Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:52

Wat super fijn!!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:52

Jaaa eindelijk Kim! Gefeliciteerd! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 14:21

Dankjewel :D :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:34

Gefeliciteerd kiwi!

Hier even weer puppy spam

Mila 4 weken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:52

@candalisa Te lief ! <3

Bo is inmiddels 12 weken en hij groeit zo snel!
Afbeelding
Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:52

Ohhh wat een heerlijke foto's allemaal :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:11

Gefeliciteerd kiwi!! Super nieuws!

Denisejazz geweldige fotos <3

Candalisa prachtig. Ben verliefd op dat blauwe oogje. Heeft die van mij ook!

Heel fijn Nynke. Het is een dropje <3

Aaahhh <3 Ik smelt finnens <3

Mijn pupje groeit ook als kool. Ik duim zo dat dat oogje blauw blijft :D
Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:19

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd kiwi!! Super nieuws!

Denisejazz geweldige fotos <3

Candalisa prachtig. Ben verliefd op dat blauwe oogje. Heeft die van mij ook!

Heel fijn Nynke. Het is een dropje <3

Aaahhh <3 Ik smelt finnens <3

Mijn pupje groeit ook als kool. Ik duim zo dat dat oogje blauw blijft :D
[ [url=m/0visGf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan moet je vragen of ze even een foto met flits willen maken, blauwe ogen reflecteren rood namelijk. Dan weet je gelijk of het oog blauw blijft :) maar het is sowieso een leuk pupje om te zien zeg <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:22

Ja? Werkt dat? Klinkt interessant!! Hier had ik ook gehoopt op blauwe ogen. Mama en Papa allebei 1 normaal en 1 blauw..en Bo heeft geel :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:25

Ze zijn nu 3 weken en met alle pups laten ze nog rood zien :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:30

Ik gok dat 1 bruin wordt en ik zou durven gokken op dat het andere blauw blijft

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:21

Gefeliciteerd met het prachtige nestje!!!

Hier zo'n 10 a 15 tre ponti tuigen en ben er zeerrrr tevreden over. Ken dat beeld wat hier geschetst wordt over tre ponti totaal niet!! De husky's lopen al jaren aan de tre ponti forza tuigen. Daar kunnen ze ook namelijk niet uit ontsnappen en zijn gemakkelijk en vlot aan en uit te doen. Heb ook nog andere modellen van tre ponti en overal zeer tevreden over.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:34

Wat een leuke foto's weer van de puppy's. :D

Wat zijn tre ponti tuigen, ook dat ze niet trekken? :o

Vandaag met Senna naar strand geweest, ze vloog gelijk het water in. :+
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:45

Treponti is een merk :) Je hebt instaptuigen voor kleine honden maar ik heb zelf de Primo's voor mijn honden. En ik heb dan een keer een Forza aangeschaft maar merkte geen verschil (logisch, het lost ook het probleem niet op) dus weer in de kast gelegd.

De Forza corrigeert alleen als er druk opgezet word, dan trekken de zijkanten samen en zodra de druk eraf is, is het gewoon een normaal brood.

Als je googled op: Treponti Primo Forza, kom je er bij uit.
Maar dat ik mijn hond daar pijn mee zou doen :n , ik weet wel wat mijn hond doet als hij ergens pijn van krijgt.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:16

xDenies bedankt voor de uitleg. *D

Was ook meer mijn vraag omdat Senna ook heel erg trek soms. Lopen wel eens langs het bos en meestal ziet ze daar iets sneller als ik en lig ik soms bijna in de sloot. :+ Ben nu bezig als ze trek stil staan en dan gaat ze al zitten. Maar soms kan ik elke meter stilstaan. :o

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:43

Nogmaals gefeliciteerd Kiwi! Ongelooflijk dat ze er nu zijn!

Leuke foto's van Senna, Mila, Bo en Fizz (dacht ik?)

Met onze meneer gaat het erg goed. Vandaag zijn we voor het eerst naar een losloopweide geweest, daar kon hij rennen en spelen met andere honden. We durfden eerst niet omdat we bang waren dat we hem niet meer te pakken kregen maar hij luisterde fantastisch. Er was nog een Whippet. We denken ondertussen wel dat Troy een kruising met greyhound of galgo is. Hij is enorm groot en zwaarder gebouwd. De andere whippet daar was 7 maanden en 9 kilo. Troy is nu 5 maanden en weegt bijna 16 kilogram. Op de hondenschool mogen we door naar de volgende groep. En om nog een update te geven over zijn diarree. Het is geen virus en ook geen bacterie. Wat hij dan wel heeft? Weten we niet. Volgende week vrijdag wordt hij trouwens gecastreerd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:53

Castratie en nog geen 6 maanden en best redelijk grote hond?? Als het niet strikt noodzakelijk is zou ik dat enorm afraden!!!

