Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:49

Cody de hele dag geen problemen met vuurwerk, heel relaxed kunnen wandelen ook. Totdat het siervuurwerk zichtbaar werd in het donker. Knallen interesseren hem niet. Ik doe zo normaal mogelijk. We zijn nu onderweg naar mijn ouders waar Cody met zijn broer kan spelen etc. Zal schelen denk ik :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:58

Hier zijn we het laatste uur bezig met hondenkoekjes (naja frolicjes) zoeken :+
Normaal met gewone brokjes maar nu extra lekker
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:07

Happy new year allemaal! **\O/** Hopelijk gaat het een beetje met de hondjes :knuffel:

Ot is gelukkig helemaal niet bang! Ze heeft een goede uitwerking op d’r vriendinnetje Bo want die is altijd erg bang en zat vorig jaar de hele avond in de badkamer, maar dit jaar is Bo de hele avond er gewoon lekker bij! <3

:+:
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:29

Gelukkig Nieuwjaar iedereen ! *\o/*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:53

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier werd minder vuurwerk afgestoken dan anders.
Ollie heeft vanaf de bank naar buiten zitten kijken en Otis heeft overal doorheen geslapen :D
Daarna nog gewoon in de tuin uitgelaten en nog even bij de mini’s gekeken die een nachtje op stal staan.
Otis vindt ze wel erg eng zo dichtbij. Maar beter zo dan er achteraan willen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 09:23

Hier werd best veel afgestoken. Ze zijn ook tot 2 uur bezig gebleven.
Djessey vond het spannend. Maar de trainers en een bullepees waren stukken belangrijker gelukkig. En toen we naar bed gingen rond kwart over 1 is ze zo in slaap gevallen. Voor 1 knal nog even geblaft maar die was zo hard dat we allemaal recht overeind schoten :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:26

Hier was t drama.

Veel kinderen met cat. 1 vuurwerk in de straat. Wel zachte knallen maar voor Jinn nog te hard. Heel veel stress. Niet willen plassen, geen botje, wel gegeten maar dat was ook spannend. Heel weinig gedronken. Vannacht veel siervuurwerk maar had rolluiken en gordijnen dicht. Dat ging iets beter. Toen ik naar bed ging had Jinn nog veel last vast stress. Hijgen etc maar uit eindelijk in slaap gevallen. Nu is het vuurwerk stil en issie aan t bij slapen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:31

Afbeelding
Wij zijn ook aardig oud&nieuw doorgekomen. De combinatie van de druppels, thunder shirt had wel een kalmerend effect op Jip. Hij had wel last van stress, maar veel minder dan als we thuis waren gebleven. Daar was het echt feest hoorde ik van de ouwelui. Hij heeft nu ook alweer geplast. Nog even lui doen en dan straks Fannetje naar een omheind losloopgebied. Kan hij even alle stress eruit rennen. <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:49

Helaas was het hier toch aardig heftig wat ze afstaken, niet zoveel als anders, maar wel net zo hard. Roetsj was ok toen we bij mijn moeder waren, in de auto terug ook nog wel, maar toen we thuis waren moesten ze hier om de hoek blijkbaar heel hard vuurwerk afsteken, dus hond over de zeik, trillen. Lekker in bed bij me genomen en ergens tussen 2 uur en half 3 in slaap gevallen, toen het rustig werd.
Net uitgelaten en niets meer aan de hand, straks lekker aan de wandel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:54

Hier ook best flink, wel minder mensen die af staken maar wie het afstak had flink voorraad. Ben om 00:00 met honden in auto gestapt naar pony’s gereden. Daar werd ook heel flink afgestoken. 1 pony best in paniek maar werd daarna beter. Hondjes in de auto gehouden want daar hoorde je de knallen niet. Moet zeggen dat ze sowieso niet heel erg bang zijn. Lyn boeit het niet en Guinness minimaal.

Iedereen beste wensen, hopelijk een mooi jaar!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:20

Een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen.
Wat een vuurwerk is er toch nog afgestoken ondanks het verbod. Waar zou dat toch allemaal vandaag gekomen zijn?
Ik hoop dat alle hondjes snel herstellen en vandaag even fijn kunnen wandelen en ontstressen.

