CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 14:57

Leuk dat ze dat gratis aanbieden inderdaad, ik ben ook erg benieuwd! Volg die persoon wel op instagram geloof ik, is die wat ook met z'n kids ermee bezig is toch? Vind ik altijd erg leuk om te zien ook!
Hoe is het met je knie nu, had je nog iets gedaan de laatste tijd of niet gelukt? In ieder geval een top voornemen voor 2023!

Boemklatsch
Ja ik ben benieuwd, hopelijk kan het me wat gaan helpen. Hoor wisselende verhalen, maar het is het idd zeker waard om te proberen. En ik ben benieuwd of het steppen idd een mooi alternatief kan zijn om lichamelijk toch wat te kunnen doen tzt. Ben nog niet in de mogelijkheid geweest bij Kim langs te gaan omdat ik even te slecht ben, maar hopelijk snel en dan kunnen we eens kijken naar de step xD

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:54

cursebreaker schreef:
Leuk dat ze dat gratis aanbieden inderdaad, ik ben ook erg benieuwd! Volg die persoon wel op instagram geloof ik, is die wat ook met z'n kids ermee bezig is toch? Vind ik altijd erg leuk om te zien ook!
Hoe is het met je knie nu, had je nog iets gedaan de laatste tijd of niet gelukt? In ieder geval een top voornemen voor 2023!


Mja, mijn motivatie is met de temperaturen mee gedaald naar -10 geloof ik, maar nog niet ontdooid :+
We hebben sowieso 100 stappen teruggedaan, we hadden allebei even tijd nodig. Dus gewoon lekker lange wandelingen gemaakt en wat commando's geoefend. Vooral van 'door' hebben we nu veel profijt. Hij is te goed opgevoed en ging bij de minste spanning op de lijn in de ankers dus een 'loop maar door' komt goed van pas. We zijn nu dus echt aan het oefenen op het trekken, gewoon tijdens wandelingen. Hardlopen komt nog wel samen. En in maart gaan we een workshop doen :)

hafpower
Berichten: 206
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:54

Ook ik heb me ingeschreven.
Heb nu nog een jonge hond van 10 maanden dus te jong om echt te trainen dus doen het rustig aan.
Wonen aan het bos dus pak nu kleine stukjes en vooral wandelen.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:57

Citaat:
SESSION 1
Suggested Tuesday

3-min brisk walking as warm up.
6 * (30s jog/1:30 walk). Alternate 30s jogging with 1:30 walking continuously (this can be as fast or slow as you feel you need) six times for a total duration of 12 minutes.
3-min brisk walking as cool down.


Done *\o/*

Afbeelding

We hebben er een paar extra intervals aangeplakt omdat 30s wel echt easy peasy voelde. Wel nog met zijn gewone tuig, aangezien hij nog niet echt trekt en vooral naast loopt. Al heeft hij nu 3x echt heel netjes voor me uit gegaloppeerd. Dat stelt natuurlijk nog geen drol voor, maar alle begin is moeilijk toch? Met wandelen begint hij echt al te snappen dat er spanning op de lijn moet blijven, tijdens het joggen nog niet.

Donderdag doe ik denk ik wel zijn freemotion om, om toch alvast die koppeling te gaan maken tussen tuig en hardlopen/trekken.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:41

:wave:

Misschien leuk dat ik mij hier ook kom melden. Doel voor komend jaar is meer aan hardloop evenementen mee te doen samen met Elmo. We hebben vorige maand onze eerste canicross (wat gaan die hard!) gelopen. Dat smaakt naar meer. Hardlopen doen we samen al een langer, maar dan had hij vaak nog de vrijheid. Nu heeft hij een taak, mij meenemen! Haha..

Dit is mijn uitzicht

Afbeelding

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:16

Mooi tempo Suusje!

