Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:22

poedels zijn echt belachelijk op show hahaha, wij lachen altijd dat e hadnvatten op hun billen hebben :D
zo zijnpekinezen ook. zijn wandelende tapijten op show, breeder dan dat ze hoog zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:30

Azmay schreef:
Kiwiwitje, mijn Poedels hebben geen officiële (Nederlands geldige)stamboom omdat ze kleurtjes hebben. Wel een Colored Poodles afstammingsbewijs of hoe ze het ook noemen. Mogen iig geen shows lopen hier in Nederland.
Maar ga ook echt niet met een hond met zulke lange haren lopen zoals op shows nodig is, wat een werk en die bolletjes zijn niet bepaald charmant :x

Wat apart :P

Nee t is ook gewoon echt geen gezicht hoe die dingen er bij lopen :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:30

lol, poedels op show zijn idd afzichtelijk, doet imo meer afbreuk aan de honden dan goed.

Het is idd jammer dat er voor showlijnen bij bepaalde rassen ingeboet wordt op functionaliteit. Dit weekend een Duitse herderpup gezien. Om te huilen hoe afwaternd de ruglijn is en zwak de heupen. Enige pup die achteraan "sleept" met z'n poten. |(
En idd er zit heel wat jaloezie tot haat tussen verschillende fokkers. Ik ben daar tot hiertoe redelijk van bespaard gebleven. Deels omdat het grootste deel van de Belgische fokkers en baasjes die showen allemaal recent (als in de laatste 5 jaar) begonnen zijn en ook honden hebben die verwant zijn. Iedereen is nog volop info aan het inwinnen en staat nog op bevriende voet, ook omdat onze rasvereniging niet zo enorm groot is. Van al diegene die er de voorbije 5 jaar bijgekomen zijn, is er maar 1 iemand die het niet onder stoelen of banken steekt iemand anders niet te moeten en openlijk durft "aanvallen" voor imo zaken die niets met fokken of showen te maken hebben. Maar goed, leven en laten leven, zo lang ze een hond niet openlijk gaan afkraken interesseert het me ook niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:34

Die pup heb ik ook gezien! Vond het wel een eerlijke keurder bij de Duitse herders. Die een mooie rechte rug BOB heeft gemaakt. De stickhaarvduitse herder is een hond zonder stamboom die voor rish aankeuring kwam. Het is een clubgenoot van me. En die hond is BOB geworden. De andere ruggen sleepte zowat op de grond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 14:24

Oh haha t kwartje valt nu pas, Je bedoelde Funshow denk ik Zorry. :') :') :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:04

Hmm misschien is dat het inderdaad Kiwi _O- Ik ben wel erg bang om het fout te doen... Terwijl het eigenlijk ontzettend goed gaat.

Lara, de hond van de ouders van mijn vriend (stabij) zoekt juist de plekken met vloerverwarming uit om daar lekker op te tukken :D Denk dat de meeste honden het heerlijk vinden. Vooral als je tegels hebt die in de zomer dan dus lekker koel zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 15:23

Kaus schreef:
Hmm misschien is dat het inderdaad Kiwi _O- Ik ben wel erg bang om het fout te doen... Terwijl het eigenlijk ontzettend goed gaat.

Lara, de hond van de ouders van mijn vriend (stabij) zoekt juist de plekken met vloerverwarming uit om daar lekker op te tukken :D Denk dat de meeste honden het heerlijk vinden. Vooral als je tegels hebt die in de zomer dan dus lekker koel zijn.

Ik herken het. Bij Chick bleef ik ook denken, waardoor ik onzeker werd en dat hielp niet echt mee in haar gedrag :+

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:53

Tot 2019 wachten is zeker lang en het zal ook zwaar worden denk ik maargoed. Ik heb liever een verantwoordelijk gefokte hond, dan een hond van een fokker waar ik over twijfel. :(

Kaus; de Saarloos is over het algemeen ook geen makkelijke huishond. Maar hun karakter trekt me gewoon aan. De terughoudende kant vind ik heerlijk en ik hoef voor mezelf ook geen hond met een will-to-please. Ookal klinkt dat misschien een beetje gek...