Ik woon in het buitengebied waardoor debuurjongen wel carbid heeft geschoten overdag. Dat gaat binnen gelukkig nog wel met beide honden. Lekker naar het bos geweest gister om te uit te laten razen.

Spannend jaar wordt het, nu mijn reu sinds 2 weken ineens flink puberaal aan het doen is. Grommen naar andere honden . Voorlopig alleen maar aan de lijn wandelen en in goede banen zien te leiden. Elke fout zien te voorkomen. Tips welkom

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:37

Vervelend Yvetje! Waarom gromt hij? Is hij bang of?

Mijn hond durft ook wel te grommen naar andere grotere honden als hij te dichtbij komt. Maar is eigenlijk gewoon echt heel bang 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:53

Het is inderdaad wel belangrijk om te weten waarom hij gromt.

Gelukkig Nieuwjaar iedereen! <3
Afbeelding

Hier toch ook wel last gehad van vuurwerk, niet lang maar wel hard en genoeg om Guinness over de pis te krijgen.. -O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:12

Zo sneu altijd voor de honden als ze er zo bang voor zijn...
Hopelijk zijn ze er vandaag weer helemaal overheen.

Otis is het nieuwe jaar stoer begonnen. Hij tilde vanmorgen voor het eerst z’n pootje op bij het plassen :D
11 weken en 2 dagen en hij doet nu al de schnauzer na.
Zonder om te vallen _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:26

Cupcakes, waar is dat omheinde losloopgebied?

Of iemand nog meer tips voor omheinde losloopgebieden? Of überhaupt leuke losloopgebieden?

Ben bang dat ik een alternatief voor manlief z'n verjaardag moet gaan bedenken. Zeker omdat de scholen ook nog niet eerder open gaan dan de 20ste....

Yoshi heeft geen kik gegeven. Kon alleen d'r draai niet vinden bij m'n schoonouders, maar normaal zijn we daar ook niet zo laat en is ook nog loops.
Thuis plasje gedaan om 00.45 en tot 7.15 als een blok geslapen. Toen uitgelaten, want ik moest gaan werken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:26

Wat rot voor iedereen die ook met zo'n gestresste/onrustige dieren heeft gezeten :(
En heel fijn voor de mensen die er gelukkig goed doorheen zijn gekomen!

Hier ging het vanaf 16:30 af en aan... Ene moment veel stress, maar tussendoor ook geprobeerd te slapen (omdat ze gewoon kapot moe was vh stressen) alsook kleine beetjes/hapjes gegeten. Echt knagen wilde ze dan weer niet. En vanaf 12u was er niks meer mee te beginnen. Extreem hijgen, constant trillen, nergens meer op reageren en dat heeft wel even aangehouden. Erna is ze in slaap egvallen en hebben we geprobeerd te wachten tot het rustig was om toch even te laten plassen (aangezien ze al sinds de middag niet meer was uitgeweest) maar dat vond ze dus ook niet leuk en toen kwam ze ook weer mega gestresst terug van de wandeling. En met de ochtend wandeling net ook nog flinke stress en tijdens die wandelingen trekt ze dus echt als een malle om terug naar huis te kunnen, dus nu had ze net 2 nagels aan't bloeden. Klotezooi. Alles onder 't bloed net en lastig te stelpen, dus ik hoop dat 't snel dicht blijft. Nu dus maar even alleen even plassen/poepen op grasveldjes waar we met de auto naartoe gaan.

---
EDIT

yvetjes,
lastig met het grommen! Hier hadden we met Arya dan door de schijnzwangerschap veel last van bepaalde dingen zoals bezitterigheid. Dus buiten ook echt geen stokken meer bv. En zij werd heel erg onzeker. Ik heb zo even geen tips voor je reu, maar iemand anders hier vast wel. Misschien eens afspreken met honden die jullie goed kennen? waarvan je weet dat ze stabiel zijn en hier goed mee om kunnen gaan bv.

