Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:31

En toch ken ik meerdere staff lijnen met stamboom die in de blauwe lijnen problemen geven kwa karakter. Kiwipitje dan heb ik het over am. maar zit al ruim 6 jaar niet meer in de staffies dus kan wel veel veranderd zijn in de jaren.

Hij is inderdaad nog maar klein mar eigenlijk voor z'n leeftijd best goed aan de maat. Groter dan z'n bruine broer op die leeftijd :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 11:46

Ja wat zijn karakterproblemen. Je hebt natuurlijk ook gewoon te maken met wat de rasstandaard zegt en wat de raseigenschappen zijn. Volgens de standaard moeten ze elkaar ook '' op willen vreten''. Toont je hond niet fel op andere honden op de show, dan is het karakter te soft en krijg je minpunten. Tenminste bij de Engelse Staffords.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:54

Seven schreef:
Blauw geeft imo ook veel gedragsproblemen, veel fellere honden en minder vergevingsgezind. Zie je bijv ook bij mechelaars en dog soorten.
En toch gaan veel mensen voor de kleur en zie je blauw echt veel te vaak :D

Ik zag ze bij de Engelse 6 jaar geleden nooit maar nu veel meer :j

Hier ben ik het qua mechelaars niet mee eens :o . Zelf ook in het bezit van een bauwe mechel en mijn dekreu vererfd ook blauw op verschillende teven. Ik probeer altijd alle pups te volgen en ik heb nog nooit gedragsproblemen ondervonden bij een blauwe mechel.

Maar idd blauw is nu een trend en ook bij de mechelaars vragen ze veel meer voor een blauwe dan voor een mechelkleur of zwart.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:22

Het is maar net hoeveel je er kent natuurlijk en de lijnen doen ook veel ik loop al jaren mee in de honden sport en zeker bij de knpv veel blauwen gezien die te mensscherp waren zelfs voor die type training

Dat is exact waarom ik zelfs als stafford eigenaar zeg stop maar met het ras, honden hoeven echt niet elke hond leuk te vinden maar echt elkaar afwillen slachten is gewoon not done. Weet ook niet wat voor shows je dan loopt heb jaren met onze Engelse en americaanse staff geshowd en juist agressie in de ring werd zeer streng bestraft. Bij de ammies zaten we ook rustig met z'n allen boven op elkaar ook met dekreuen dat zie je aan onze dame wat goede fok doet. In 10 jaar nog nooit ook maar ruzie gezocht met andere honden, ze negeert wat ze niet wil en corrigeert netjes en correct zonder te moorden of gaten te maken. Blijf het bizar vinden dat mensen/fokkers het beeld van een hond agressieve hond in stand willen houden. Zulke fokkers moeten gewoon stoppen met fokken het is namelijk vragen om problemen en onze dame is niets minder een stafford dan de gene die een ander opvreet ;)
Maar dat is weer een heel andere discussie :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 13:56

Ik show zelf niet. Maar ik ken een aantal fokkers die dat wel doen. En die ook veel commentaar gekregen als ze niet zo fel waren in de ring. Juist op het te softe karakter. Wat ze niet willen zien. Een engelse staff hoort niet soft te zijn. En juist de felle krijgen een betere beoordeling.

Iets waar ik het ook niet mee eens zijn. Voor een groot deel worden deze honden in huis, in woonwijken gehouden. Honden die elkaar op willen vreten heb je niks aan. Wat wel opvallend is is dat reutjes op reutjes reageren en dat teefjes op teefjes reageren.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:08

Seven schreef:
Het is maar net hoeveel je er kent natuurlijk en de lijnen doen ook veel ik loop al jaren mee in de honden sport en zeker bij de knpv veel blauwen gezien die te mensscherp waren zelfs voor die type training

Dat is exact waarom ik zelfs als stafford eigenaar zeg stop maar met het ras, honden hoeven echt niet elke hond leuk te vinden maar echt elkaar afwillen slachten is gewoon not done. Weet ook niet wat voor shows je dan loopt heb jaren met onze Engelse en americaanse staff geshowd en juist agressie in de ring werd zeer streng bestraft. Bij de ammies zaten we ook rustig met z'n allen boven op elkaar ook met dekreuen dat zie je aan onze dame wat goede fok doet. In 10 jaar nog nooit ook maar ruzie gezocht met andere honden, ze negeert wat ze niet wil en corrigeert netjes en correct zonder te moorden of gaten te maken. Blijf het bizar vinden dat mensen/fokkers het beeld van een hond agressieve hond in stand willen houden. Zulke fokkers moeten gewoon stoppen met fokken het is namelijk vragen om problemen en onze dame is niets minder een stafford dan de gene die een ander opvreet ;)
Maar dat is weer een heel andere discussie :D

Maar dan ben ik benieuwd over welke bloedlijn jij het hebt, wij zitten zelf ook in de KNPV en er zijn niet veel bloedlijnen die blauw vererven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:51