Kiwiwitje; wat bedoel je precies? :)
Of ik met een Saar in de toekomst wel zou kunnen showen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:02

Lijkt met dat je met een Saar al helemaal voorzichtig bent aangezien ik over sommige fokkers en lijnen rare verhalen hoor. Vooral epilepsie schijnt een groot probleem te zijn toch?

Terughoudendheid in een hond vind ik inderdaad ook een pre stiekem. Als het maar wel gecontroleerd is. Het uiterlijk lijkt mij ook wel een grote aantrekkingskracht hebben <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 16:16

Sar schreef:
Tot 2019 wachten is zeker lang en het zal ook zwaar worden denk ik maargoed. Ik heb liever een verantwoordelijk gefokte hond, dan een hond van een fokker waar ik over twijfel. :(

Kaus; de Saarloos is over het algemeen ook geen makkelijke huishond. Maar hun karakter trekt me gewoon aan. De terughoudende kant vind ik heerlijk en ik hoef voor mezelf ook geen hond met een will-to-please. Ookal klinkt dat misschien een beetje gek...

Kiwiwitje; wat bedoel je precies? :)
Of ik met een Saar in de toekomst wel zou kunnen showen?

Ja of er met de Saarloos ook geshowd word :D

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:53

Kaus, in sommige lijnen wel inderdaad. En natuurlijk heeft het uiterlijk ook een aantrekkingskracht. :o Dit was Mauno met 7,5 maand:
Afbeelding
De gecontroleerdheid is alleen niks over te zeggen bij een Saarloos. Ik ken Saartjes zoals Mauno die voor het ras erg open zijn maar ook Saartjes waarvan de eigenaar niet zomaar mensen kan ontvangen omdat ze dan een hond tegen het plafond hebben bij wijze van. Een risico wat ik bereid ben te nemen.

Kiwiwitje; jazeker! Mauno's moeder is jeugdkampioen en met hem stond de eerste show ook al gepland. Het is alleen per Saar aftasten of hij/zij ervoor geschikt is qua karakter. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 17:47

Nou wie weet heb je het geluk met de volgende dat je wel kan showen dan! :D

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:23

Ja ik hoop het haha. Mauno was ook zeker geschikt dus ik hoop stiekem dat de volgende pup op hem lijkt qua karakter. (Al is het ook niet erg als de volgende qua uiterlijk ook op Mauno lijkt)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:54

Haha typ fout, ja fun show.
Als je zoekt op Facebook naar Staffordtimes 2018 dan vind je het evenement is in Zaltbommel 29 en 30 sept. Het is 1 dag showen en 1 dag sporten. Uit mijn hoofd zondag show, je hebt verschillende ringen showklasse atletische klasse en Amerikaanse Stafford.

Het is gewoon een leuke dag om beetje rond te kijken, heel veel verschillende honden en types.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:04

Zo wat is er flink gekletst! :D

Wat een prachtige pups zijn er voorbij gekomen super leuk!

Wij hebben afgelopen vrijdag ons meisje opgehaald <3
Ze doet het zo super goed, slaapt de hele nacht al door op eentje na toen moest ze plassen maar gaf dat netjes aan.
Super speels en nu al enorm baas gericht heel fijn!

Ik zal me een beetje inhouden met de spam, aangezien we sinds vrijdag middag al meer dan 400 foto's gemaakt hebben :') oops..

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:05

Zorry schreef:
Haha typ fout, ja fun show.
Als je zoekt op Facebook naar Staffordtimes 2018 dan vind je het evenement is in Zaltbommel 29 en 30 sept. Het is 1 dag showen en 1 dag sporten. Uit mijn hoofd zondag show, je hebt verschillende ringen showklasse atletische klasse en Amerikaanse Stafford.

Het is gewoon een leuke dag om beetje rond te kijken, heel veel verschillende honden en types.

Oke! Top! heb gelukkig nog eventjes.. :P Hopelijk hebben we dan pups liggen, maar zaltbommel is dichtbij!

