Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muzzy17

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:05

Bij ons gaan ze heel snel! Nu is het ook best warm in het terrarium. Moet snel een andere lamp halen die minder warmte geeft.

Totaal hebben we er nu 8 en van mij mag het daar bij blijven voorlopig. We hebben nu sowieso 1 man dus dan hoop ik weer wat bevruchte eitjes te hebben voor over 6 maanden.

Afbeelding
Nummer 3 is half uurtje na de foto verveld dus heb mazzel gehad met de foto. Ik heb er nu geen eentje meer in stadium 3 alleen nog 3x nimfen 1x 2e stadium en 4x 4e stadium

Afbeelding
Nog steeds blij met hoe mijn terrarium eruit ziet. Beestjes doen het goed en ik heb een mooi uitzicht :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:43

Wauw muzzy, dat schiet lekker op met je takken, leuk om te zien!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 19:40

Ah leuk maar oef een half uur later verveld. :oo Dat is krapjes.

Ik zou er wel een van je willen overnemen als we jou kant op zouden kunnen. Wie weet toch een leuke rit ervan maken. Beetje vers bloed van een dame. Het zou mij niet verbazen als ik twee heren heb. :+

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:45

karuna schreef:
Ah leuk maar oef een half uur later verveld. :oo Dat is krapjes.

Ik zou er wel een van je willen overnemen als we jou kant op zouden kunnen. Wie weet toch een leuke rit ervan maken. Beetje vers bloed van een dame. Het zou mij niet verbazen als ik twee heren heb. :+

het is gelukkig goed gegaan.

Dat is geen probleem hoor :D heb er nu genoeg zitten.
2 waren er verveld toch?
Dan kan je als goed is al zien of het een man of vrouw is.

Hier zie je dat de vrouw al stekels krijgt. De man is glad.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 21:44

-O- _-:( :n :+
Zo ongeveer mijn dag vandaag. De hele dag op jacht naar een verblijf voor iemand als kado voor hun zoontje. Dat was van de week kunnen jullie op zoek naar een bak met wandelende takken. Leuk voor ons insecten liefhebbende zoontje die binnenkort jarig is. Graag vriendelijke niet enge takken zoals flappentakken. Maar een andere soort die niet al te moeilijk zijn.

Ok vandaag was de dag dat we zowel bak als beestjes zouden ophalen. Affijn eerst de bak (een iets aangepast aquarium met ingebouwde verlichting. Daarna de takjes. Het idee was 5 nimfjes van de CLP643 Lonchodiodes. Daar aangekomen stond de piepjonge fokker klaar met een bakje met 9 a 10 inimininimfjes. 2 in l2 stadium de rest l1. De tijdelijke transportbak was een mega vissenvoer bak.

Hier aangekomen, verblijf geschikt gemaakt. De allerkleinste gaatjes moeten dicht voor deze werkelijk inimini potloodjes. Bericht gestuurd naar diegene voor wie we op pad waren. Nou we hebben ons bedacht .toch maar niet . Dus >;) 8)7 _-:( . Ok wat nu.

Nou ze staan nu op adres nummer twee en ik geloof dat we er nu takjes bij hebben. :') Compleet anders dan de flappentak. Echt lang en dun en vormloos. We balen wel aardig, doe je moeite en dan is het nope toch maar niet.
Tjsa uithuilen en even aanpassen dan maar. Maar dit doen we dus nooit meer. :n Gelukkig had ik deze wel in mijn achterhoofd als het anders was gelopen met de flappentakken. Maar toch dit was niet de bedoeling maar de beestjes laten we niet zitten uiteraard. :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Papa en mama
Afbeelding

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:33

Die laatste is echt mooi net dat oranje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 13:11

De mannen zijn rood de dames ergens tussen bruin groenig en geel. Dat schijnt per individu te verschillen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:19

Super gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 13:42

Een van de potloodjes is zojuist verveld en is zijn lege zichzelf aan het opknagen nu. Vanmiddag zie ik mijn flappentakjes weer, spannend toch

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:19

Ze zijn heel mooi, maar wat een 'leuke' mensen om na al jouw moeite je ermee te laten zitten...
Zo heb ik ook wel eens een dier aangehouden, terwijl degene die erom gevraagd had, niet kwam opdagen...

