Gerbils zijn tijdelijk terug verhuisdnaar hun oude, kleine bak. Hopelijk lukt de reparatie van de nieuwe nu (los plateau). Geweldig ook, hoe Nibbit in een verschoonde bak verward rondrent en denkt van: waar ben ik? Waar ben ik? Waar ben ik? En Ezarja direct gaat eten
Albion
Geplaatst: 21-09-14 18:14
Haha grappig idd die van mij rennen altijd eerst spastisch rond, pas als ik ze een zonnebloempit in de pootjes duw lijken ze te denken 'ohja, niks aan de hand' gerbils zijn raaaaaaar af en toe
Ik kreeg me toch de schrik van mijn leven toen ik zaterdagavond naar bed ging. Kwam ik op mijn slaapkamer, zag ik dat het schuifruitje open stond die was ik 's middags vergeten dicht te doen blijkbaar. Ik zag ook maar één gerbil in het hok zitten, dus ik ben meteen gaan schudden met een bakje meelwormen, daar reageren ze wel op en gelúkkig kwam de ander toen ook boven de bodembedekking uit. Het is dus met een sisser afgelopen, voor hetzelfde geld was een van mijn katten naar boven geglipt (mogen ze alleen als ik er bij ben) en had de gerbils te pakken gehad
Yikes gelukkig maar dat dat goed afgelopen is _Karlijn. Moet er niet aan denken dat mijn kat mijn gerries te pakken krijgt....
Mijn kleine zo is toch een schimmeltje!!!! ze word helemaal wit, op haar snoetje, pootjes en staartje na. Gister leek ze wel een misvormde gevlekte xD ik zal proberen een foto te maken, ze is echt te schattig
Ik zit met een probleem.... Ik wilde net mijn gerbils voeren, en wat van het droogvoer was een beetje plakkerig, opzich niet erg, en gewoon gevoerd. Wilde ik de deksel er op doen, zag ik een soort van motje in de deksel zitten, kijk ik even verder kroop er ook een dikke maad doorheen!! IEEEWWWWWLLLL!!!
Het is de speciale mix van Martijn van Queenies, en ik heb nog zeker een kilo over. Het heeft de hele tijd in een afgesloten (knutsel ) doos gezeten. Moet ik dit allemaal nou weggooien?? Ik heb geen levende maden meer (bewust) gehad sinds ik dit voer heb gekocht, dus ik snap er niks van
Brr jullie hebben gelijk. Maar ik blijf het raar vinden, want die motjes heb ik nog nooit gezien, dus het zijn ook geen gewone vliegjes van mijn kamer die daar eitjes hebben gelegd of zo...
He bah, heb je het gelijk bij ontvangst in die bak gedaan? Misschien is er dan bij Queenies iets fout gegaan? Ik doe altijd heeeeeel lang met een zak voer, de zakken die ik nu voer staan al zeker een jaar open (in afgesloten bakken) maar nog nooit een beestje gezien.
Hebben jullie ook een doolhof in je bak zitten? Ik doe die er de ene keer wel in, de andere keer niet. Heb alleen het idee dat ik ze nooit meer zie als dat doolhof er in zit.
Ik heb geen doolhof, dan is mijn bak(je) meteen vol
Martijn snapt ook niet hoe het kan, maar het is netjes opgelost, ik mag een nieuwe zak bestellen. Kan ik meteen ook even wat andere dingetjes weer uitzoeken
Ik kreeg het voer in zon grote zip-zak, eerste maand niet aangekomen (andere voer was nog niet op) en daarna een tijdje uit die zak gevoerd, en wel elke keer goed dicht gezipt. Pas toen ik ging verhuizen bedacht dat een afsluitbare bak wel handig was ivm rommel. Ik doe er ook heeeeeel lang mee, en vanuit m'n konijnenvoer van vroeger lijkt het me niet dat dit soort voer kan verrotten in een snelle tijd? Ik vul een mini bakje ongeveer een keer per week (een gesloten hand voer). Met een kilo zou ik dus ook wel een jaar moeten doen.
Albion
Geplaatst: 26-09-14 22:19
Nee dat voer moet hartstikke droog zijn. Als het niet vochtig wordt zou het super lang houdbaar moeten zijn lijkt me?
Edit: wel fijn dat Martijn het zo opgelost heeft ik moet hem eigenlijk ook nog mailen omdat ik houtworm in een van de klimspeeltjes (en dus daarna in alle houten spullen) ben tegen gekomen
Die hometrainer heb ik ook, maar zo geweldig vind ik 'm niet. Doordat het ronde stuk hout (waar het eten in zit) niet perfect rond is, draait ie niet goed, heeft altijd een zwaartepunt dus de gerbils vonden het heel moeilijk om van alle 4 de stukken te eten Uiteindelijk hebben mijn baldadige mannen de boel om er gegooid en binnen 1 nacht alles op gegeten was nou ook weer niet de bedoeling
Aah opzich wel logisch als je er zo overnadenkt... Bummer. Ach ja, we zien het wel, en anders bedenken ze vast wel weer een manier om er wel van te eten
Roosje01
Geplaatst: 27-09-14 05:29
Ik had een touw met stammetjes erin voor ze om te klimmen, enige wat ze hebben gedaan is touw weggeknaagd om als nestmateriaal te gebruiken. Hij heeft 4 weken stand gehouden tot ze afgelopen nacht blijkbaar besloten hadden het touw te pikken. Er hangen nu nog 2 stammetjes van de 5 aan een zielig stukje touw waar ze net niet bij konden denk ik . Gekke beeste zijn het ook.