Hondenshows

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:35

Neej schreef:
Oll is ook Deens kampioen, maar dan wel DKCH(U) dus Dansk Utstillings champion, zonder werkattest. 1 CAC was all it took ;) Dus denk dat jouw Olly dat ook wel kan eigenlijk?

Frankrijk lukt die van mij ook niet en zo zijn er idd wel meer landen, maar *gelukkig* komen er ook steeds meer showtitels bij. België kon vóór 2012 ook niet he, met een jachthond...

Weimaraners kan ook niet in Denemarken, dus denk een Olly ook niet!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:45

Oh echt joh? Dacht serieus dat het daar zo was als met CIB/CIE eigenlijk :P

Zoe_97

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:53

Oeps. Ik had het topic ontstipt.

Ik had een paar weken geleden mijn lederen showlijn kwijt gespeeld (ergens in huis maar met de beste wil vind ik hem niet terug). Omdat mijn reu niet goed loopt op een andere lijn mijn stoute schoen aangetrokken en de mensen van dary animal shop gebeld. Hun webshop is stop gezet maar zij hebben exact de lijn die ik zocht. Ze hebben mij onmiddelijk een op gestuurd zelfs zonder dat ik betaald heb! “Betaal maar als je ons op show ziet”.
Wilde even mijn super ervaring met zulke vriendelijke en behulpzame mensen delen!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:17

Oh dat is echt fantastisch! Wat fijn dat dat kan.

Ik ben zo trouwens een kattenspeeltje kwijt >;) ik ruim ze altijd op dan de hond ze niet kapot maakt, maar deze kon ik na het spelen nergens meer terug vinden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:29

Eng hè als je iets niet meer terugvind. Ik weet exact wanneer ik mijn lijn huis voor het laatst gebruikt heb. En echt nergens te bespeuren. Mijn showpiepje ook weg trouwens, die berg ik altijd op samen met dat lijntje

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:40

Je vindt dat straks terug op een onbewaakt moment en dan denk je vast: oh ja...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:10

Happy vandaag. Kenai zijn eerste show in een half jaar tijd :D
1 excellent in zijn klasse. Voor het bos na de 2 openklasse reuen maar voor de kampioensreu :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:36

Vandaag keurderwissel. Ipv een Italiaan een Ierse vrouw. Superlieve keurder maar als ik het had geweten had ik niet ingeschreven. Ieren vallen niet op het type van mijn reu.
Gelukkig wel op het type van de 2 teven die ik mee had.
Mijn reu 2ZG
Tussenklasse teef 1ex
Open klasse teef 1 ex rcac rcacib (ib dat overgaat in een volle gezien kampioensteef het volle gepakt had).

Dan bij de aussie 4b puppyklasse. Teefje heeft nog veel training nodig. Altijd alleen getraind en nu dus met 5 in de ring. Staan ging nog maar door het stuiteren geen gangenwerk getoont. Dus wordt meer met andere honden trainen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:55

Ach is toch weer een mooie ervaring voor de kleine Aussie!

Ik heb me net ingeschreven voor de Kerstshow in Venray! We zijn weer back on track :))

Ik twijfel nog over Brussel en de Holland Cup... Ik moet voor NL. Kampioen nog 1 punt, of een half punt. En Venray wil ik graag doen vanwege de keurmeester... Maar twijfel twijfel of ik dan 2 weken eerder alleen met hond naar Amsterdam ga crossen... B-)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:27

Elin gaat mer haar fokker naar bleiswijk en de winner. De kerstshow wou ze ook lopen maar kan ze zelf niet dus vroeg ze of ik dat wil doen, spannend!!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:23

Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb een Rhodesian Ridgeback teefje waarmee ik sinds kort weer ben gestart met ringtraining en showen omdat we graag nog een keer een nestje met haar willen fokken. Om via de RRCN te mogen fokken en verkopen moet een teefje minimaal twee keer een U hebben behaald op een CAC/CACIB show. Dit weekend in België de eerste U behaald en hopelijk binnenkort de tweede. Met dit teefje stop ik dan met showen omdat zij er niet echt plezier in heeft.

We hopen binnen nu een paar maanden wel een pup erbij te krijgen en daarmee wil ik het showen wel fanatieker oppakken. Ik lees hier graag mee want ik heb wel gemerkt dat ik nog veel te leren heb.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:07

Nette resultaten weer :) Doen ze in frankrijk aan rapporten? Ik vind het bij een B (of een ZG) altijd fijn als ik weet wat er "mis" is met de hond volgens de KM :)

@esplendido tuuuuuurlijk :) Leuk! Heb je eerder al geshowd met honden? Jammer dat je huidige teefje er weinig plezier aan beleeft. Ik heb dat met mijn jongste ook hoor, die vindt er niks aan. Naja dan doen we het dus ook niet :) Gelukkig kan ik dit jaar mijn veteraantje nog lekker fanatiek showen, die vindt het fantastisch :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:48

Eerder met onze ruwhaar teckel een paar shows gedaan. Zij scoorde iedere keer een U met plaatsing. Ik ben gestopt toen de kinderen geboren werden.

