Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:17

Hij eet niet.
al van pups af aan niet. Ene portie wel. Andere portie niet.
Dan weeer 3 dagen wel, dan weer dagen helemaal niet

Wegens allergie nu over op andere brok en dat ging nu ruim 3 weken goed. Niks laten staan en nu vanmorgen wel weer.

Heb net de bakken allemaal schoon gemaakt en kleinere portie gedaan en toen at ie het wel op...

Zoeken doet m niks. Hij is erg ongeïnteresseerd in eten. Tenzij het om runderlong of leverworst gaat haha

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:59

Heerlijk om al die verhalen te volgen. Hier is Olaf inmiddels bezig met de gevorderden cursus en hierna willen we human trailing gaan doen met hem. We zijn ons nu al wel eens aan het verstoppen over langere afstanden en zolang je hem aan de lijn houdt vindt hij je zo (anders is hij teveel afgeleid)

Gisteren weer cursus gehad, ondanks 2 loopse teefjes en panische eigenaren omdat Olaf een reu is heeft hij zich als enige van de 7 onwijs goed gedragen. In het donker kruislings met 2 honden tegelijk naar je toe komen en dan zitten, 5 minuten blijven liggen terwijl alles door elkaar aan het rennen was en ik die op afstand stond, hij draaide zijn pootje er niet voor om.

Het is echt heerlijk genieten met zo'n goedzak <3 Ja, hij heeft zijn mindere dagen en af en toe met zijn hormonen die opspelen haalt hij je het bloed onder de nagels vandaan (vooral omdat hij dan gewoon oost indisch doof is en alles negeert om vervolgens als hij echt te ver gaat gewoon ineens kan luisteren ;) Waarbij hij je dan met zo'n hoofd aan zit te kijken : Eh ja hallo, ik luister nu toch :P )

Dit was hij met de sneeuw in januari
Afbeelding

De kinderen bij zijn oppas zijn heilig, daar is hij zo gek mee <3 Kindje op onderstaande foto valt wel 1000 keer op een dag, hij gaat er steeds bijliggen zo van : Ik bescherm je wel. (En zo af en toe in een lompe bui is hij zelf de oorzaak van haar vallen :o )
Afbeelding

En ondanks zijn hormoontjes : Als kinderen hem uitlaten is hij super voorzichtig :
Afbeelding

Als dit je aankijkt smelt je toch <3 <3
Afbeelding

Wij zijn over op de brokken van Sams field, de hypo allergene variant. Nu voorzichtig aan aan het testen welk voer hij als vlees erbij kan hebben, we hebben hem nu op hart en dat lijkt redelijk te werken.

Alleen hij verhaart zo enorm, dus ik vind het moeilijk inschatten wanneer kriebel nou van het verharen komt of van een allergische reactie

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:11

Zooooo!!! Dan smelt je zeker <3 <3 <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:13

Prachtig dier die olaf.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:19

Donna, mijn vorige hond was precies zo. Ik heb alle soorten voer geprobeerd maar niet echt het voer gevonden. Heb het uiteindelijk opgegeven. Toen hij nog jong was heb ik geprobeerd vol te houden bij 1 soort voer, maar ik ben erg actief met mijn honden en het is gebeurd dat hij na vier dagen niet eten tegen de vlakte ging tijdens de training. Ik ben hem daarna zn brok blijven voeren met wat lekkers erdoor. Hij at altijd zoveel als ie zelf vond dat ie nodig had. Hij is altijd wat schraal gebleven. Maar me erbij neergelegd dat ie gewoon niet meer wilde. Hij kwam bij mensen vandaan die een roedel van 22 husky's hadden, mijne was dus ook dat ras, en een nest pups ertussen die uit de bakken vd volwassen honden mee moesten eten. Vaak gegrepen daardoor bij het eten. Eten was dus een nare ervaring, een noodzakelijk kwaad waardoor hij de rest van z'n leven een trauma eraan over gehouden heeft. Enorm sneu. Moet wel zekken dat mijn dikkopje nu alles eet en lust en dat is echt een verademing

