[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:30

<3 wat een schattig ding die Kenzo :D

Mooi kerstkaartje! :D zal wel een hele opdracht geweest zijn!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:51

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:38

Oooh Kenzo <3 Is het een oud duitse?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:37

Kenzo is knap. Dat oortje, te lief.

Daeva is een mooie dame.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:10

Daeva is prachtig. Wat een lekker energiek pupje, maar wat komt ze van een vreselijke plek. Fijn dat ze nu zo'n heerlijke plek heeft om te leven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:13

winnie03 schreef:
Oooh Kenzo <3 Is het een oud duitse?

Zijn vader is langhaar Duitser zijn ma is duits x mechel/hollander.

Hij is een pup uit het topic "een nestje misschien sneller dan gepland" ;)

Maar idd een hele volle vacht heeft hij!!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:54

Vorige week waren wij naar een pup gaan kijken van 11 weken oud, echt een super schatje.
Ik was meteen aangesproken en zou ze zo meegenomen hebben. Omdat toen niet alles in orde was (bench etc) hadden we besloten om daags nadien wat te laten weten aan de eigenaar. Maar de advertentie van de pup was weg, dus ik ging er vanuit dat de pup verkocht was.
Helaas bleek de pup na ons bezoek erg ziek te zijn geworden en erg aan de diarree ging, dat vernam ik toen ik de eigenaar uiteindelijk via Facebook nog eens contacteerde.
Lange tijd zag het er naar uit dat de pup het niet zou halen. Ze kreeg vocht en antibiotica bij.
Nu lijkt het toch wat beter te gaan en als ze genezen is, zou ze toch naar ons kunnen komen.
Wat denken jullie daarvan? Ik ben eens gaan rondvragen bij de DA die zei dat een pup vlot herstelt en de praktijk leert dat die er meestal niets aan overhouden.

T beest zit al de hele tijd in mijn hoofd, ik had zoveel spijt dat we er haar niet meteen meegenomen hadden, maar anderzijds, dan zaten wij nu met een (dood)zieke pup, dus nog een geluk dat we ze niet mee hadden.

Het gaat trouwens om deze snuffel:

Afbeelding

Ik had werkelijk niet gedacht dat een pup zoeken en vinden zò moeilijk zou zijn! -O-

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:59

SofieHavan schreef:
Vorige week waren wij naar een pup gaan kijken van 11 weken oud, echt een super schatje.
Ik was meteen aangesproken en zou ze zo meegenomen hebben. Omdat toen niet alles in orde was (bench etc) hadden we besloten om daags nadien wat te laten weten aan de eigenaar. Maar de advertentie van de pup was weg, dus ik ging er vanuit dat de pup verkocht was.
Helaas bleek de pup na ons bezoek erg ziek te zijn geworden en erg aan de diarree ging, dat vernam ik toen ik de eigenaar uiteindelijk via Facebook nog eens contacteerde.
Lange tijd zag het er naar uit dat de pup het niet zou halen. Ze kreeg vocht en antibiotica bij.
Nu lijkt het toch wat beter te gaan en als ze genezen is, zou ze toch naar ons kunnen komen.
Wat denken jullie daarvan? Ik ben eens gaan rondvragen bij de DA die zei dat een pup vlot herstelt en de praktijk leert dat die er meestal niets aan overhouden.

T beest zit al de hele tijd in mijn hoofd, ik had zoveel spijt dat we er haar niet meteen meegenomen hadden, maar anderzijds, dan zaten wij nu met een (dood)zieke pup, dus nog een geluk dat we ze niet mee hadden.

Het gaat trouwens om deze snuffel:

[ [url=m/yIGTP8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had werkelijk niet gedacht dat een pup zoeken en vinden zò moeilijk zou zijn! -O-

Een pup hersteld idd snel en ook is de kans zeer groot dat ze er niks aan over houden.
Eigenlijk moet je het net zo beschouwen als een kind. `hoogstwaarschijnlijk is het een virusje geweest.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:11

Ik zou toch graag willen weten wat de pup precies had en belangrijker, waar de pup vandaan komt.
Een virusje kan natuurlijk altijd, maar soms komt het ook door de slechte condities bij de fokker.
Daar zou ik zelf ver van weg blijven!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:55

Die van mij is als pup ook heel ziek geweest. Ook lange tijd twijfel of hij het zou halen. Uiteindelijk is hij inmiddels hoog bejaard en heeft eigenlijk nooit iets ernstigs gehad in zijn leven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:12

Simbaa schreef:
Ik zou toch graag willen weten wat de pup precies had en belangrijker, waar de pup vandaan komt.
Een virusje kan natuurlijk altijd, maar soms komt het ook door de slechte condities bij de fokker.
Daar zou ik zelf ver van weg blijven!

of dat de eigenaars het niet zo nauw nemen met voeding, herhalingsvaccins of contact met andere honden.
Vriendin had een nest van 9, waarvan 1tje parvo gehad heeft en bijna overleden is. Zuiver omdat de kopers op 9 en 12 weken geen herhalingsvaccin hebben laten zetten...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:41

