Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:26

Puppyspam! <3

Gewichten zijn al ruim verdubbeld en het is nu aftellen tot de oogjes open gaan! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:37

Oh wat heerlijk al die puppy foto's. <3

Cupcakes hopelijk val het mee daar met vuurwerk voor Jip.

Cursebeaker wat een heerlijke foto van je duo.

Kiwitje leuk dat je reu voor eerst papa word. Wat is de kleurkans bij dit nest?

Hier ook ff meekijken voor speelgoed. Senna is ook 1ste klas sloper. Deed heel lang met een kartband. Nu de 2e is ie al weer stukjes aan af kauwen. En wat ie niet kapot krijg is weer niet goed voor zijn tanden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:01

Hier ook een sloper eersteklas ja! Soms gaat het weken goed, en dat moet er ineens iets kapot.

Verder lees ik mee, maar typen op telefoon en niet al te veel tijd... Geen succes! Dus ik reageer nog altijd niet op alles. Zag wel weer pups, cute! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 21:11

Lekker genieten met Jip en de toller!

Oh heerlijk Kim <3

Punjab; behalve blauw eigenlijk alle kleuren :+ t kan echt een toverballen nest worden van zwart/zwart brindle, naar rood/zwart/brindle bont, tot sable(rood) en zelfs black and tan zou kunnen.
Maar ze zijn niet kleurgetest dus die laatste is een “gok”

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:04

CupCakes_, lekker om naar een rustig plekje te gaan met O&N.

KimD, ze groeien hard lijkt het.

Qua speelgoed heb ik het hier tot nu toe altijd heel makkelijk gehad, het werd nooit gesloopt. Otis speelt nu bv nog met speelgoed wat vroeger van de boxerpup was en dat is al 16/17 jaar oud. En die deed ook trekspelletjes ermee toen hij 40+kg was.
Heb ook een verzameling knuffels van de kringloop (0,25 euro p/s) die al jaren mee gaat en vaak in de was gaan. Wissel ook regelmatig wat om, denken ze dat ze weer wat nieuws hebben :D
Maar weet nog niet wat Otis straks gaat doen natuurlijk, kan best dat hij wel een sloper wordt...
Zo spelen ze nu met een ikea paard knuffel van 10 jaar oud. Ben bang dat dit niet heel lang goed zal gaan :')
Afbeelding

Welk tuig gebruiken jullie voor puppies?
Otis past nu nog in het oude tuigje van mijn overleden poedel maar dat duurt niet lang meer.
Wil eigenlijk een goed tuig kopen. Als hij daar weer uitgegroeid is, kan mijn schnauzer hem mooi gebruiken. Die verdiend ook wel weer eens wat nieuws.
Zit nu te kijken naar Hurtta of ruffwear maar er zijn vast meer fijne merken/modellen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:39

Non stop dogwear hoor ik veel goeds van :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:30

Ik heb voor Jip een DOG Copenhagen comfort walk pro waar ik heel tevreden over ben.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:46

Kim D, hebben ze allemaal tan/ brindle bij de kop/poten? En leuk als straks de oogjes open gaan, dan worden het steeds meer hondjes.
Wat tuig betreft, ik heb er eentje van Just for dogs en dan de sport variant, dan ligt het tuig wat verder achter de ellebogen.
Cupcakes veel plezier met wandelen vandaag. Er mag vandaag hier in de omgeving alleen carbid geschoten worden tussen 10 en 18 uur, dus daar kan je misschien wel wat last van hebben.
En tot morgen, we hebben er zin in.
En sloopproof spul heb ik hier niet nodig tot nu toe, dus helaas geen ervaring mee.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:11

Wij hebben onze eerste wandeling hier er op zitten. Dit hebben we zonder klappen kunnen doen *\o/*
Ik was wel lichtelijk verdwaald _O-
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:20

Wat fijn zeg! Hopelijk blijft het zo voor jullie een beetje knalvrij :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:56

punjab
Als Senna een kart band aan kan, dan kan een zogoflex speeltje ook een optie zijn nog. Dat is qua materiaal zeker niet slechter voor de tanden omdat het ook spul is wat iets mee geeft zeg maar.

skippy
Mobiel bokken vind ik idd ook altijd erg lastig ja haha.

CC
Zo fijn dat Jip ook al met een hond heeft kunnen spelen. En een heerlijke wandeling gehad nog net; super!!