Ik meld me hier ook weer, gisterenavond in een moment van gekte aangemeld voor een dogtrekking in mei in de Eifel. Voor de 35km was er geen plek meer, dus wij gaan ons aan de 53km wagen. Ik wil dus een schema opstellen om echt te trainen voor die afstand, en daarbij zullen ze ook aan de heupgordel vastgemaakt worden. Heb in de zomer een dogtrekking gedaan waarbij ik ze aan een leiband vasthield, wij waren ongeveer de enigen die dat zo deden. Lijkt me wel fijn om 'handsfree' te kunnen wandelen (misschien ook met stokken dan?). Vandaag oranje non stop setjes besteld voor de honden en voor mezelf de heupgordel, om te canicrossen heb ik de Inlandsis en die bevalt me prima, maar ik heb de indruk dat de NS lichter is, en dat lijkt me fijner om te wandelen!

Verder blijven we bezig met canicross, en heb ik met Toby deelgenomen aan een relay met de fiets. 1 van onze eerste uitjes, ik ging er van uit dat het iets voor beginnelingen was, maar nee eigenlijk was het vooral voor de echte racemonsters... :') We sloegen misschien wel een mal figuur, maar ik was vooral heel trots op Toby! Vind het toch spannend, en kan echt op hem vertrouwen.

kanjerroos
Berichten: 230
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:19

Eowyn3003 schreef:
Mooi tempo Suusje!

Ik meld me hier ook weer, gisterenavond in een moment van gekte aangemeld voor een dogtrekking in mei in de Eifel. Voor de 35km was er geen plek meer, dus wij gaan ons aan de 53km wagen. Ik wil dus een schema opstellen om echt te trainen voor die afstand, en daarbij zullen ze ook aan de heupgordel vastgemaakt worden. Heb in de zomer een dogtrekking gedaan waarbij ik ze aan een leiband vasthield, wij waren ongeveer de enigen die dat zo deden. Lijkt me wel fijn om 'handsfree' te kunnen wandelen (misschien ook met stokken dan?). Vandaag oranje non stop setjes besteld voor de honden en voor mezelf de heupgordel, om te canicrossen heb ik de Inlandsis en die bevalt me prima, maar ik heb de indruk dat de NS lichter is, en dat lijkt me fijner om te wandelen!

Verder blijven we bezig met canicross, en heb ik met Toby deelgenomen aan een relay met de fiets. 1 van onze eerste uitjes, ik ging er van uit dat het iets voor beginnelingen was, maar nee eigenlijk was het vooral voor de echte racemonsters... :') We sloegen misschien wel een mal figuur, maar ik was vooral heel trots op Toby! Vind het toch spannend, en kan echt op hem vertrouwen.


Ooh wat klinkt dat tof een dogtrekking!
Heb je meer informatie of een linkje oid hierover? Lijkt mij heel gaaf!
Succes met trainen in ieder geval!

*gevonden en in net zo een opwelling ingeschreven

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:36

Dat zijn de betere afstanden Suusje!

Eowyn, 53km :wow: _/-\o_ Hulde! Succes met opbouwen.

Wij hebben vanmorgen sessie 2 gelopen.

Citaat:
SESSION 2
Suggested Thursday

3-min brisk walking as warm up.
6 * (1 minute jog/1 minute walk). As with session 1, alternative for 6 rounds of jog/walk for a total duration of 12 minutes.
3-min brisk walking as cool down.


Dit zijn dus echt rondjes van 2,5km (incl warmlopen en uitwandelen), dus het stelt echt nog niets voor. Maar, we zijn gegaan en we zijn bezig! Ik denk dat we de week afsluiten met gewoon een lange wandeling ergens ipv de 500m uit het schema. Dan blijft er ook tijd (en fut) over voor de krachttraining :)

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:15


Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:01

Hulde voor je voornemen dan :')

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 18:40

Hulde aan iedereen die bezig is, begonnen is, etc. Echt leuk *\o/*

Ben heel erg benieuwd naar jullie dogtrekking avontuur Eowyn <3
Vind het sowieso erg tof om te zien wat je ondertussen allemaal onderneemt met ze.
De bikejöring waarvan je nu een paar x geproefd hebt; ook echt heel tof!
Hoe vinden de honden die omschakeling van canicross naar voor de fiets?

