Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:41

Nee, ik heb nog nooit aanbetaald. En het is iets waar ik niet bepaald snel mee zal instemmen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:42

Ik krijg al alarmbellen bij überhaupt dingen die ik lees over die fokker. Maar dat komt omdat ik zelf een flinke, naïeve fout heb gemaakt. Wijze, harde en dure les. Jip blijft ondanks alles een enorme kroelkont. <3

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:43

Hahahaha ik moest zó lachen om die foto's van Jip _O-
En I feel you, Fitz had hetzelfde gedaan :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:47

Oh my, reminder waarom ik een zwarte of bruine poedel wil en geen witte :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:49

Lughnassadh schreef:
Nee, ik heb nog nooit aanbetaald. En het is iets waar ik niet bepaald snel mee zal instemmen.

Ik zag het tweeledig; voor zowel de fokker als de pupkoper een vorm van garantie. Ik heb bij mijn paard ook een aanbetaling gedaan destijds (ik haalde hem ook pas na 6 weken op), vind ik niet gek en realistisch voor beide partijen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:49

moonsparkle schreef:

Die worden net zo smerig hoor :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:50

Leo schreef:
moonsparkle schreef:

Die worden net zo smerig hoor :))

Ja maar het valt minder op :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 22:51

Oh my jip… oh gosh

Aanbetaling hier ook. Meestal op 4/5 weken bij t 2 e bezoek. Welke pup voor wie is dan nog niet bekend. Mogen ze ook niet zelf kiezen. Wel voorkeuren opgeven en dat mag zo vaak ze willen. En dan kijken wij mee of wij denken dat dat past bij wensen/verwachtingen.
Tot nu toe kreeg ieder zn voorkeurspup en anders de 2e keuze.
Beide omdat de voorkeurspup gehouden/uitgeplaatst werd voor onszelf.
Absoluut niet alle pups tegelijk weg.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:51

Gelukkig ben ik hele goede vrienden met de waterblazer èn krijg ik korting bij de Doggy wash op het dorp. Want die weten inmiddels wel hoelaat het is als onze auto daar stopt. _O-

Jip op zijn typisch Jips. Zo vies, smerig en stinkend mogelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:01

Haha die Jip! Die kop ook :))

Hier geen aanbetaling, mocht zelf aangeven welke dag ik de pup kwam ophalen. Andere pup uit het nest is zelfs 2 weken later pas opgehaald omdat de nieuwe eigenaren iets van een vakantie hadden staan, was allemaal geen probleem.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:08

Die Jip! Geweldig! Heerlijk toch zo’n modderbad. :')

Ik heb bij zowel Melle als Elvis ook een aanbetaling gedaan. Bij Melle weet ik niet precies meer hoeveel ik heb aanbetaald, maar bij Elvis was dit 1/4 van de pupprijs. Ik zag het ook als een stukje zekerheid voor mezelf dat er een pup voor mij bij zat en tegelijkertijd vond ik het naar de fokker toe ook wel netjes. De datum voor het ophalen ging in overleg en ook niet alle pups gingen op dezelfde dag weg. De laatste ging zelfs anderhalve week later pas naar z’n baasjes. De fokker vond het belangrijk dat ze goed terecht kwamen en dat de baasjes ook voldoende tijd voor ze hadden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:21

Lekker modderbadje hoor Jip :D Goed voor de huid :P

Ik heb bij beide ook geen aanbetaling gedaan. Zou er geen moeite mee hebben hoor. Alleen wel met dat je ze op een bepaalde dag moet ophalen en anders niet.
Bij Otje had ik d'r vader van te voren foto's laten zien van wat ik mooie honden vond, en hij heeft precies gemaakt wat ik wilde :')

Bij Appa wilde ik graag een brindle teef, hij heeft 2 brindle zusjes maar ik stond 3e op de lijst voor een teef :)) Hij heeft ook nog een brindle broer, maar daar had ik niet echt een klik mee. Met Appie wel <3

Appa is wel echt een boef trouwens, hij is nu 2 weken achter elkaar er vandoor gegaan met het haas op de renbaan _O- En dan als die nét buiten hand bereik is racet hij er vandoor hahaha. Moet er zo om lachen. Hij laat zich vangen als ik de baan af loop en m'n reserve recall inzet: "DOEI" *\%/*

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 06:08

Zonnetje, een hork van een eigenaar ben je zeker niet. Misschien iets te makkelijk over gedacht omdat je je vorige honden als voorbeeld had.

