Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:03

Haha gekke Buusya :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:12

Ja, onzindelijk is minder. Zal ik straks met Marcus ook wel krijgen. Die zit al 4 jaar in een hok.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:42

Ik zie dat er een stukje tekst ontbreekt. Maar Buusya had gisteren diarree, dus vandaar dat ze in huis heeft gepoept.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:51

TinkerTreas schreef:
Ik zie dat er een stukje tekst ontbreekt. Maar Buusya had gisteren diarree, dus vandaar dat ze in huis heeft gepoept.

:r bah ;( Maar dat kun je haar moeilijk kwalijk nemen, inderdaad.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:05

Ja, lekker is het niet. Gelukkig nu geen diarree meer. Maar ze laat nog wel stinkende scheten. Dus ze is ineens minder populair om mee te knuffelen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:36

_O-
TinkerTreas schreef:
Ja, lekker is het niet. Gelukkig nu geen diarree meer. Maar ze laat nog wel stinkende scheten. Dus ze is ineens minder populair om mee te knuffelen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:33

Haha arme Buusya _O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:39

Gelukkig zijn de stink scheten over :D Want er is geen grotere knuffel kont als Buusya, haha.

Vanmorgen had ze ook weer een geniale actie. Marlin en Buusya zaten even in de tuin omdat ze aan het stoeien waren (en ik vind mijn huiskamer daar niet de meest geschikte plek voor ;) ).
En Buusya was weer op die plank gaan zitten, maar toen was ze over het hekje heen gesprongen waar die plank aan vast zit.
Dit is de cavia ren, maar de cavia's zitten er alleen met mooi weer in.
Alleen toen dacht ze dat ze er niet meer uit kon. Dus ik naar buiten om haar te redden, hekje open aan de zijkant zodat ze er makkelijk uit kon.
Alleen moest ze over een rechtopstaande plank stappen van ongeveer 25 cm hoog. En dat durfde ze dus niet. Dus ik moest haar eruit tillen, held... _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:34

TinkerTreas schreef:
Gelukkig zijn de stink scheten over :D Want er is geen grotere knuffel kont als Buusya, haha.

Vanmorgen had ze ook weer een geniale actie. Marlin en Buusya zaten even in de tuin omdat ze aan het stoeien waren (en ik vind mijn huiskamer daar niet de meest geschikte plek voor ;) ).
En Buusya was weer op die plank gaan zitten, maar toen was ze over het hekje heen gesprongen waar die plank aan vast zit.
Dit is de cavia ren, maar de cavia's zitten er alleen met mooi weer in.
Alleen toen dacht ze dat ze er niet meer uit kon. Dus ik naar buiten om haar te redden, hekje open aan de zijkant zodat ze er makkelijk uit kon.
Alleen moest ze over een rechtopstaande plank stappen van ongeveer 25 cm hoog. En dat durfde ze dus niet. Dus ik moest haar eruit tillen, held... _O-

_O-

Vandaag met mijn vriendin gelopen en haar 2 honden. En het zat er al een tijdje aan te komen, maar vandaag voor het eerst écht: ZhuZhu aan het spelen met de 2 honden. ZhuZhu wil alleen spelen met honden die bij haar in huis wonen. Het maakt niet uit hoe láng ze daar wonen (Smile heeft hier niet zo lang gezeten en daar wilde ze na 2 dagen wel al mee spelen). Of het moet een puberhond zijn. Daar wil ze ook wel mee spelen. De afgelopen anderhalf jaar loop ik wekelijks met mijn vriendin en haar 2 honden (daarvoor ook, maar toen was ZhuZhu hier nog niet). En daar kan ze nu dus pas onbezorgd mee spelen. ZhuZhu onderzoekt de zaak wel héél nauwkeurig. Die kat was niet zomaar uit de boom _O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:55

ZhuZhu gaat niet over 1 nacht ijs :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:42

Fijn dat Buusya zich weer beter voelt!
Durf je nu de cavia's van de zomer er nog wel in te doen? Nu ze "weet" hoe ze erin moet komen? :P

Haha, Zhuzhu denkt zeker ook: liever een keer wat te lang mee gewacht dan spelen met een hond die dat niet bleek te willen. Ofzo :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:19

Jorinda schreef:
Fijn dat Buusya zich weer beter voelt!
Durf je nu de cavia's van de zomer er nog wel in te doen? Nu ze "weet" hoe ze erin moet komen? :P

Haha, Zhuzhu denkt zeker ook: liever een keer wat te lang mee gewacht dan spelen met een hond die dat niet bleek te willen. Ofzo :')

Voor de cavia's zal ik een andere oplossing moeten verzinnen ben ik bang. Want Buusya is best fel naar ze.
Dus ze zullen een overdekte ren moeten krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker spelen in de sneeuw.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:43

Heerlijk! <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:24

Hier was t overwegend groen. Mijn bak was een beetje wit, maar t gras verder niet. Maar ik merk wel dat ZhuZhu die lage temperaturen wel fijn vindt. De zomers zijn voor haar wat teveel van het goede.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:24

Nou, Marlin stond te bibberen toen hij buiten kwam. Die is de Russische winter alweer ontwend, mietje ;)
Ach, hij loopt zich wel warm, haha. Maar hij vindt het binnen toch wel erg comfortabel, haha.
Buusya had geen last van de kou, terwijl die echt een korte vacht heeft. Die springt met -1 gewoon in de sloot, gek beest :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:36

Stil hier. Geen avonturen meer met onze buitenlanders?

