Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:10

Jaa alles gaat nu goed gelukkig! Tenminste met Gocha wel, met mijn portomonee gaat het iets minder goed na de operatie #)

Helaas heeft ze er niks van geleerd en probeert ze nog alles op te eten wat ze vindt, gisteren haar nog betrapt toen ze een sok op probeerde te eten die ze stiekem uit de wasmand had gepikt toen ze evej 2 tellen in de bijkeuken aan het struinen was _-:(

Verder is ze wel lief hoor

Met Tara gaat het super, daar wil ik dit jaar behendigheid of speuren mee gaan doen! Helaas zijn de cursussen best duur en heb ik momenteel geen baan, dus dat wordt even sparen

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:37

Gelukkig gaat alles terug goed met Gocha _classic!

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Ondertussen heb ik het wandelen met een vriendin en haar (ondertussen) 3 honden terug opgepikt. En het is heerlijk om die 4 met elkaar te zien spelen. Galia doet ook af en toe mee, maar blijft meestal bij ons wandelen. Daaraan merk ik toch dat ze ouder wordt.
Voor Zino is dit goed om zijn sociale vaardigheden bij te schaven, want hij is nog vaak de softie van de hoop.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:38

TinkerTreas schreef:
@Fabster: wat frustrerend zeg. Je zou zeggen dat ze blij zijn als een hond geplaatst kan worden. Zeker als het een langzitter?

Ze willen hem ook vast wel geplaatst gebben, maar niemand gaat er harder van lopen, blijkbaar.... :roll:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:08

@_Classic, oef... dat is lastig zo'n alles eter... En klopt cursussen zijn inderdaad best prijzig, wel jammer, want het is zo leuk om te doen voor de honden.

@Fabster, je zou toch denken een grote mond minder te voeden... Maar nee dus.. Gaaf wat je met Miep deed, ZhuZhu is er dus ook wel voor weggelegd. Ik deed thuis brokjes onder bakjes en dan moest ze de goede zoeken, vorige hond had ik geleerd tennisballen te zoeken.. Nadeel..hij vond ze in huis ook overal terug ook in kasten etc... :+ }>
Wat een killer... aan de lijn nog vangen! Die duif is wel maf ja, zou normaal niet zo makkelijk moeten zijn.

@Tesseke, heerlijk he!? Als ze lekker kunnen ravotten met hondenvrienden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:06

Ik verstop koekjes in huis. Voor de beginners nog een beetje in bet zicht. Voor ZhuZhu goed verstopt in de schuur. Daar is lekker veel troep en moet ze dus goed zoeken. Maar ze is er wel goed in. Ga ik met Korra (de opvanger) ook maar eens proberen.

Die duif was een beetje suf van ons ook. Dat beest zat gewoon midden op het pad. Maar we hadden tegenlicht van de laagstaande zon (einde van de dag). Ik dacht eerst dat het een stukje paal was. Hij zat nl precies daar waar altijd een balk over het pad is. Toen dacht ik een steen en daarna een rode kool (niet lachen). Ik was dus de hele tijd daarnaar aan get kijken om te zien wat t nou was. En mijn man ook. Beide hadden we er geen duif in gezien. Dus Korra lekker aan de lange lijn. Die had t ook niet gezien, tot ze er een meter vanaf was. Maar toen had ze hem wel. Dus ik de hond weg trekken, mijn man de duif gepakt en aan mij gegeven (hij is er niet zo handig in), en ik nog een kwartier met die duif onder mijn arm terug naar de auto. Dat beest had geen krasje, trouwens. Alleen wat veren kwijt. We hebben hem naar de vogelopvang gebracht. Hopelijk heeft hij get gered. Hij was erg mager. Dus hij was al ziek/zwak.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:15