Ik durf zo geen honden meer te noemen kwa bloedlijn, ik durf niet eens meer een naam te noemen van de honden :o
laaste X dat ik bij de knpv club kwam is nu 3 jaar geleden. :D sinds onze zoon geboren is ben ik een stuk minder actief in de honden sport en nu meer ipo dan knpv. Een blauwe heb ik op. De clubs waar ik wel kom nog niet weer gezien, wel andere te felle honden in combinatie baas maar dat staat los van de kleur :=
Uit welke lijnen komen jou honden?
Wat lopen ze nu, heb je foto's?
Vind een blauwe of zwarte mechel zelf wel mooi dus ze trekken wel aktijd m'n aandacht :j

Ja dat valt me ook op kiwipitje :j veel teefjes die echt niet met andere teven kunnen en reuen met reuen. Ergens ook wel logisch zijn ergens toch rivalen kwa voortplanting maar de staffies doen d'r vaak nog een extra schepje bovenop. Maar ook de werkrassen hunnen dat hebben met sexe genoten :j

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:34

Vandaag hebben we onze nieuwe pup geknuffeld <3 Kleine Luigi moet nog even goed groeien, begin november mag hij als alles goed gaat mee naar huis. Het wordt een van de drie heren, allemaal bruin met witte vlekjes. Ze wegen nu tussen de 1650 en 1900 gram en zijn nu 24 dagen oud. Meneer Konijn en snugga wubba verhuizen indien niet gesloopt mee terug met kleine Luigi :)) Volgende week puppyknuffelen sessie 2!
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 19:07

Ahhh wat een leuke krullebolletjes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:51

Aahh wat lief de krullies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:35

wat is dat toch heerlijk als ze er zijn en je lekker mag puppysnuffelen

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:38

Ahhh wat lief <3

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:02

Seven schreef:
Ik durf zo geen honden meer te noemen kwa bloedlijn, ik durf niet eens meer een naam te noemen van de honden :o
laaste X dat ik bij de knpv club kwam is nu 3 jaar geleden. :D sinds onze zoon geboren is ben ik een stuk minder actief in de honden sport en nu meer ipo dan knpv. Een blauwe heb ik op. De clubs waar ik wel kom nog niet weer gezien, wel andere te felle honden in combinatie baas maar dat staat los van de kleur :=
Uit welke lijnen komen jou honden?
Wat lopen ze nu, heb je foto's?
Vind een blauwe of zwarte mechel zelf wel mooi dus ze trekken wel aktijd m'n aandacht :j

Dat kan ik mij eigen voorstellen dat je het dan even wat rustiger aan doet als je een klein kindje hebt :)
Dit is mijn hond Gerrit die hopelijk in mei naar de keuring gaat.
Afbeelding

Dit is vader Kane, afstammeling van Jary v Berghorst. Helaas hebben we hem vorig jaar veel te jong moeten laten inslapen :(
Afbeelding

Dit was een kleinzoon van onze Kane, deze ligt nu particulier omdat deze niet geschikt was voor de sport. Van onze Schurk (blauwe mechel) heb ik helaas geen foto hier bij de hand.
Afbeelding

Dan nog hebben we nog een zoon van Gerrit die nu 1 jaar is. Hopelijk volgend jaar weer een herhalingsnest hiervan en dan zal ik hoogstwaarschijnlijk een teef aanhouden uit die combinatie.

In januari krijg ik een pup uit de combinatie Kuno2 X WiFi (een dochter van onze Kane)

Altijd leuk om mede sporters tegen te komen!

Op onze facebookpagina Kane9 workingdogs staan alle honden op van ons.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:52

Zien er goed uit :j
Wie weet gaan we zelf ook ooit weer voor een mechel onze laatste reu van 2017 zit bij de Doane echt fijne hond was dat.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:15

Hallo dames. Ik zit ook in het 2018 topic maar 2019 melden lijkt me ook vast gezellig.

Ik heb in huis onze nala van nu 12,5 week oud en 11 kilo zwaar :)
Nala is een kruising. Vanuit mama een witte herder, duitse herder en labrador en paps een mechelse herder.

Gaat erg goed met haar en is nu lekker zindelijk en begint aardig te slopen omdat der tandjes best zeer doen dus hebt al flink wat kauw materiaal in huis liggen

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:25

Mag ik half een beetje meepraten? Wij zitten momenteel in een dilemma. Onze Lupa, bijna 12 jaar, boerderijborder-nestje, begint langzaam tekenen van aftakelen te tonen. Van altijd een beetje dikkig 16,5kg te zijn, viel mij ineens op dat ze erg ingevallen was. Qua gedragingen begint ze ook wel anders te doen. Kortom … bij mij gaan dan een beetje de alarmbellen rinkelen want, tsja, dan blijft er ineens één in zijn ééntje over .. en ik weet niet hoe hij dat gaat hendelen.

Kortom, ik heb mezelf weer op een wachtlijst laten plaatsen bij de fokker waar Bodhi, mijn jongste Border van bijna 3, ook vandaan komt. Ze begreep me en stond er volledig voor open dat ik ook kan weigeren.

