Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:38

Waarom dan geen voertjes die hij heel lekker vindt, Jessica? Als hij gek is op rodi worst, dan gebruik je dat toch?

Ik train ook met kaas en gekookte worst, vindt hij heerlijk, dus werkt dat makkelijker dan voer wat hij minder lekker vindt.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:43

Toevallig vandaag ook een hond in de praktijk gehad met de naam meneer janssen. :P

Supertrots op Bodhi! Gisteravond wat geoefend op de grond met wat snoepjes. Vervolgens uitgelaten en naar bed maar vergeten dat der snoepjes nog op de grond lagen. Bodhi ging mee boven slapen toen ze na een uur besloot toch maar beneden te slapen. Halverwege de nacht is ze toch nog naar boven gekomen. Kom ik vanmorgen beneden, liggen alle snoepjes er nog! Onaangeraakt, en zelfs op dat moment liep ze er gewoon langs! Als beloning hrb ik ze maar in der voerbak gelegd. Maar dat noem ik toch ook wel zelfbeheersing!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:47

Knap hoor, hier zouden ze echt op zijn haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:59

Vanavond weer met Jinn getraind. Meneer zat vnvd even in de pubertijd.
Meer zeg ik niet :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:43

Hihi herkenbaar ;)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:59

Machie schreef:
Ik heb geen idee? Wie ben je en wie zijn je honden haha

Ik heb vroeger als tiener bij jullie getraind met een Tervuerense herder teef genaamd Orly. dat was op de zaterdag van 2000 tot ongeveer 2005. Ook heeft Orly vroeger behendigheid gelopen. Geen idee van wanneer tot wanneer.

Lhinn, ook een Tervuerense herder teef, heeft bij jullie de puppycursus en vervolgcursus in éen gevolgd. Was de bedoeling om haar in te schrijven voor de puppy behendigheid, maar toen verhuisde ze naar Utrecht.
Mijn naam is trouwens Marjolein.

Vandaag met loopse Lhinn prive les behendigheid gelopen. Ooh, wat ging dat bagger. Soms sprong ze wel, soms niet. Muts dat het was ... Over 3 weken een nieuwe poging := Daar ging mijn planning qua behendigheid. Hopelijk loopt ze na d'r loopsheid weer beter.

Wat een topper heb jij Seni. Of is ze niet voer gericht?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:59

Als het snoepje lekker genoeg is wel :p en dit waren 1 van der lievelingssnoepjes met een enorm sterke spekgeur.

Ik denk dar ik ook maar wat prive behendigheidslessen ga volgen, met de training die steeds afgelast wordt schiet het ook niet op..

HeedftLhinn zoveel last van der hormoontjes? :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:56

MyWishMax schreef:
Waarom dan geen voertjes die hij heel lekker vindt, Jessica? Als hij gek is op rodi worst, dan gebruik je dat toch?

Ik train ook met kaas en gekookte worst, vindt hij heerlijk, dus werkt dat makkelijker dan voer wat hij minder lekker vindt.

Dat doe ik nu idd , maar tis maar zo weinig wat ie lust :p
En rodi vond ie lekker, en opeens niet meer.
Dus nu gebruik ik smak en dat werkt goed :)
Alleen als mn handen koud zijn doet dat zoveel pijn haha

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:57

Wauw seni hier zou t echt op zijn hoor

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:02

Ik train met Jinn van die kleine, zachte snoepjes in de vorm van een botje. Die vind hij lekker :Y)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:47

ik heb een zak puppybrokken, daar train in mee :P zowel mijn herder als de rottweiler op stal zijn er dol op :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:56

Flappie heeft het liefst kaas :Y)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:57

Als Hazel echt mocht kiezen zouden het knakworsten worden, maar geef dat liever niet

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:08

Ik ben voor Mecx ook nog op zoek naar de perfecte beloning die net even dat tikkeltje interessanter is dan alle geurtjes op het veld ;-)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:21

Rauwe frikadellen werkt ook super goed!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:58

Ik ga ook maar een keer kaas proberen, hij pakt nooit eten aan van andere mensen, behalve kaas.
Maar hij heeft ook een tijd gevoeloge darmem gehad maar dat ik nu wel minder.

