De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:53

Lastig. Een een soort grind houdt ze ook niet tegen? Of de voerbakken verhoogd?

Checo had ook weer normale urine. Dus denk toch aan kleurstof in het gemengde voer wat ze eet. Ik hou het verder maar in de gaten. :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:22

Grind is een goed idee, dat kan ik wel proberen! De voerbakken zijn niet zozeer het probleem. Ze zitten echt óveral.

Oh dat is goed! Dan zal het waarschijnlijk wel niets zijn :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:14

Oh die stomme naaktslakken eten graag konijnen en kippenvoer. Ik heb ze overal en het lijkt ook idd meer dan andere jaren. Kippenvoerbak is hangend, daar kunnen ze niet bij. Maar ik haal ze wel alsmaar uit het bakje vd konijnen. Zo vies.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:21

Bah naaktslakken heb ik hier ook gehad! Mijn vriend heeft ei schil rondom z'n tuintje gelegd en dat hielp wel. Maar of dat slim is bij konijnen weet ik niet. Hier komen ze vooral tevoorschijn als het heeft geregend. Ik verplaats ze meestal naar een andere plek in de tuin, dan duurt het weer even voor ze er zijn _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:35

Ja dat heb ik ook al gehoord inderdaad! Vrees alleen dat ik nooit aan genoeg eieren geraak :') . En sowieso is het lastig dat ik niet overal makkelijk omheen de ren kan, dus als er aan de achterkant een plek open blijft geraken ze er via daar wel in -O- . Enige wat denk ik echt helpt is van die slakkenkorrels, maar dat wil ik die beestjes dan ook weer niet aandoen.

Moet binnenkort weer voor de inentingen naar de dierenarts, ga het dan een keer vragen denk ik.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:09

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt ook MoppieFilou.

Ik ben aan twijfelen hoe en wat met de koppeling. Wil ze allemaal zo graag in de wei hebben dat ze weer lekker kunnen grazen. Maar wacht toch nog maar even (on)geduldig af tot we er ze bij elkaar zetten. Alleen Ziva is nog groter dan Max en Checo :Y)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:32

Ik heb mijn oudje geevacueerd gisteren ivm de naaktslakken. Het was er steeds maar 1 dus die wieberde ik een eind het land hierachter in, maar gisteren zaten er 8! Echt gatver de gatver.
Het plekje waar het hok en ren staat is echt een superplekje voor in de zomer, lekker in de schaduw, maar als het gaat regenen is het vies en nat, en dit jaar dus ook blijkbaar een fijne plek voor naaktslakken.
Zodra we het terras weer opruimen mag ie weer onder de luifel bij het hok wonen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:35

Wij hebben kippen. Zal bij ons het verschil maken in de naaktslakken denk ik.

Eerste konijnenhokdeel is klaar. Checo heeft even testloop gedaan. :))

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:17

Iedereen last dus van die vervelende slakken... Denk dat het inderdaad door dat wisselvallig weer komt.

Super leuk je hok NAIWHL! Checo ziet er tevreden uit :D

Ik ga morgen waarschijnlijk ook alles naar buiten verhuizen en al een deel van het frame in elkaar zetten.

Ben vanavond teruggekomen van een paar daagjes weg en meteen grote kuis gehouden in de ren. Lou was het alleen niet helemaal eens met de inrichting...

Afbeelding
De "Oeps, betrapt!" blik :+

Afbeelding
Lilly was gelukkig wel tevreden :))
Was echt een geniet momentje, die binky! Zoooo lang geleden dat ik dat gezien heb bij haar!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:08

Leuk he om ze zo gelukkig te zien :))

Ik heb hier de gok genomen. Alles zit bij elkaar en gaat eigenlijk heel goed. Crispy bewaakt weer de orde. Soms wat rennen, maar tussendoor ook wassen, liggen en gras eten.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:34

Even een vraagje. Eten konijnen brandnetels?
Wij hebben een gigantisch brandnetel probleem in de tuin, we maaien ze regelmatig maar uiteraard komen ze steeds terug.

Nu was de gedachten om een stuk te maaien en hierna een groepje konijntjes op te zetten. Zouden de konijnen de wortels en beginnende brandnetels die weer groeien na het maaien opeten? En ons op deze manier deels van ons probleem kunnen afhelpen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:22

silvericathy, geen idee eigenlijk, gedroogd weet ik dat ze ze eten. M'n pony's eten ze wel vers op in ieder geval :')

Moppie, wat fijn die binky! :D Waar heb je die leuke tentjes vandaan en laten ze die heel?

