Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yvje86 schreef:Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie pups bij de fokker te eten kregen en wat jullie nu voeren.
Mijn pup kreeg een of ander huismerk volwassen honden brokken.
Nu vond ik dat eigenlijk niet zo best.
Ik ben meteen over gestapt op kvv speciaal voor puppy's van carnibest en kivo. Beide wissel ik af.
De ontlasting is mooi, vacht ruikt fris en de pup oogt gezond.
Daarnaast heb ik een zakje wolf of wilderness puppy brokjes die ik gebruik met oefenen en als beloning.
Zoe_97 schreef:een hond kan veel beter zijn kracht in een tuigje zetten. door het bevestigpunt van de lijn heb je niets controle over de hond. het is niet voor niets dat ze in sporten waar trekken toegestaan is tuigen gebruikt woren (flyball, canicross...)
petitparis schreef:@Kaus: ben je altijd alleen om met de 2 honden samen te gaan wandelen? Als je met 2 bent zou ik proberen ze eerst ver genoeg uit elkaar te houden zodat Dexter eigenlijk nooit in zijn opzet slaagt om op Dundee te springen, daarna eerst dat je zelf als fysieke barriere fungeert tussen hen 2 en als laatste stap dat je ze naast elkaar laat lopen.
@Yvje: Ik ken meerdere fokkers die op kvv afspenen en alleen brok als "extraatje" geven zodat de pups het wel kennen zowel als fokkers die op brok (zowel krokante als koud geperste) afspenen en als afwisseling een paar keer kvv geven. Nagenoeg altijd beide omdat ze van mening zijn dat een pup verschillende voersoorten en texturen moet ontdekt hebben zodat de baasje kunnen kiezen en er niet tegenaan lopen dat een pup niet wil eten... Uiteraard krijgen ze allemaal en puppypakket mee met het voer dat ze kennen en enkele staaltjes...
Zelf voer ik combi van brok en kvv.