tokedri schreef:Gefeliciteerd met de pups.
Wel zonde van de korte neusjes, ik voorzie ademhalingsproblemen. Sneu
Ik zal wel een baby foto van mezelf laten zien, kijken hoe klein mijn neus daar nog was

Bovendien hebben vader en moeder goede ademhaling omdat *haalt diep adem* goede ademhaling heeft heel veel te maken met de grote van de neusGATEN, dus hoeveel lucht erdoorheen past, en de breedte van de luchtpijp, en de grote van de huig. Een hond kan een korte neus hebben maar nog steeds prima ademhalen als de rest gewoon in orde is. Een hond met een langere neus kan dus ook ademhalingsproblemen hebben puur omdat de neusgaten te smal zijn of luchtpijp niet breed genoeg. Mensen fixeren zich heel snel op de lengte van de neus, waarschijnlijk omdat dit makkelijker te zien is, maar er spelen zoveel factoren mee

Bowo schreef:Wat een knapperds! Dat jonge spul is altijd leuk!
Nu Djeda een keizersnede heeft gehad, nemen jullie dan het besluit om niet meer met haar te fokken? (Want de kans dat ze weer een keizersnede moet, is natuurlijk erg groot)
Waarschijnlijk wel, een keizersnede is voor ons niet zo'n groot probleem, het is duur, maar zeker omdat we positief verrast zijn over hoe mooi de pups zijn is dat het 100% waard.
Bedankt iedereen voor de reacties