Lumi schreef:Hallo, ik heb dit hele topic doorgelezen en ik heb nu ook een vraag. Hoop dat er hier mensen zijn die kunnen helpen.
Wij zijn nu bezig met het opstarten van ons eerste aquarium, en het idee is om daar Boraras Brigittae in te doen als de waterwaardes goed zijn.
Nou lees ik allerlei verschillende dingen over wat zij te eten krijgen. De ene website zegt alleen levend voer, terwijl de andere zegt dat gewoon droog voer ook prima gaat.
En daar wordt het lastiger, want de één zegt granulaat voeren omdat het zinkt, terwijl de ander zegt vlokvoer, maar dat drijft juist. Daarnaast zijn de meeste berichten van 2010-2016, waardoor links naar websites met voer niet meer werken.
Dus ik vroeg me af wat jullie ze te eten geven?
Dag Lumi!
Leuk, je eerste aquarium opstarten!
mijn Boraras brigittae eten granulaat (Fluval Bug Bites Tropical micro granules), wat ik nog extra verkruimel, dan kunnen ze het goed eten.
Vlokvoer zinkt ook redelijk goed als je het goed verkruimelt, wat je echt wel moet doen, de brigittae hebben echt kleine mondjes.
Het beste is langzaam zinkend droogvoer, er zijn ook soorten granulaat die direct naar de bodem zinken, maar de brigittae eten vooral als het nog zweeft.
Naast granulaat krijgen ze ook diepvries voer, brine shrimp, daphnia en tubifex eten ze goed.
Het wilt nog weleens verschillen, sommigen zullen makkelijk droogvoer eten en anderen niet.
Ik heb een groep van 6 (wil nog vergroten), maar de eerste 3 dagen aten er maar 2 visjes de granules goed, de rest at het en spuugde het weer uit. Maar na een paar dagen aten ze het allemaal prima!
Variatie is sowieso wel goed voor vissen, dus ik geeft standaard granulaat (vlokvoer kan ook, granulaat heeft mijn voorkeur) en diepvries voer 2-3x in de week, daar doen mijn vissen het allemaal goed op