De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:03

Omg, ik moest echt ff zoeken _O-

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:13

Kastkonijn :+
Geef je Panacur voor de wormen? Dat kan gemengd worden. Ik meng het met wat dwangvoer, dat wordt met smaak opgegeten.

Mijn voedster is deze hele lente/zomer hormonaal geweest. Nu weer nestjes maken, ram de hele dag lastig vallen (waarom jezelf plukken als hij ook heeft :o ). Ram is er wel klaar mee en begint van zich af te bijten, met als resultaat jagen en op elkaar rijden.
Ik overweeg haar te laten steriliseren. Zou ze daar weer wat rustiger van worden? Pittig is ze van zichzelf al, maar ik hoop dat dit de trigger wat weg kan halen. Zijn daar ervaringen mee?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:31

Gisteravond een weegmoment gehad. Ik heb best wel wat oudere konijntjes gehad. Standaard weeg ik 2x per jaar om te kijken hoe hun gewicht blijft. Het blijft leuk om te zien hoe de nijntjes reageren op wegen _O-
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:41

Haha, dat konijn in de kast :') . Ik vind medicatie geven ook verschrikkelijk inderdaad. Bij Lilly werkte het wel om het op de brokjes te spuiten. Dan at ze het gewoon zo mee op.

Denk dat steriliseren zeker helpt hoor NoeskaMoos!

Lou zou hier zo uit de weegschaal springen gok ik :+

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:44

Toen ik iets grotere nijnen had deden die dat ook meer hoor, proberen. Jerry was vooral overdonderd dat hij überhaupt opgepakt werd. En Rosie was vooral heel nieuwsgierig. Overal aan het snuffelen en kusjes geven. Zo is ze buiten niet. Was wel een lief moment eigenlijk.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:15

Ik moest het konijn in de kast even zoeken :')

Ik denk dat castratie wel kan helpen dat ze in elk geval hormonaal zichzelf niet meer in de weg zit...

En ik heb sinds kort een grotere weegschaal. Dat is met reuzen wel praktisch. Die passen in tegenstelling tot de cavia’s en de kleintjes niet in een beslagkom.

Zonet Max en Checo weer even gewogen en ze komen aan :))

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:31

Hahaha ja he hij valt niet op . Twijfel bijna of ik ze niet binnen moet houden :P haha nee grapje. Begin er helemaal content mee te raken. Hij lijkt helemaal happy buiten. Heb hem nu in een ferplast hok overdag om te wennen. T kan nu nog wel.

@jeetje77 wat een leuk gezicht! Wegen is wel echt goed.

Ik laat zelf even afwachten hoe roos zich ontwikkeld. Nu vroeg ik mij af hè, ik kan pas vanaf 6 september koppelen. Dan is de wormkuur voorbij en ik zie het wel positief in. Zie geen wormen meer dus nu kwestie van volhouden denk ik!

Kwa termijn van castratie van Bram zou het perfect zijn. Die is dan 6 weken gecastreerd. Alleen Roos is dan 15 weken. Kan ik haar dan wel koppelen of nog niet? Aangezien ze 16 weken aangeven. Kwa data/week komt het mij wel goed uit omdat ik die hele week nog vakantie heb en dus de vrijheid om ze goed in de gaten te houden.

Plus ook met het oog op wintervacht creëren etc. Of moet ik dan echt nog een week wachten?

Mijn idee is om ze in de schuur te gaan koppelen ik een ren. Daar kunnen ze dan ook in blijven. En het is voor allebei 100 procent neutraal en nieuw terrein:

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:20

HorseTimeXL: Die week maakt echt niet uit denk ik hoor! :) Heb ze zelf eigenlijk gewoon meteen bij elkaar gedaan toen ik ze had := . En toen vanaf de vruchtbare leeftijd van het rammetje (wat er achteraf twee bleken te zijn haha) wel uit elkaar natuurlijk.
En de schuur lijkt mij een prima plaats ook!

Hier is Lilly weer helemaal de oude! Dinsdagochtend had ze alles wat er nog in haar hok lag opgegeten en ze kwam ook enthousiast aanlopen voor het eten! Geen pijnstillers meer gegeven en ze is goed blijven eten dus woensdag heb ik ze weer bij elkaar gelaten :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:22

Hier kijken we het ook aan met het weer en hoe Max en Checo eten voor het koppelen. Toen ik met de eigenaresse van de opvang sprak is het ook vooral vanwege de kwetsbaarheid van de huid dat het beter is om wat langer te wachten.

En konijnen blijven konijnen he... de groeten van Max :')
Afbeelding
Afbeelding

Daar hoort ze niet in elk geval... maar een beetje reus hupt zo omhoog _O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:34

MoppieFilou schreef:
HorseTimeXL: Die week maakt echt niet uit denk ik hoor! :) Heb ze zelf eigenlijk gewoon meteen bij elkaar gedaan toen ik ze had := . En toen vanaf de vruchtbare leeftijd van het rammetje (wat er achteraf twee bleken te zijn haha) wel uit elkaar natuurlijk.
En de schuur lijkt mij een prima plaats ook!

