Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:39

ik heb ook boraras brigittae en de maculatus.
bij mij eten ze vlokvoer, tubifex.
ik heb diepvriesvoer met rode en witte muggenlarven en nog wat waar ik zo niet op kom.
en als er levend voer is in de vorm van watervlooien dan gaan ze daar ook achteraan.

nps

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:51

Eten die kleine visjes de tubifex ook ja? Ik dacht altijd dat dat te groot was...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:52

kun je fijnmaken, en ze zwemmen ook wel eens een tijd met een groter stuk rond in hun bek.
dat ziet er wel komisch uit :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:09

Zertab schreef:
Haha dat zou kunnen. Gister ook weer een kleine gedaan.

De juwel staat! :De nu nog zand en plantjes en hij kan draaien. Al twijfel ik over de kast? De kast stond enigszins waterpas. Wel tussen die twee strepen in, maar iets verder naar links. Nu twee houtjes onder de pootjes gedaan achter en nu is ie waterpas. Kan het zo wel blijven staan?

Ik had dat hier ook. Een beetje scheef is niet zo erg, het water past zich erop aan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:46

L_Rivaldo schreef:
Zertab schreef:
Haha dat zou kunnen. Gister ook weer een kleine gedaan.

De juwel staat! :De nu nog zand en plantjes en hij kan draaien. Al twijfel ik over de kast? De kast stond enigszins waterpas. Wel tussen die twee strepen in, maar iets verder naar links. Nu twee houtjes onder de pootjes gedaan achter en nu is ie waterpas. Kan het zo wel blijven staan?

Ik had dat hier ook. Een beetje scheef is niet zo erg, het water past zich erop aan.

In de aquarium zaak foto laten zien en die gaven aan dat het zo kon staan. Zolang de pootjes maar goed op de latjes staan. Timmerman ook nog gevraagd en die gaf aan dat het ook kon. Dus we gaan het zo maar laten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:10

Captain schreef:
Wat bijzonder!!! Hoe voer je deze nu? Want ze zijn zo klein....

Ja dat is een heel gedoe... Ik voer ze nu infusoria/infusiediertjes. In de praktijk op het moment vooral pantoffeldiertjes. Vallen in de categorie "niet zichtbaar met het blote oog", dus controleer de diverse voer culturen nu dagelijks onder de microscoop.

Dag 6 inmiddels en foto kunnen maken met 24x vergroting met zo'n clip on voor je mobiele telefoon. Kleine aliens zijn het!

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:43

wat lief! haha <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:57

Schattig! <3

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:11

Wat een prachtige foto, MarliesR!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:20

Super mooie foto!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:04

Ohhh heerlijk! Wat bijzonder! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:17

Ik ben echt nog een leek dus veel termen die jullie gebruiken ken ik nog niet. :o

Vandaag een bodem, plantjes, verwarming etc gekocht. En een tak laten versieren met planten erop.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:26

Afbeelding

Achtergrondposter nu weggehaald. Eigenlijk veel mooier.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:28

Ziet er netjes uit, Mandyy! :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:55

Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga eens op zoek bij welke winkels in de buurt ze dat eten verkopen, en zorgen dat ik verschillende soorten in huis heb. Had op internet ook nog de tip van de pepermolen gelezen om korrels te vermalen, dus ook die ga ik in huis halen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:04

Lumi schreef:
Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga eens op zoek bij welke winkels in de buurt ze dat eten verkopen, en zorgen dat ik verschillende soorten in huis heb. Had op internet ook nog de tip van de pepermolen gelezen om korrels te vermalen, dus ook die ga ik in huis halen.

Had jouw vraag helemaal gemist. Ik zou eens kijken bij de voeding van Dr. Bassleer. Dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt en die hebben ook een maatje wat geschikt is voor de nano visjes. Volgens mij kunnen ze ook wel daphnia eten, dat is echt heel makkelijk zelf te kweken en kan ook nog wel leuk zijn ook. Heb nu zelf een kleine testkweek lopen in een uit mijn hoofd halve liter pot. Doe er dagelijks een beetje in water opgeloste spirulina in (maak ik 1x per week en bewaar ik in de koelkast). En 1x per week vervang ik een deel van het water.

Mandyy schreef:
[ [url=m/gE56MC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achtergrondposter nu weggehaald. Eigenlijk veel mooier.

Ziet er leuk uit zo! Ik vind hem zonder achtergrondposter ook beter! Zelf zou ik de achterkant zwart verven met schoolbordverf, dat geeft echt een heel mooi effect (vind ik).