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:40

Ik ben totaal niet bekend met dit soort dieren maar wat ik me afvraag, bouw je met dit soort dieren ook een band op, ga je na verloop van tijd karaktertrekjes of persoonlijkheden herkennen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 20:06

Zoolgangster schreef:
Ze zijn heel mooi, maar wat een 'leuke' mensen om na al jouw moeite je ermee te laten zitten...
Zo heb ik ook wel eens een dier aangehouden, terwijl degene die erom gevraagd had, niet kwam opdagen...

Ach ja we hebben allebei nu de houding. Niet netjes maar ze zijn meer dan welkom <3 we hadden het wel over gehad vooraf. Want je weet maar nooit, wat als ze opeens niet meer willen. Dan was al besloten dan zijn ze welkom. Anders waren we er nooit aan begonnen het te regelen uiteraard.

niet meer druk over maken dus. en vandaag heeft het tuig daardoor een op maat gemaakte verwarmingskabel en de decoratiehout en nieuwe bodembedekking gekregen. Was nog even lastig, moeilijk te krijgen hier, een dierenzaak die normaal reptielen en vis vooral heeft. En ook een bak met aparte takken zagen we vandaag.(grote dikke zwart rode takken <3 .

Die zijn aan het knutselen geweest met eea en hebben we een kabel die de ruimte op 21 graden houdt rond de kabel. Dat is genoeg voor deze soort. En dat met 3 watt aan verbruik.

En zoeken tellen wie zit waar en heeft eigenaar nummer twee met een takje op zijn knie gezeten bij het herinrichten. Die zat op een wat ongelukkige plek dus maar even eruit. En de hand zat best de knie was daarna speelterrein en restaurant tegelijk. Kortom ze zijn echt enorm welkom. De kamer een beetje verbouwd en een lekkere luie stoel ernaast gezet zodat hij na zijn werk kan gaan zitten turen naar ze. :D

Daar zijn al wel duidelijke karakterverschillen zichtbaar.

De takjes hier thuis even afwachten kwa karakter. Paar dagen weggeweest dus ik kan vanaf nu weer gaan observeren. Ik heb er zo snel twee gevonden die weer een slagje groter zijn lijkt. Nummer drie de kleinste kan ik zo gauw niet vinden. Morgen vers voer aanvoer en dan kan ik even goed op zoek naar nummer 3 dan.

Wat betreft een band, mama Takje is natuurlijk maar kort hier geweest maar ja ze voelde echt als huisdier en ala levend wezentje met een eigen ik. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 19:31

Het laatste takje heeft me laten schrikken gisteravond. %) Ik zag iets liggen wat op een uitgedroogd flappen takje leek. Weggestopt naast de pot waar de voertakken inzitten. Heel voorzichtig eruit gehaald mm lijkt wel op een dood takje. -O-

Ik verplaats die pot voorzichtig. Zoef schiet het laatste takje snel weg vanuit zijn of haar verstopplek. Had ik bijna een stukje uitgedroogd mos begraven _O-

Maar aangezien daar klem zitten wel kan. Nagedacht hoe kan. Nu leuke zoutfles uit frankrijk gevonden. Passen de eettakken goed in. Staat stevig, kan best wat water in en minder kans klem te zitten en geeft meer licht en lucht in verblijf. Vandaag alles even leeggehaald. De takjes in hun postbakje gedaan. Alles goed uitgesopt (er waren wat andere insecten en een spinnetje meegelift met de pothouder -O- ).

Even nieuwe inrichting zo, takjes er weer in. Het bevalt ze wel weer geloof ik. Er wordt weer goed gegeten. Ik vermoed nog steeds twee heren een dame trouwens. De twee donkersten zijn kwa lijf dunner dan de lichte tak.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:53

Hier is het rustig, geen nieuwkomertjes, geen vervelling en, wel lekker rondlopen en uk is de lekkerste blaadjes aan het zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 20:16

Uk is alleen nog steeds

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:42

Uk is nog steeds alleen, de rest van de eitjes houden voorjaarsvakantie, denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:16

Eitjes vinden het te koud nu?

Hier wat fotos van twee van de drie. De derde zit meest achterin het verblijf.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zeg het maar man of vrouw en stadium twee of drie?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:37

Absoluut geen idee maar ik vind ze geweldig <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 17:11

Net het andere dunne spriet verblijf ververst. Dat is toch een stuk lastiger om te doen. Boveningang maakt het niet gemakkelijker en veel dunnere minisprietjes. Alleen er zijn er verdwenen? Lijkt. Er zijn er 7 ingegaan en ik vind/vond er maar 4. Rara waar ik de rest. Rondom zie ik ook niets zitten.