Hier is Lilly weer helemaal de oude! Dinsdagochtend had ze alles wat er nog in haar hok lag opgegeten en ze kwam ook enthousiast aanlopen voor het eten! Geen pijnstillers meer gegeven en ze is goed blijven eten dus woensdag heb ik ze weer bij elkaar gelaten :)

Fijn zeg! Nee toch lijkt mij ook niet. Ik heb ze nu ook niet in de zelfde ruimte. Veel rustiger zo voor ze. Ik ga ze direct koppelen. Niet eerst laten wennen.

Zou super zijn als ze 6 september gekoppeld kunnen worden, dan 3 dagen even samen wennen in de ren en daarna naar hun buitenhok!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:04

Haha die Bram in de kast _O-

En ik zag echt een retegaaf hok voorbij komen!! _/-\o_

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:38

Iemand ervaring met rode urine?

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:59

Kan door bepaald voedsel komen. Is het echt bloed of gewoon een rode kleur?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:09

Hier geprobeerd bij te lezen maar niks blijft hangen. Beetje druk.

Gisteren is blue verkocht en de mini gaat naar hetzelfde adres en blijft bij blue. Lastige beslissing maar ze komen in een groep. Nieuwe eigenaresse heeft nog zo’n kleintje zitten en is bereid het risico te nemen. Ik wilde haar niet verkopen omdat ik niet weet of zij lang blijft leven maar dat is het risico geeft zij aan. Ik heb alleen het rammetje nog van het nest te koop naast sparrow en nana. Jack en de chocolade kleurige van nana blijft en ga op zoek naar een nieuw loffelohr rammetje voor komend seizoen

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:18

MoppieFilou schreef:

Dat weet ik dus niet zo goed. :\

Ze zijn gewoon levendig. Eten goed en drinken goed.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:41

NAIWHL schreef:
MoppieFilou schreef:

Dat weet ik dus niet zo goed. :

Ze zijn gewoon levendig. Eten goed en drinken goed.

Hebben ze het beide of maar eentje? Of is het in je groep?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:02

Het is 1 van max of checo.
Max is nu over naar de korrel. Checo eet nog de mix. En anders gaan we gewoon ter controle naar de dierenarts :j

Heb niet kunnen zien wie er zat te plassen helaas

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:07

Krijgen ze ook groenten? Dacht dat het vooral door bv wortel ofzo kon komen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:13

Ze zijn nog niet zulke groenten eters, eerder kruiden.

Ik ga ze morgen even uit elkaar zetten en even in de gaten houden wie van de twee het is. Dan weet ik met wie ik dan naar dierenarts zou moeten.
En hou goed in de gaten hoe ze zich gedragen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:33

Heeft er niet eentje een wondje of is het echt urine?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 19:53

NAIWHL schreef:
Ze zijn nog niet zulke groenten eters, eerder kruiden.

Ik ga ze morgen even uit elkaar zetten en even in de gaten houden wie van de twee het is. Dan weet ik met wie ik dan naar dierenarts zou moeten.
En hou goed in de gaten hoe ze zich gedragen.

Dat is het slimste denk ik ja. Moesten ze het beiden hebben is de kans ook heel groot dat het gewoon aan het gewoon voedsel ligt.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:35

Geen wondjes. En ook geen verkleuring in de vacht verder. Ze hebben goed gegeten vanavond. Dus morgen eerst maar even zien wie van de twee. Wellicht beiden inderdaad en anders even naar de dierenarts

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:10

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:25

Oh dat weet ik niet, maar risico is er natuurlijk wel. Denk niet dat de worm onderscheid maakt.

Hier wacht ik af hoe en wat met de urine:

Afbeelding

Moet er wel bij blijven zitten, want ze zijn het er niet mee eens :n

Aanvulling:
Wat een verschrikkelijk volk _O-
Ik weet weer waarom ik konijnen zo leuk vind.
Max zat al op het aanrecht en 3x eruit. Checo ook al 3x. Trekken de hele boel ondersteboven en maken er een feestje van :')
Als ze nou gewoon even plassen is het klaar...

Aanvulling 2:
Max mag er weer uit. Heeft normale urine en plast goed. :)) nu wachten op Checo

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:24

Haha ziet er wel grappig uit zo :') . Succes met ze _O-

Pff ja heb het echt niet zo op die slakken. Middel dat ik gekocht had was echt een soort lijm die je omheen de te beschermen plek moest doen, maar als je echt een goede dikke laag wil heb je al een hele bus nodig voor die omtrek en dat zou dan om de 10 dagen moeten 8)7 . Heb nog wel slakken in het hok gezien ook, maar al een heel stuk minder. Alleen wel lastig dat hooi en stro allemaal in die lijm blijft plakken, dan kunnen die beesten er alsnog over natuurlijk.