Inderdaad ook nog iets om mee rekening te houden!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:08

Vroeger hadden wij een Golden Retriever die ook Parvo heeft gekregen. Pup had alle entingen gehad en kwam van een hele goede fokker. Botte pech was het. Hond heeft het wel overleefd en er niets aan overgehouden.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:03

Pup was ook geënt tegen parvo op 6 en 9 weken. 12 weken nog niet want ze was er pas 11 vorige week.
Verder is ze volgens de eigenaar ook goed ontwormd. Maar ja... Ik weet niet wat de diaree veroorzaakt, kan even goed een Rota/corona zijn natuurlijk. In elk geval ik hoop dat ze er snel boven op is.
(En dat de eigenaar antwoord op mijn vragen etc, want de hele gang van zaken vind ik ergens wel vreemd en ik hoop dat ze me niet gewoon aan't lijntje houdt. Beetje vervelend ook dat ik niet weet waar ik sta. Een pup is zo gewenst en ik wou graag déze, daarom kijk ik nu niet verder naar andere pups. Dus als deze eigenaar niet eerlijk is, gaat dat niet fijn zijn want ik heb nu al 2 andere pups die in januari de nest mogen verlaten aan mijn neus laten voorbij gaan omdat ik wacht op deze. Als ik maandag niets van haar gehoord heb, dan laat ik het wel zo en zoek een andere)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:35

Wat een schatje is die Nova. Ik hou zooo hard van die fluffy Duitser oortjes.

Ook prettige feesten gewenst aan jou, Petitparis. Mooie kerstkaart van je knappe hondjes.

Gefeliciteerd met de komst van Kenzo, Dierenfan. Prachtig dier.

Prachtige hond Zoe_97! <3

Bijzonder verhaal SofieHavan.. Het enige wat ik kan zeggen is - volg je gevoel, maar blijf rationeel. Ik zou nog even de kat uit de boom kijken en zien hoe de pup hersteld.

Fijne kerstavond van Ginny! {:)

Afbeelding
(7w nu)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:52

Aaaauw wat een schatje, ginny! Welk ras is dat?

De puppy is gestorven, heeft de eigenaar laten weten. Ergens een geluk dat we ze niet mee hadden!

Morgen gaan we naar een andere kijken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:29

Sofie wat erg dat de pup is overleden.
Je gevoel was er niet voor niks.
Toch veel plezier met pup kijken morgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:37

wat erg!
hopelijk omt de juiste pup op je pad!

Hopelijk binnenkort hier ene 2e border pup.
Ik stond nog op een wachtlijst (vergeten eraf te halen) en kreeg ene mail dat de teef loops was en ik 3e wachtende was (1e voor een reu). de combi spreekt ons zo erg aan (en stiekem wilden we al een reu erbij binnenkort) dat we de pups gaan afwachten en als DE pup erbij zit komt er dus een reutje bij :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:27

Oeh, leuk, Zoe_97! Dan heeft het zo moeten zijn, denk ik.

SofieHavan; wat sneu van de pup. Wel zo prettig dat jullie haar niet mee hadden. Je hecht je er toch heel snel aan en om dan weer een klap te verwerken. :( Ondanks dit jammere nieuws, wel veel plezier bij het pup-kijken gewenst.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:42

Lijkt mij toch niet fijn om zo lang via een rasvereniging op de lijst te staan al kan ik me voorstellen dat je toch een bepaald ras wil dat dat daar zo werkt.

Boy wat een mooi stabijtje heb je ook!
Neonlight wel mooi dat dit nu zo kon idd na het verlies van je paarden
Gefeliciteerd Limoen!
Mooi is Daeva Zoey, zeker als je ziet waar ze vandaan komt.
Mooi koppel Winnie
Mooi is Kenzo zeg dierenfan!
Gelukkig maar dat je haar niet hebt genomen Sofie

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:46

Sofiehavan, Ginny is een Welsh Corgi Cardigan :)
Wat erg zeg, dat de pup als nog overleden is :( Maar anderzijds inderdaad, geluk bij een ongeluk.. Ik hoop dat de pup die je morgen gaat bekijken wel gewoon gezond is zodat jullie zoektocht afgerond is en jullie gewoon lekker kunnen gaan genieten!

Super leuk Zoe_97, een speelkameraadje voor Daeva!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:28

Wat jammer dat de pup is overleden.

Zoe, leuk nog een border!

Kiko vindt kerst maar vermoeiend. :')

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:16

Whaha knappe pose van Kiko.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:13

Die Kiko! _O- Wat een geniale houding!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:21

Haha :D Kiko <3
Ah wat zalig die foto!
Ik heb het misschien gemist, maar ik ben benieuwd naar waarom je een Dalmatiër gekozen hebt?
(gewoon uit interesse hoor :) )

Ik kijk ook echt uit naar dat gezelschap in mijn huis!!
Vandaag dus nog eens puppy bezoek, ik ben benieuwd...

Jackytje, schattig! En stiekem had ik het moeten weten dat het een WCC was ;)
Ze ziet er echt super cute uit! Die pootjes!