Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:50

Antibiotica? Ik dacht juist panacur een paar dagen, dan niet en later weer herhalen.

Ook voor een Dh is het trouwens heel erg zwaar die bijna 40 kilo met 8 maanden. Cavom was ik met mijn honden niet echt fan van. Een hele hoop graan en enorm vet. Ik heb het gevoerd naast kvv en goede brok om ze te laten aankomen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-07-21 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:51

Ik heb metrobactin meegekregen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:54

EmptyWords schreef:
Ik heb metrobactin meegekregen

Als dat nou niet werkt juist panacur proberen. Soms werkt die metro... niet en panacur juist wel en andersom ook. Sterkte, heel rot en vervelend om alles steeds schoon te moeten maken. Zowel hond als huis en spullen :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:02

Ik wou het ook zeggen dat word een flinke kuur panacur
Dat werkt echt wonderen met giardia

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:05

Of vers vlees gaan voeren, door het verse vlees wordt de pH zuurder en sterft de Giardia.
Hond van mijn vriendin ishet hierdoor nu zo goed als kwijt.
Ze geeft haar hond nu Smuldier pens compleet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:43

Vers vlees raakt ze van aan de schijt. Iig... vorig jaar. Dus dat durf ik niet meer.

Eerst dit maar proberen. Heb vakantie, dus een grote schoonmaak stond sowieso al in de planning

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:21

Mandy Arden Grange Prestige is brok. Die bedoel je toch?
Ik voer normaal kvv maar daar werd de bc niet dikker op en uiteindelijk werden de hoeveelheden te groot en dat leek me ook niet meer gezond.
Arden Grange werkte heel goed, dus dat werd het toen.
Ik heb ook andere varianten van Arden Grange gehad, voor andere honden, en ik ben er erg tevreden over. Ook prijs is acceptabel (in de middenmoot)
Tot op heden weet ik echter maar één dierenwinkel die het verkoopt en dat is Van Noord in Amstelveen. Zij hebben ook een website en bezorgen ook door het hele land. Of er meer verkooppunten zijn weet ik niet.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:46

Hier bij diverse nieuw gekomen pups giardia gehad helaas, Panacur werkt het beste is mijn beleving. Ik heb geen goede ervaringen met alleen maar vers vlees geven bij een giardia besmetting.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:56

Ik kwam gisteren thuis van mn werk en mn hond had weer een hoop gesloopt.. ik was er zo klaar mee.. was mn hond echt helemaal beu, hij mocht wel ergens anders gaan wonen.. voor t eerst in lange tijd dat ik weer heel erg verlangde dat mn vorige hond er nog was..

Maar vandaag niets gesloopt en heerlijk getraind op de agility en dan kan ik weer zo blij zijn met dat ongeleid projectiel..
En ondertussen hou ik mezelf maar voor dat het er over een jaar vast heel anders uit ziet en ik er dan vast om kan lachen :+

Afbeelding
De crime scène inclusief dader

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:02

Ooh, ik herken dit zo!!
Dan kan je ze wel achter het behang plakken....
Heb je geen bench voor Sloopbedrijf Happy Feet?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:04

Ja alleen dan blaft hij 6 uur aan een stuk door.. dus ik ben dat nog aan t opbouwen.. in de tussentijd liet ik hem gewoon los en eigenlijk ging dat goed.. totdat hij een kleine breuk had in zijn poot en rust moest houden.. hij ging zich vervelen en heeft toen dit spelletje bedacht :roll:

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:07

Dat leren ze idd sneller aan dan af :=
Er is hier al een kussen van de honden ontploft, overal lag pluis... dus ze hebben zich wel vermaakt.
Jammer dat de bench nog niet helemaal een optie is, komt vanzelf wel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:30

Pfff ik snap dat je daar niet blij van word. Hier word gelukkig niet gesloopt maar ze krijgen de kans ook niet. Ze los laten lopen kan wel buiten maar binnen als we weg zijn doen we maar niet := hoewel tenno dat prima kan vertrouw ik het mini monster totaal niet hahaha

Die kleine is ook ineens vol aan het wisselen 4 tanden minder :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:31

Seven schreef:
Emptywords
Ja ik verwacht hem richting de 40 kg vind ik ergens wel mooi mits ze dan ook grover zijn en in verhouding. Zo'n smalle langpoot is niet helemaal wat ik mooi vind :D
Zit big Roy in z'n lijnen dus kan heel goed in dat het daar weg komt, hoewel die wel erg groot was.
[ [url=m/Cc0QAw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja he Welmoed
Hij was met 12 weken al 13.5 kg de andere was met 12 wegen net 10 kg dus ben benieuwd waar hij heen gaat :D

Big Roy is natuurlijk extreem groot, wat eigenlijk ook voor de dienst (politie enz) onpraktisch is.

Maar ik kan natuurlijk niet achter blijven, mijn huidige x mechel "Soxx"

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:38

Ooh wat een mooie kop heeft hij. <3

Oeps licor..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:16

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:22

Ik heb een kennelhond die niet meer in kennels of bench wil. Ze raakt fan echt angstig en probeert weg te komen. Gelukkig is ze geen sloper.

