Helaas is de prognose van HO niet super. Het is namelijk sterk gerelateerd met (long)kanker.. Maar aangezien ze voor de rest gewoon wel gezond en happy is hebben we toch nog de hoop dat we er misschien vroeg bij zijn.
Hoe dan ook zal ze de medische molen door moeten. Donderdag doen we een bloedafname. Is die slecht, dan doen we meteen een RX van de thorax en abdomen om tumoren en gezwellen uit te sluiten. De botgroei op het periost is namelijk secundair, primaire oorzaken kunnen kanker, bacteriële/virale/schimmel infecties zijn.
Voor haar ED hebben we alleszins haar dieet aangepast, want ze moet afvallen. Ze krijgt nu ook dagelijks Flexadin advanced. Ze mag niet meer spelen, de frisbee was haar leven maar de sprongen zijn heel slecht voor haar poten. Wandelingen ben ik rustig aan het opbouwen, de afstand die ik nu doe elke avond lijkt perfect want ze mankt niet. We plannen ook hydrotherapie met haar te doen, hiermee heb ik zelf ervaring opgedaan op stage dus kan dat gelukkig zelfstandig doen.
Willen jullie duimen voor ons? Ze is net 5 geworden. :'(