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:02

Mag ik ook mee kletsen/lezen? Ik heb nu een maand lang een heerlijke Cane Corso kruising (kwart american bulldog) genaamt Milo van nu 4 maand en 5 dagen (hihi). Heerlijk dier, wat alles lust, het liefst op schoot slaapt en een eerste klas koukleum is. Hij vind alles en iedereen nog leuk en is van mening dat iedereen hem ook leuk vind. Afentoe vertoont hij wat licht dominant gedrag maar dat laat zich prima corrigeren.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:24

DenK4ever schreef:
briitje schreef:
Ach het houd ons zoet :')

Dat zeker :')

Ik ben wel blij met dit topic hoor :j Ik knoop nu al van alles in m/n oren voor het geval Sven gaat veranderen :o

De tips en trucs die ik hier in het topic tegenkom, en het feit dat jullie ook allemaal stevige honden hebben...
Ik vind het fijner om jullie ervaringen, tips te lezen dan van alles te horen over hoe ik het moet aanpakken van een vriendin met een hond van 10 kilo :Y)

Fijn toch dat we dit kunnen uitwisselen :D. Snap dat je hier meer vertrouwen heb dan idd iemand met een ander kaliber hond.

Donna89 schreef:
Hoop dat het een eenmalig iets is.
En anders... geen idee. Heb weinig andere opties nog
hij krijgt nu wel sinds een paar dagen wat meer.. zal dat het zijn? Portie te groot ?

Jeetje wat frustrerend. Kan inderdaad best zijn dat hij genoeg heeft. Wellicht wat Loez zegt, op een spelende of werkende manier proberen? Zou me niet gelijk heel druk maken erom

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:27

Wat heeft Olaf een heerlijke bek <3.
Sint bernards zijn toch ooo eenkennig?

Welkom airborn. Heb je ook een foto :)?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:33

Afbeelding
Mijn knappe kerel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:11

Wat een heerlijk ventje <3. Mooie kleur ook

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:16

Ik weet niet hoe het met Olaf zit
Maar de sint bernards die ik ken zijn gruwelijke kroelkippen en absoluut niet kieskeurig wie de knuffels geeft

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:14

Sonja_vR schreef:
Ik weet niet hoe het met Olaf zit
Maar de sint bernards die ik ken zijn gruwelijke kroelkippen en absoluut niet kieskeurig wie de knuffels geeft

Nou Olaf is dus precies zo, alles wat kan knuffelen mag hem knuffelen, of hij ze nou kent of niet :+ Absoluut niet eenkennig, wel beschermend tov de baas. Als ik niet lekker in mijn vel zit wordt hij meer waaks en als we dan in het donker wandelen dan is het toch een hele meneer hoor. Maar verder alles wat de baas mee praat of kindjes : Hij krijgt nooit genoeg van knuffelen.

En borstelen. Hele dagen borstelen mag je wel wat hem betreft. Daar gaat hij echt voor zitten en liggen zo van : Ja toe maar :D :o

Welkom Airborn <3 Mooi ventje zeg !

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:17

Oeh wat is ie leuk airborn

Heb nu besloten om de porties weer te verkleinen en dan maar vaker op een dag eten.
4 x dus ipv 3 x

Kijken of dat goed gaat

En anders.. ja. dan is het maar zo. Ga niet weer wisselen (zolang hij het kwa allergie hier goed op doet) dus dan eventueel maar weer wat er door

Met andere honden er bij eet hij wel. Maarja, om er nou een hond bij te nemen... hahaha

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 21:29

Donna89 schreef:
Oeh wat is ie leuk airborn

Heb nu besloten om de porties weer te verkleinen en dan maar vaker op een dag eten.
4 x dus ipv 3 x

Kijken of dat goed gaat

En anders.. ja. dan is het maar zo. Ga niet weer wisselen (zolang hij het kwa allergie hier goed op doet) dus dan eventueel maar weer wat er door

Met andere honden er bij eet hij wel. Maarja, om er nou een hond bij te nemen... hahaha

Groot gelijk donna. Je moet ook niet teveel wisselen. Ik denk dat hij gewoon vol genoeg zit.
En wat je zegt, als hij t hier juist goed op doet.....