Jeetje licor... dat is niet fijn thuiskomen.

Wat heeft soxx een mooi sprekend hoofd!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:24

Ohnee Licor dit is niet grappig en wat een drama...

Ik ben zo blij dat Diego gelukkig overal vanaf blijft. Hij loopt gewoon los in het huis en tuin als ik weg ben. Ik zorg wel altijd dat ik daarvoor een stuk wandel en hij krijgt altijd een botje.

Threefingers wat doe of wil je met hem gaan doen precies? Mooie brede kop zeg en kleur is ook erg gaaf!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:27

Kaj ligt nog regelmatig in de bench. Past niet meer toch gaat hij er in liggen. :D
Hij kan net op zijn zij liggen maar dan met kop en kont bijna tegen de korte zijdes aan :+

Hij heeft er dus als pup wel ingelegen en het dus nooit erg gevonden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:35

Nikass schreef:
Ik ben niet gecharmeerd van het gebruik van een bench en doe daar zelf dus ook niet aan.

https://www.moniquebladder.nl/blog/bench

Bench vind ik juist erg fijn, de hond kan zich daar in terug trekken.

Dank jullie, het is idd een mooie hond. Een mechel met de kleuren van een Duitse herder.

Vroeger oefende ik het knpv programma, maar ik woon in Oostenrijk, en daar kennen ze geen knpv.
Met Soxx geoefend bij een reddingshonden brigade, maar Soxx is niet sociaal genoeg daarvoor.

Het zijn werk honden, dus doe ik bv wel kistrevieren en zoek/speurwerk met hem.

En natuurlijk iedere dag het bos in, ballen gooien enz.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:52

Licor, kan ik geloven dat je hem even helemaal beu was. Wat een ravage :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:55

Hier is Djang gek op de bench. Ligt er graag in. Terwijl die mand en een bank tot zijn beschikking heeft.

Cyr daarentegen zit vastgelijmd aan de bank. Ligt er altijd op, maar dan ook altijd.

Sinds ik met die van mij juist minder ben gaan doen, zijn ze veel rustiger geworden. En is er ook veel minder hectiek.

Voorheen deed ik elke dag wel een activiteit naast wandelen/appèl trainen. Nu is hun standaardrondjes en op de boerderij nog even balletje gooien, voordat ze de kennel in gaan.

En doe ik max 3 x per week activiteit erbij(speuren of flyballen)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:32

Ja threefingers big Roy was veel te groot.

Mooie hond, karakter kop <3

Niets mis met een bench/kennel mits de hond het kent. Onze honden gaan graag in de kennels/benches savonds dan hebben ze lekker hun eigen ruimte en de rust waarderen ze vanaf pup. Nu doe ik ook wel veel met ze thuis en op de club.

Vandaag weer even gezocht/gespeurd, bato voor het eerst een overgang van gras naar steen/straat naar zand. Dat deed hij al best goed even afgeleid op de overgangen maar daarna weer goed door. Tenno ook eens gedaan normaal speur ik niet met hem maar ook ik naar voorwerpen dus hij was even in de war want hij kwam geen voorwerpen tegen :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:14

Nou... vannacht had ik feest.

We lagen lekker in bed en ik hoorde Bo meerdere malen naar buiten proberen te komen. Opgestaan om te gaan kijken, hind helemaal over haar toeren. Even uitgelaten, maar dat was het probleem niet.

Ben maar op de bank gaan liggen todat ze weer rust had. Rond 4 uur kon ik weer in mijn eigen bed gaan liggen. En waar ze nou die paniek voor had?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:25

Soms hebben ze dat he. Ik heb dan het vermoeden dat er toch iets in de tuin is geweest of zo...
Vind mijn DH toch echt wel zenuwlijder. Veel meer dan mijn border kruisinkje.

En mijn hemel wat een zooi op die foto :') en dan er middenin liggen zo van hehe dat was leuk... erg zeg. Die van mij slopen niet. Of... vrijwel niet. Een keer heeft Gretha (de DH) mijn bril zo'n beetje opgevreten (ik bedoel, wat moet je met een bril 8)7 ) en Wiske heeft als pup wel flink wat wc rollen in stukjes gevreten maar goed, dat is niet zo'n ramp.

Hier ook geen bench fan, sterker nog, heb in heel mijn leven altijd honden gehad en nooit een bench gebruikt. Pups gaan gewoon in de keuken en vaak naar buiten tot zo ongeveer een jaar, dan zijn ze wel 'ingeregeld'. En jankende of slopende honden heb ik ook nog nooit gehad (althans, nooit dat buren klagen of zoiets ik ben er natuurlijk niet bij als ze thuis zijn en ik niet). Helaas is het wel zo dat als ik naar buiten ga de DH altijd een paar keer hard moet blaffen en gillen. Krijg dat er maar niet echt uit. Ik leg altijd maar een balletje klaar, kan ze daarop kauwen, en blaft ze niet zo hard :o