NAIWHL, wat heerlijk die grote groep!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:10

Zo leuk die groep NAIWHL! En wat een prachtverblijf hebben ze ook.

Silvericathy, ik zou het niet weten, sorry.

Tarzan, ik heb ze van de Maxi Zoo. Geen idee of je die winkels ook in NL hebt? Maar het heet Trixie Wigwam in ieder geval, dus je zal ze op internet vast ook vinden! Hier laten ze hem heel! Alleen zit er zo'n soort wollen matje in die je met klittenband in de hoeken vast maakt, die krabben ze er wel eens uit maar voor de rest leeft hij hier nog :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 16:28

Prachtig verblijf Naiwhl !

En buiten konijnen en cavia’s heb je ook kippen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 16:34

haha wat een leuke binky moppiefilou!
Heb je er nou een wipwap in staan NAIWHL? :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:20

Hier eten de enkele brandnetel die in de weide opkomt niet op. Dus denk niet dat ze verse eten.

En naast de konijnen en cavia’s hebben we ook 4 kippen en 3 honden O:)

Er staat inderdaad een wipwap. Maar nog geen enkel konijn die er gebruik van maakt :')

Voor vandaag zijn de werkzaamheden klaar. Nieuw gaas tussen de konijnen en kippen staat. 95cm hoog. Moet hoog genoeg zijn ga ik vanuit. Maar na verwijderen van oude hekje en voor nieuwe erin kon, zaten de konijnen dus allemaal in de kippenren.

Niki en Hazetje zijn klein en bedachten dat ze zich tegoed konden doen aan het kippenvoer. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Blijf erbij. Onmogelijk volk _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:53

Dit is na 1 dag samen <3

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:51

Dat klikt super zo te zien

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:53

NAIWHL schreef:
Is zelf een hok maken geen optie gigi? Zou anders met alle plezier wat bouwen voor je. Mag ik graag doen, maar dld en belgie liggen weliswaar naast elkaar, maar geloof dat we toch redelijk uit elkaar wonen :')

Als Max en Checo zich een klein beetje gedragen als Duitse Reuzen straks, dan worden het vreetzakken en krijg ik ze hopelijk weer van het gemengd af inderdaad. En anders dan moet het maar zo. Checo is gelukkig weer aangekomen nu, vol energie en voelt niet meer zo fragiel en knokig/botterig aan.

Zelf maken is wel een optie, maar het stukje grond is niet zo heel groot dus dat word al snel onhandig voor alles bereikbaar te maken. Bij een kant en klaar hok zitten er vaak toch al veel deurtjes in en schuif voor uit te kuisen enz. :+
Wel lief dat je het zou willen doen haha! En jij ook Moppie, jij woont idd een pak dichter.
Nu staat bij het hok 'word 25/8 verwacht', dus hopelijk is het deze keer geen grapje. :P

Wel goed dat Checo terug ok is! Het is idd dan kiezen tussen niet eten of iets ongezond eten he. Chester leeft al 7 jaar op gemengd voer, meng er wel wat SS tussen en dan eet hij dat wel, maar alleen niet.

@utopia, wat goed dat ze een extra baby hebben genomen haha!

@jinte, welkom! Mooie nijnen heb je! En mooi verblijf ook!

@moppie, gelukkig is de operatie goed gegaan! Ben je er nu bij gebleven?
En amai die nieuwe ren ziet er al prachtig uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

@NAILW, jij bent ook al goed opgeschoten met het hok! Heb je nog iets van kunststof op de bodem of gewoon hout?
En goed dat ze overeenkomen allemaal!

Haha Bram in de kast!

@NoeskaMoos, steriliseren kan zeker helpen. Dat nestjes maken en haar plukken gaat sowieso veeeel minder worden dan. Jagen doen ze hier altijd nog wel ondanks sterilisatie maar dat is ook puur dominant gedrag (vooral als er eten mee gemoeid is).

@jeetje, amai die wegen ook niet veel! Zou ze groter geschat hebben van de foto's.

Panacur gaf ik hier rechtstreeks in het mondje, maar Chester lustte ook geen dwangvoer haha.

De slakken komen hier eigenlijk nooit meer in het hok sinds ik SS voer. Heb er wel gisteren per ongeluk nog een plat getrapt. >;)

Zo denk dat ik alles bijgelezen heb. :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:29

NAIWHL: Super dat het zo goed gaat! *\o/*

Gigixponys: 25/8 is niet lang meer, hopelijk hebben ze gelijk inderdaad!

