Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:58

Haha gossies, is het bij jou thuis dan zo koud?

Hier is het eigenlijk nooit echt koud, genoeg dekentjes en daarom geen truitje.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:10

Als de wind verkeerd staat wel, dan moet ik eerst echt de houtkachel aan doen want dan red de CV het niet om het goed warm te krijgen. Knox ligt altijd wel onder dekentjes en Wax op de kachel of bij Knox. Verder hebben ze genoeg mandjes en dekentjes, kunnen ook nog in bed gaan liggen. Maar Wax ligt altijd zo zielig op die harde convector put :(:)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:27

Aah gossie, dan zou ik hem ook een truitje aan trekken!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:37

Wat is het stil hier!!
Hoe staat het met alle poepjes? En het tandje van Roque?
Truitjes al binnen? Wel foto he? Ik vind dat zo grappig staan! Ik doe die van mij wel eens iets geks op de kop of om de nek en dan voelen ze zich heel mooi :o?
Gaat het goed met Vega?
Geen katten die enge dingen hebben gegeten?

Hier liggen ze ook graag op de convectorput.. lekker hard..ze zoeken toch de warmte op die malle beesten. En wij maar denken dat ze het gezellig vinden op schoot :+

Net onder toeziend oog van 2 katten gedouched.. :D Gezellig is dat.. wat zouden ze dan denken?

Kunnen jullie katten ook meehelpen met zoeken? Als wij wat zoeken hebben we onmiddelijk hulp, zo schattig. Gisteren zocht mijn man wat onder de bank, Tijger ook onder de bank kijken. Wringt mijn man zich in allerlei bochten om het goed te zien, doet Tijger hem precies na :D :D We lagen echt in een deuk.

Ik zei toch dat Tijger zoveel snaait en zoveel eet en zo iel is. Hij blijkt dus gewoon afgevallen te zijn. Hij is maar 3500 gram.. Niet dat ie echt mager is, maar wel iel.
Jij hebt toch ook zo'n slanke Gaia? Hoeveel eten krijgt die? Dan kan ik het vergelijken.
Het is toch niet goed als zo'n jonge kat afvalt? Hij is verder helemaal vrolijk en zo gek als een deur hoor en die drollen := wij denken dat hij gewoon een snelle spijsvertering heeft. Maar nu maar eens een tijdje flink voeren, want dit is niet grappig,.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 20:02

Tilmar, ik zal Wax straks een wegen voor je. Die Is ook echt iel en Is van 10 mei dus kan je vergelijken. Weegt nog geen eens 3kg denk ik!

Zal straks uitgebreider reageren als ik thuis ben ;)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:17

Poepjes ok! Vrijdag ontwormt dus weer ff dunne, maar nu weer ok.
Vega gaat goed! Net ging hij hoppa naast vince liggen op de bank. Die wist niet hoe hij het had maar bleef liggen en viel uiteindelijk in slaap. Lagen ze samen te slapen. Wordt vega wakker gaat hij Vince tegen zijn oor meppen. Vince reageert niet, loopt hij naar Valya die bij mij lag, mept hij haar wakker, etter hahha!
Ofja vanmorgen gewogen. 2712 gram, oeps dikkie dik....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 22:48

Wat een bijdehandje Loes, dat filmpje met Valya Is wel super schattig <3

Ik heb de heren net gewogen, het was Knox die mij verbaasde ; 4.2 kg!!!! En dat met 8,5 maand

Wax was ook niet slecht die weegt 3080 om precies te zijn maar hij Is echt dun en iel. Je ziet zijn ribben niet maar hij heeft een kippenkontje zonder vet. Maar hij groeit ook hard.

Ik zou Tijger gewoon de gaten houden of hij niet meer afvalt, als ie verder gewoon eet en speelt en gezond is zal het wel meevallen :j

Wax heeft echt prima drolletjes, zo mooi heeft ie ze nog nooit gehad m Knox was afgelopen 2 dagen weer dun toen ie volledig op orijen zat maar nu net weer een erg mooie drol. Hopelijk blijft het zo, morgen nog 1 spuit canikur halen en dan Is hopelijk daarna de darm helemaal tot rust en hersteld en gewend aan orijen. Poep stinkt wel een stuk minder....