Ik hoop dat je blijft posten en als er vragen zijn we nog kunnen helpen. Misschien helpt iets in de bench doen van jezelf zoals ik deed ook goed. Is het proberen waard, niet geschoten is altijd mis. Of het voeren in de bench.

Wat ook kan is de pups juist wel samen houden en het uit elkaar halen trainen en opbouwen. Soort van omdraaien.

En opvoeden kan op vele manieren hé, zo had ik wat onenigheid met mijn moeder want die had peper gestrooid op een plek zodat Bonne er niet meer kwam (opsnuiven is niet zo lekker). Dat deden ze vroeger op de boerderij altijd en nog geen hond aan dood gegaan. Ik heb het gegoogled en blijkbaar een gebruikelijke manier maar ik vond het niet oké en heb het weer opgezogen met de stofzuiger.
Op de boerderij werden de gekregen honden ook veel aan het lot overgelaten en zijn ook goed volwassen geworden maar tijden veranderen.
Zo van een op andere dag een pup meenemen, nieuwe mensen, stemmen, geuren en de hele nieuwe omgeving. Is toch een soort ontvoering in mijn ogen.

CB, Jip heeft goed zijn best gedaan :')

Aanbetaling hoefde niet maar zou het niet erg hebben gevonden. Met veulens ook aanbetaling gedaan, geeft aan beide partijen zekerheid af.

En hier een primeur, Bonne is helemaal zelfstandig door het hondenluik gegaan! Hoefde niet te helpen roepen of eerste stukje openhouden. Trotse hondenmand hier.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:15

Omg die Jip :)) Ben toch blij dat Ves niet zon smeerkees is hahaha. En Appa wat een boef! Dat zie ik Vesper dan wel weer doen haha.

Over de alleen laat discussie kan ik niet echt meepraten want Vesper is een luckerpup en gaat altijd met mij mee naar werk. En als ze dan niet met mij mee kan is mijn vriend altijd thuis want chronisch ziek.
Op werk zit ze dan wel eens alleen in de kantine maar nooit langer dan een uurtje. Ga eerlijk toegeven dat ik dat ook niet echt heb opgebouwd want tja, ik ben met klanten in de weer.

Heb ook geen aanbetaling gedaan geloof ik. Ik wilde wachten tot de karaktertest voor ik ging kiezen dus pas met 7 weken. De fokkers hebben meegeholpen met kiezen en hebben twee pups voorgesteld waarvan 1 precies het hondje was waar ik vanaf de foto al een klik mee had dus dat was natuurlijk gesneden koek <3

Hier is de loopsheid ruim voorbij en we wandelen weer wat af. Ik merk ineens een scherpe verbetering op haar recall terwijl ze met andere honden interactie heeft. Ook wanneer we honden passeren en ze los loopt komt ze direct mee als ik haar vraag. Ben ik echt onwijs van aan het genieten <3 Met de paasdagen heerlijk gewandeld en gespeeld met als laatste wandeling een ronde van 3 uur. Niet helemaal gepland want ik was verdwaald maar alsnog genoten joh <3

Zometeen weer klaarmaken voor de Body Awareness cursus. We zijn vorige week begonnen met deel 2 en wat is ze weer enthousiast *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 08:49

Hier zijn er een paar minstens net zo smerig. Maar die zijn vaak al droog en “schoon” voordat we bij de auto komen _O- lang leve korthaar met enkele vacht.

