Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:19

Wat een lieverd en wat sneu dat hij zo wagenziek was!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:24

Ik ben ook aan het uitkijken voor een kleiner hondje voor de mama.
Ikzelf heb 2 honden (stafford en bordercollie), sinds kort is mijn mama bij mij komen wonen (kangoeroewoning) en nu wil ze toch ook terug graag een hond gezien ze maar halftijds werkt en ik genoeg ruimte heb.
Belangrijkste bij de adoptie is dat de nieuweling wel overweg kan met mijn honden, gezien deze altijd toegang hebben tot de tuin en het natuurlijk zowieso veel fijner is als ze overweg kunnen! Gelukkig zijn ze beide erg sociaal, alleen is de staffie wel nogal een vrolijke stuiterbal, de nieuwe hond moet hier dus wel wat tolerenatie voor hebben, de voorkeur is dan ook een iets jongere hond.
Een speelvriendje voor de stafford zou zowieso leuk zijn, die stoeit graag met de bal of touw, mijn bordercollie echter is alleen geïnteresseerd in herden, maar niet spelen haha.

De zoektocht kan dus beginnen haha .. al hebben we géén haast en willen we de juiste hond gewoon een goede thuis bieden. Liever wat langer afwachten voor de juiste match. Zowieso gaan we voor adoptie (al onze honden nu en vroeger waren via adoptie).

Zus verwacht dit jaar een oud duitse herder puppy. Die wil niet adopteren omdat ze echt de pup willen laten opgroeien met de kinderen. Hun moederteefje dat ze op het oog hebben word in April loops verwacht.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:50

Wat een knappe hond <3

Mijn hondje heb ik afgelopen zaterdag op kunnen halen. Ze heet Ruby.

BillyJ, spannend. Je juiste hond kom je vanzelf tegen. Succes met je zoektocht.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:51

Leuke naam is het geworden nobillity! Is het goed gegaan en wil je een foto delen? :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:19

Super leuk Nobility , gefeliciteerd met Ruby *\o/* *\o/*

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:46

Pracht dier, idd veel van een Toller weg!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:47

Letsdunit schreef:
Op Facebook zoeken ze momenteel met spoed een plekje voor een hond, komt zaterdag aan op Schiphol maar de adoptie heeft afgezegd. Misschien hier iemand ?
https://www.facebook.com/10000662019990 ... 405632871/

Deze schijnt volgens een update inmiddels iemand te hebben.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:07

Leuke hond letsdunit

Ps een Nova Scotia is geen terriër maar een retriever ..

Hij heeft er inderdaad wel veel van weg

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:39

Sem_ schreef:
Leuke naam is het geworden nobillity! Is het goed gegaan en wil je een foto delen? :D

Nou, het ging allemaal sneller dan ik had verwacht, de bus kwam aan met de hondjes. Ik moest alvast inde auto gaan zitten en ze zouden haar op mijn schoot zetten.
Was even schakelen hihi.
Heel even was ze aan het piepen toen we vertrokken maar daarna geen kik gegeven.
Afbeelding
Net op schoot.

Afbeelding
Halverwege de reis zo aan het slapen.

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:58

Wat een heerlijke fotos!

Onze Zuko is er inmiddels ook, en de eerste slapenloze nacht zit er ook al op :+ Vandaag een fijn gesprek gehad met onze contactpersoon van de stichting over al onze stress en onzekerheden enzo :o

Zuko is.. een hand vol haha. Maar hij was heel stoer in de auto, veel stress maar niet wagenziek. En heeft vandaag eigenlijk de hele dag liggen slapen. Gelukkig. Hij heeft wel zo zijn issues, maargoed. Dat mag :) Gezien hoe kort hij hier nu is (1,5e dag) doet hij het denk ik wel echt heel goed :j

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:47

Wat een leuke naam Zuko.
Heb je ook foto’s van Zuko?

Waar komt Zuko vandaan ?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:32

Wat leuk Zuko :D

Dat ze de eerste dagen wat nerveus zijn in best normaal. Rubio vind alles leuk en gaat vrolijk mee maar hijgt de hele dag. Ook stress.
Maar vanmiddag even een tuig met handvat voor hem gehaald bij de Welkoop, hij valt nog wel eens om door de missende poot. Handvat is dan wel handig.

Afbeelding

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:14

Bij de stichting die naar mijn idee een goede procedure heeft hebben nu een aantal jongere honden. Waaronder deze knappert: ( mijn nichtje heeft het zusje geadopteerd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben verliefd <3

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:51

Wat een leukerds! @Letsdunit idd veel weg van een Novia, wat een knapperd en zo fijn dat je hem een plekje kon geven!

@BillyJ Hou Dutch Animal Care op Facebook in de gaten, die heeft vaak hele fijne honden die eerst in gastgezin komen zodat ze meer over karakter kunnen vertellen.

