Ohhh wat heerlijk om te zien dat het goed gaat! Wat ben je ook een held, dat je hem toen "gered" hebt
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 21:28
Doet mij ook erg goed om te zien dit!
Sansa (met matige weerspiegeling)
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 21:32
Oja, in november contact gehad met een kweker. Mocht er een nestje komen komt er een nieuwe aanwinst wat voor soort etc hou ik nog even stil Rond april begint deze soort te baltsen, dus ben benieuwd. Word vervolgd
Vd week is er een staartpen gebroken bij mn harris. Ze kwam met haar staart tijdens het werk op het stuur terecht door haar overenthousiaste gedrag.. soms kan ik dr wel wat, maar we blijven tot 10 tellen
Dus thuis de veer gestift (gerepareerd met een donor veer), Voor mij de eerste keer in 3 jaar, stiften op een echte vogel
Wellicht vinden jullie het interessant om te zien
Voor
Afknippen
Geschikte pen uitkiezen
Restjes bovenkant is restant nieuwe pen, onderkant is de gebroken oude pen
Jessix: hier zou ze makkelijk een jaar mee kunnen doen, zit erg goed vast, maar de muit komt er weer aan dus ze zal de pen er deze zomer nog wel uit gooien gok ik. Hun verenkleed is ontzettend belangrijk voor ze dus het is super fijn dat het op deze manier op te lossen is inderdaad. Anders gaan ze tijdens het vliegen met hun poten alle kanten op om balans te houden waar normaal de staart en vleugelpennen voor zorgen, of ze kunnen heel beroerd sturen en remmen
SayaJones: Hahhaa goed teken Ik heb eerst de schacht van de oude en nieuwe pen leeg gehaald, daarna een stukje glasfiber op maat gemaakt en even gepast of het qua dikte goed genoeg was. Toen seconde lijm voor motoren aan 1 stukje van het glasfiber gedaan en deze in de nieuwe pen gestoken. Daarna hetzelfde met de andere kant gedaan en voila, vogel "gerepareerd"
Doet dat nou pijn? Het breken van zo'n veer? Lijkt mij niet dat ze in de veer zelf gevoel hebben, maar in hoeverre zit er gevoel in waar de veer het lichaam in gaat?
En hoe werkt zoiets in het wild. Dan zullen ze ook wel eens iets stoms doen waarbij ze een veer breken?
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 17:51
Geen idee, ze zal wel druk gevoeld hebben in de basis van de pen. Dus de paar cm die in haar lichaam zit. Zodra het bloed uit de schacht is tijdens de muit, voelen ze niks in de pen zelf. Beetje hetzelfde als onze nagels dan.. gok ik Maar van dit stiften zelf heeft ze niets gevoeld.
In het wild zullen ze inderdaad ook wel eens het e.e.a breken en dat zal invloed hebben op de jachtprestaties
Ik heb een mailtje van het ministerie gekregen dat mijn stageverslagen zowel protocollair als inhoudelijk door de examencommissie jachtexamens akkoord zijn bevonden
Zodra de examendatum bekend is voor het mondeling praktijkexamen krijg ik een aanmeldingsformulier toegestuurd, dit zal waarschijnlijk in mei zijn. Het komt nu echt dichtbij !