Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:02

Ik heb niet gekozen ik ben gekozen..
Deed ze alleen bij mij. Bij de rest was ze te onrustig om te gaan liggen slapen.
Plus het was het enige abessijn poesje. Maar dan nog ik kon hier echt geen weerstand aan bieden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:45

Ahh xoranlover, zo zoet <3
En Starks heb je een heel nestje met die schatjes <3

Wij hadden bij de Action zo’n hengelspeeltje gekocht en zo’n nieuw speeltje is ze dan helemaal verzot op. Ze vergeet even helemaal haar angsten en ligt hier nu dus ook op mijn schoot. Ze gaat zelfs miauwen als ik stop omdat ze door wil gaan :Y)
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 11:22

Oh Xoran wát een schatje, ik smelt <3

Wat goed Aranka *\%/* dat ze zo opgaat in haar spel dat ze haar angst even vergeet is een super goed teken!

Edit: pfff als ik dit allemaal zie wil ik zelf ook zo graag weer een katje :') jammer dat het nog niet kan

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:29

Xoran <3 <3 Wat is ze schattig! <3

Ik heb net ook eindelijk eens een beetje fatsoenlijke foto's kunnen maken :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:01

Wat een leuke foto's allemaal <3
Ik vind tegeltje ook zo leuk!.

Ik kreeg vorig jaar via via te horen dat iemand een nestje had van 1 dag en zag de foto.
Ik zei gelijk DIE wil ik.
Ben later gaan kijken en uiteindelijk ging ze ook mee en haar broer dus per ongeluk ook.
Broer Is veel liever eigenlijk maar ach ze zijn allebei leuk

Afbeelding

Momenteel is ze erg boos. mevrouw is gesteriliseerd omdat ze het huis onder sproeide -O-

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:50

ArankaM schreef:
Ahh wat leuk zo wandelen met tegeltje!

Bij ons gaat het ook weer goed. Onze poes Doos begon voernijd te krijgen. Ze viel aan als ik brokjes gaf, nooit gebeten, maar wel veel blazen en uithalen. Ik heb het dierenasiel gebeld en gevraagd om tips en op hun advies hebben we zo’n voerspel gekocht. Werkt heel goed!

Ooh fijn dat het zo goed werkt! Ik heb zo'n tunnel feeder, vindt Tegeltje heel leuk. Misschien in de toekomst iets moeilijker zoeken :P

Fireheart schreef:
Wat leuk met Tegeltje <3

En wat een goed idee van het voerspel, fijn dat het werkt :j

Ik ben ondertussen een paar dagen verhuisd met mijn kat, dus over een maandje of 2 kan ook mijn zoektocht naar een katje beginnen <3

Aftellennn! Ik heb jaren moeten wachten, haha, dus toen het eindelijk kon ook direct gaan zoeken :D <3

ArankaM schreef:
Ahh xoranlover, zo zoet <3
En Starks heb je een heel nestje met die schatjes <3

Wij hadden bij de Action zo’n hengelspeeltje gekocht en zo’n nieuw speeltje is ze dan helemaal verzot op. Ze vergeet even helemaal haar angsten en ligt hier nu dus ook op mijn schoot. Ze gaat zelfs miauwen als ik stop omdat ze door wil gaan :Y)
[ [url=m/1zUwfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh, wist niet dat ze die bij Action ook hadden. Wat leuk dat ze haar angsten op zij zet om te spelen <3 Heb hier ook zo eentje dat duidelijk maakt als er nog niet lang genoeg gespeeld is :P Vanmorgen om 6:30 lagen alle speeltjes op mijn bed :')

Voor de rest, leuke foto's iedereen <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:45

Phoe, hier weer een mindere update :(

Gisteren avond waren sierra en Shiro als 2 wilde maloten aan het spelen en rennen en springen enz. vanochtend met wakker worden lag shiro heerlijk bij mijn vriend tegen zijn buik aan en hebben we bijna een half uur met hem gekroelt, wat wel bijzonder lang is voor hem en toen we op wilde staan wilde hij niet mee. Normaal de truc om hem wakkeer te krijgen als hij wat moeite heeft wakker te worden is met brokjes schuddelen. Maar 0 reactie. Hij is uiteindelijk wel op gestaan na een paar minuten, zijn blaas leek wat strak te zijn maar doordat ik eraan gevoeld had stimuleerde ik hem om te gaan plassen, geen probleem daar gelukkig. Wel een mega grote plas. Daarna is hij mee de woonkamer in gekomen en 1st op een stoel gaan liggen, daarna op het aquarium maar hij wilt helemaal niks eten. Echt gewoon helemaal niks, we hebben hem alles voor gehouden maar nergens gaf hij een reactie op :( Ook net de temperatuur gemeten, geek kik behalve een klagelijke miauw toen ik de thermometer in zijn kont stak (misschien uiteindelijk niet ver genoeg dus over een uurtje nog eens meten). Zijn temperatuur was 38,2 Wat misschien wat laag is zelfs voor het feit dat hij al bijna een uur op het aquarium lag waar de kap altijd lekker warm is door de lampen en het warme water.