Ik heb er sinds een week weer een Russische opvanger bij. Echt een leuk ding. Beetje onstuimig, maar goed, ze is dan ook nog jong. Is al 2 x geadopteerd geweest en 2 x terug gekomen. Ik snap meteen waarom. Als je zoneven snel lijkt, lijkt t net een duitse herder. Maar dit is een onvervalste poolhond. Husky Of zo. En als je dan een herder verwacht, is het wel een tegenvaller :D

Er zal wel iets van herder in zitten. Maar ze is toch zo ontzettend leuk! Lief, prachtig, enthousiast. Dus ook hier gaan we weer een gied huis voor vinden. Maar nu wel voorbereid op haar poolhondenaard :D Eigenlijk een poolhond met benefits. Want ze is wel iets meer geneigd om naar je te luisteren. Maar voorlopig mag ik van haar genieten. Ik vind haar echt hilarisch!

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:42

Dat ziet er een mooie, vrolijke stuiterbal uit! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:50

Yep, dat is ze ook! :=

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:59

Wat een prachtige hond.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:19

Ik las het op Facebook inderdaad. Leuk Fabster!

Hoe staat het met de Spanjaard die zou komen?

Hier gaat alles goed. Marlin en Buusya zijn helemaal knetter van elkaar. Buusya is nog steeds lief en erg ondeugend :D
Ze doet graag dingen voor/met je, maar ze moet er wel het nut van inzien. Anders negeert ze je gewoon :+
Het is ook echt een hond met enorm veel humor, ze haalt regelmatig gekkigheid uit waardoor ze zichzelf in de problemen brengt.

Marlin beet en likte steeds aan zijn achterpoten, van de stress waarschijnlijk. Zalfje van de dierenarts deed niets.
Maar sinds Buusya er is, heeft hij het vrijwel niet meer gedaan.

Zo lagen ze er vanmiddag bij. Heerlijk tevreden op de bank. <3
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:21

Die is gaaf!!! Hoor Fabster.

Murphey heeft oud en nieuw overleefd en zit nu op detectie. Prima hondenbezigheidstherapie waarbij het mens niet hoeft te rennen en vliegen. Ze vind het leuk en doet het goed.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:12

Pffff, Tinkertreas, die Spanjaard is een frustrerende zaak. Niet dehond, maar wel de menselijke Spanjaarden. Alles is mañana, mañana. Dus dat schiet echt niet op. Ik heb al een paar keer de nwiging gehad om er mee te nokken. Zoveel leuke honden die een huis zoeken. Maar dat vind ik sneu voor de hond, dus ik wacht en ik wacht en ik trek mijn haren eruit van frustratie. Ondertussen maar weer gewoon een opvanghond in huis nemend, want het schiet toch niet op. Het zou eind januari zijn, het werd al februari en ik ben nu al blij als het maart wordt :roll: . Maar goed, we zien wel. Zo krijgt Korra ook de kans om rustig geplaatst te worden.

Leyk Sjolvir! Deed ik vroeger met Miep en tegenwoordig doe ik het speurwerk ook met ZhuZhu. Die wordt er echt goed in. Zoeken op koekjes wel. Bij Miep was bet get echte werk. Eerst op levende mensen, later op kadaver. Ben benieuwd of Korra dat ook wat vindt. Gisteren heeft ze in het bos wel een heel spoor van een paard uitgewerkt :D . Maar ik weet niet of ze menselijke lucht ook zo interessant vindt.

Vandaag had ze op de wandeling 2 muizen en een duif gevangen. En ze zit aan de lijn, hè _O- . Dus een goeie jager is ze wel. Ze bijt ze alleen niet dood. Dus de muis moest ik bijna nog om zeep helpen (anders vind ik t zielig). Gelukkig kwam ze zelf de klus nog klaren, toen ze zag sat ik er mee aan de slag ging. De duif hebben we naar de vogelopvang gebracht. Die was al ziek. Zat gewoon op het pad en ik had t niet in de gaten. Maar nadat Korra hem te pakken had, zaten er geen gaten in. Dus ze is wel zacht in de bek. Dat is in ieder geval goed nieuws voor mijn katten, mocht t nig eens mis lipen :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:01

Wat een prachtige opvanghond heb je Fabster!

Gocha is met kerst geopereerd, ze had een halve tennisbal opgegeten die in haar maag bleef zitten..
Gocha heeft echt de neiging om alles op te eten wat ze voor haar kiezen krijgt :\

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:25

o jee, dat is niet best. Hoe is ze nu?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:48

@Fabster: wat frustrerend zeg. Je zou zeggen dat ze blij zijn als een hond geplaatst kan worden. Zeker als het een langzitter is.

@classic: dat is schrikken zeg. Gaat alles nu weer goed?