Onze Boellie word vrijdag geopereerd. Dan gaan ze zijn teen verwijderen. Een paar weken geleden heeft ie vermoedelijk klem gezeten en zn gehele teennagel geamputeerd. Het herstel ging top tot een van onze honden er perongeluk op sprong. En nu zit er niks anders op, na medicatie etc geprobeerd te hebben, om zn teen te amputeren helaas.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:56

Bij Nero wel gevraagd of een aanbetaling nodig was. Maar als we geld dag voor ophalen deden overmaken was het prima. En zo dus ook gedaan.

Maar zo verliefd op die hond. Al ook vaak handen in het haar met de fratsen die hij uithaalt wat ik van de borders niet gewend ben/was.
Maar we zijn wel nog altijd een heel fijn team. <3

Boh die Jip! Klein varkentje :=

Zonnetje, iedereen doet het op zijn eigen manier en maakt eigen keuzes. Neemt niet weg dat je wel van deze situatie kan leren.
Je hebt toch al iets vooruitgang geboekt dus dat is toch goed!

Heel veel sterkte met de operatie vrijdag van Boelie!
Laatst bijgewerkt door Shaya_ op 12-04-23 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:58

Omg die jip.

Hier gelukkig ook zelfreinigende honden.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:19

Shaya_ schreef:
Bij Nero wel gevraagd of een aanbetaling nodig was. Maar als we geld dag voor ophalen deden overmaken was het prima. En zo dus ook gedaan.

Maar zo verliefd op die hond. Al ook vaak handen in het haar met de fratsen die hij uithaalt wat ik van de borders niet gewend ben/was.
Maar we zijn wel nog altijd een heel fijn team. <3

Boh die Jip! Klein varkentje :=

Zonnetje, iedereen doet het op zijn eigen manier en maakt eigen keuzes. Neemt niet weg dat je wel van deze situatie kan leren.
Je hebt toch al iets vooruitgang geboekt dus dat is toch goed!

Heel veel sterkte met de operatie vrijdag van Boelie!

Oh zo herkenbaar! Maar nu is het zo'n leuke hond geworden. Super sociaal, kan hem overal mee naar toe nemen. Kan met alle honden overweg, luistert steeds beter. Blijft natuurlijk zijn kelpiestreken houden, van dat hij denkt dat zijn idee soms beter is. Maar even strenge stem opzetten en dan luistert hij gewoon.

Is ook super met onze koeien, voor de kalfjes super lief. De puberale pinken, zet ie af en toe op hun plek neer :')

Hij is zoveel makkelijker qua opvoeding dan mijn mechelaars. Blijf gek op mechelaars, zijn super honden om mee te trainen. Maar ik vind dat ongecompliceerde van Max ook wel heel fijn!

kiwiwitje schreef:
Hier zijn er een paar minstens net zo smerig. Maar die zijn vaak al droog en “schoon” voordat we bij de auto komen _O- lang leve korthaar met enkele vacht.

Onze Boellie word vrijdag geopereerd. Dan gaan ze zijn teen verwijderen. Een paar weken geleden heeft ie vermoedelijk klem gezeten en zn gehele teennagel geamputeerd. Het herstel ging top tot een van onze honden er perongeluk op sprong. En nu zit er niks anders op, na medicatie etc geprobeerd te hebben, om zn teen te amputeren helaas.

Succes met de operatie vrijdag!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:53

Hahaha oooh die Jip _O-
Vieze hond is een blije hond toch?

Hier ook een aanbetaling gedaan. Geen probleem, beetje zekerheid voor beide kanten.

StalMelyn; er zijn zeker veel manieren van opvoeden. Waar wij daar in het begin nog wel gevoelig voor al die meningen waren, zijn we er nu steeds makkelijker in om onze eigen weg te vinden. Volgens de methode van de hondenschool waar we trainen, want dat vinden we gewoon heel prettig.

Kiwiwitje; succes met de operatie & herstel daarna! Vervelend dat het toch niet goed genezen is :(:)

Ik vind jullie kelpies ook zo leuk *D Ik zie ze hier in de buurt maar weinig volgens mij!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:44

moonsparkle schreef:
Is een aanbetaling trouwens gebruikelijk? Ik heb daar zelf niet eerder mee te maken gehad.