@nobility
Wat een leukerd! Maar geen veiligheidstuig? Zo belangrijk bij ze, soms doen ze zo onvoorspelbaar. Ik ben blij dat er steeds meer stichtingen ook een GPS tracker verplichten als ze net uit buitenland komen.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:18

nobillity schreef:
Wat een leuke naam Zuko.
Heb je ook foto’s van Zuko?

Waar komt Zuko vandaan ?

Zuko maakt het ons momenteel nog erg moeilijk om foto's te maken :+ Hij komt van Gran Canaria, maar was al bijna 1,5e maand in NL voordat wij hem kregen. Dat scheelt wel echt heel erg, alle eerste indrukken van verkeer e.d. heeft hij al gehad.

Wij moeten ook opzoek naar een ander tuig, want het tuig dat hij nu om heeft (van de stichting, voorlopig laten we hem even de hele dag om) zit eigenlijk iets te krap en kan niet groter.

Rubio is echt een leuk ding, vind zijn naam ook goed passen bij hem :D

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:05

Faniek schreef:
@nobility
Wat een leukerd! Maar geen veiligheidstuig? Zo belangrijk bij ze, soms doen ze zo onvoorspelbaar. Ik ben blij dat er steeds meer stichtingen ook een GPS tracker verplichten als ze net uit buitenland komen.

Faniek, deze veiligdheidslijn was alleen voor het vervoer in de auto.
Vandaag komt haar veiligheidstuig met 3 punten binnen.
Dus heb haar niet aan de sliplijn meegenomen naar buiten hoor :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:06

Wat leuk al die geadopteerde hondjes te zien, ik kijk op FB heel veel naar Takis shelter op Kreta, die heeft ook zoveel ongelooflijk leuke honden rondlopen, en hij is er zo lief voor, deze honden zijn ook te adopteren , alleen moet je daar dan wel langs gaan, dus een reisje Kreta ervoor maken...

https://www.facebook.com/TakisShelterCrete

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:15

Faniek schreef:
Wat een leukerds! @Letsdunit idd veel weg van een Novia, wat een knapperd en zo fijn dat je hem een plekje kon geven!

@BillyJ Hou Dutch Animal Care op Facebook in de gaten, die heeft vaak hele fijne honden die eerst in gastgezin komen zodat ze meer over karakter kunnen vertellen.

@nobility

Bedankt voor de tip!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:23

Waar is toch dat schone hondje gebleven :')
Rubio vermaakt zich prima in de hollandse polder

Afbeelding

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:38

Hahaha Rubio <3 echt aan het genieten ..

Hier ook zo een moddermonster die ook echt gaat rollen en duiken in de modder :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:12

Hoe gaat het met de honden en met de zoektochten? :) Wij zijn inmiddels verhuisd, maar eerst zelf maar eens goed settelen en het huis op orde krijgen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:54

turtlelito schreef:
Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?

We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?

Pyreneese Berghond
Cao Da Serra Da Estrella
Spaanse Mastiff
Landseer
Kuvasz (wel actiever dan de Leonberger en rest hier in de lijst)
Berghond van de Maremmen en de Abruzzen
Tatra (dominanter en moeilijker karakter dan de rest hier en de Leonberger)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:14

Met Rubio gaat het geweldig, hij is erg lief, gek op andere honden en mensen en is eigenlijk gewoon een grote knuffelbeer. Dit weekend mee geweest naar onze stacaravan in Drenthe, hij red zich prima op zijn 3 pootjes.
Afbeelding
Afbeelding

turtlelito - Misschien een leuke Mastin mix ? Er worden momenteel weer erg veel pups gedumpt in Spanje. Waar Rubio vandaan komt is nu ook een leuke pup :
https://www.facebook.com/groups/1781125 ... 023848556/

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:36

LittleGift en letsdunit: heel erg bedankt voor de tips! We hebben inmiddels definitief gekozen voor de Leonberger (vooral vanwege het stabiele vriendelijk karakter, dat is echt heel erg belangrijk voor ons) en staan op een paar (beste wel lange) wachtlijsten van fokkers. Wel heel leuk contact met een aantal fokkers nu, er zijn de afgelopen weken veel dekkingen geweest maar die nestjes zijn al vrijwel zeker helemaal 'vergeven'. In het najaar volgen er op een paar plekken nog nestjes, daar zijn onze kansen redelijk en dat zou qua planning (we willen toch 3/4 weken echt vrij zijn voor een pup) ook goed uitkomen. Blijft nog even spannend dus!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:37

Ik heb een tijd geleden hier gepost dat vriendlief en ik ook opzoek gingen naar een hond. 'Zoektocht' was even op pauze gezet, maar nu gaan we morgen naar een pup kijken _O-
Dus ik denk dat we morgen thuiskomen met een nieuwe bewoner :D