Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:02

Klopt, maar ik was net begonnen he en hij kende niks.
Inmiddels fiets ik 2.4 km en dan om de dag. Vandaag naar het bos geweest. Wandeling van een uurtje gedaan en dan met de bal. Dus nu issie ook lekker moe :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:16

Lekker bezig Jesda!

Mandje, nu weet ik wie je bent. Herken je hond, die lijkt erg op de mijne. Deze foto's zijn in Zorgvlied gemaakt. Niet heel duidelijk, maar je herkent mijn hond vast ook. Volgens mij hebben we samen steples gehad toen.

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:48

JesdaJinn schreef:
Klopt, maar ik was net begonnen he en hij kende niks.
Inmiddels fiets ik 2.4 km en dan om de dag. Vandaag naar het bos geweest. Wandeling van een uurtje gedaan en dan met de bal. Dus nu issie ook lekker moe :P

heerlijk he. 's avonds een tevreden hond in huis :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:51

Heb gisteravond (4 uur na de wandeling) toch nog maar even gefietst. Ik moest weg en mijn ouders zouden 'oppassen.' Ze zeiden: "Zo willen we nog wel eens oppassen."
Lekker rustig issie dus geweest.

Vandaag ook maar weer gefietst. Alleen nu kreeg ik niet het idee dat ie moe was. Zou hij serieus zo snel conditie opbouwen dat hij dat rondje nu makkelijk aan kan?

Enne, doen jullie nog iets aan voet/zooltjes verzorging?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:37

Ja conditie op bouwen gaat erg snel bij deze types is mijn idee haha. Ik varieerde altijd in de grote van rondjes dan was bij de ene meer moeier als de andere keer. Die van mij houd wel echt km's vol zonder echt vermoeid te raken. In de zomer gaat hij wel eens mee naast de fiets naar het paard bijna 8 km heen bij het paard nog rond huppelen en dan weer 8 km terug en nooit extreem vermoeid. Gelukkig wel altijd rustig in huis :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:33

Een paar kilometer fietsen hoeven ze geen moeite voor te doen hoor. Ik denk eerder dat hij de eerste paar keer in zijn koppie wat moe was. Nu hij snapt wat de bedoeling is gaat het hem makkelijker af.

Nee ik doe niks aan pootverzorging, tenzij het nodig zou zijn om een of andere reden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:41

nee, ik doe ook niets aan de zooltjes, alleen nu met de pekel op het fietspad wel even extra schoonmaken

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:41

JesdaJinn schreef:
Heb gisteravond (4 uur na de wandeling) toch nog maar even gefietst. Ik moest weg en mijn ouders zouden 'oppassen.' Ze zeiden: "Zo willen we nog wel eens oppassen."
Lekker rustig issie dus geweest.

Vandaag ook maar weer gefietst. Alleen nu kreeg ik niet het idee dat ie moe was. Zou hij serieus zo snel conditie opbouwen dat hij dat rondje nu makkelijk aan kan?

Enne, doen jullie nog iets aan voet/zooltjes verzorging?

ze hebben ook zoveel energie die gekken :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:19

JesdaJinn schreef:

Dat rondje van nog geen twee en een halve kilometer? Ik zou me serieus zorgen maken om mijn hond als ze dáár moe van zou worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:17

Kuggur schreef:
JesdaJinn schreef:

Dat rondje van nog geen twee en een halve kilometer? Ik zou me serieus zorgen maken om mijn hond als ze dáár moe van zou worden.

Hij kende niks he. Nooit aan de fiets gelopen.
Beetje jammer dat er dan direct weer zo wordt gereageerd. Iedereen roept altijd opbouwen dit, opbouwen dat en nu is het weer niet goed.
Niet persoonlijk maar het is nooit goed.
Ik ga gewoon zo verder en bevalt me goed

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:52

Oh,zo had ik het niet bedoeld hoor. Ik dacht dat er iets met je hond aan de hand was, revalidatie, aan de jonge of juist oude kant, zoiets.
Ik neem mijn bc standaard opmde buitenritten mee, ze trainen in het voorjaar hun uhv met de paarden op.
Maar ik zou niet aarzelen een gezonde volwassen bc meerdere km te laten meelopen zonder speciale opbouw.
Ze moeten de herfst in de "göngur" hele dagen schapen werken. Ik schat dat ze dan gemakkelijk over de honderd km lopen op een dag, en dat soms twee dagen achtereen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:12

