[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:25

Mijn aquaria zijn nooit verkleurd door kiemhout. Heb ze van te voren ook niet behandeld.

Ik heb nog Kiemhout liggen incl plantjes erop. Mocht iemand interesse hebben.

Kiemhout verlaagd ook de ph van je water. Wij voegen wel eens regenwater toe aan het water om de Ph wat omhoog te halen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:03

Niet al het hout verkleurt ook in de bak :) maar bepaalde soorten kunnen je water bruin maken.

Ik ga maponi gebruiken heb ik besloten, ik kan 3 stukken en 25 kg zand en dan nog 15 kg stenen krijgen voor leuk prijsje word dit voor 7,99 verstuurd :D Ik ga dan anubius bestellen en mos en dat op t hout en stenen bevestigen.

Vanmorgen mijn zoontje voor t eerst naar school gebracht. Hij vond het allemaal wel spannend maar ging heel goed ! Dan merk je wel hoor...dat je kind snel groot word.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:59

Een snelle vraag, mijn guppen kweken als gek (verrassing :') )

Ik heb ze zelf gratis gekregen en ze zijn best mooi, mooie kleuren, gezonde vissen. Ik wil een deel verkopen omdat het anders te vol wordt. Mijn axolotl's eten ze helaas niet op.

Vragen jullie iets voor guppen of zet je ze gratis af te halen? Zou het natuurlijk het fijnst vinden als ze gewoon een goed plekje krijgen met een voldoende groot aquarium...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:00

ligt aan de soort... als het gewoon mix is word 99% gratis aangeboden. Als het endler is of moscow kan je er nog wel wat voor vragen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:02

Soort, tja, mixjes denk ik. Had ervoor hele mooie (snakeskin heet het denk ik? *gaat ff googlen*) maar deze zijn aan een ziekte gestorven. Deze gupjes van een collega gehad en ze zijn oersterk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:04

Ik verkocht ze altijd voor 2,50 per 5, kreeg ze toen best makkelijk weg.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:05

Mixjes zijn op zich erg standaard en worden bijna altijd wel gratis weggegeven

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:05

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:10

das inderdaad meer mix. Ja ik zie ze hier in regio altijd gratis, sommige proberen nog te ruilen voor bv drijfplantjes maar over algemeen is t gratis afhalen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:12

Ok bedankt voor het advies :) gisteren weer een lading baby's dus tijd om nieuwe huisjes te zoeken.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:17

Ik merk dat ik geen lol meer heb aan mijn aquarium, en wil hem het liefst in zijn geheel wegdoen. Heeft 1 van jullie daar ervaringen mee?
Ik heb zelf geen idee hoe vaak dat nou echt verkocht wordt, een draaiende bak.

Als iemand trouwens nog interesse heeft in een clown-pleco..
Hij heet Mr. Grumpy en ik zou hem heel graag apart wegdoen naar iemand met verstand die een fijne bak voor hem heeft. Hij is mopperig wanneer er een nieuwe vis groter als hijzelf in de bak komt en valt dan uit vanuit zijn 'hol' :+
Na 2 dagen is hij dan weer ok.
Hij groeit niet meer en is nu al 4 jaar zo'n 10 centimeter. Hij zit samen met garnalen en vreet die niet op :)

Grumpy heeft heel veel overleefd, inclusief het vallen in een restje bier. Daar kreeg hij een grote plek op zijn rug van, maar wonderwel stoof hij 3 weken later helemaal gaaf weer over de bodem heen. <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:20

Weet niet welke bak je had? Verwacht in elk geval nooit een hoofdprijs, er worden enorm veel bakken aangeboden...

Heb je een foto van je pleco? wie weet heb ik wel plek :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:20

Afbeelding

Oh God, Joel voelt zicht echt ziek :( hij wil al een paar dagen niet eten en heeft dunne ontlasting, ik behandel hem nu tegen flagaten maar meneer voelt zich echt heel ziek, al zijn kleur Is weg ;( heb vanochtend nog even een water wisseling gedaan,na de water verversing werdt zijn kleur iets beter maar hij wil nog steeds niet eten en Is erg duf. Temperatuur naar 30 graden en door behandelen met Colombo flagellex en hopen op verbetering :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:48

Ik hoop dat hij het red... :(:)

Hier ook ellende..
Niet bij mezelf hoor.. hier gaat het de goeie kant op.. :D

Maar mijn buurvrouw (waar ik toen dus de molly's van heb gekregen), had eerst een zieke molly (ik vermoed dus dat mijn probleem bij haar vandaan komt via de molly's) en nu slaat de ziekte ernstig toe in haar bak.. er zijn al een paar vissen (gourami's, guppen en maanvissen) gesneuveld en er zijn er een paar goed ziek.

Heb haar nu geadviseerd haar water eerst eens te laten testen (dat doet ze nl nooit, en er zitten naar mijn mening veel teveel vissen in, en te weinig filtermateriaal in haar filter)..
Zo jammer.. tis echt een mooie bak, maar ze heeft zich er verder totaal niet in verdiept.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:45

Dat zie je helaas heel vaak ook doordat de verkopende winkels nooit de juiste of genoeg informatie verstrekken. En achteraf is het maar de winkel zei dat het kon etc. En als ze zien wat t uiteindelijk echt voor werk is zie je ze soms ook nog snel te koop staan..