Arya deed gister heel naar toen ik op de parkeerplaats vh losloop gebied kwam. Ik dacht; ik laat d'r even lekker uitrazen en lekker snuffelen los enz. Komt op de parkeerplaats iemand met 2 honden de auto uit waarvan 1tje naar arya toe komt - die nog aan de lijn was, die andere hond was los - en even snuffelen maar al heel snel grauwelde ze, waarop het hondje zichzelf echt gelijk klein maakte op de grond en toen dook ze er ineens echt bovenop en hing ze me in de lijn, haren omhoog en vies doen. Voelde me echt poedersuiker. Kwam echt uit 't niks, die 2e heftige reactie en verwachtte ik ook niet. Zoiets heeft ze in die mate nog niet eerder gedaan. Denk dat ze toch te gestresst is geweest door al dat vuurwerk gezeik de laatste tijd - zeker de laatste week is eht heel erg toegenomen - en was ook weer de eerste keer dat ik met d'r alleen daar was. Dus ben toen terug de auto in gegaan en ergens anders gaan wandelen met d'r waar we geen honden tegenkwamen. Dus vind het nu wel spannend om Alleen terug te gaan naar het losloop gebied. Denk dat we maar even wachten daarmee tenzij we met een groepje gaan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-01-21 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:29

Iedereen een gelukkig Nieuwjaar.

Jammer dat sommige honden er toch last van hebben gehad. Hier viel het gelukkig mee. Paar knallen maar meeste was siervuurwerk. Paard gelukkig ook rustig gebleven en Senna was ook mee in de tuin.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:32

Hier was het wel iets (maar dan ook echt maar Iets) minder als normaal, maar het was alsnog belachelijk. Echt belachelijk. Vind het natuurlijk vreselijk voor de dieren alleen al, maar in de eerste plaats is het gewoon ook nog een dikke middelvinger naar de zorg. Vind het echt asociaal.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:43

x_Jeanine_x schreef:
Cupcakes, waar is dat omheinde losloopgebied?

Of iemand nog meer tips voor omheinde losloopgebieden? Of überhaupt leuke losloopgebieden?

Ben bang dat ik een alternatief voor manlief z'n verjaardag moet gaan bedenken. Zeker omdat de scholen ook nog niet eerder open gaan dan de 20ste....

Yoshi heeft geen kik gegeven. Kon alleen d'r draai niet vinden bij m'n schoonouders, maar normaal zijn we daar ook niet zo laat en is ook nog loops.
Thuis plasje gedaan om 00.45 en tot 7.15 als een blok geslapen. Toen uitgelaten, want ik moest gaan werken.

Honden losloopbos in Leesten. Ik wil ook zo'n bos in de buurt. Wat zijn de mensen daar chill en relaxed :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:49

Jeanine, we zijn naar het Leesten geweest, lekker een uur gewandeld en Jip en Roetsj konden het prima vinden samen. Ging het te hard dan corrigeerde Roetsj hem en kapte ze het spel even af. Ook veel andere honden tegen gekomen, wat ook prima ging, ze vonden het wel gezellig en hadden nog wel een rondje gewild. Was gezellig Cupcakes, jammer dat je zo'n eind uit de buurt woont, maar we gaan vast nog wel eens meeten.
Verder heb je bij Harskamp ook een omheind losloopgebied Jeanine en verder vind ik het hier op de Edese hei of in het Edese bos ook lekker wandelen, maar dat is niet omheind. Bij het Leesten is het 1e stuk een echt afgezet stuk, daarna ga je een groter gebied in, waar uiteindelijk wel een omheining omheen staat, maar daar heb je dan niet echt wat aan, als je hond hem peert.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:55

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Hopelijk wordt 2021 wat minder chaotisch en meer normaal

En wat vervelend dat het vuurwerk toch altijd zoveel stress geeft :(:) Ben benieuwd hoe ons volgende oud en nieuw gaat verlopen, dit was onze laatste zonder hond, volgend jaar hebben we onze GF pup in huis, alhoewel, tegen die tijd is ze dan 1 jaar, en geen pup meer :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:42

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Gelukkig was het bij m'n ouders aardig rustig, zodat Toby zelfs nog even geplast heeft om 20.30.
Blij dat ik niet bij mij thuis was: hier was ergens een best flinke brand aangestoken, waar de brandweer aan te pas kwam. Bij m'n ouders alleen wat kinderen met sterretjes. We hoorden wel flinke knallen stukje verderop, maar in huis was Toby gelukkig rustig, en vanmorgen vroeg kon ik hem gewoon normaal uitlaten en was hij echt wel weer zichzelf.