Drie grotere en een inimini nog. Was wat fout gegaan met het nat houden van de bramen, de klimop was fris de bramen in een dag tijd uitgedroogd gister kennelijk. Die zijn weer vers aangevuld en ze zijn aan het eten weer.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:24

De eitjes die ik heb zijn onbevrucht, wat de ontwikkeling sowieso vertraagt, en ook schijnen de larfjes langzamer te groeien en kwetsbaarder te zijn. Daarbij komen er veel minder onbevruchte eitjes uit dan bevruchte, dus op zich is het niet heel raar, zoals het nu gaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:36

Poekkie schreef:
Absoluut geen idee maar ik vind ze geweldig <3

Ook geen idee, al vermoed ik dat de 1e een mannetje is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 17:40

Ah geduld hebben en er komt ooit wat uit of niet, zoiets?

Ik vermoed het ook, ik houd het nu op twee man een vrouw maar twee dames een heer kan ook. De eerste is donkerder dan de rest en ook duidelijk actiever en wat langer en dunner dan nummer drie die niet op de foto staat. Nummer twee zit er zo n beetje tussenin kwa lijf en beweeglijkheid.

Andere verblijf, ik blijf het vreemd vinden, :o? net met zijn tweeen alles nagezocht nog maar geen spoor van de rest, niet binnen en niet buiten het verblijf. Daar is het vermoeden nu puur kwa kleur een is iets donkerder en roodachtig groen de twee andere grote zijn felgroen. De kleinste is nog niets van te zeggen. Als daar een man drie dames of twee om twee is dat ook ok. :j Verleiding is groot daar wat aan te vullen maar doen we niet, deze vier vormen geen overbevolking en gaan van zelf eitjes leggen met aanwas dan weer. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:54

karuna schreef:
Net het andere dunne spriet verblijf ververst. Dat is toch een stuk lastiger om te doen. Boveningang maakt het niet gemakkelijker en veel dunnere minisprietjes. Alleen er zijn er verdwenen? Lijkt. Er zijn er 7 ingegaan en ik vind/vond er maar 4. Rara waar ik de rest. Rondom zie ik ook niets zitten.

Drie grotere en een inimini nog. Was wat fout gegaan met het nat houden van de bramen, de klimop was fris de bramen in een dag tijd uitgedroogd gister kennelijk. Die zijn weer vers aangevuld en ze zijn aan het eten weer.

Top 1 verdwijntruc takken: helemaal plat tegen een voedseltak aanliggen/hangen, 2e plaats:plat bovenin een hoek van het deksel.

Succes met zoeken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 18:18

De deksel en alle randjes nagezocht. Daar vond ik er twee een kleine en een grotere tussen wand en dekselrandje. :)) De twee anderen zaten op een blad. Echt alles is eruit geweest, in de waterfkes erop alle takken, ook de droge zijn helemaal nagekeken. Vier dubbel check voor die weggingen ook. Flappentakken zijn gemakkelijker te vinden dan deze haardunne groene sliertjes die razendsnel zijn.

Mouwen gecheckt ook met de anderen eruit halen, warmte kabel bekeken, de antiontsnap textielflap uitgeplozen ook. >;) Maar gewoon niets, ik zal zo nog een keer de opgegeten braam buiten checken. Ook geen aangegeten kamer planten trouwens :n

Gewoon bizar. Ik weet zeker dat het er 7 waren maandag toen ik wegging. -O- Daarna is verblijf netjes iedere dag gesproeid en gecontroleerd op ontsnappers. Maar hij zag er steeds al weinig, maar minder geduld ook dan ik. :')

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:36

Ik zou toch denken dat dit 2 mannetjes zijn. Stadium 2. Bij 3 zijn ze echt wel een stuk groter.
Hier lopen de kleuren een beetje uiteen. 2 groene vrouwen 1 donkerbruine vrouw en 1 licht bruinige man.
Mochten deze eitjes gaan leggen dalijk kan ik zeker wat op sturen mochten jullie willen. Moet alleen even kijken hoe ze het best te versturen zijn.

Afbeelding

Wat vreemd van je andere takken... de flappentakken zie ik zelfs al eens over het hoofd.. vind ze wel heel gaaf!