Hier gaat ook alles goed. Pip is heerlijk aan het puberen.
Vandaag lekker in de tuin gespeeld.
Afbeelding
Lastig idd een hond die alles eet daar heb ik er helaas ook 2 van lopen. Tijdje terug hadden ze het matras uit de bench open gescheurd en deel opgegeten toen zaten we ook weer bij de da {:)-:( .
Wat vervelend Fabster dat ze er geen haast mee maken.
Heerlijk is dat hè Tesseke, hier gingen ze zaterdag ook met een hele groep spelen.
Wat leuk Sjolvir waar doe je dat?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:19

Fabster, koekjes in huis ga ik niet aan beginnen mijn vorige had ik tennisbal zoeken geleerd, drama... vond ze overal ook na opbergen.
Wel gaaf echte speurneus beleren.

Pip gek op sneeuw EN kinderen zo te zien.
Murphey snuffelt in Rotterdam.

Een wonder! Mijn vlinder, mijn dwaallichtje heeft vd week na 2 lessen gewoon een certificaat gehasld, humor!!! Op naar de volgende ( wat dat ook inhoudt want kan nergens vinden op internet wat ze dan moeten kunnen)
Ik zeg op naar snuffel 2!

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:56

Gefeliciteerd Sjolvir! Wel snel na 2 lessen.
Wat houdt detectiewerk precies in? Is het echt werken naar mensen kunnen opsporen?

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd gehoorzaamheid van 2019 gehad met zino. Gelukkig geen sneeuw, maar wel hele tijd regen en een nat plein met konijnenkeutels. Nog 81 punten gehaald! Was voor mij boven verwachting. Had zelf op een 70 gegokt aan gezien we beide wel wat foutjes hebben gemaakt en hij door het natte weer amper ging liggen, een hond die hem heel erg afleidde (baas hield die niet erg goed bij, kwam ook opdringerig snuffelen tijdens de 2 min down..) en hij na 3 kwartier toch begon te bibberen door de kou.
Nadien in de kantine nog wel een domper, er hing ineens een kleine schoothond in zijn bil.. mensen moeten echt eens leren om hun hond bij te houden.. nadien kreeg ik te horen dat die er nog één had vastgehad tijdje ervoor.
Zino is nadien wel even in overdrive gegaan en kon niets meer hebben van andere honden, ook niet eentje van de 3 waar we wekelijks mee gaan wandelen. Thuis begon hij gelukkig wel meteen te spelen met Galia. Zino is ook wel een hond die heel erg snel mentaal vermoeid is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:20

Ah gossid, doet Zino zo zijn best hangt er woef in zijn bil... wel knap 81 pnt met bibberende koude hond.

Je kan ook gaan mantrailen enzo, masr ik hou het voorlopig op lluchtjes zoeken van verstopte voorwerpen.
Voor dit certificaat moest ze niets moeilijks doen hoor is instappertje. 4 x uit 6 boxen met betschillende luchtjes erin de box aanwijzen met jasr luchtje.
Uiteindelijk moeten ze volgens mij 2 verschillende luchtjes kunnen vinden in welke ruimte dan ook zonder dat he als eigenaar weet waar het ligt en de hond moet ze dan duidelijk aangeven.
Wij werken nu aan het netter locatie aangeven en dat ze geur leett uitwerken, dus ipv dat ze lukraak door de ruimte loopt te zoeken, lert dat als ze wat ruikt dat ze daar systematisch moet gaan ruiken.om het te vinden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:12

Ik heb vroeger, met mijn voeige hond (dus 15 jaar geleden ofzo) speuren gedaan. Eerst op levende mensen, later op kadaver. Ze was er best goed in. Is later nog handig gebleken, toen mijn kat was aangereden (maar niet dood) en gevlucht was. Wij kinden de kat natuurlijk niet vinden, maar de hond wel. Ook had ik gaat geleerd om mijn dochter te zoeken te zoeken (toen nog een peuter). Was ook handig. Nu hou ik t bij koekjes.

