Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:58

Voor een 2,5 jarige hond klinkt dat niet goed...die horen echt wel actief te zijn, en nee warm is het zeker niet... ik zou hem toch nog eens na laten kijken, misschien een simpel bloedonderzoek doen, dan weet je in ieder geval of dat goed is ja/nee..

Wat een zorgen... :knuffel:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:30

Zorgelijk inderdaad. :(:) Konden ze maar praten.

Mijn hond heeft vrijdag de eerste prik gekregen. Tot nu toe geen nare bijwerkingen en ik denk ook wel verbetering te zien. Ze stond de dag erna al makkelijker op en ze loopt nu haar mini rondje zonder steeds te willen gaan liggen. Nu al blij met het resultaat, maar ik heb ook begrepen dat het nog wel beter kan worden. Dus ik ben benieuwd.

Ik had even een blik geworpen op de FB pagina, maar daar werd ik wel een beetje nerveus van. Ik houd haar zelf goed in de gaten en realiseer me dat elke maand gewoon mooi meegenomen is.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:50

viphorse schreef:
Hij gaat slecht sinds zaterdag is hij ineens zo moe dat hij alleen wakker wordt voor eten en naar buiten en als ik thuis kom. Normaal was hij tussendoor ook wakker en wilde aandacht of even een lekkere ronde wandelen maar hij slaapt sinds zaterdag alleen maar . Hij eet wel goed drinkt niet overdreven veel of weinig . Hij mankt wel iets voor maar dat deed hij al iets langer
Vriendin van mij zegt ja maar het is warm nou zo warm was het het weekend niet en bij ons is pas net de zon gaan schijnen ik liep vanmiddag nog met een vestje aan .

Wat is wijsheid ik weet het echt niet meer die hond is zo keihard voor zichzelf en dan denk ik straks kijk ik hem de dood in ofzo terwijl hij wil leven maar ja dit is ook niks voor een hond van 2,5 jaar oud .

Heeft hij nog steeds last van de ontsteking in de knie of speelt er mogelijk toch iets anders?

Mijn hond heeft nu 2x een Librela injectie gekregen. Ze had last van een hernia en omdat ze niet goed reageerde op pijnstillers, wilde de DA proberen of het met Librela beter zou gaan. Ondertussen is ze aan de hernia geopereerd. Op advies van de DA en omdat als ze ook echt baat had bij de injectie ik dit niet vlak na een operatie wilde stopzetten, heb ik besloten om toch ook een 2e te geven. Nu ga ik waarschijnlijk de 3e uitstellen om te kijken of ik verschil aan haar merk. Met 3 jaar had ze al lichte en matige artrose in de ellebogen en heeft meerdere knieoperaties gehad.

viphorse

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:37

Ik kan bloed laten trekken maar volgens de orthopeed is hij bekend met een belast afwijkend gen wat ontsteking veroorzaakt. Nu moet ik wel zeggen dat zijn poot / knie dus nog steeds slank is en daar zou dan de ontsteking moeten komen . Hij liep gister zo moeilijk en slaapt hele dagen en met deze dagen zal het niet beter worden vrees ik. Nu zet ik zo de airco voor hem wel aan binnen maar toch sneu is het wel. Rennen gister ging al niet meer .

Ik heb van een oplettende bokker een tip gekregen en ga hiermee aan de slag .

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:14

Ik wil jullie laten weten dat onze Chapo 12-7 thuis in onze armen is ingeslapen. Zijn lichaam is op hij is maar 2,5 jaar oud geworden.
Ik ben kapot van verdriet wat een gemis ,

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:37

Wat verschrikkelijk naar! Heel veel sterkte toegewenst!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:46

sjesus viphorse, wat erg, zo jong nog.... |( |( , heel erg veel sterkte, dat zal wel een plekje moeten krijgen.. ;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:12

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:32

Ow viphorse, wat een verschrikking, zo jong en zoveel voor hem geprobeerd.
Enorm veel sterkte met het verlies van jullie geliefde Chapo

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:08

Ow nee ontzettend veel sterkte viphorse.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:51

Sterkte viphorse

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:44

Dank jullie wel allemaal !

Het verdriet verscheurd mij gewoon echt we hebben er zoveel aan gedaan sinds hij pup was al aan sukkelen 7x geopereerd de ontsteking bleef wel weg maar sinds zaterdag sliep hij alleen maar en zijn blik gaf aan dat het goed was zo. Ik blijf me schuldig voelen naar hem maar dat is mijn stukje hij was klaar hier. Hij is mijn grote liefde altijd al geweest en die is er niet meer .

Het huis is zo leeg en saai en schoon bah vind er niks aan zo

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:51

Sterkte hoor!

