Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:47

Machie schreef:
Dispense drukken en je moet de afstandsbediening op hetzelfde kanaal hebben staan als het apparaat. 1 tm 4 is dat en die kan je bij de batterij van je afstandsbediening ook zien.
Ik hoop voor je dat deze koekjes passen, ze lijken mij wat te groot.

Staat beide op 4. Intussen draait ie en gaat het goed maar denk met rondere koekjes beter.
Dit zijn die hele kleine 'kluifjes'. Voor nu werkt het maar ga ff opzoeken naar wat beters.
Thanks iig

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:50

Ik gebruik kleine puppybrokjes. Al heb ik op dit moment geen honden die werken voor de T&T :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:58

Machie schreef:
Ik gebruik kleine puppybrokjes. Al heb ik op dit moment geen honden die werken voor de T&T :)

Yuki is erg vreetgraag dus heb stille hoop dat hij wel wil.

Willen mensen es met linkjes laten zien wat ze gebruiken? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:12

Ik gebruik ook kleine brokjes als ik de T&T onder het stof vandaan haal, maar ik voer meestal uit de hand, dat is makkelijker. :+

Zou eigenlijk eens moeten kijken of hij het überhaupt nog doet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:48

Ik gebruik puppy platinum brokjes in de t&t :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:05

Yuki vanavond kennis laten maken met en t&t. Eerst heeeeeeeeeel spannend. Na een minuut of 10 werd ie toch wel nieuwsgierig en denk na 20 minuten snapte die dat het geluid van de draaischijf associatie heeft met lekkers. Uiteraard met pauzes er tussen want hij vond het echt spannend en op het laatst heb ik heb zit en blijf gezegd. Alleen vooruit gezegd en gewezen naar de t&t en toen liep die er vol overtuiging heen en pakte het lekkers er uit.
Deze dagen nog gewoon kennis maken en van het weekend misschien keer proberen met een sprong of tunnel oid.

Was alleen dus niet gefilmd

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:55

Ik heb kleine brokjes van Prins ( had Pixy gewonnen), maar ik gok dat je alle kleine of puppy varianten kunt gebruiken. Ik doe er soms ook een handje alpha spirit doorheen, want die vindt ze het lekkerst, blijft ze net wat gemotiveerder. Ik heb de brokjes stant op low staan, dan komen er 2 uit, bij medium 3-4, die daarboven niet geprobeerd. Pixy zegt gewoon hap,slik bij elk piepje, dat gaat in 1 hap weg...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:58

Ah top.
Gewoon puppy brokjes dus.
Ga deze zak nog even leeg maken want werkt tot nu toe ook gewoon maar denk dat puppy brokjes beter werkt.
Thanks voor jullie hulp

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 13:19

Heb zak puppy brokjes gehaald. Wilde eigenlijk Prins of Farm Food maar ze hadden keus uit Smolke en die rode zakken. Weet even de naam niet meer. Heb dus maar Smolke mee genomen. Vinden ze vast lekker.

Straks even naar de hondenschool. Even leuk lijntje neer zetten voor Yuki en Simba voor afstand en de schutting.
Heb besloten om Simba running aan te leren op de schut en heb 17 juni daar een prive les in maar heb 'huiswerk' gekregen om al iets voor te bereiden. Ga dus filmpjes maken en opsturen en dan als het goed gaat en ik het goed snap dan misschien Jaxx ook 'omscholen' op de schut.
Heb dit nooit gedaan dus het zelf aanleren durfde ik niet want had geen idee hoe en nu met hulp durf ik het wel aan.

Jaxx mag lekker thuis blijven vandaag en later op de middag even wandelen en morgen mag Jaxx naar Assen voor een Raad wedstrijd. Echt zin in. Hoop op een Utje haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:08

Veel plezier in Assen morgen.
Ik ben zondag en maandag ochtend in Uden. Zondag mag Roetsj, maandag Pixy.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:10

Veel plezier in Assen!

Wij hebben een workshop gepland voor Zondag, maar Senna is schijnzwanger en daar misselijk van. Dus even kijken of ze wat opknapt morgen. Als ze niet fit is, zeg ik af.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:12

JJ ben erg benieuwd hoe je dat gaat aanleren voor de schutting dus leuk als je hier daar ook wat over post.
Veel succes in Assen!

Iedereen verder ook succes dit weekend!

Vandaag getraind met de ready treat. Ik ben er superblij mee, want er kan gelukkig echt worst in en ze had daardoor ook lekker de vaart erin vooruit. Kunnen we hopelijk weer wat stapjes maken en ook steeds meer op afstand trainen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:34

Veel succes en plezier iedereen! Hoop dat Uden een beetje meewerkt qua weer, dat is altijd erop of eronder. _O-

Wij hebben alleen morgenochtend een seminar, de rest van het weekend vrij. Uden bewust niet (meer) ingeschreven, ik erger me daar altijd dood en vind het eigenlijk geen fijne locatie, dus dit jaar voor het eerst in lange tijd slaan we over.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:45

@Bo.
Ben benieuwd wat je beslist. Hopelijk valt het mee en kan je toch gaan.

@Natasja.
Ben ook benieuwd naar filmpjes :D

Het weer lijkt idd vreselijk. Hoop dat morgen beetje mee valt in Assen.

---

Vanmiddag dus even bezig. Eerst met Yuki.
Ik had eerst even los geoefend met de tt en dat ging prima.
Toen sprong, belonen. Toen 2 springen en belonen en toen 3 sprongen en belonen. Daarnaast had ik nog een tunnel liggen en die wilde ik er bij mee pakken maar ik verstapte me en viel richting Yuki. Niet op de grond maar moest wel alle zeilen bij zetten om recht op te blijven staan.
Daar schrok Yuki zo erg van dat het bange, onzekere hondje weer helemaal terug kwam.
Hij durfde niet meer bij me te komen dus ben maar gestopt met trainen.
Toen Simba klaar was heb ik nog ff gewandeld en hebben ze lekker gezwommen en toen kwam Yuki weer bij me. Was er niks meer aan de hand maar daar was wel dik 20 minuten over gegaan.

Heb wel een leuk filmpje.

Met Simba ook lekker getraind. Hij is zo fanatiek en even lekker op afstand geoefend.
Hij kende de tt niet en na 4 of 5 keer laten zien snapte deze vreetaap hoe het werkte.

En dan de schutting. Mijn huiswerk was om een regulator op de schutting te doen en Simba er boven te zetten en dan te bouncen naar beneden. Dus gewoon spring op raakvlak, spring op gras en dan naar de tt.

Dat deed ie eigenlijk super braaf. Dit moet ik oefenen tot de privéles en dan gaan we stapje verder. Welke, weet ik niet.
Iedereen leert het anders aan en er zullen vast mensen niet mee eens zijn maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:38

Wat is het idee achter deze manier van trainen met de schutting?

Sneu van Yuki, maar dat heeft tijd nodig. Zo'n rugzak ben je niet zomaar kwijt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:44

KimD schreef:
Wat is het idee achter deze manier van trainen met de schutting?

Sneu van Yuki, maar dat heeft tijd nodig. Zo'n rugzak ben je niet zomaar kwijt.

Geen idee. Dit kreeg ik te horen om te doen.

Jaa. Heeft zeker tijd nodig. Die krijgt ie ook en het gaat super goed maar dit was eigenlijk de 1e keer dat ie ineens helemaal omsloeg.
Gelukkig blijft ie er niet in hangen en komt ie uit eindelijk wel weer terug op aarde

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:20

Wij waren gister in Assen.
Mooie locatie en super leuke rondjes. Het weer zag er slecht uit maar viel achteraf super mee.

Ik had vandaag echt mijn dag niet volgens mij. Stond Jaxx zo'n beetje overal in de weg waar kon. Insteek palen staat ik hem in de weg. Bij wissels sta ik hem in de weg en we zijn hier door gekomen met 2 fouten.
Jaxx deed het echt super goed. Was er goed bij, luisterde goed maar door slechte handlen van mij kon die niet anders.

Toen JP. Even mezelf toegesproken om beter te handlen maar helaas, zelfde eigenlijk weer. Insteek palen sta ik weer verkeerd. Toen een leuk lang lijntje naar achter en moest Jaxx voor me langs de tunnel in, stap ik echt 10 kilometer te vroeg naar binnen dus druk hem van z'n lijn dus ik zeg tege Jaxx, sorry jongen, dat lukt zo ook niet he. Zegt de KM, nee dat klopt haha. Dus een weigering en fout.

Jaxx deed het echt goed. De lijnen die zelfstandig konden gingen ook super. Hij luisterde goed, deed goed z'n best dus aan hem lag het niet.
Het ging gewoon even niet. Volgende keer maar weer.

Nu lekker 2 dagen helemaal niks

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 11:00

Zie mooie leuke dingen voorbij komen. Fijn dat jullie zo lekker bezig zijn.

Ik ga even onze resultaten delen.
RvB Assen zaterdag met Fire. Zo fijn om heerlijk te lopen samen. Waren mooi in contact en Fire was mooi beheerst maar geen foutloze resultaten.
VP: DK. JP 1lat 1 weiger maar dus wel super tevreden hij is gewoon super snel. Word al een raket/kanon genoemd.
Zondag FHN (NK) Fire heeft hele mooie dingen laten zien maar lag er bij sprong 1 of 2 gelijk al uit := (DK)

Derlie was echt super top! VP foutloos 1e, Snooker 1e en JP 1 lat 2de.
Maakte dat hij 1e van de veteranen groot werd en de beste veteraan van de dag!! *\o/* *\o/*
We zijn goed verwend met de prijzen.
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:07

Goed bezig Mandje!
Zag je lopen in Assen.

--

Vandaag toch even getraind. Gister echt niks gedaan. Was hier zo slecht weer. Heb me zelfs niet eens omgekleed dus de hele dag in pyjama gelopen. Hondjes lekker mee na boven. Heerlijk de hele dag geslapen en geknuffeld.
Wilde toch graag met Yuki weer even oppakken omdat ie vrijdag zo bang was geworden.
Maar hij liep vandaag echt super. Super braaf. De tt werkt als de brandweer en hij vindt het super!

Ben eerst weer kleiner begonnen en uit eindelijk dit gedaan. Super braaf, echt blij mee.

Jaxx en Simba ook eventjes wat gedaan. Simba paaltjes en wip en Jaxx gewoon lekker rondje rennen. Niet moeilijk en niet zo lang.
Geen filmpjes van hun

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:16

Mijn resultaten van dit weekend:
Zondag Roetsj in Uden, jp 1 weigering ( iets met te fanatiek links roepen), vp2 ook 1 weigering ( blikje van de keurmeester moest geïnspecteerd en dan kun je daarna gelijk even gedag zeggen), vp1 foutloos 0,06 buiten d'r tijd en 6e plek. Trots op mijn zwarte monster.
Maandag: Pixy vp: 1 afloop fout en 2 x net voor een tunnel weg kunnen halen, maar niks voor gekregen, dus een zg.
Jp: breed ging ze te vroeg af/kwam niet uit en daarna wilde de palen niet, dus disk. Ik had net voor mijn rondje een sneer van de handler voor mij gekregen, omdat ik al naar de start liep op aanwijzing van de ringmeester, omdat ze al een disk had. En zij vond dat ik daar niet had mogen lopen. Dus mijn gemoedstoestand was niet optimaal. Ik mocht van het ring personeel ook later starten, maar aangezien ik zoiets niet in 10 minuten van me af kan zetten, besloten gewoon direct te starten. Maar ik gok dat die palen daar wel een gevolg van waren. Ach, volgende week beter. Wel trots op hoe ze gas durfde te geven in de parcoursen hoor.
Morgen op de kc maar even palen trainen, aangezien we deze week geen les hebben.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:57

Kijk es wie kleine stapjes maakt met spelen. Nog niet overtuigend maar elke begin is moeilijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 10:39

Wat een rust hier.

Simba zn logboekje is ook binnen :D
Even aanmelden en dan kijken of er ergens nog graad 0 is voor hem

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 13:11

Komend weekend wedstrijd maar voor morgen twijfel ik ontzettend om te starten vanwege het warme weer.
Hebben jullie hier ervaring in?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:55

JJ jammer dat je in Assen niet je dag had.
Fijn dat Yuki deze keer met trainen niet zo angstig was.
Spannend straks ook wedstrijden met Simba.

Mandje weer super knap gedaan.

Fannetje knappe Roetsj. Even gezellig de keurmeester begroeten moet kunnen toch ;)
Jammer dat diegene voor je bij Pixy zo geïrriteerd deed dat het daardoor minder ging.

Wij hebben morgen pre OBB examen om 13:00 het is dat het echt maar kort duurt en de examens bij onze kc zijn, want anders had ik waarschijnlijk afgezegd. Wij zijn niet echt hitteproof.
Pas weer eind augustus een wedstrijd, kijken hoe het gaat dan in graad 1 voor het eerst.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 16:45

Shaya_ schreef:
Komend weekend wedstrijd maar voor morgen twijfel ik ontzettend om te starten vanwege het warme weer.
Hebben jullie hier ervaring in?

Parasol mee, hond niet in de auto laten en het aankijken hoe je hond het doet.

Puk & Dana hoef ik niet te starten met zo'n weer, Vixem & Maze willen prima even hun rondje lopen.

Door de dag heen, en zeker tijdig vóór het rondje en erna, goed afwateren.

Daarnaast is het zo dichtbij voor jou, je bent zo weer thuis als je je alsnog bedenkt.

Het NK is meestal ook zo tropisch warm. :')