Ze heeft een hanenkam over heel haar koppie en rug
Hommage
Geplaatst: 05-10-18 08:22
Mooi Melody7, ik vind het altijd maar lastig om mooie foto's te maken van de caafjes. Hoe blijven ze bij jou zo mooi stil zitten? Of zijn het echt lucky shots?
Dit weekend het nestje maar eens op de foto proberen te zetten. Moet ook langzaam aan goed gaan kijken en overwegen welke ik wil aanhouden van het nestje. Wel het geluk dat het vier zeugjes zijn en maar één beertje.
Mira283
Geplaatst: 05-10-18 08:29
melody7 schreef:
Ze heeft een hanenkam over heel haar koppie en rug
Geweldig net een ridgeback dus
@Ilya dat is wel leuk meer zeugjes dan beertjes. Ben je wat makkelijker kwijt denk ik?
Zeugjes is idd meer vraag naar dan beertjes, is ook mijn ervaring.
Hier helaas weer een beertje minder... de castraat lag vanochtend dood in het hok. Ik merkte gisteren al dat hij duidelijk minder ging worden; lag veel en at/dronk haast niet meer. Ben wel blij dat het zo snel gegaan is.
Nu nog maar 7.
Voordeel is wel dat áls het van de w inter heel koud gaat worden dat ik de 3 dames van buiten evt naar binnen kan halen. Het wordt dan wel wat voller in de bak, maar voor een paar maanden moet dat dan maar.
Hommage
Geplaatst: 05-10-18 09:16
Jeetje wat balen DD... Sterkte..
Wat is dat toch met die castraten, hoor zo vaak de laatste tijd dat die kort na de castratie overlijden of in ieder geval korter leven.
Mijn échte' beren leven idd vaak langer dan de castraten wat idd vreemd is want beertjes leven vaak solitair terwijl castraten meestal toch bij wat zeugjes zitten.
Hommage
Geplaatst: 05-10-18 09:33
Nou dan moeten die van mij het nog leren. Of ze stoppen hun neus in de camera of ze lopen heen en weer
Ja vreemd toch. Castratie is blijkbaar toch een flinke aanslag op ze. Of het leven bij de vrouwen valt de mannen zwaar
melody7
Geplaatst: 05-10-18 09:38
Bij mijn cavia's werkt het als je onder de kin kriebelt. Het is net alsof ze daar zen van worden ofzo
Misschien dat de narcose toch effect heeft? Ik heb niet genoeg vergelijkingsmateriaal.. Mijn vorige castraat is op 2,5 jaar overleden aan kiesproblemen Zippy is nu net 3 geworden. Mijn favoriete castraat in de opvang is nu 4,5. Echt een wonder, 2 jaar geleden gaf de dierenarts hem nog 2-3 maanden.
Hier heel blij met deze temperatuur en van komende week heerlijk nazomer vinden de meiden ook niet erg na paar dagen binnen eten ze nu gras alsof ze nog nooit eerder gehad hebben terwijl ik van de week nog pasr keer gras voor ze geplukt had
Zon in de tuin al sinds uur of 11 in de ochtend. Had nachtdienst dus tegen 3uur ze buiten gedaan was het gras al goed opgedroogd. Dus 2 blije cavia meisjes rond rennen en vreten voor het leven.
Dames, ik lees wel trouw mee hoor,maar te druk om steeds te reageren. De dames zijn goed gesetteld bij ons nu. Heb inmiddels een mooie ruime kooi voor ze, een 3 dubbele, nu nog even gewoon dubbel, tot we meer plek krijgen/verhuizen dan kan de 3e laag er ook op. Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat hebben jullie aan verrijking in de kooi? En voor degene met een dubbele kooi, hoe hebben jullie de trap? Heb er nu 1 met sleuven erin, maar heb 't idee dat ze dat niet fijn vinden.