En dat schema ziet er fijn uit Eelmo. Beetje vergelijkbaar met Hardlopen met Evy - alleen bouwen ze daar sneller op, dus dat paste ik eerder ook aan, want dat ging voor mij persoonlijk te snel. Tzt ga ik ook kijken naar dit schema via

Welkom suusje! Knappe hond heb je en super toffe eerste canicross ervaring hebben jullie gehad zo te lezen, heerlijk. Kan me voorstellen dat dat inderdaad naar meer smaakt :j

--

Aangezien joggen/canitrail er voorlopig niet in zit voor mij (Ik heb gister 2 keuken kastjes opnieuw heringedeeld en wat huishoud dingen gedaan en ik ben niks meer waard, dat is momenteel de stand van zaken hier helaas. Al 2 weken niet meer echt gelopen met Arya ook, want ik kreeg ook nog een flinke verkoudheid/griep erbij waar ik ook nog steeds niet vanaf ben -O-) ga ik binnenkort wel even kijken of ik als alternatief tzt met een step aan de gang kan - het plan is de reserve step van KimD over te nemen. Dan moet ik uiteraard nog steeds actief zijn, maar op een andere manier wel en Arya geniet zo van het trek werk van wat ik so far gezien heb dus ik ben echt heel benieuwd of stepjöring voor ons dan een leuk alternatief kan zijn wanneer ik nog niet toe ben aan joggen. Ik hoop tzt het trailen wel ook echt weer op te pakken, maar nu is dat echt nog een ver van mijn bed show jammer genoeg. Wandelen lukt al niet echt -O- maar leuk dat ik wel hier kan meegenieten van jullie verhalen. :j

In de tussentijd ligt Arya's nieuwe Freemotion tuig (net als onze hiken uitbreiding plannen e.d.) dus lekker stof te vangen _-:(

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:07

Oh Cursebreaker dat is niet zo'n fijn nieuws! Hopelijk snel wat beterschap...
Bikejöring doe ik voorlopig enkel met Toby (Sia moet nog een holler test oid doen, een hele dag hartmonitor, om te checken of ze geen aritmie heeft. Ik durf pas hierna de sport weer op te pakken met haar. Wandelen mag gelukkig wel, maar ze doet voorlopig niets los - ook niet pipi in de tuin...

Toby vindt de bikejöring volgens mij helemaal geweldig! Hij loopt echt goed, vrij constant. Hij is vooral heel betrouwbaar, wat ik belangrijk vind. De relay die ik heb gedaan onlangs was niet (zoals gedacht) met amateurs zoals ik, maar echt met toppers van de discipline. Als ik die honden bezig zag (greysters, mechelaars vooral), daar zou ik op de fiets willen aanhangen. Zo vol vuur, die gaan als een speer.

Heb je al eens met de fiets geprobeerd Cb? Dat lijkt mij persoonlijk makkelijker dan de step, maar daar spreek ik niet uit ervaring, is gewoon een veronderstelling!

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:39

Ik zou ook zeggen dat fietsen makkelijker is dan steppen. Volgens mij is fietsen een van de minst belastende dingen die je kunt doen, voor jezelf iig. Al is dat misschien in jullie heuvelland minder waar :Y)

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:23

Wauw Eowyn, 53 km! Pittig hoor maar wel een gave uitdaging. Ik ben erg blij met de non stop harnas en bevalt goed. Merk wel dat als hij achter mij wil lopen dat het dan allemaal net niet lekker zit. Gaaf om ook mee te doen op de fiets, daar heb je een vergunning voor nodig toch? Lijkt me doodeng zo hard als zij gaan. Ik houd het maar op lopen, dan heb ik zelf nog wat controle. Iig met Elmo, die andere honden waren ook zo snel/druk. Dat heeft wel indruk gemaakt.