Kijk het nog eventjes een uurtje aan. Om 2 uur gaat de kliniek open en dan laat ik mijn vriend meteen maar eventjes bellen wel :( Arme Shiro is wel een beetje een zorgen kindje de laatste 4 maanden :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:11

Lukie, dat hoofd van die kat in dat rompertje :')

Liesje, jemig :(:) niet fijn als je zo’n zorgekindje hebt, je kan er gewoon wakker van liggen. Ben je al naar de DA geweest?

Ik ben vandaag naar het asiel geweest om wat spullen en voer af te geven... raad maar eens waar ik opeens belandde, bij de katten en nu ben ik verliefd |(.
Zaterdag is hun kattengedragskundige aanwezig en ga ik even bellen wat wijsheid is, nu al adopteren als dit nog niet 100% het territorium van mijn kat is, of pas over een paar maanden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:22

Ohw jeetje! Zooo gevaarlijk om langs de katten afdeling te lopen. O:) :P Ik ben benieuwd wat zij zeggen.

We zijn nog niet bij de DA geweest maar wel contact gehad. Ze wilde vandaag eventjes afwachten omdat hij verder niet overgeeft, diaree heeft of pijn lijkt te hebben met oppakken of aanraken van zijn buik.
Hij gaat gelukkig nu wel ietjes beter. Hij heeft 1/6 van zijn voer op, natuurlijk nog veeel te weinig maar het is tenminste iets. zometeen nog eens tempen en als daar niks raars uit komt gaan we de nacht zo in wel (vandaag meerdere keren getempt en elke keer wel gelukkig goed, mocht dit toch verder zakken of omhoog schieten kunnen we meteen terecht, we staan genoteerd zeg maar voor de nachtdienst). Morgen ochtend als hij dan nog niet duidelijk beter is gaan de onderzoeken starten. Arm schaap dat het is :( :(:)
Hij heeft wel een heel lief klein poesje bij hem wat elke keer dicht tegen hem aan gaat liggen en hem wast enz <3 <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:03

Fireheart schreef:
Lukie, dat hoofd van die kat in dat rompertje :')

Liesje, jemig :(:) niet fijn als je zo’n zorgekindje hebt, je kan er gewoon wakker van liggen. Ben je al naar de DA geweest?

Ik ben vandaag naar het asiel geweest om wat spullen en voer af te geven... raad maar eens waar ik opeens belandde, bij de katten en nu ben ik verliefd |(.
Zaterdag is hun kattengedragskundige aanwezig en ga ik even bellen wat wijsheid is, nu al adopteren als dit nog niet 100% het territorium van mijn kat is, of pas over een paar maanden.

Nee die vetrollen :+

Ik vermijd altijd zoveel mogelijk de plekken van dieren die een thuis zoeken :')
Ik weet nl dat bijvoorbeeld mijn katten heel makkelijk zijn met anderen

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:27

LB, dat maakt het helemaal moeilijk als je zulke makkelijke katten hebt hihi.

Hier gelukkig weer heel positief. Shiro is weer bijna compleet normaal. De vraag is alleen nog altijd wat had hij en wat heeft hem nu geholpen. Gisteren avond heb ik hem aan het eten gekregen met een beetje gekookte kip. Daarna heb ik hem wat van het vitamine drankje van sierra gegeven en toen at hij met dat drankje erover ook zijn brokjes weer wat. We hebben hem toen ook nog metacam gegeven. wat meer dan een uurtje later liep hij weer en speelde zelfs al weer. En nu vandaag zit hij zelfs al op 75% van zijn dag hoeveelheid voer :oo Vandaag geen metacam nog gegeven gehad, wel het vitamine drankje.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 15:32

Heel verstandig LB :') voor je het weet kom je thuis met nog een kat

Wat goed Liesje dat hij zo snel opknapt :D

Ik heb een nieuwe krabpaal voor mijn monster aangeschaft, je kunt maar beter alvast meerdere krabpalen in huis hebben toch als je er nog een kat bij wil :+

Ik kan alleen maar aan dat geweldige katje in het asiel denken, help me :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:40

Je kan een kat op proef nemen :Y)

Ik wou er 2 en ik heb er dus 4 -O-
Ergens gaat het mis. Maar nu komt er écht geen meer permanent bij.
En pleegkatten mag ik zelf bepalen of ik het 'gezin' goedkeur.
Dus dat is dan wel weer het fijne.
Veel zit bij bekende of via via.
Maar sommige zijn zo leuk :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 15:59

Dat is dus precies waarom ik geen pleeggezin moet worden, dan eindig ik straks met 50 katten _O-

Ze vreesden trouwens dat het katje misschien zwanger was, met 8 maanden -O- .
En er waren dus mensen die al eerder naar de katjes gekeken hadden en er dus al eentje gereserveerd hadden, dus als ik zaterdag terug bel weet ik of ze al weg is of dat ze zwanger is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:05

Asiel gebeld, die zeggen toch dat ik beter nog een maand of 2 kan wachten.
Balen, maar als de experts dat vinden dan doen we dat :)).