OHHH R G wat een SCHATJE <3 <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:05

RG, wat een dotje. Ik vind trouwens maar 2 foto's van de 400 showen wel een beetje weinig hoor ;)
Verder veel over shows voorbij zien komen, is bij mij zeker geen prioriteit, misschien eens voor de leuk.
En een poedel op show is gewoon sneu voor het dier, zijn best leuke hondjes, maar om zo te worden opgedoft, doet afbreuk aan de hond.
Sar, nog een jaartje geduld dus, maar idd beter een verantwoord gefokte hond, dan niet.
Kaus, idd niet teveel nadenken, maar gewoon lekker doen. Komt vast goed met jullie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:51

Ooh een collie ! Ik wil meer van die 400 foto’s ! <3 :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:04

Meer foto's! *\%/* (Sinds wanneer is die smiley met mes en vork er niet meer... :( )

Echt prachtig <3 Ik vind langharige pups altijd zo mooi vanaf een week of acht <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:41

Nog even een vraag trouwens, als we met Dexter en Dundy samen lopen gaat Dexter he.le.maal. door het lint. In zijn eentje loopt hij keurig aan de riem. Soms trekt hij even een sprintje omdat ie vergeet dat ie aan ons vast zit :Y) maar hij heeft niet de intentie om te trekken.

Maar als we dus samen lopen dan gilt hij, doet ie er alles aan om in Dundy's nek te hangen en hangt zo erg in de riem dat ie hoest (hebben nu de riem vast als tuigje). Door zijn ijzersterke focus lukt het mij niet zo goed hem hier uit te halen. Snoepjes doen hem niks, leverworst en frikandel ook niet. Hij moet gewoon Dundy hebben. Een kneepje (geen fan van), uit balans trekken, naam roepen (duh), Dundy achter hem lopen, het werkt allemaal niet. Na ongeveer tien minuten geeft hij wel op maar ik heb dit gedrag liever onder controle.

Verder gaat het naast lopen dus echt super. Maar ik zou later toch wel heel graag én normaal met twee honden aan de riem kunnen lopen én vanaf dat we voet buiten de deur zetten netjes lopen.

Edit:
En recent foto's :D
Afbeelding

'Zei iemand daar SNOEPJE?'
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:43

En als je dan stil blijft staan, tot hij helemaal rustig is? En dus pas lopen, als hij zich gedraagt. Het zal toch een kwestie van oefenen zijn, goed gedrag belonen, etc.
En wat is het toch een heerlijke wijsneus zo op de foto's ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 11:14

Kaus, om te beginnen zou ik opzoek gaan naar een tuigje. Al is het maar voor tijdelijk. Dat getrek op zn nek is gewoon NIET goed.
(voor info daarover vind ik dit een goede link! :
https://www.freedogz.be/equipment/index ... tion_id=20 )

Je zal hem, naar mijn idee, toch echt iedere keer moeten corrigeren als hij zich zo gedraagt, en uiteraard belonen als ie er mee stopt. En daar bij evt stil gaan staan en pas weer verder lopen als hij zich gedraagt kan daar denk ik wel bij helpen. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:25

ik ben juist geen fan van tuigjes. met ene tuig leer je een hond trekken en heb je amper controle. ik zou gewoon volhouden. lekker vlot doorstappen dat hij geen tijd heeft om te klooien, wanneer hij doet wat je wil uitgebreid belonen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 11:29

Zoe_97 schreef:
ik ben juist geen fan van tuigjes. met ene tuig leer je een hond trekken en heb je amper controle. ik zou gewoon volhouden. lekker vlot doorstappen dat hij geen tijd heeft om te klooien, wanneer hij doet wat je wil uitgebreid belonen

Met een tuigje leer je een hond trekken? Mag ik vragen waar je dat vandaan haalt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:32

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Met een tuigje leer je een hond trekken? Mag ik vragen waar je dat vandaan haalt?

een hond kan veel beter zijn kracht in een tuigje zetten. door het bevestigpunt van de lijn heb je niets controle over de hond. het is niet voor niets dat ze in sporten waar trekken toegestaan is tuigen gebruikt woren (flyball, canicross...)