Wat voor trainingsplan/doel volg je Eelmo?

Crusebreaker wat vervelend dat je gezondheid zo tegen zit. Steppen is dan wel een fijn alternatief denk ik. Al vond ik dat ook loeihard gaan :Y) en blijf ik liever lopen.

Ik heb gisteren weer een leuke ronde gelopen waarbij Elmo veel vrijheid had. Op het laatste stuk merkte ik wel goed dat hij "op" was en had hij niet zoveel zin om voor mij uit te blijven lopen. Merk dat ik daar nog even een balans in moet zoeken. Wat vrijheid voor hem, maar dat hij daarna wel weer de focus en de energie houd om nog voorop te blijven lopen met lichte druk.

Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:34


Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:40

Ik meld ons ook. Ik loop met Ivy, een Duitse x Mechelse herder teef van bijna 2. Momenteel lopen wij nog tussen de 5 a 8 km hard maar binnenkort zal ik wel uitvallen, nu Bijna 20 weken zwanger.

Ik liep regelmatig met m'n zus maar onze honden gaan helaas niet meer goed samen en loop verder dus altijd alleen. Evenementen doen wij niet daar Ivy niet sociaal is naar andere honden na een flinke aanval en helaas heeft gedragstherapie ook niet geholpen.

Maar samen genieten wij ook hoor. Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 11:58

Oh wat jammer om te lezen dat de honden onderling niet meer goed samen gaan, want dat was idd altijd zo gezellig samen. Maar ja idd, daar moet je het dan maar gewoon mee doen, so be it. Vaak wil gedragstherapie idd ook niet veel meer uithalen. Zo hebben wij ook met onze vorige hond idd beperkter/meer aangepast geleefd buiten daardoor, maar gelukkig kunnen jullie wel gewoon nog lekker samen er op uit, da's het allerbelangrijkste! Mooie afstanden lopen jullie al hoor, petje af! En wordt dan idd even afbouwen weer nu door de zwangerschap, maar dat is gelukkig maar tijdelijk en voor een goed doel hihi. Wel ook iets heel moois om naar uit te kijken <3

--

Ik zal een dezer dagen nog even een bij lees post op de rest maken, dat is er nog niet van gekomen sorry.

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:38

Mijn snor en ik komen ons ook melden *\o/* Sommigen zullen ons kennen van het puppy topic. Voor de anderen, Vidar is een Vizsla Draadhaar van nu 1 jaar en 8 maanden. We trainen hem voor de jacht, maar ik wil graag nog iets met hem doen buiten het seizoen. Hij werkt ontzettend graag, dus ik zie wel potentie.
Afbeelding


Gisteren eindelijk nieuwe trail schoenen gekocht. De oude waren echt aan vervanging toe. Mijn broer loopt al langer wedstrijden (zonder hond) en ik ben samen met hem naar een hardloop winkel geweest om alles te laten meten en om goed passende schoenen te kopen. Echt heel fijn geholpen en blij met mijn schoenen! En echt een mega verschil met de schoenen die ik al had.

De eerste stap is om mijn eigen conditie verder op te gaan bouwen. Trail (wandelen) doen we namelijk wel, maar echt hardlopen nog niet. Daarna gaan we heel rustig opbouwen met samen hardlopen en commando's aanleren. Het echte werk en eventueel wedstrijden wil ik pas gaan doen als hij minimaal 2 jaar is.

Zijn huidige tuig is aan vervanging toe, daarnaast wil ik gewoon een goed sporttuig want hij trekt wel goed. De nieuwe freemotion van non stop staat op het lijstje, maar ik ga verschillende laten passen. Goede uitrusting is het halve werk :j

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:58

Ik meld me hier ook graag met mijn (bijna) 2 jarige kruising Husky/Malamute dame.
Ik heb als voornemen om dit jaar serieus te beginnen met cani cross / hardlopen, ik merk dat ze meer energie heeft nu ze ouder wordt en de wandelingen niet meer voldoende zijn om haar ei kwijt te kunnen.