KimD
Genieten elke keer van de pups he, zooo schattig!

MarijeR
Wij gebruiken al sinds Arya pup is de Dog Copenhagen tuigjes. Deze zijn qua pasvorm vergelijkbaar met Hurtta en Ruffwear bv. Het is maar net waar je voorkeur ligt/wat je ermee wilt doen. De DC tuigen zijn op 2 plaatsen verstelbaar - je doet ze wel om over de kop als is 1 model geloof ik ook bij de nek los te maken, de Air variant, als ik me niet vergis -, er zitten 2 ringen op - bovenop en 1 aan de voorkant, de zogenaamde anti trek ring - en bij de comfort walk pro zit nog een ringetje voor een penning bovenop + handvat. Arya heeft ondertussen haar 4e DC tuigje aan en we zijn er nog steeds heel tevreden over. Vaak kun je ze ook 2e hands nog in goede staat voor leuke prijsjes kopen als je ze eens wilt testen. AnnyX moet ook hele fijne tuigjes hebben.

Hier is het echt hopen/bidden dat deze dag snel voorbij is en vooral hopen dat ze erna ook echt klaar zijn met schieten en dat Arya weer snel bijtrekt in de avonden en zich prettiger gaat voelen zowel binnen als buitenshuis. Na nu 1,5 maand met een hond in huis en buiten rond te lopen die volledig over de zeik is elke dag ben ik er wel echt klaar mee. 1,5 maand al… Asociaal tuig. De laatste week is het ook echt heel erg toegenomen nog qua hoeveelheid knallen en volgt het elkaar steeds meer op met ook echt regelmatig de ramen die aan’t trillen zijn hier. Vreselijk gewoon.

Ik ga vanmiddag een lange ronde doen, zodat ze vannacht alleen nog even een plasje hoeft te doen als we nog überhaupt naar buiten kunnen voor een plasje - anders met de auto hopelijk een rustig plekje vinden nog voor 't slapengaan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:56

Ellende hier vandaag. Toby kan ik al vanaf 9u niet meer uitlaten in de wijk. Overal gaan halve bommen af. Heb al melding bij de politie gemaakt ook.
Toby dus al om 10u naar mijn ouders gebracht, zodat ik even naar stal kon. En nu zo zelf ook naar mijn ouders. Morgen weer naar huis, maar vandaag wordt het alleen maar erger nog hier ben ik bang, en Toby is zo ongelooflijk bang, die eet niet, plast niet etc. Bij m'n ouders heeft hij steun aan hun niet-bange hond gelukkig. Hopelijk kunnen we dan zo nog even een rondje in het bos lopen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:26

Ik moet mijn handen tot nu toe dicht knijpen.
Hier wel vuurwerk maar niet hard. Jinn schrikt af en toe wel een beetje en merk wel dat ie wat nerveuzer is maar al met al valt t mee.

Vervelend voor de honden die echt bang zijn. Sterkte voor aankomende uren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 13:30

Hier is t tot nu toe rustig en ze zijn ook niet bang gelukkig. Djessey vind t wel spannend en reageert wel op de knallen tot ik met eten aan kom. Dan is eten belangrijker. Dus ik hoop dat als t vanavond losgaat dat t nog steeds helpt. En heb het een en ander te kauwen mee genomen wat ze bijna nooit krijgen dus dat is dan hopelijk extra interessant. Boellie en chick geven er niks om. Boellie vind t kei leuk normaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:42

fannetje schreef:
Kim D, hebben ze allemaal tan/ brindle bij de kop/poten? En leuk als straks de oogjes open gaan, dan worden het steeds meer hondjes.
Wat tuig betreft, ik heb er eentje van Just for dogs en dan de sport variant, dan ligt het tuig wat verder achter de ellebogen.
Cupcakes veel plezier met wandelen vandaag. Er mag vandaag hier in de omgeving alleen carbid geschoten worden tussen 10 en 18 uur, dus daar kan je misschien wel wat last van hebben.
En tot morgen, we hebben er zin in.
En sloopproof spul heb ik hier niet nodig tot nu toe, dus helaas geen ervaring mee.

Genetisch zijn ze inderdaad allemaal driekleur brindle. Sommige hebben het stukken meer zichtbaar dan anderen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:26

Na even een errietatie puntje op het strandje hier met onze pup even de vraag hoe jullie hierop reageren.

