Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Letsdunit schreef:Op Facebook zoeken ze momenteel met spoed een plekje voor een hond, komt zaterdag aan op Schiphol maar de adoptie heeft afgezegd. Misschien hier iemand ?
https://www.facebook.com/10000662019990 ... 405632871/
Sem_ schreef:Leuke naam is het geworden nobillity! Is het goed gegaan en wil je een foto delen?
nobillity schreef:Wat een leuke naam Zuko.
Heb je ook foto’s van Zuko?
Waar komt Zuko vandaan ?
Faniek schreef:@nobility
Wat een leukerd! Maar geen veiligheidstuig? Zo belangrijk bij ze, soms doen ze zo onvoorspelbaar. Ik ben blij dat er steeds meer stichtingen ook een GPS tracker verplichten als ze net uit buitenland komen.
Faniek schreef:Wat een leukerds! @Letsdunit idd veel weg van een Novia, wat een knapperd en zo fijn dat je hem een plekje kon geven!
@BillyJ Hou Dutch Animal Care op Facebook in de gaten, die heeft vaak hele fijne honden die eerst in gastgezin komen zodat ze meer over karakter kunnen vertellen.
@nobility
Wat een leukerd! Maar geen veiligheidstuig? Zo belangrijk bij ze, soms doen ze zo onvoorspelbaar. Ik ben blij dat er steeds meer stichtingen ook een GPS tracker verplichten als ze net uit buitenland komen.
turtlelito schreef:Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?
We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?