Sinds 10 maanden ga ik 5 februari weer een 'wedstrijd' doen.
Op de wintercompetitie mogen ook mensen lopen die BM starten. Ga me morgen opgeven en hoop dat ik er uit wordt gepikt om mee te doen.
Mocht dat niet zo zijn, dan niet en anders wel :P
Ik verwacht er niet te veel van maar we gaan het wel zien tegen die tijd

@hierboven. Had dit berichtje gemist. Van het weekend geen tijd gehad en ga morgen weer fietsen met hem

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:28

Ben benieuwd hoe het gaat JJ.
@ Heleen ik herken jouw hond ook :). Zou best kunnen dat we samen step les hebben gehad. Ik heb inmiddels mijn aanvraag voor ontheffing opgestuurd. Hoop dat we hem snel krijgen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:46

mandje schreef:
Ben benieuwd hoe het gaat JJ.
@ Heleen ik herken jouw hond ook :). Zou best kunnen dat we samen step les hebben gehad. Ik heb inmiddels mijn aanvraag voor ontheffing opgestuurd. Hoop dat we hem snel krijgen.

Wat voor ontheffing?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:23

Aanvraag ontheffing verbod gebruik honden als trekkracht.

Hier in Nederland is het verplicht om ontheffing aan te vragen als je je hond gaat gebruiken om een object te trekken.

citaat www.rvo.nl
"U mag een hond geen kar, slee, boot of een ander voorwerp laten trekken. Wilt u wel honden inzetten als trekkracht? Dan heeft u hiervoor meestal een ontheffing nodig. Deze vraagt u bij ons aan. Bij de aanvraag hoort ook een verklaring van de dierenarts"

Hoop dat het duidelijk is :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:43

Ja, interessant. Ik wist van het verbod. In ieder geval een goede zaak dat je er ontheffing voor kunt krijgen.
Vraag me eigenlijk af of het voor de wetgever niet praktischer zou zijn (ja ik lach ook inwendig ;)) die wet niet gewoon af te schaffen; honden worden tegenwoordig alleen in sportomstandigheden gebruikt als trekkracht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:58

ons niuwe mannetje komt woensdag :D van bij een bevriende fokker. Mams en ps beide vrij an erfelijke aandoeningen, mams B-heupen, maar paps A-heupen. Door een afzegging was hij weer vrij.
Planets winner
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:19

De teef waarvan ik hoop een pup te kunnen krijgen is bevallen. De eiggenaar was wat aarzelend me op een lijst te zetten (ik was niet de eerste met belangstelling en ze kreeg maar één pup in haar vorige nest, twee jaar geleden).
NEGEN stuks! Drie reutjes, en zes teefjes. Dus ik heb redelijke hoop dat er ééntje voor me bij zit, zal vanavond eens bellen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:45

Knap huntie Zoe!

Ben benieuwd Kuggur.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:19

Mijn pupje komt ook woensdag *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:19

aww is dat ook een border? zo helemaal zonder wit? :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:52

Zoe_97 schreef:
aww is dat ook een border? zo helemaal zonder wit? :D

Nee :)
Ze komt wel weg bij een border collie fokker en groeit op met een nestje borders. Maar dit is een Hrvatski Ovcar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:56

Machie schreef:
Maar dit is een Hrvatski Ovcar.

Kat over je toetsenbord gelopen ;) ?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:57

even opgezocht :p een kroatische herder dus :p ziet er erg leuk uit!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:19

Kuggur schreef:
Machie schreef:
Maar dit is een Hrvatski Ovcar.

Kat over je toetsenbord gelopen ;) ?

Die hebben we niet :+

Zoe_97 schreef:
even opgezocht :p een kroatische herder dus :p ziet er erg leuk uit!!

Jeps, kroatisch herdershondje :) Doet qua werkvermogen niks onder aan een border collie.