En ja mee zoeken doen ze hier ook, zowiezo kan ik erg weinig doen zonder die twee :') ik lag net op de grond voor mijn buikspieren.... Nou je Had die koppies moeten zien, te grappig.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:00

Hihi Tilmar, is leuk om te lezen dat die Devons toch blijkbaar allemaal wel een beetje hetzelfde zijn. Dat doen die van ons ook :P Mijn man knutselt nog wel eens aan computers, dan zitten er altijd wel 1 of 2 devonneuzen bij. Altijd helpen :+
Yaro is bij ons ook slank, inderdaad. Maar hij weegt wel 4 kilo (afgelopen sept werd hij 2). Hij krijgt normaal gesproken wisselend 150 of 200 gr kvv per dag. Da's niet echt te vergelijken met gewoon voer of brokken. Nu met de brokjes krijgt hij net wat meer dan de maximale hoeveelheid passend bij zijn gewicht (wat op de zak staat). Ik weet dat hij altijd redelijk wat kan hebben. Sjors weegt 2.7 kilo (is eind okt 1 geworden) en heeft wel een klein buikje. Maar ze is ook maar klein. Zij krijgt ong 70 gr kvv per dag en dan nog een klein handje brokjes. Rex is ook ong 4 kilo (wordt in maart alweer 3) en krijgt hetzelfde als Sjors. Hij was altijd een beetje dikkig, maar sinds Sjors er is niet meer }:)
Als Tijger afvalt zou ik hem gewoon meer geven. Maar hij is een moeilijke eter, toch? Gewoon kijken wat je er in krijgt. Maar als hij verder gewoon zichzelf is, zou ik me geen zorgen maken.

Knox is al een flinke jongen, zeg! En hopelijk blijven de drollen nu mooi.
Vega ondeugend :+ }>

Vanmiddag heb ik Sjors een pijnstiller gegeven, en vanavond is ze veel actiever dan de afgelopen week. Gister viel me op dat ze uit haar bek stinkt. Toen ik haar tanden bekeek was het tandvlees rood en een hoektand afgebroken... Hoe ze dat nou voor elkaar krijgt... Nou ja, verbaasd me eigenlijk niet, ze maakt nogal eens rare salto's. Het interesseert haar echt niet of ze ergens vanaf valt en hoe ze neer komt. Op de overloop zit ze nogal eens op de rand van de trap. Daar valt ze dus ook regelmatig vanaf. Dan valt ze dus een paar meter naar beneden |o Maakt haar allemaal niets uit. Tja, dan kun je dus best eens zo vallen dat er een tand afbreekt.
Maar ze heeft dus last van haar tanden. Ze zijn wel aan het kwakkelen. Ben er eigenlijk wel eens klaar mee. Maargoed, er staat al een afspraak gepland om te enten dinsdag. Dus dan kunnen we direct naar de tanden laten kijken. Ik wilde eens kijken of ik verschil zag in gedrag. Ze was een beetje matjes de afgelopen dagen. Nu begrijp ik waarom.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 00:04

Ah hoe krijgt Sjors dat nu weer voor elkaar :(:) sneu zeg maar een logische verklaring dat ze pijn heeft. Als ze uit haar bekkie stinkt zal het ook wel wat ontstoken zijn.

Snap dat je dat gekwakkel zat bent, hoe gaat het met Yaro nu?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:44

Haar tandvlees is inderdaad ontstoken. Het liefst zou ik de afspraak van morgen naar vandaag schuiven. Helaas gaat me dat niet lukken :n Vandaag gewoon maar weer die pijnstilling, ze deed het er goed op.
Met Yaro lijkt het goed te gaan. Hij heeft wisselend dunne ontlasting. Maar geen kleine plasjes meer en niet meer steeds de bak op. Morgenochtend ga ik weer even urine opvangen, en dan laat ik dat direct even controleren. Even kijken of we op de goede weg zijn.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:22

Halloootjes! Nog een super 2015 allemaal! :D

@Gaia, lusten ze cocosolie (de goeie, natuurlijke)? Jinjo had ook last van een stinkbekkie en ietwat rood tandvlees. Na een dag of drie een theelepeltje cocos was alles weer ok. Cocos heeft een antibacteriele werking in de mond blijkt (ik neem het zelf ook). Hij krijgt nu 2 a 3 keer per week een lepeltje en Lila ook. Ze vinden het heerlijk!

Lila gaat 19 januari weer onder het mes om nogmaals 'geholpen' te worden. De homeopathie lijkt niet meer sterk genoeg, ze is vanaf oud en nieuw tot gister mega krols geweest. Arm meisje...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:11

Spannend Gaia van Yaro, hopelijk zijn de kristallen allemaal weg.