Onze pup is nu 9 weken, we dachten op een rustig moment naar het strandje te gaan. Even 10 min spelen was het idee.
Toen we aankwamen was er niemand maar binnen 5 minuten in eens 10 honden haha.

Maar goed geen probleem, komt er iemand met haar hondje op ons af.
Eerst even ruiken. Klein praatje gemaakt.

Maar haar hypere hondje van 10 maanden bleef maar op onze hond springen.. springen in de zin van wilde spelen maar had totaal geen rem.
Eigenaar zit ondertussen te vertellen dat haar hond onwijs lief is met andere honden, graag wil spelen maar heen rustig is.

Daar gooide ik dus de opmerking eruit dat het niet te zien was. Dat der hond maar blijft springen op onze pup die er geen idee heeft wat ze moet doen. Dat ze daar best eens der hond terug mag roepen.

Op dat moment verschrikt haar hoofd.. kijkt ze me geërgerd aan en loopt weg.

Verwacht ik nu iets geks of is het prima als een jonge hond maar wil blijven spelen en nergens gecorrigeerd wordt.

Andere mensen met honden hoor ik toch vaak wel tegen hun hond zeggen dat ze zachtjes moeten doen en halen hun hond terug wanneer nodig.

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:31

Mensen zijn altijd geërgerd of geïrriteerd als je ze ergens op aanspreekt wat jij minder fijn vindt terwijl hun dat normaal vinden of zo.

Ik had er ook wat van gezegd of ik was weggelopen. Eerste instantie wat van zeggen en mocht het niet veranderen dan weglopen.

Edit: Wat is die alweer gegroeid sinds de laatste foto dat ik gezien heb

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:46

Ik heb vandaag het mens gezien in m'n rondje wat bij m'n schoonouders Yoshi zat te vertellen dat mevrouw te dik en te zwaar is...

Nou zij heeft, denk ik, standaard, kort haar teckels. Yoshi stond naast haar reu en die was zoo anders kwa verhouding. Vind persoonlijk kortharige minder mooi :o
En tussen, langhaar, kort haar en ruwharige teckels zit zooooveel verschil :o

Maaar wij hebben heerlijk gewandeld. Op insta stories staat een filmpje van Yoshi d'r oudjaarsduik :D

Ik zou er ook wat van zeggen, of zeggen kom Yoshi wij lopen door fijne dag.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:00

Sterkte voor iedereen die in gebieden zitten waar zoveel vuurwerk wordt afgestoken. Vond het altijd vreselijk om de katten zo gestresst te zien.. hopelijk is het in ieder geval rustiger dan vorig jaar!

MarijeR wij hebben een ruffwear flagline, vooral vanwege het handvat dat heel fijn is op onze hikes. Daarnaast geeft die goede bewegingsvrijheid en blijft mooi zitten.

wilmatj heel begrijpelijk dat je die persoon vroeg haar hond in te tomen! Er zijn genoeg honden die dat gedrag helemaal niet chill vinden en dan is het opeens jouw schuld als ze een keer boos worden... of je zit met een mega gestresste hond...

x_jeanine_x vandaag de oudjaarsduik, morgen de nieuwjaarsduik ;)?

---------------------

Wij zitten (weer eens ;) ) in de Ardennen. Is een beetje een mini-trainingsweek om te kijken hoe hij reageert op meerdere dagen achter elkaar een langere afstand. Tot nu toe zaten we op 4 langere dagen, dit keer zijn het er 6 (of meer 5.5, vandaag was vrij kort). Afstanden tussen de 9 (vandaag) en 22 km (gisteren, vandaar de mindere dag). Hij doet het echt super. Gisteren was een langere dag met veel hoogtemeters (900m) maar hij heeft netjes gedoseerd en is vandaag ook gewoon mooi fit (en enthousiast). We zijn heel tevreden. In januari naar de fysio om te zien hoe het met de spierontwikkeling staat en om een schema op te stellen voor de volgende fase.

Morgen nog een 20km wandeling met iets minder hoogtemeters en dan zaterdag een wat kortere en weer naar huis :). Heb nog geen enkele vuurwerk knal gehoord - maar we zitten dan ook in de middle of nowhere.