Ik weet alleen redelijk zeker dat de hoge plant die je links achterin hebt staan een kamerplant is :o Dus die gaat waarschijnlijk binnen nu en een paar weken dood en zou ik er uit halen en vervangen door een waterplant.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:48

Die opstartnano is al erg mooi...

Vandaag ivm energiegebrek heel erg op mn tong gebeten bij de pets place. Mw." Ik heb een 20 liter aquarium hoeveel van deze goudvissen kunnen daarin?" Winkelbediende: ja ze zeggen zo'n 4 liter per vis deze zijn mooi klein dus er kunnen er best vier in 8)7 . Ik ben heel snel weggelopen, meestal ga ik de discussie wel aan maar vandaag echt geen puf voor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:56

marisje, wat erg, ik trek dan wel mijn mond open,dat boeit me echt niks wat ze er van vinden ~~}>

mandy:
wat leuk gedaan!
het zou wel kunnen dat het plantje lins achter het niet goed blijft doen.
dat is volgens mij een graslelie en staat mooier in een pot in de vensterbank. :D
veel planten worden namelijk wel voor aquarium verkocht,maar passen beter in een terrarium of vernsterbank namelijk.
zou die dus wel in de gaten houden.
maar verder echt leuk ingericht zo.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:49

Bedankt voor de tip. Ik hou het in de gaten. :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:33

Ik heb nu een wormpje in het aquarium gezien. Hij is 1 à 2 mm groot nu, en zwemt over het wateroppervlak (of tenminste, dat deed die toen ik hem zag).
Moet ik daar wat mee? Als ik google moet geloven komt het door teveel voeren of slecht onderhoud, maar het aquarium staat net een week en er zitten verder geen dieren in :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:40

even afwachten,kan met een plantje mee zijn gekomen
kan ook gewoon vanzelf doodgaan,en niet vermeerderen.
dus zou even aankijken.

ik heb net wat planten en plantenvoeding besteld.
altijd leuk om op een aquarium site rond te snuffelen :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:52

Marisje76 schreef:
Die opstartnano is al erg mooi...

Vandaag ivm energiegebrek heel erg op mn tong gebeten bij de pets place. Mw." Ik heb een 20 liter aquarium hoeveel van deze goudvissen kunnen daarin?" Winkelbediende: ja ze zeggen zo'n 4 liter per vis deze zijn mooi klein dus er kunnen er best vier in 8)7 . Ik ben heel snel weggelopen, meestal ga ik de discussie wel aan maar vandaag echt geen puf voor

Oh vreselijk is dat dan!! Bij de twee winkels hier in de buurt zie ik ook altijd zoveel tenenkrommende dingen... Veel kaartjes waarop de informatie echt niet klopt. Of de verkeerde namen bij de verkeerde vissen... Maar dit soort echt zwaar bagger "advies" is ook echt niet aan te horen...

Lumi schreef:
Ik heb nu een wormpje in het aquarium gezien. Hij is 1 à 2 mm groot nu, en zwemt over het wateroppervlak (of tenminste, dat deed die toen ik hem zag).
Moet ik daar wat mee? Als ik google moet geloven komt het door teveel voeren of slecht onderhoud, maar het aquarium staat net een week en er zitten verder geen dieren in :+

Heel veel soorten wormpjes kunnen niet zoveel kwaad dus zou het ook gewoon even afwachten. Je hebt ook "opstartwormpjes" bijvoorbeeld. De meeste verdwijnen vanzelf weer.

ellepel schreef:
even afwachten,kan met een plantje mee zijn gekomen
kan ook gewoon vanzelf doodgaan,en niet vermeerderen.
dus zou even aankijken.

ik heb net wat planten en plantenvoeding besteld.
altijd leuk om op een aquarium site rond te snuffelen :j

Leuk, nieuwe plantjes! Ik heb ook al het e.e.a uitgezocht wat ik eigenlijk straks in de kweekbakjes wil. Maar zag de totaalprijs al weer omhoog schieten, dus heb toch eerst braaf maar even weer weggeklikt :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:04

kan soms best een dure hobby zijn ja!
ik wil net bakje van mijn werk ook wat pimpen.
heb wat cryptocoryne balansae gekocht.
een grote Anubias barteri.
mayaca mayaca vandeli en een paar
Cryptocoryne Cryptocoryne willisii.

nou ja maar kijken wat er van lukken gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:04

De juwel primo 70 staat! Hout leek ook prima te blijven staan maar helaas... Kwam net boven drijven. Dus eruit en in een emmer water.

Alleen... De pomp maakt een geluidje van stromend water. Hoort dit? Is best storend namelijk. Zelfs mijn superfish pompje maakt dit geluid niet :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:06

Heb je hem wel goed ontlucht?