Met dit RR teefje hebben we enkele jaren geleden wat shows gelopen, maar tijdens haar tweede show is er iets gebeurd (ik weet niet wat) waardoor ze helemaal dichtsloeg in de ring en dat bleef de shows daarna. Toen zijn we gestopt. Nu proberen we het weer. En ik ben al heel blij dat ze niet meer dichtslaat in de ring. Maar meer dan noodzakelijk wil ik haar niet meenemen. Echt plezier beleeft ze niet aan het showen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:14

Nee verstandig hoor, het moet wel voor alle partijen leuk zijn :)

Mijn oude sokje vindt het echt helemaal leuk, een dagje 1 op 1 met het vrouwtje op pad :D Maar hij vindt het in de ring ook geweldig.. Kreeg laatst een filmpje van de WDS doorgestuurd, Oll en ik zijn de laatste combi (op rechts dus, ik in het paars).. Zie die staart van die hond, vooral op het moment dat de KM aan komt :') Nu betekent kwispelen bij een spaniel vooral dat ze niet stuk zijn hoor, maar Oll stijgt zowat op _O-

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:18

Omdat het er naar uit ziet dat ik toch wat vaker zelf zal showen ben ik aan het kijken voor wat nette kleding (mijn huidige garderobe komt niet verder dan een spijkerbroek).

Iemand nog tips voor leuke kleding (geen rok!!) voor een leuk prijsje? Ik ben echt niet modieus dus please hellup.. :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:57

In Frankrijk krijg je idd een keurrapport. Dus van zaterdag mijn 1ex heb ik er een. Zondag was België. Dus geen rapport.

Edit: maar de belovend is dus puur door het ringgedrag. Een hond die geen pas gedraafd heeft en moeilijk bleef staan. Ik had mezelf denk ik de ring uitgestuurd met een belovend.
De zg had ik ook verwacht. De keurster was een Ierse en die vallen op een heel ander type dan mijn reu.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:45

@diandra: ik ga vaak in een donkere jeans of een "geklede" zwarte broek. Een goed model kost vaak wel wat, maar had er vroeger evengoed uit de H&M. Nu bestel ik altijd online en kies dan voor Esprit of S.Oliver omdat ik dan zeker weet dat het model past.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:23

Bij de clubmatch had ik een zwarte broek (soort van pofbroek idee) van mijn zus geleend. Opzich stond dat netjes met een leuk roze shirt erop. Maar wat ik lastig vind ik dat ik straks een zwarte hond en een lichte hond heb. Wat is dan het beste kwa kleur? (Tussendoor geen tijd om te wisselen)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:27

XxDiandraxX schreef:
Bij de clubmatch had ik een zwarte broek (soort van pofbroek idee) van mijn zus geleend. Opzich stond dat netjes met een leuk roze shirt erop. Maar wat ik lastig vind ik dat ik straks een zwarte hond en een lichte hond heb. Wat is dan het beste kwa kleur? (Tussendoor geen tijd om te wisselen)

Een grijze broek? Of een nette spijkerbroek met blazer? Ligt er ook aan wat bij het ras meestal wordt gedragen door de handlers.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:38

Ik zou een donkere spijkerbroek doen, donkerblauw...niet zwart..en nette blazer. Zeker niet in een shirtje.

Ik heb ook gewoon jeans met blazer. In mijn ras ben ik alleen dus tsja;p Zorg gewoon dat ik er netjes uitzie.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:47

In mijn ras word er geshowed in mantelpakje.. Ik heb sportieve rode pantalon en dan met zwarte blazer of bloesje in gedachten.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:23

Grijs kan ook nog :) Wel inderdaad een nette blazer er boven, niet zomaar een shirtje. Staat netter IMO :)

En probeer te kleuren bij je hond, ik heb rooien, dus ik trek zelf geen roodtinten aan. Rood, roze, oranje, allemaal niet aan mij besteed met die roodwitten van me :P Paars kan net, blauw werkt voor mij goed, groen.. Zwart werkt voor mij dan weer wel :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:34

Broek is echt brandweer rood (kan ik weer lenen van mijn zus.. :7 ) en dan zwart bloesje/blazer erboven dus.

Gaat om deze honden:
Afbeelding
Afbeelding

Waarvan de eerste voornamelijk door de fokker geshowed zal worden tenzij ze twee honden in dezelfde groep heeft. De zwarte is echt mijn hondje en als ik wil dat die geshowed word zal ik dat zelf moeten doen.. :Y)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:43

Ja rood kan prima bij jouw honden :D Zou willen dat ik rood aan kon, had laatst een perfect rood pakje gevonden, echt ROOD! maar het kan echt niet :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:01

Rood is wel een opvaller!
Je zou ook nog voor een nette (licht)blauwe pantalon kunnen gaan? Met een donkere bloes of een bijpassende blazer.

Ik heb ook een paprikachips-oranje hond. En ik draag zwart/donkergrijs of donkerblauw.
Binnen ons ras is het zó verschillend. De Nederlandse showers zijn meestal netjes met een jasje en een donkere broek gekleed. Maar uit Duitsland zijn er ook vaak een paar deelnemers die gewoon in hun kloffie incl veel te groot fleecevest komen showen... gelukkig geen mantelpakjes bij ons.