Hoi allemaal mag ik me hier melden? Ik heb sinds 2 weken een kitten in huis! Een brits korthaar x htk kat genaamd Pippin! Ze is nu bijna 14 weken oud en het gaat onwijs goed mt haar! Ze speelt eet drinkt slaapt en spint lekker veel! Ook met de hond is ze al dikke vriendjes!
Ik ben wel erg benieuwf welk grit jullie gebruiken! Ik heb nu jumbo eigen merk extra klonterend maar ik vind dat ze best wel stinkt naar het grit als ze van de bak komt en het geeft erg veel uitloop.
Hoe hebben jullie je kitten laten wennen aan het tuigje?
Het lijkt me leuk om hier een beetje mee te kletsen!
Ik gebruik ook houtkorrel, vind het fijner in gebruik en het is beter te versjouwen dan grit. Nog fijner in gebruik vind ik de cats best eco plus, maar die is behoorlijk prijzig.
Ik gebruik ook houtkorrels. Is inderdaad gemakkelijker te dragen. Geeft geen grijze afdrukken op je vloer zoals grit en het ruikt ook veel minder. Even wennen dat de korrels uit elkaar vallen als ze nat worden ipv klonteren, maar het maakt net zo gemakkelijk schoon.
oeh houtkorrels daar had ik nog nooit van gehoord zelfs, schaam! ik ga gauw eens googelen! Bedankt! Zou het voor de kat nog veel uitmaken als ik ineens verander van grit naar houtkorrel?
De krabpaal heb ik niet zelf gemaakt maar besteld op internet! Als iemand interesse heeft dan laat ik graag weten waar ik hem heb gehaald!
Hier heb ik Sanicat extra als grit. Klontert niet, maar ze gebruiken hem dan ook als noodoplossing 's nachts om te plassen, overdag doen ze alles buiten. Dus ik schep niks leeg, gooi gewoon de hele bak in 1x weg en vul hem dan opnieuw. Ruik ook zelden wat.
Houtkorrels weigerde ze hier pertinent, toen hebben ze op m'n bed zitten poepen en plassen.
Idd niet morilijk doen. Ginger stoort zich er ook niet aan
meisje_
Geplaatst: 03-06-15 16:03
Oh alyel wat heb je toch n leuke Roosch ik voel een 3e poezebeest aankomen:D
Reusje dat is ook n dotje om te zien
Van
Geplaatst: 03-06-15 16:04
Aan houtkorrels moeten ze vaak wel echt wennen ja of ze vertikken het gewoon helemaal Andersom ook trouwens mijn kittens groeien op met houtkorrels en moeten vaak echt wennen aan grit
Roosch
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-15 16:40
meisje_ schreef:
Oh alyel wat heb je toch n leuke Roosch ik voel een 3e poezebeest aankomen:D
Die zwarte is mooi, wat een lekker spits kopie. Vind het absoluut geen scharminkel!
Leuk dat ze zon stelletje zijn Beloven!
Ik krijg Lydia helemaal geënt, gevlogen, ontwormd, ontvlooid, gechipt en geholpen voor 140 afgeleverd Vervolg entingen betaal ik jaarlijks €35 voor maar misschien kan ik groepskorting krijgen nu.
Ik gebruik grind van Mr. Best van de plaatselijke bouwmarkt met babypoeder geur, super grind en ruikt héérlijk!
Ik heb vanmiddag een zéér positief huisbezoek van de stichting gehad. Mevrouw is erg enthousiast en gaat een mooi verslagen voor mijn begeleidster maken en dan is het een kwestie van contract tekenen en adoptie bedrag betalen en dan is het wachten op mijn mooie Egyptische meisje
TinkerTreas
Geplaatst: 03-06-15 19:18
Mooie kittens hierboven. Wij gebruiken de goedkoopste grit van de supermarkt. Ik gooi de bakken 3x per week helemaal leeg. Nu heb ik 1 bak met houtkorrels, omdat Finnian dat gewend is bij de fokker . Maar dat is inderdaad wel lekker licht en ook betaalbaar.
Finnian is net al de tuin in geweest. Dappere dodo.
Ik heb een soortgelijke van Dierenvilla, en na 2 jaar is het ding nog steeds zeer gewaardeerd.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 03-06-15 21:22
Je hebt katten die de hoogte in gaan en je hebt katten die liever in een holletje kruipen. Dus zo'n krabton met allemaal holletjes is niet echt zinvol als ze er toch niet in gaan zitten...
Hoe leuk ik ze ook vind, ik koop ze ook niet. Die van mij kruipen liever de hoogte in, en dan vind ik zo'n ton zonde van het geld.
Roosch
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-15 21:22
Heb even gekeken voor een foto van mijn krabpaal, hier een gedeelte ervan: