Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selina schreef:Hier ging dat eigenlijk 'vanzelf' naar mate ze ouder werd.
Ze ontdekte hoe fijn het was om onder de bank te slapen en dat werd haar favoriete plekje. Denk dat we toen ze 20 weken was de ren definitief weggedaan hebben. De bench hebben we nog wel, die staat altijd open tenzij ze echt overprikkeld is en niet wil slapen, dan gaat ze er eventjes in.
Hier een nieuwe uitdaging. Mevrouw kan sinds een week de grote trap op en probeert elke kans te grijpen om naar de eerste verdieping te hupsenZe is het er nog niet mee eens dat dat niet de bedoeling is
Maar het nieuwe zal er vast snel af zijn. Het was toch makkelijker toen ze ook nog niet de bank op kon, dan kon ik nog spullen laten slingeren
cinniz123 schreef:Even als waarschuwing en vermoed dat het alleen bij smalle pootjes kan gebeuren maar skitt hing gisternacht met haar poot vast in de ren.
Gelukkig hoorde ik haar piepen en mn zoon kwam me ook al waarschuwen dus gauw gaan kijken.
Dit is de boosdoener.
[ [url=m/hSySit.jpg]Afbeelding[/url] ]
cursebreaker schreef:Het helpt misschien ook al als je het niet ziet als 'opsluiten' (al snap ik best dat het voor sommigen niet helemaal fijn/natuurlijk aanvoelt als je dit moet doen hoor) want jonge honden hebben soms gewoon echt wat management nodig hierin en daar is echt niks mis mee, alleen maar goed als je je jonge hond zo kunt helpen want in the long run heb je er meestal wel echt profijt van. Niet voor elke pup nodig of evenveel nodig, maar Arya hier had ook echt baat bij verplichte rust momenten en ik zie de bench of ren hierin ook echt niet als een opsluiting of negatief iets maar als een hulpmiddel. Maar goed, hier staat de bench er na 3,5 jaar nog steeds en die blijft ook staan want het is haar plekje geworden.
Ik zie de bench/ren voor dit soort dingen als een fantastisch hulpmiddel en zeker bij honden die echt wat management nodig hebben omdat ze hun eigen grenzen niet kunnen bewaken, dus ik zou daar voorlopig gewoon mee doorgaan als dit werkt. 't Is ook niet dat je ze de hele dag urenlang opsluit ofzo, maar je maakt er gebruik van wanneer ze net even wat meer begrenzing nodig hebben om rust te vinden, rust die voor de meeste jonge honden gewoon echt belangrijk is.
ClauH schreef:Wat leuk dit topic!
Wij hebben een border jack van 13 weken, Jimi! Het gaat heel goed, hij luistert goed, heeft eigenlijk geen ongelukjes meer en slaapt de hele nacht lekker door.
We beginnen 7 januari met puppy cursus. Niet omdat ik hem zelf niet kan leren zitten, maar omdat ik het fijn vind hem in de groep te leren luisteren. Ook geeft deze school in de vervolg cursus spelenderwijs wat agility oefeningen mee.
Ik zou graag agility met Jimi gaan doen, maar heb er totaal geen ervaring mee. Iemand een tip voor een goede trainer in de omgeving Drechtsteden/Rotterdam of net over de moerdijk?
[ [url=m/4RK6NX.jpg]Afbeelding[/url] ]