Eecee spannend, hopelijk hersteld ze snel. Is er al nieuws over Boston?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:20

Voor Boston moeten we nog even wachten tot de kittens gezond geboren zijn.
Gelukkig, want een pas gecastreerde kater bij een hardnekkig krolse poes lijkt me geen goed plan :n

We gaan 'm waarschijnlijk dit weekend een bezoekje brengen :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:56

Beste Wensen allemaal!

Dat we maar heel veel plezier van onze knappe
naakies mogen hebben :)

Gelijk een vraag, wat doen jullie als je met vakantie gaat met
de katten? Wij gaan dit jaar zowiezo 3 keer weg, en meestal
ook nog wel eens een weekendje, maar ik heb er dus eigenlijk
helemaal niet zo goed over nagedacht waar we Roque dan laten :+
Beginnersfoutje zeg maar O:)

Het liefste heb ik hem bij iemand thuis, maar ja vind maar
eens een gek hahahah! Hebben jullie ervaringen met katten pensions?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:09

Jullie ook nog een goed 2015!
Kokosolie...nooit geweten. Ga eens kijken wat ik er over kan vinden. Welke koop jij? Sjors is wel een muts met eten.
Als wij op vakantie zijn dan komen mijn schoonouders meestal in huis. Pension wil ik wel eens gaan proberen. Mijn schoonouders worden toch ouder en zijn de 70 al gepasseerd. Onze devons zouden dat ook nog wel leuk vinden, maar voor gaia is het niets. Dus hopelijk kan het voorlopig nog zo.
En een bezoekje aan boston, leuk! Maak je foto's?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:31

Bloem als wij op vakantie gaan dan komen mijn ouders in huis om op te passen, als mijn ouders niet zouden kunnen (nog nooit gebeurd) zou ik een vriendin regelen die hier in huis zou komen oppassen. Ik zou sushi niet naar een katten pension iets doen, veel te bang dat er wat gebeurt en ik denk dat ie daar heel ongelukkig zou zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:38

Ik zoek ook huisoppas :j
Aag snapt andere dieren niet, de laatste keer dat ik ze weg heb gebracht was naar de fokker en ik weet zeker dat niemand er beter voor kan zorgen dan zij, maar Aag kwam daar echt doodmoe van terug. En ze zijn toch wel zo mensgericht dat ik het liefst heb dat ze veel menscontact krijgen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:53

Ik ga maar eens heel lief mijn opa en oma
aankijken. Ik weet bijna zeker dat hij het daar helemaal
naar zijn zin zal hebben. En wat is nu 2 weken op zijn kattenleven denk
ik dan maar. Alleen een pension is denk ik niets voor onze naakies.... die
arme Roque slaapt iedere nacht bij mij, ik moet er niet aan denken dat hij moet
slapen in een kooi :o

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:06

Bloem heb je geen vriendin/nichtje die nog thuis woont en wil oppassen? -toen ik nog bij mijn ouders woonde deed ik hele zomers niets anders dan van het ene naar het andere huis om op te passen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:09

Nou nee, klinkt wel sneu he, hahaha zo is het gelukkig
niet, maar al onze vrienden hebben een eigen woning met
zelf huisdieren :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:43

Ik breng Vega naar de fokker :). Nu gaan wij gelukkig niet zo vaak.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:44

Ik wil ook iemand in huis hebben, die kleintjes kan ik nog wel ergens onder brengen als ik dat zou willen alleen Texas niet, die moet naar buiten kunnen. Ik wil binnenkort een nachtje weg en dan laat ik ze gewoon alleen, ze hebben elkaar :j

Kokosolie heb ik ze ook gegeven voor hun darmen, leek toen wel te helpen. Ik heb de raw van de Albert Heijn.

Leuk een bezoekje aan Boston, ben benieuwd naar de foto's. En nee lijkt me idd niet handig een net exkater bij een krolse poes :D

Ik heb vannacht nachtdienst, bah....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:30

Weekendje weg doe ik ook nog wel, misschien dat ik dan nog iemand vraag om even eten in de bakjes te doen en Aag een knuffel te geven om te voorkomen dat ze erover struikelen :D

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:18

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 18:09

Wow, zelfs als tandpasta Is het goed? Is echt wonderspul als ik lees waar het allemaal goed voor is .

Ik ga morgen naar de fokker van knox en Wax, ik ga Wax z'n stamboom brengen want die moet aangepast worden naar Crème mink. Kan ik de familie van de mannen weer even knuffelen en zien. Het volle zusje Van Wax Is daar ook nog dus ben benieuwd hoe zij groeit.