Heb jammer genoeg niet mee kunnen kijken. Hij ging ze nog niet meteen opereren en wou dan ook niet staan wachten, denk niet dat dat leuk is als je weet dat er iemand op je staat de wachten. Maar zal vast nog genoeg operaties kunnen zien :P .

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:15

Hopelijk is het hok er dan echt gigi. Dat zou in elk geval fijn zijn.

Bij de cavia’s hebben er er nog een acrylplaat op liggen om het schoon te houden. Bij de konijnen ga ik het nog beitsen en dan verwacht ik niet al te veel problemen. Ze krijgen het eten buiten en binnen is vooral voor eventuele middagdutjes.

En Checo at vanmorgen met iedereen gewoon met de korrel mee. De Duitse Reus genen komen boven en dat betekent: eten wat je eten kan. Ik hou ze wel in de gaten met hun gewicht in de groep. Dat ze in elk geval niet af gaan vallen en wel voldoende blijven eten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:25

NAIWHL schreef:
Dit is na 1 dag samen <3

[ [url=m/FJVWht.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wauw wat prachtig zeg en wat fijn dat ze het goed kunnen vinden. Hoop dat mijn koppeling ook gaat lukken zeg!

@MoppieFilou, jammer zeg dat je geen operaties hebt mee kunnen kijken, hopelijk kan dat wel een keer!

@utopia, wat leuk dat een extra baby hebben genomen!

@NouskaMoos, ik heb ook gehoord dat ze inderdaad het steriliseren best kan helpen. Ik ga het denk ik aan kijken hoe Roos haar zelf ontwikkeld als alles goed mag gaan. Ik hoop het zo. Ben nu al gek met haar.

Het medicijnen toedienen gaat de afgelopen 3 dagen echt super snel. Hij slikt nu zelf mee waardoor het eigenlijk in 30 seconde wel gebeurd is gelukkig!
Ik heb toch besloten om Roos mee te behandelen.. ik vond het toch spannend ook omdat zij van de zelfde fokster kwam en ik een klein vermoede had een wormpje te zien, maar kon ook haar zijn. Dus dacht ik als ze het nou vrijwillig doet dan behandel ik haar gewoon mee, mocht dat niet o zijn en er stress bij komt dan kijk ik eerst even goed. Deed het in een appelmoes papje (babyvoeding) en ze slikkert het zonder moeite op haha, ideaal. Dus ik ga haar gewoon ook toedienen in ieder geval t/m Bram klaar is. Voor alle zekerheid.

Ook omdat ze straks naar buiten gaan.. vind het wel spannend hoor. Heb altijd binnen konijnen gehad en ben zo'n koukleum haha. Maar merk dat Bram het wel leuk vind buiten. en ik kan het altijd aanzien. als ik het deze winter echt verschrikkelijk vind dan kan ik ze altijd volgende zomer weer naar binnen doen haha.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:48

NAIWHL: Fijn dat hij gewoon met de pot mee eet!

HorseTimeXL: Ik studeer diergeneeskunde, vandaar dat ik zei dat ik vast nog wel veel operaties te zien zal krijgen :D

Altijd leuk als ze zelf een beetje meewerken met medicatie geven! Lilly heeft ook een keer medicatie moeten nemen die ze zelf erg lekker vond, en toen hoefde ik het spuitje maar door de tralies te steken en ze kwam het halen haha.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:18

O wat gaaf zeg MoppieFilou. Echt tof lijkt me dat die opleiding maar ook best wel heel erg pittig!

O ideaal inderdaad. Gelukkig is Bram het daarna ook weer vergeten. Behalve als mn moeder nu binnen komt dan begint hij sneller te ademen hahaha. Maar hij schrikt niet of rent hard weg.

Voor degene die hun konijnen buiten houden, wat hebben jullie kwa bodem in het nacht hok gedaan? Ik wil wel dat ze het een beetje warm kunnen hebben haha :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:27

Konijnen kunnen veel hebben hoor HorseTime. :j
Ook als het regent gaan ze echt niet altijd droog zitten.
Belangrijkste is dat ze uit de wind kunnen en geen tocht. Hier redden we het heel prima met een bodem van vlas en stro er bovenop. :j Maar ze zitten gewoon echt het liefste buiten.
Alleen afgelopen winter met alle sneeuw hebben we de konijnen in de garage gedaan. Maar dat kwam omdat we toen gingen koppelen en omdat 50cm sneeuw (stuifde allemaal in dat stuk van de tuin) wel heel hoog was. Als ze uit de garage konden gingen hop hop de sneeuw in. :))

En leuk MoppieFilou, studeren voor dierenarts. Succes, best pittige opleiding volgens mij :j