O ja, Beer heeft vanochtend zijn eerste sneeuw ooit gezien. Was wel even gek. Eerst lang gesnuffeld en behoedzaam rond gelopen (omheinde tuin dus hij kon lekker zijn ding doen) en daarna helemaal los gegaan. Hij was echt even helemaal maf met zelf sneeuw in de lucht gooien enzo. Op onze nieuwe locatie (helaas) geen sneeuw. Al is het wel fijner wandelen zo.

Fijne jaarwisseling iedereen!

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:22

Bedankt voor de tips voor een tuig. Zal ze allemaal eens gaan opzoeken.

Qua vuurwerk is het hier nog wel te doen. Maar is hier nooit zo extreem.
Ollie vindt het buiten niet leuk maar binnen is er niets aan de hand. Net nog wel laten plassen en poepen dus die redt het wel tot 1 uur vannacht.
Otis kijkt buiten niet eens op, gaat ook rustig alleen mee naar buiten in de tuin spelen.

Otis is vandaag weer ingeënt en vond het een leuk uitje bij de DA.
En hij was weer flink gegroeid. Hij groeit nu zo'n kilo per week en mag nog wel wat voller worden. Gelukkig eet hij als een bootwerker.

Honden die bovenop andere honden springen die daar duidelijk niet blij mee zijn, kan ik slecht tegen. Mijn schnauzer heeft daardoor echt moeite gekregen met andere honden nadat hij pijn is gedaan door een grotere hond.
Pijn als in DA bezoek en metacam omdat hij kneuzingen had.
Maakt mij niet uit of een hond het dan alleen maar doet omdat ie wil spelen, ik sla ook geen kleuters bont en blauw omdat ik met ze wil spelen...

Oshaa, wat een leuke avonturen zo dat wandelen in de Ardennen!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:39

Oshaa lekker op mini tripje en ook met sneeuw. Wil ook nog graag sneeuw.

KimD hou dat in dat er nig bruin door kan komen bij de pups net als de mama?

Kiwitje dat is wel leuk zo een verassing nest kwa kleur. Spannend voor wanneer komen ze?
Ik zag op insta een vrolijke Yoshi zwemmen. Brr in die kou. Senna zou dat ook zo doen als ze de kans krijg.

Marije wij hebben ookneen DC tuig. Tevreden over.

Wilma wat is ze al gegroeid en zou er ook wat van zeggen als er 1 zo blijf springen. Bij Senna ook gebeurd als pyo zijnde met als gevolg dat ze nog steeds onzeker is al honden op der af komen.

Hier gelukkig ook nog niet veel vuurwerk. Op een knal soms na. Senna denk de jager en blaf dan ff. Hoop dat het zo blijf want heb ook het paard aan huis staan en die vind het vuurwerk wat minder. Die enkele knal denk hijbook die dat is de jager.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:46

Oeh leuk in de sneeuw!

Hier af en toe een knal en wat sierspul. Bij 1 knal schoten we allemaal omhoog dus dat ik daar een blaf op kreeg vond ik niet zo raar.

Als t goed is mogen ze vanaf 17 januari geboren worden! :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:53

Morgen weet ik niet of ze voor de nieuwjaarsduik gaat... Ik heb een vroege dagdienst... Helaas.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:02

De laatste ronde nog met Jip en Romy gelopen. Ze waren toen wel carbid aan het schieten, maar Jip heeft ook dan niet geplast/gepoept. Wat dat betreft kan hij het bizar lang ophouden. Maar of dat goed is denk ik niet. Als hij weer enigzins bij is gaan we nog een keer naar buiten om proberen te plassen. :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:22

Hier gaat het nog ok.
Vanmorgen rond 6.45 een flinke wandeling gemaakt. Geen enkele knal gehoord.
Gelukkig kon ik eerder naar huis vandaag en dus om 3 uur nog een rondje gelopen.
Buddy en Senna waren al iets nerveuzer, maar hebben wel lekker gesnuffeld etc.
Zo is het eigenlijk gebleven. Bij iedere knal gaat senna lopen, maar het is te doen.
Wel heeft ze haar happy hoody op Afbeelding
Afbeelding

Buddy heeft hem vanmorgen even omgehad, maar die gaat nog prima. Jat nog steeds alle knookjes van gioia af.

Gioia boeit het allemaal niets. Die heeft vanmorgen en vanmiddag gewoon losgelopen.