Gefeliciteerd Sjolvir en Tesseke. Stoere honden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:42

Oef, ik heb net ruzie gemaakt met het Spaanse deel van de vrijwilligers van waar de Duitse Herder zou komen. Dan weet je meteen hoe goed het bij de Russische organisatie is geregeld. Daar geef je aan een hond te willen en na de intakeprocedure hoor je dus wanneer je de hond kunt verwachten. Dan moet er echt iets mis gaan met de hond, wil dat anders lopen.

Hier ben ik al sinds november bezig om dat beest hierheen te krijgen. Ik wilde hem eind januari hier hebben, want we gaan op (wandel)vakantie en dat beest is 8 en heeft de laatste 4 jaar in een hok gezeten. Onnodig te zeggen, dat hij geen conditie heeft en dat zo n vakantie een beetje veel van het goede is, als we niet eerst wat conditie kunnen opbouwen. Bovendien gaan we van de zomer naar Schotland. Ivm de Brexit is het niet duidelijk wat de invoerregels worden voor honden, dus aangeraden wordt om een bloedtest te laten doen, voor het geval dat weer terug komt. En dat moet 4 maanden van te voren gebeuren. Dat is eind februari. Maar nu wordt het op zijn vroegst half maart, voor die hond komt. Als het niet weer uitgesteld wordt.

Dus ik was er een beetje klaar mee.

Afijn, ff afreageren....
Ooit zal dat beest wel eens deze kant op komen, mag ik hopen....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:55

Pfff, wat frustrerend zeg :(
Hopelijk kan hij toch nog snel deze kant op komen.
Weet je een reden waarom het zo lang duurt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:05

Omdat het allemaal mañana, mañana is, ze veel honden hebben, zij slechts vrijwilliger is, dat het wel eens mis is gegaan met adopties, de dierenarts nog meer te doen heeft en nog 100 redenen.

Ze doen niet erg aan verwachtingsmanagement.... als ze nou gewoon zeggen: het duurt een half jaar: nou prima. Maar als je afspreekt eind januari en je dan nog moet afwachten of half maart nog haalbaar is, dan wordt ik lichtelijk pissig.... -O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:07

Dat kan ik me voorstellen.
Is er al interesse in Korra? Wat als Korra er nog is als de herder komt?
Je man wil toch geen 3 honden in huis?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:12

Nog niemand voor Korra, helaas. Daar snap ik echt niks van, want ze is echt leuk. Als Marcus komt, gaat Korra terug naar Annette. Maar hopelijk komt er iemand, zodat ze meteen naar haar definitieve mand kan. Een andere optie is, dat Annette eerst Marcus opvangt, omdat die wandelvakantie mss wat veel van het goede is. Dn blijft Korra nog even hier en gaat ze mee naar Frankrijk. Vindt ze wel leuk. In Duitsland vond ze get ook super.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:15

Fabster schreef:
Nog niemand voor Korra, helaas. Daar snap ik echt niks van, want ze is echt leuk. Als Marcus komt, gaat Korra terug naar Annette. Maar hopelijk komt er iemand, zodat ze meteen naar haar definitieve mand kan. Een andere optie is, dat Annette eerst Marcus opvangt, omdat die wandelvakantie mss wat veel van het goede is. Dn blijft Korra nog even hier en gaat ze mee naar Frankrijk. Vindt ze wel leuk. In Duitsland vond ze get ook super.

Je hebt in ieder geval een goede oplossing achter de hand.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid wanneer hij kan komen. Voor Marcus is het ook tijd dat hij naar zijn vaste huis kan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:44

Als ik hem nog mee krijg, nu ik uit mijn slof ben geschoten tegen haar :') . Nou ja, we zien wel. Heeft Korra meer tijd om een mand te vinden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:18

Dat zou wel ontzettend sneu zijn voor de hond, als je hem nu niet meer mee krijgt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:42

Komt wel goed. We zijn weer on speaking terms om het zo maar te zeggen. Maar tjonge jonge, wat kan een mens een adoptie ingewikkeld maken :roll:

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:51

Fijn om te horen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:33

Fabster schreef:
Komt wel goed. We zijn weer on speaking terms om het zo maar te zeggen. Maar tjonge jonge, wat kan een mens een adoptie ingewikkeld maken :roll:

Gelukkig voor de hond, maar wat een gedoe zeg... Handig om een backup vakantie plan te hebben in dit geval. Jammer dat er zich nog niemand gemeld heeft voor Korra, maar zie op FB wel vaker in NL zittende hele leuke hondjes, met ook makkelijke omschrijving die dan relatief lang baasloos zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:59

Sjolvir schreef:
Fabster schreef:

Gelukkig voor de hond, maar wat een gedoe zeg... Handig om een backup vakantie plan te hebben in dit geval. Jammer dat er zich nog niemand gemeld heeft voor Korra, maar zie op FB wel vaker in NL zittende hele leuke hondjes, met ook makkelijke omschrijving die dan relatief lang baasloos zijn.

Ja, het is gewoon afwachten. Voor zowel Marcus als Korra. Ooit komt het goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:58

Fabster schreef:
Fabster schreef:

Ja, het is gewoon afwachten. Voor zowel Marcus als Korra. Ooit komt het goed.

Al wat gehoord?

LMM heeft ipv haar 4e les haar level 2 examen gedaan en gehaald, beesie is toch ergens goed in! Net voor 5e x geweest en we gaan maar oefenen voor level 3.
Verder was ze geniaal leuk op het strand <3 , ze nleef heen en weer rennen tussen.mij en mijn 2 paarden. ( waar ook nog haar vriendinnetjes op zaten)
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:23

Leuk, Sjolvir! Die strandfoto’s zijn heerlijk!
Wat is LMM? Is dat het zoekwerk?

Korra is hier nog. Gisteren waren er weer kijkers. Dus we wachten het weer af. Marcus komt 16 maart. Dus als Korra dan nog niet is geplaatst, wordt t druk :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:24

Goed nieuws voor Korra! Ze heeft een huis gevonden!

Ook goed nieuws voor Marcus: die komt zaterdag bij ons.

Minder goed nieuws voor mij: Korra wordt pas 19 april opgehaald, dus ik heb ruim een maand 3 honden. Nu is dat op zich nog niet zo erg, maar met een nog niet zindelijke hond (Marcus), die ook bog oud is en geen conditie heeft, én een ongeleid projectiel die veel kms moet maken, is het wel een uitdaging :o

Om een beetje aardig te zijn voor mezelf, ben ik aan het kijken voor een hondenuitlaatservice of hondendagverblijf voor Korra. Voor 1 of 2 dagen in de week. Dat valt nog niet mee.

‘Vroegah’, toen mijn dochter nog een puppy was en mijn Miep ook, ging 1 x in de week kind naar kinderdagverblijf en hond naar hondendagverblijf. Echt een goed hondendagverblijf. De honden liepen daat de hele dag op een groot veld rond te rennen, hadden een soort schuur voor als het pokkeweer was (en daar zaten de begeleiders dan ook. Die waren ook de hele dag op dat veld) en Miep kwam ‘s avonds dwars af terug. Hele dag lekker gespeeld.

Vandaag ben ik ergens wezen kijken met Korra en ze wist niet hoe snel ze weer naar buiten moest komen. En ik kan haar geen ongelijk geven. Allemaal betonnen hokjes, waar de honden in zaten. 3 x per dag mogen ze dan een half uur in de ‘speelweide’, die de grootte had van een kippenren, om zich ‘lekker uit te leven’ >;) ;(

Nou Korra, daar hoef je niet heen hoor. Ik wil niet gewoon van je af. Het is wel de bedoeling dat het leuk is om daar heen te gaan. Er zat ook een heel sip kijkende husky achter de tralies. Ik had echt medelijden met dat beest. Als het dat is, dan loop ik zelf wel extra....

Volgende week ga ik bij een ander dagverblijf kijken. Hopelijk is dat beter....