Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Oh no, was je ook al iets aan hem opgevallen dat je een foto liet maken?
Lisitano schreef:Spondylose. Het gaat tegen elkaar aan wrijven en slijten.
fannetje schreef:Lisitano schreef:Spondylose. Het gaat tegen elkaar aan wrijven en slijten.
Dat hoeft niet. Er zijn ook genoeg honden die geen last krijgen van die extra wervel, mits natuurlijk goed aangelegd. Spondylose krijg je bij instabiliteit, waardoor het lichaam her weer stabiel probeert te maken.
Wel zou ik extra core-training doen met zo'n hond, ookal ga je er niet mee sporten. Goede stevige bespiering is dan wel een must.
Gefeliciteerd Anna
Lisitano schreef:Ik ben bij een kundige orthopeed geweest die aangaf dat er bijna garantie gegeven kan worden op spondylose. Wel op latere leeftijd. Fijn jouw bericht te lezen. Ik ben dan wel benieuwd waar je de kennis vandaan hebt? Dat klinkt onaardig, dat bedoel ik niet zo, ik wil het juist graag allemaal nalezen en mezelf informeren
We doen normaal al core-oefeningen, dat gaan we nu alleen nog maar vaker doen en het standaard als wekelijkse lessen nemen. En het hardlopen zou ook alleen maar goed zijn voor zijn rug en spieren. Hij zwemt ook veel, we wonen aan zee. Ik hoop dus dat ik hem nog lang fit kan houden. Hij is al echt heel mooi gespierd dus dat scheelt. Ik houd mijn honden graag in topconditie.
Ik baal er goed van. Ik heb hem echt aangeschaft als sporthond. Hij is me er niks minder om waard natuurlijk, die hond is me echt goud waard inmiddelsMaar het is wel een kleine domper. Ik vind de behendigheid inmiddels echt leuk en ik had nog veel andere plannen.