hierboven noemt totaal geen "gekke" eisen voor pupkopers.
Voor nu heb ik nog geen idee wat Patrick doet, maar ik maak me daar eigenlijk ook totaaaaal niet druk om.![]()
Dagahra schreef:Little_Gift schreef:Had jij nochtans niet verklaard dat je al een deel van de aanbetaling vroeg bij de echo en dan nog een deel na de bevalling?
Veranderd van mening dan?
Wat doe je eigenlijk in dit topic?
KimD schreef:Nicky91 schreef:
Ik vind een aanbetaling ook prima, zeker als het is als je de pup "besproken" hebt. Het is toch ook een stukje zekerheid voor jezelf en voor de fokker.
Verder vind ik dat wat jij hierboven noemt totaal geen "gekke" eisen voor pupkopers.
Voor nu heb ik nog geen idee wat Patrick doet, maar ik maak me daar eigenlijk ook totaaaaal niet druk om.![]()
Eerlijkheidshalve de meeste mensen niet, heel veel mensen vragen niet naar de prijs, dat is het minst belangrijke natuurlijk als je kiest voor een bepaalde fokker op lijn.
KimD schreef:Bij Maze haar nest zal het ook anders lopen, daar zullen mensen ook pas later horen of er überhaupt een pup bij zit of niet. Het is helaas niet anders maar huidige geïnteresseerden weten het wel.
_classic schreef:KimD schreef:Bij Maze haar nest zal het ook anders lopen, daar zullen mensen ook pas later horen of er überhaupt een pup bij zit of niet. Het is helaas niet anders maar huidige geïnteresseerden weten het wel.
Zo ongeveer ging het bij Echo ook, werd ook niet met een wachtlijst gewerkt. Maar werd de keuze gebasseerd op hoe passend de baas bij de pup en de wensen van de fokker (actieve baasjes, voorkeur voor een toekomst in het reddingshondenwerk) zou zijn.
Wel kregen we te horen dat wij in de groene zone zaten en pas bij de geboorte hebben we bevestiging gekregen.
kiwiwitje schreef:nouja heel eerlijk, prijzen van 1500+ vind ik leuk voor geteste ouderdieren en in show of sport fanatiek goed gepresteerde honden. maar alles wat daar boven zit en geen van beide heeft en dan eigenlijk ook echt beide.. onzin. zeker met dekgeld die de 1000,- niet haalt met een reu waar je niet uren voor in de auto gezeten hebt etc. die ze vaak nog niet eens in t echt gezien hebben VOOR de dekking..
Wel voor ons ras in ieder geval genoemd.
_classic schreef:Jemig wat is Jip een smeerpoets![]()
Flux: Wat leuk! Waar ga je body awareness doen? Ik heb Ekkie en mij opgegeven voor Obedience, ik ben benieuwd.
Ik heb ook geen aanbetaling hoeven doen voor Echo, wist ook pas met 6 weken welke van de twee reutjes met mij mee zou komen twee weken later.