Zag pas ook in 40 cm bakje 2 maanvissen en nog gourami en pleco.. denk ik hallo ? Is dat ze de hoofdprijs wilde ervoor anders had ik m opgehaald.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:05

Ja.. maar kom op.. ook al krijg je niet voldoende informatie.. als het je enigzins interesseert verdiep je je er toch in? :o
Kijk.. dat je niet alles weet snap ik.. ik weet ook niet alles.. maar ik ben er wel steeds mee bezig, en zoek dingen op als ik iets wil weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:13

Maar het zou toch helpen dat de winkels niet alles zo makkelijk en vanzelsprekend voorstellen .. maar dan verkopen ze minder natuurlijk ;) Ik heb mij er ook in vergist, aquarium draait wel maar daar is ook alles mee gezegd (en heeft al bloed, zweet & tranen gekost), maar om er echt wat van te maken kost echt veel meer tijd en dat lukt mij maar steeds niet ... De wil is er wel, maar ben een uitsteller :o

Hadden ze mij van in het begin goed voorgelicht was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen .. maarja, nu ik hem heb kan ik blijkbaar ook geen afscheid nemen :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:30

Ja wij denken zo, maar hoevaak hoor je van maar bij de winkel... die lezen zich niet in maar geloven hun op t woord. Want je zou denken hun weten het wel,helaas laten ook winkels het vaak afweten betreft goede informatie en kennis. Maar hun staan nou eenmaal veel bekent om verdienen en geld binnenhalen, hoe maakt niet uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:30

En met het internet is het nooit zo makkelijk geweest om aan informatie te komen als nu. Dus ik vind dat Casarell ook zeker een punt heeft :)

Ik heb overigens je gewenste visbestand bekeken Mioux, en ik heb wel wat kanttekeningen :)
Laubuka Dadiburjori - 20 – 24 °C - pH 6.0/7.5 - matige tot normale stroming
Betta Brownorum - 24 – 30 °C - pH 3.0/6.0 - geen tot zwakke stroming
Betta Macrostoma - 20 – 25 °C - pH 4.0/6.0 - geen tot zwakke stroming
Stiphodon atropurpureus - 22 – 26 °C - pH 6.5/7.5 - normale tot sterke stroming

Alle info heb ik van Seriously fish gehaald :)

Als je alle vissen in één bak zou stoppen dan zorg je ervoor dat alle vissen iets in moeten leveren op het gebied van temperatuur, pH en stroming. Doordat de vissen zich niet in een goede omgeving bevinden raken ze in een lichamelijke stress wat vroegtijdig overlijden tot gevolg heeft.

Ik pruts nog even door maar heb al wel wat andere suggesties voor je :) Die plaats ik zo als ik er zeker van ben. En dan is het nog altijd aan jou :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:50

Betta ga ik geen 2 soorten nemen dat word dus of of. Moet nog bedenken welke maar kan nog niet kiezen.

Ik heb overigens ook aan 1 kant de pomp uitstroming dus ze kunnen in gehele bak kiezen waar ze willen betreft stroming. De indeling komt ongeveer zoals dit

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:51

Er voor komen nog wat lage plantjes, en achterin komt over de gehele achterkant dus plant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:02

Maar als je voor 1 vd twee betta's kiest (die tweede is overigens schitterend! Nog nooit eerder gezien :D) dan zou ik als schoolvis/bodemvis een vis zoeken die zuurder kan zitten. De Boraras brigittae bijvoorbeeld kan ook zo zuur als beide Betta's en heeft een wijdere temperatuurrange (20 - 26) :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:06

Ik ben heel benieuwd Mioux.. maar gezien je manier van aanpakken, zal het vast niet lang duren voordat we het resultaat gaan zien.. :+

Hier mijn uitstroom ook aan 1 kant, en alleen in de bovenste waterlagen.
De aanzuigbuis zit onderaan, maar wel aan dezelfde kant van de uitstroom.. zodat er ook onderin wat aan stroming zit, al is het maar minimaal..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:20

Ik begon ook als complete leek aan mn aquarium hoor :j Virus is pas later toegeslagen hier, toen ik oa aquascape bakken voorbij zag komen.
Vroeger, had ik ooit ook 2 goudvissen, in een *jawel* vissenkom. Sipje en sopje :+

Heb ook heel veel fouten en problemen gehad met mijn bak, en eigenlijk pas nu, ruim een jaar later, begint het een beetje op een leuk aquarium te lijken. En dan besluit ik dat ik het lef heb om hem helemaal om te gooien.

Ben benieuwd mioux!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:14

Oh.. begrijp me niet verkeerd.. ik wil absoluut niet negatief zijn.. :n

Ik vraag me alleen af waarom iemand zich er niet verder in verdiept, terwijl de interesse er blijkbaar toch is.. :o

Ik help haar natuurlijk wel, maar enig eigen initiatief zou het allemaal een stuk makkelijker maken..

..einde klaagmodus.. :+