Ik heb ook een aanbetaling gedaan, toen de pup gekozen was.
Maar alles stond zwart op wit, zelfs welke pup we gekozen hadden(In overleg met de fokker ging onze keuze, zoals Kiwi ook zegt deed onze fokker ook).

Daar een kopie van mee gekregen, zou het ook niet anders gewild hebben.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:03

Moonsparkle, geen idee. Mogelijk is het binnen bepaalde rassen of lijnen gebruikelijker dan bij anderen. Ik snap dat gevoel van zekerheid ook nooit zo.

Jip, geweldig hoe vies hij kan worden! Volgens mij ben jij het grote voorbeeld voor mijn pupperd.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:14

Lughnassadh schreef:
Moonsparkle, geen idee. Mogelijk is het binnen bepaalde rassen of lijnen gebruikelijker dan bij anderen. Ik snap dat gevoel van zekerheid ook nooit zo.

Jip, geweldig hoe vies hij kan worden! Volgens mij ben jij het grote voorbeeld voor mijn pupperd.

Weet je dat heel zeker?! _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:05

Hier geen aanbetaling, we ruilden Jarv z'n kwakje voor een pupje _O-

Pupje geniet ondertussen van de activiteiten die we allemaal doen, zijn manier van boscrossen vind ie dan ook geweldig :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:37

Das toch vrij gebruikelijk bij dekreuen, een pup of de pupprijs als betaling voor een dekking?
Tenminste, dat is wat ik het meest voorbij heb zien komen. :)

Ik heb 2 likmatten voor de honden en vandaag voor het eerst gebruikt.
Groot succes wel, ze zijn er lekker mee bezig maar dat Mahdu uiteindelijk zijn likmat meesleepte om hem op een moeilijk te bereiken plek verder leeg te likken was ik het niet mee eens. :')
Heb ze allebei maar vastgeplakt.
Dívka's hoofd zit vol, die is gestopt toen het moeilijk werd maar Mahdu is nog druk bezig nu. *\o/*
De komende keren geef ik ze nog ff zo, daarna ga ik ze invriezen na het volsmeren.

Vooral voor Mahdu is het een mooie manier om hem bezig te houden, hij kan wanneer het warmer wordt gewoon niet goed meekomen, nadeel van een brachycephale hond. :knuffel:
Maar hij verveelt zich vervolgens wel te pletter natuurlijk en ik verplaats de lange wandelingen wel zoveel mogelijk naar de nacht en vroege ochtend maar midden in de zomer is dat ook nog wat te warm voor hem. -O-
We rommelen wel wat aan binnenshuis dan maar dit is een mooie manier om hem net wat meer/extra uitdaging te geven. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:42

Niet eerst een half kwakje aan moeten leveren, Tigress? :))

Hahaha Appa _O- slimmerik! Hier is de DOEI FITZ ook de back-up recall :')

Fitz was vandaag ook een beetje stout. Hij weet dat hij écht niet gewoon NIET door het hek bij stal mag naar de weg. Maar zijn vriendinnetje, die er woont en het ook écht niet mag, heeft er vaak ook schijt aan. De eigenaresse moest weg dus die ging door het hek (automatisch hek, dus staat heel even open voor het dicht gaat). Ik liep er achteraan en riep Fitz naar me toe maar hij was even tijdelijk doof. Zijn vriendinnetje dook dus wel door het hek dus eigenaresse zei nog Blijf tegen Fitz, waar hij in eerste instantie keurig naar luisterde. Was ik er bijna, besluit hij tóch achter vriendinnetje aan te gaan. Etterige puber. :')
Die was dus even zijn losloop licentie kwijt. Even later toen alles rond het hek weer klaar was mocht hij weer los natuurlijk maar ohhh wat mag van mij soms die puberteit klaar zijn. :')

Likmatten zijn leuk he! Fijn dat het zo'n succes was!