Hier zou 4 x pd geen eens lukken. Kwa tijd

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:46

Ja dat moet bij ons wel lukken nu onze uitlaathulp op vrijdag weer beschikbaar is
Dan gewoon 's ochtends vroeg, en dan rond 12 uur. tussen 4 en 5 en dan tussen 8 en 9 nog een x.
en dan gaat ie om half 11 weer een rondje uit

Hij is ook al weer een paar dagen aan de dunne |o
Vermoed dat dat komt door het hardlopen. Anders maar weer DA onderzoek laten doen

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:07

Oef,.dan heb ik het makkelijk, Milo eet 1 keer per dag en eet alles wat ik hem voorschotel. (voer vers) hij was zelfs wat te dik dus ff iets minder gevoerd. Nu istie weer perfect op gewicht.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:43

Zenna vreet ook alles! Alleen mag ze niet alles ivm allergie! Nelson eet ook alles, maar zijn maag is erg gevoelig!

Zenna zit nu een week op vers eend en 65 procent van de jeuk is al weg! Wel nog wat kriebel maar dat gaat langzamer weg.

Knappe bernard! Grote knuffelbeer!

@ airborn, my gosh wat een koppie! <3 en wat een gave kleur!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 23:17

Ooh fijn dat je het zo kan regelen Donna.

Ik heb het ook luxe. 2 x pd kvv of barf en gaat met liefde erin hahahaha. Kan me ook een moeilijk etende hond bijna niet voorstellen. Maar zo zie je toch verschil :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:57

Ik voer 1 keer per dag kvv(Sygin half KVV met sperziebonen : spekkie)
En brokjes door de dag heen als beloning en ter afleiding van triggers etc)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 06:58

Ik voer twee x per dag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sneu vind om maar 1 x per dag te geven haha. Watje ben ik hoor. Wat is de reden dat jullie maar 1x per dag geven? Zeker met een pup. Ik zou die zelfs nog drie x geven. Maat ieder z'n eigen manier. Is geen aanval.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:10

De fokker gaf hier maar 1 keer per dag, dus dat is Milo gewent en alle honden, incl pups van de fokker doen het er goed op dus ik hou het er bij. Ik heb niet het idee dat hij er heel erg hongerig van wordt, nouja, smorgens als ik nog moet voeren heeftie wat honger, maar zelfs dat valt mee. Zn broers eten ongeveer een kilo per dag en zijn zeker niet dik, milo werd op gemiddeld 750 gram (ene keer wat meer andere keer wat minder) + botjes en eendenekken paar keer in de week wat te dik dus die heb ik nog wat terug gezet. Denk dat Milo wat verwent is qua zichzelf warm houden en daardoor gewoon minder verbrand.
Maargoed. Milo krijgt wel regelmatig iets extra's als een rib, eendennek etc en hij eet regelmatig vrijwillig worteltjes, stukjes paprika, framboosjes etc. En ik doe vaak iets van groente door zn vlees, gepureerde boontjes, rode bietjes, schep stamppot of bramen ofzo. En hij krijgt ook regelmatig hersenwerkjes met gedroogde runderhart er in. Verder groeit hij goed (zal altijd kleinste van het nest zijn en blijven maar dat was hij na de geboorte meteen al met zn korte pootjes).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:46

TM
Eyck en Sygin kregen toen ze kwamen met 8 weken ook vaker gevoerd hoor
4 keer per dag
En dan bouw ik op geleide van de hond af
Dus als er een maaltijd een tijdje slecht gegeten word , gaat er 1 af en worden de hoeveelheden van de overige aangepast

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:01

Mijn voorkeur zou zijn om Sven 3 x per dag te blijven voeren...maar dat is simpelweg praktisch niet haalbaar.... Dus sinds een paar weken zit hij op 2 x per dag.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:02

Welkom Airborn!! Knappe hond heb je :o

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:22

Hmmmmm, m'n kleine draak heeft deze week al 2 keer op een andere hond gereden... Tis toch echt te vroeg om z'n ballen er nu al af te halen... Zucht, het monster!