En t brokken eten blijft een probleem

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:00

Beide honden van mij eten ook super slecht. Ik gooi er niks extra's door heen. Ze krijgen vanzelf wel weer honger. Het enige nadeel is als je ergens loopt dan zie je sommige mensen gewoon kijken van: "Krijg je hond wel te eten." Dat is het nadeel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:05

hier wordt alles naar binnen geschrokt, hoewel ze in het begin ook een moeilijke eter was.
We bieden haar eten aan, eet ze niet, meteen weer opruimen en s'avonds krijgt ze pas weer opnieuw. hebben ze snel door hier

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:08

Nou hij word ook snel dun. Komt uit t buitenland en heeft wss nog nooit geleerd om beokken te eten.
Nu doen we dr blikvoer door heen, en een tijdje rodi.
Maar t is gewoon lastig. Pas at ie ook niet en stond er een vrouw aan de deur dat we m nooit eten gaven en als het niet beter werd ze de dierenbescherming gimg bellen. (Mn moeder had sochtends nog met haar staan praten erover)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:09

@EmmtyWord; Hier ook geprobeerd bak weg te halen maar het maakt ze geen reet uit. Nu weet ik dat Herders over het algemeen niet erg veel eten maar een grote Herder (63 cm) van 29 kilo is wel erg sneu (gelukkig nu 31/32). Onze BC is beweegt zo veel die rent het er weer af en eet maar zelden wat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:26

Hier ook 1 herder die slecht eet en er regelmatig bij loopt als een scharminkel. Jammer maar helaas, ze eet vanzelf wel weer als ze honger heeft. Bak weghalen heeft geen nut, ze doet het ook niet omdat ze iets niet lekkers vindt, maar omdat ze gewoon geen zin heeft in eten :+

De kleine (okee, hij is alweer 61cm) eet alles, maar met training zijn er gewoon dingen die hij niet hoeft. Training is leuker dan eten, dus het moet wel verdomd lekker zijn om het aan te nemen. Vooral met speuren. Als ik elke voetstap een voertje leg, slaat hij ruim driekwart over. Als ik afwissel qua passen (dus om de 3, om de 5, om de 7 en zo verder) eet hij de helft....

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:31

Hier geen moeilijke eters, maar hier staan ze op vers vlees.. en dat gaat er bij alle honden wel goed in volgens mij.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:11

LhinnOlijf schreef:
Machie schreef:
Ik heb geen idee? Wie ben je en wie zijn je honden haha

Ik heb vroeger als tiener bij jullie getraind met een Tervuerense herder teef genaamd Orly. dat was op de zaterdag van 2000 tot ongeveer 2005. Ook heeft Orly vroeger behendigheid gelopen. Geen idee van wanneer tot wanneer.

Lhinn, ook een Tervuerense herder teef, heeft bij jullie de puppycursus en vervolgcursus in éen gevolgd. Was de bedoeling om haar in te schrijven voor de puppy behendigheid, maar toen verhuisde ze naar Utrecht.
Mijn naam is trouwens Marjolein.

Vandaag met loopse Lhinn prive les behendigheid gelopen. Ooh, wat ging dat bagger. Soms sprong ze wel, soms niet. Muts dat het was ... Over 3 weken een nieuwe poging := Daar ging mijn planning qua behendigheid. Hopelijk loopt ze na d'r loopsheid weer beter.

Wat een topper heb jij Seni. Of is ze niet voer gericht?

Ah nee, dan kennen we elkaar niet :)
Ik kom er pas sinds een jaar. Ook alleen daar gaan trainen omdat ze daar sinds kort de 'nieuwe' methodes gebruiken met agility. Verder heb ik vrijwel niks met de manier van trainen van de gemiddelde kc ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:12

Hier ook geen lastige eters trouwens. Ze krijgen kvv. Alleen Csiva vind bepaalde soorten kvv niet lekker. Nouja, dan eet ze die maar niet ;)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:34

Hier 2 goede eters... staan op KVV/Barf... sommige dingen vinden ze lekkerder dan andere dingen... (eend gaat er zo in maar bosduif durven ze beide nog wel eens te laten staan bijvoorbeeld... Onze oudste is ook een makkelijkere eter dan de jongste... Maar klaag niet... eigenlijk zijn elke avond binnen een half uur de bakken leeg en staan ze op een gezonde manier 'rond'...