Oh en vd 5 reuen hier zijn er 4 gecastreerd. Kymo is 7 maanden nu en moet er niet aan denken hem nu al te castreren. Ik ben absoluut niet tegen castratie maar zo jong doet meer kwaad dan goed. 8 maanden is al zeer jong en zou ik ook nog afraden!! maar al stuk reëler dan nu ivm de groei.

Oh en diarree betekent dat er ergens iets fout zit in het lijf en dus dat de hond niet 100 procent in orde is.

Elke narcose is een risico EN een fikse aanslag op het lijf. Langdurig diaree zonder duidelijke oorzaak dan zou ik onnodige narcose absoluut vermijden om grotere problemen te voorkomen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:15

Kon de dierenarts niets er uit halen? Lastig zeg .. is het ook niet voedingsgerelateerd?

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:22

xDenies schreef:
Kon de dierenarts niets er uit halen? Lastig zeg .. is het ook niet voedingsgerelateerd?

Nee, er was niks te zien. Voeding is inderdaad mogelijk, misschien gaan we tijdelijk hypoallergeen voeren en dan verder kijken. Kan ook komen doordat hij alles opeet, maar dat verwachten we eigenlijk niet.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:44

16kilo op 5 maand is inderdaad veel :oo heb je nog een recente goede foto? Zoals een standfoto ofzo?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:28

Ik dacht inderdaad bij de puppyfotos ook niet een volle whippet te zien. Troy is best wel groot en zwaar (niet dik). De whippet pups die ik ken zijn echt fragiele poppetjes.

Ik vind castreren met 6 maanden echt not done :n

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:18

Aaah puppy's! Gefeliciteerd Kiwi'tje! Mila ziet er ook fantastisch lief uit <3
Laatst bijgewerkt door Avis op 30-03-23 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 08:37

Avis schreef:
Ik ben echt erg onzeker over of ik het goed doe. Dat ligt in mijn karakter en hij is mijn eerste hond. Ik ben vaak bang dat iedereen vanalles vindt van hoe ik hem opvoed, maar ik wil het vooral graag goed doen!

Gedachte: ik denk dat die onzekerheid van mij niet echt te merken is bij hem als we gewoon thuis zijn of op mijn werk. Misschien af en toe wel op straat of tijdens het wandelen als we andere honden tegenkomen (want, precies, dan ben ik bang dat mensen vanalles van ons vinden)

Dat komt goed! Echt waar *\o/* Ik heb nu bijna de puppycursus erop zitten en dat werkt bij mij heel erg met zekerheid. Maar ik heb dat heel erg met los laten lopen, ik moet er niet aan denken dat Daisy verkeerd schiet of iemand achterna gaat (vooralsnog blijft ze iedere keer gewoon keurig bij me, en die ene keer dat dat niet zo was zag ze de auto en ging ze daar alvast netjes bij zitten, was verder niemand). Oh en toen ik d'r net had de eerste weken.. ohh vreselijk inderdaad want als ze ging piepen had ik het idee dat ik alles fout aan het doen was :Y)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 08:56

Te weinig uitdaging kan zeker met zulk gedrag te maken hebben. Als je overprikkeling uitsluit zou ik eens kijken hoe het gaat wanneer je meer met hem doet, spelletjes doen, misschien ietsje langer lopen. Hier een halve terriër en de 1 minuut per week richtlijn qua wandelen neem ik ruim. Anders heb ik een hypere pup in huis. Heb liever dat ze haar energie buiten kwijtraakt. Verder is het natuurlijk ook wel een ras dat veel structuur en consequentie nodig heeft en zonder juiste begeleiding grenzen gaat opzoeken. Maar daar wordt je vast op de puppycursus ook mee geholpen.

Wat grommen betreft, dat is redelijk normaal gedrag als ze echt iets lekker vasthebben. Je kunt het proberen te ruilen. Maar bij echt bijten zou ik toch een harde kneep terug doen, maar daar zullen de meningen over verschillen. Er is een grens. Wat ik hier op de puppy cursus als tip kreeg was om soms met dat wat ze gevonden hadden te gaan spelen, dus los en dan weggooien en weer laten pakken. Zodat ze niet meteen als ze wat in hun mond hebben bang zijn dat het afgepakt wordt maar denken dat ze misschien ook wel er samen mee kunnen spelen. en het dus makkelijker af te pakken is wanneer het echt gevaarlijk is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:08

Avis schreef:
Aaah puppy's! Gefeliciteerd Kiwi'tje! Mila ziet er ook fantastisch lief uit <3

Ik heb een beetje een ding waar ik mee zit en wat ik jullie voor wil leggen als het mag.
Mijn Cairn terriër pup is inmiddels 15 weken oud en doet het eigenlijk prima. Thuis nu zindelijk, een beetje chronisch blij en vindt het leven wel leuk volgens mij. De laatste dagen (drie ongeveer) vind ik hem wat gefrustreerd overkomen: geen geduld, met dingen, moeilijk veel lawaai als hij niet helemaal krijgt wat hij wil of niet zo goed weet wat hij eens zal gaan doen, vooral zijn eigen plan trekken als ik iets van hem vraag, etc. Verder eet hij op straat alles wat los- en vastzit, wat ik uiteraard niet echt een goed plan vind (dit doet hij overigens al vanaf dat ik hem heb (acht weken)). Over het algemeen probeer ik het met hem te ruilen voor iets lekkers of een speeltje. Vandaag echter had-ie een stuk kip of iets te pakken, waarna hij met veel gegrom (niet speels, echt agressief) in mijn hand beet toen ik het van hem wilde afnemen. Vanavond deed hij dat grommen weer toen ik naar hem toeliep omdat hij weer wat aan het kanen was.

Nu weet ik eerlijk niet zo goed wat ik daarmee aanmoet. Fysiek corrigeren lijkt me er helemaal voor zorgen dat de situatie en vooral zijn gedrag intensiveert, maar het negeren lijkt me ook verre van ideaal.

Over dat gefrustreerde nog: hij is behoorlijk intelligent, dus misschien moet hij af en toe iets meer mentale uitdaging hebben, dacht ik. Daar heb ik de afgelopen week zelf even niet zoveel aandacht aan besteed (zit zelf nogal in de knoop). Overprikkeling kan het niet echt zijn, als ik kijk naar wat we de afgelopen dagen gedaan hebben (hoewel ik niks wil uitsluiten).

Maandag hebben we puppycursus, dan zal ik de kwestie(s) ook nog eens voorleggen.

Ik ben echt erg onzeker over of ik het goed doe. Dat ligt in mijn karakter en hij is mijn eerste hond. Ik ben vaak bang dat iedereen vanalles vindt van hoe ik hem opvoed, maar ik wil het vooral graag goed doen!

Gedachte: ik denk dat die onzekerheid van mij niet echt te merken is bij hem als we gewoon thuis zijn of op mijn werk. Misschien af en toe wel op straat of tijdens het wandelen als we andere honden tegenkomen (want, precies, dan ben ik bang dat mensen vanalles van ons vinden)

Dat onzekere moet je echt proberen los te laten, honden pikken dat zó makkelijk op! De hond van mijn nichtje heeft daardoor een behoorlijk dominante en agressieve houding ontwikkeld. Niet door haar, maar door haar moeder en zusje, die zijn zo onzeker en bang dat hun BC compleet uit de plaat gaat. Gevolg is dat die hond zich niks meer aantrekt van andere honden en hun gedrag / signalen!

Probeer te ontspannen, probeer aan leuke, makkelijke dingen te denken.

Wat betreft het eten zou ik een muilkorf doen, eten is anno 2019 absoluut niet meer wenselijk. Zowat dagelijks lees je vergiftigingen oid, verschrikkelijk... Bij mijn beste vriendin in het dorp zijn nu 5 honden op tijd van een week in het ziekenhuis beland. Waarvan één inmiddels overleden, een rottweiler van om en nabij 50 kg. Al die honden hebben iets gegeten, maar ze kunnen niet ontdekken wat. Mijn ergste nachtmerrie.

Dana heeft daarom ook één week met muilkorf gelopen toen mevrouw de ik-vreet-alles fase inging. In die week geleerd dat ergens iets willen eten geen optie was en dat bij mij komen véél leuker was, want bij mij kreeg ze kip en bij haar eigen gevonden snack niks.

Na een week een keer zonder geprobeerd, en het kwartje was gevallen en bevestigd. Sindsdien heeft ze nóóit meer iets gepakt.

Op gras, modder en paardenstront na, maar dat mag ze eten, daar heb ik geen problemen mee.