Ik val hier even binnen. Mijn Welsh Corgi van 9 jaar heeft vandaag zijn 1e injectie gehad. Ben erg benieuwd!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:07

In m'n uitlaatservice een hond die erg slecht liep, librela aangeraden, daarna was ik 4 weken op vakantie en vorige week die hond weer opgehaald..
Echt een wereld van verschil, hij loopt echt weer zo veeeel beter

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:07

Hoe gaat het kimmie?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:09

Ik ga zaterdag alweer de zevende prik ophalen voor mijn Duitse staande korthaar van nu 12 jaar en 7 maanden. Ik tel echt die maanden want het is dankzij librela dat ze die erbij heeft. :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:49

Ik lees al langer mee, voor mijn artrose hond vind ik het steeds interessanter worden. Wat zijn de kosten voor een hond van 40 kilo?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:25

Ik heb afgelopen vrijdag de tweede prik gehaald. Ze is gewoon weer een beetje ondeugend nu! Zo leuk om te zien. Ze maakt weer wat gekke huppeltjes, loopt soepeler, gaat minder snel liggen, komt makkelijk overeind. Het gaat gewoon allemaal net even wat beter.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:17

xx_Irisje schreef:
Ik lees al langer mee, voor mijn artrose hond vind ik het steeds interessanter worden. Wat zijn de kosten voor een hond van 40 kilo?

In januari was is voor een 20mg injectie voor een hond van ruim 38kg iets van 90 euro kwijt. 20 Mg is geschikt voor honden tussen de 30-40kg. Dit was de eerste ( en enige ) injectie, volgens mij wordt het goedkoper als onderhoudsdosering. Omdat er eerst een klinische beoordeling nodig is voor het starten van de behandeling.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:07

Ik ben meestal iets van 90 euro kwijt, hondlief is 45 kilo.

Wat mooi om die succes verhalen te lezen.

Het werkt niet voor iedere hond helaas maar velen hebben er wel baat bij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:22

Mijn hond is 36kg ik betaal € 109,-. Daarvan is € 89,- voor de injectie en de rest 'speciaal consult' bij mijn dierenarts. Het advies wat zij geven is wel Rimadyl erbij te blijven geven omdat dat ook een ontstekingsremmer is en Librela niet. Ook geef ik haar nog Flexadin. Een dure dame is het nu dus! :o Maar goed, ik hoop het nog lang aan haar te mogen uitgegeven.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 11:02

Jessix schreef:
Mijn hond is 36kg ik betaal € 109,-. Daarvan is € 89,- voor de injectie en de rest 'speciaal consult' bij mijn dierenarts. Het advies wat zij geven is wel Rimadyl erbij te blijven geven omdat dat ook een ontstekingsremmer is en Librela niet. Ook geef ik haar nog Flexadin. Een dure dame is het nu dus! :o Maar goed, ik hoop het nog lang aan haar te mogen uitgegeven.

Bij de DA praktijk waar ik kom betaal ik alleen voor de injectie, die wordt gezet door de DA assistente. Daar zitten geen extra kosten bij. En als ik zou willen mag ik de injectie ook zelf zetten. Dus apart dat jij moet betalen voor ‘speciaal consult’.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:58

Ik ben nieuwsgierig naar deze injecties, wat doen die precies? Is het alleen pijnstillend of ook ontstekingsremmend. Mijn herder krijg nu een onderhoudsdosis metacam, maar mocht hij meer last van zijn artrose krijgen dan overweeg ik deze injecties. Zitten er nog risico's aan verbonden? Hij is 11 jaar en 8 maanden nu.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:34

Silvia schreef:
Jessix schreef:

Bij de DA praktijk waar ik kom betaal ik alleen voor de injectie, die wordt gezet door de DA assistente. Daar zitten geen extra kosten bij. En als ik zou willen mag ik de injectie ook zelf zetten. Dus apart dat jij moet betalen voor ‘speciaal consult’.

Hier wordt het gedaan door de dierenarts. We hebben even een kort gesprekje en dan geeft ze de injectie. Het speciale consult is dus een lager tarief dan normaal consult, maar alsnog een consult.

Aan de ene kant natuurlijk jammer omdat steeds te moeten betalen, maar voor mij geen reden om naar een ander te gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:35

Paardenfann4 schreef:
Ik ben nieuwsgierig naar deze injecties, wat doen die precies? Is het alleen pijnstillend of ook ontstekingsremmend. Mijn herder krijg nu een onderhoudsdosis metacam, maar mocht hij meer last van zijn artrose krijgen dan overweeg ik deze injecties. Zitten er nog risico's aan verbonden? Hij is 11 jaar en 8 maanden nu.

Het is een pijnstiller speciaal voor artrose.