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:11

Ik luister nooit :Y)
Maar mijn samenstelling veranderde het laatste jaar regelmatig door de pleegkittens en met makkelijke katten maakt dat niet zo uit.
Alleen de oudste wil af en toe rust dus die slaapt dan als enige bij mij

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 12:20

_O- ik vind het zo moeilijk.

Ik weet niet in hoeverre mijn kat een makkelijke kat is.
Met de kat van mijn ouders was het geen goede match, maar dat kwam doordat die kat heel dominant was en hem constant het huis door mepte.
Hij wilde haar heel graag knuffelen, rende altijd mauwend naar haar toe om te neuzen, maar zij moest niks van hem hebben.

Mijn kat is op dit moment 8, in augustus 9, maar hij gedraagt zich nog steeds als een jonge kat. De hoeveelheid energie die hij heeft, niet normaal :').

Vind het daarom ook moeilijk om te bedenken welke leeftijd zijn maatje moet hebben 8)7

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:17

Ik heb vorig jaar ik denk 2 weken tussen onze 2 katten gehad. Was het wel dat de 1e 7 maanden was en de 2e 10 weken was :P Misschien dat dat anders is. Maar geen problemen gehad toen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:40

Helaas lijkt shiro weer minder goed te zijn. Hij wilde maaltijd 3 van de 5 van vandaag niet eten :(
Doordat we nu sierra hebben zijn we tijdelijk voor haar over gegaan op 5 voerbeurten inplaats van 3.
Ook is hij weet ietsjes duffer. Dus maar weer goed in de gaten houden. Hopelijk kunnen we het "rekken" tot dinsdag, dan komt de dierenarts hierheen voor enting van Shiro en Origan en de castratie van mijn shet. Dan zowieso eens goed overleggen wat we gaan doen. Mocht hij tot dan niet weer vooruit gaan of zelfs achteruit gaan nog dan hangen we natuurlijk morgen desnoods nog aan de spoeddienst telefoon.

Ik vind het zo sneu :(

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:55

XxLiEsJuHhxX schreef:
Helaas lijkt shiro weer minder goed te zijn. Hij wilde maaltijd 3 van de 5 van vandaag niet eten :(
Doordat we nu sierra hebben zijn we tijdelijk voor haar over gegaan op 5 voerbeurten inplaats van 3.
Ook is hij weet ietsjes duffer. Dus maar weer goed in de gaten houden. Hopelijk kunnen we het "rekken" tot dinsdag, dan komt de dierenarts hierheen voor enting van Shiro en Origan en de castratie van mijn shet. Dan zowieso eens goed overleggen wat we gaan doen. Mocht hij tot dan niet weer vooruit gaan of zelfs achteruit gaan nog dan hangen we natuurlijk morgen desnoods nog aan de spoeddienst telefoon.

Ik vind het zo sneu :(

Wat naar! En sterkte, beterschap voor Shiro!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 13:47

Ach arme Shiro, veel beterschap voor hem :(:)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:56

Ik vind het zo sneu voor hem. Hij heeft gisteren wel gekookte kip op en speelt nog altijd. Vandaag ook weer wat gekookte kip en een beetje brokjes, en ook nog altijd spelen.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:36

Arm dier. Gelukkig wil hij nog wel een beetje eten en spelen. Hopelijk is het niet nodig de spoedlijn te bellen!

Ons blikvoer was op, maar de bestelling duurde even. Dus vandaag hebben ze weer voor het eerst gehad en ze waren echt mega enthousiast :')
Helemaal mauwen en dikke staart. Direct er op aanvallen toen ik het neerzette haha

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:39

Beterschap voor Shiro!

Ik moet eens kijken voor foto’s hier van Sydney, maar zwarte katten zijn moeilijk oude foto te zetten.
Ondertussen ben ik hem al eens kwijt geweest doordat hij op de hoogste kast van mijn woonkamer zat en ondanks dat de bak schoon gemaakt was, een drol op mijn vloerkleed gevonden......
De eerste keer...

Voor de rest gaat het super met hem hoor!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:43

Hier gelukkig weer een stuk beter. Hij is weer actiever (toen hij niet in orde was, was hij ongeveer zoals een gemiddelde relaxte huis/tuin/keuken kat. Nu hij weer beterdser is, komt zijn savannah ik weer boven en rent hij als een idioot door het huis en speelt met alles wat los en vast zit), eet weer 85% goed enz. Morgen wel nog eens goed overleggen met de dierenarts als ze hier zijn wat het geweest kan zijn, of we bloed gaan prikken nog en wat we kwa blaasgruis nog kunnen doen nu.

Hihi ILoveJip, ik zie het helemaal voor mij. _/-\o_ _O-

XSagan, zwart is inderdaad moeilijk! Daarom zeg ik ook altijd dat mijn volgende paard vos of lichter word O:)