Bij de paarden ook alles rustig geweest, veel minder geknal dan normaal daar (meestal gaat het daar best hard tekeer). Viel hier in t dorp dus nog wel mee. Op paar brandjes en wat individuen na die zich niet aan de regels hielden en wél van alles afstaken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:33

Gelukkig nieuwjaar! *\o/*

Wij waren gevlucht naar de Veluwe voor 1,5 week. Was echt heerlijk! We hoorden wel veel doffe knallen in de verte maar dat vond Jones minder eng. Dichtbij viel het erg mee, hij heeft heel even zitten trillen maar verder niet. Hier Pet Remedy gebruikt en thundershirt, dus dat is al minder dan de medicatie die we vorig jaar nodig hadden. Ik hoorde dat er bij ons in de straat een groep gasten was die flink hebben lopen knallen. Echt, hoe asociaal ben je dan in godsnaam (ook als ouders). Wat begrijp je dan niet aan; HET MAG NIET. Dus meteen maar weer boeken voor volgend jaar denk ik. Jackie is trouwens niet bang, die boeit het helemaal niks. Die is nu wel bang voor grote reuen want een golden retriever vond het nodig er tot 2 keer toe op te duiken. Was echt heel zielig en dat beest was sterk ook dus nogal een gevecht om hem uit de buurt te houden, pfff... Ik dacht misschien toch nog een stukje loopsheid (bloeden was al 5 dagen over) dus extra opgelet maar verder geen problemen meer gehad en zelfs een hele wandeling gedaan met een volle reu die niks deed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en halverwege de vakantie werd ik nog gebeld door de konijnenoppas: je nieuwe konijn is weg, het hele hok is weggewaaid :( Gelukkig zag ze hem ineens zitten onder de bank dus kon ze hem nog pakken. Hok gestut en maar in de schuur gezet, daar moet ‘ie toch staan voor zijn castratie. Maar was wel schrikken!

Verder alles chill. Ga zo even bijlezen hoe jullie oud en nieuw was :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:48

Prachtige foto’s Roos! Fijn dat jullie het rustig gehad hebben op de Veluwe. Super asociaal Idd dat ze zo hebben zitten knallen bij je in de straat, gelukkig maar dat jullie niet thuis waren!
Wat schrikken van je konijntje zeg :oo gelukkig was hij snel terecht..
Hoe is het met je schouder trouwens?

@Skippy jeetje wat eng zo’n brandstichting :oo wat hadden ze in de fik gestoken? Echt onbegrijpelijk :n

Uiteindelijk was Otjes vriendinnetje toch even de badkamer in verdwenen, en Ot ging steeds bij haar kijken. Zó lief. Ging ze met een speeltje naar de badkamer :knuffel:
Otje wilde om 23:30 nog naar buiten, de strijder _O- ze moest poepen. Zat echt super stoïcijns om zich heen te kijken, boeide d’r echt niet zo die knallen. Gekkie :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:45

@roosvanblue oei dat is even schrikken als je zo'n belletje krijgt! Gelukkig gevonden!

@warboel ze hadden metalen bakken gevuld met hout en papier van wat ik in de resten nog kon zien. Op zich niets heel geks dus, maar wel enorm groot/ hoog gevuld. Zal dus vooral 'een beetje uit de hand gelopen zijn'. Vlakbij geparkeerde auto's ook, en vlakbij paar oude bomen én de huizen. Niet tof. Brandweer zit gelukkig één minuut rijden van daar. Geen schade verder aan auto's, huizen en bomen.

Wat stoer van Otje zeg! En wat super lief!