Afbeelding

We zijn al spelenderwijs begonnen met stukjes hardlopen tijdens onze wandelingen en ze lijkt het erg leuk te vinden. Ze is razend enthousiast wanneer ze het commando krijgt dat ze mag gaan :D

Het enige puntje waar we tegenaan lopen is dat ze ontzettend gericht is op geur, zodra ze iets ruikt tijdens het rennen dan stopt ze direct om te snuffelen. Zou ik mogen vragen hoe jullie dit hebben aangepakt?

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:57

Welkom!

Ze kenden bij mij het commande 'on y va' (we gaan verder) al, wat ik tijdens wandelingen gebruik: ik trek niet aan hun leiband, maar geef dit commando en dan weten ze dat ze door moeten lopen of weer vertrekken na snuffelen. Dit heb ik ook meteen gebruikt tijdens canicross, en ze hadden vrij snel door wat de bedoeling is. Iemand die voorop loopt wil hier ook nog wel bij helpen, is mijn ervaring.

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 00:00

Dankjewel Eowyn3003! Ik ga dit zeker proberen, het klinkt ideaal :D

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 04:11

Hier eigenlijk geen hond die veel snuffelt. Maar wel een die alle plassen en sloten in gaat het liefst, hier is het go (vooruit/gaan), ho, door, easy.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:31

Afbeelding
Wat gaat iedereen lekker! Geweldig al die foto’s van genietende honden en baasjes!

@marlis gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Hier ook een hond die door een paar nare onverwachte situaties, niet meer met onbekende honden gaat. Gelukkig wonen we in aanlijngebied, maar dat zegt tegenwoordig niets meer heb ik het idee.

Op het moment schiet t trailen er een beetje bij in. Hebben eind november een hond opgevangen. Dit zou voor 2 wkn zijn, maar hij is er nog. Enige nadeel is dat hij niet met intacte reuen kan en laten wij nou net een reu hebben, die dus niet met onbekende honden kan
Dus ik wandel apart en maak wel m’n kilometers, waardoor t lopen soms even erbij in schiet.
Maar we blijven genieten

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:06

Ik kom me melden :wave:

Jaren geleden met mijn kruising jack russel gedaan maar in tussentijd problemen aan mijn knie gekregen, operatie welke niet goed is gegaan en blijvend letsel. Dus al lang niks meer gedaan en de vraag is of het lichamelijk nog lukt maar ik wil het toch weer gaan proberen!

De jack is inmiddels ‘met pensioen’ dus nu is mijn herder aan de beurt :D .

De spullen voor mijzelf heb ik nog, alleen geen geschikt tuig voor mijn hond. Ik wil graag iets budget vriendelijks aanschaffen omdat ik nog niet weet of ik het intensief ga (blijven) gebruiken. Is er iemand met tips in tuigen voor grotere honden ? :)

horsii

Berichten: 7810
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 09:19

Ik meld mij ook.
Ik ben anouschka , de zus van Marlis.
Samen hebben wij vele kilometers afgelegd ook tijdens onze marathon training. Dan gingen ze flink lange trails mee.
Helaas hebben Marlis haar twee honden nu drie poten en gaat Ivy niet meer met mijn Mechelaar.

Ik loop met Jody, Mechelaar van 8 en regelmatig gaat puck mijn oudje van ruim 11 nog mee maar dat zijn 5 km rondjes.

Met een grote verbouwing, nieuwe baan met opleiding en dus 1,5 jaar fulltime werken en een kind van een jaar schieten de lange trails erbij in.

Wij wonen vlakbij het bos.

Mocht er iemand in de buurt van holthees (Overloon / Venray) wonen, ik ben in voor een loopje.

Afbeelding