Aan de ene kant zou ik drie honden echt teveel vinden. Maar aan de andere kant bedacht ik me ook hoeveel de nieuwe pup nog van beide honden kan leren. Zeker ook hoe ze met elkaar omgaan … Dus nu .. zit ik in dubieus wat realistisch is.

Dus wellicht .. je weet niet hoe het gaat lopen. Verwelkomen we in 2019 wel een nieuw Border Collie teefje ..
En om het allemaal makkelijker te maken .. wordt de combinatie waaruit Bodhi is gekomen opnieuw gemaakt ….. maarja, willen we dat? Een volle zus?

Dus … hooi? :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:32

Welkom! Soms loopt het zoals het loopt, persoonlijk vind ik dat het met drie honden niet meer werk is dan 1 of twee :D

Toen karma een pupje kwam onze herplaats border erbij en zij heeft zoveel geleerd! Ik zou het alleen maar toejuigen, maar ik wil noot meer minder als 2 :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:37

Ik wil ook absoluut niet minder dan twee. Dat vind ik ook niet eerlijk. Ik werk, net als iedereen, gewoon en wil een hond niet alleen-alleen thuis hebben. Wij doen de uitlaat beurten nu splitsen omdat Lupa niet meer de stukken kan lopen die Bodhi wel nodig heeft.

Drie jaar terug hebben wij mijn andere Border met spoed in moeten laten slapen .. Lupa kwam toen alleen achter na negen jaar. Dat vond ik vreselijk. Augustus tot Februari heeft ze alleen gewoond. En zoiets wil ik eigenlijk ook wel voorkomen. Maar je weet niet wanneer het echt ineens 'klaar' is. Want dit was ook ineens op vrijdag niet goed & maandag ingeslapen :(

En Lupa heeft zóveel mooie dingen waar een pup van kan leren. En ook het met z'n drieën opgroeien … er zijn zoveel voors ..

En de tegens? Tsja .. drie honden is veel. Drie honden is best wel veel hondenbelasting (ja ach..) :') En verder … eigenlijk niets bijzonders. Wandelen doe je toch wel … en je bent toch wel met ze bezig. Ik doe nu ook met regelmaat duo-kunstjes :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:40

Oh mag ik me hier al melden ook al krijgen wij onze pup morgen al?

Morgen word onze nieuwe pup Zelda overgevlogen van Brisbane naar Melbourne. Ze is een rescue en was als pup met meerdere oudere honden gedumpt door een boer in New South Wales ergens.

Ze is nu 3 weken in foster care geweest en nu adopteren wij haar dus.
Erg spannend, een 2e hond. We zijn een beetje nerveus hoe onze huidige hond het gaat vinden geen enigs kind meer te zijn, haha maar hij zal maar moeten.

Dit is Zelda (voorheen Indigo)

Afbeelding

Ze is een Australian Kelpie. Echte werkhond en daar heb ik bewust voor gekozen aangezien ik op het moment de opleiding tot hondentrainer doe en ik een stabiele werk hond wil meenemen op consults in de toekomst en de honden sport graag in wil (agility/flyball/obedience).

Mijn amstaff is gemotiveerd maar heeft die drive natuurlijk niet zoals een werkhond dat heeft.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:00

ja gelukkig geen hondenbelasting hier :D je betaald 5 euro om ze te aan te melden en thats it :+ ik denk zeker dat het voordelig is om het nu te doen, plus het is een volle zus. Dus je kan al een redelijke inschatting maken toch over hoe ze gaat groeien?

Welkom nagini jou amstaff is leuk ik kan mij de puppy foto's nog voor de geest halen :D

edit: zelda is ook een knapperd! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 22:01

Welkom! Nagini jou ken ik nog van toen je staff pup was! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ie geworden is dus spammen mag altijd! Je nieuwe aanwinst is ook een plaatje! Wel flinke werkers inderdaad.

Welkom denies! Lastige keuze. Ik weet niet of ik het oudje het nog “aan zou doen” een pup binnen te halen. Maar je zit ook met de andere hond. Dan zou je iets “moeten” maken dat het oudje de pup altijd kan ontlopen.
En een volle zus is altijd leuk natuurlijk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:23

Of het een volle zus wordt is natuurlijk afwachten. Maar ik sta open voor het idee.

Lupa probeert momenteel nog net zo actief met Bo mee te doen op bijvoorbeeld vakantie. Maar ze is heel goed in grenzen aangeven en haar eigen plek op te zoeken. Dus ik gok dat dat geen probleem hoeft te worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 22:33

Tuurlijk is afwachten of dat t lukt maar wel een mooie kans natuurlijk.
Als lupa nog zo duidelijk is zou ik het wel aandurven. Zeker als je een kans hebt om te scheiden als t nodig is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:38

Dat zou wel te doen moeten zijn. Ik start opnieuw met benchtraining in de hoop dat het bij deze wel oke gaat. Iets met driemaal is scheepsrecht? :P

Zeker ook voor de toekomstige loopsheid is dat iets om in gedachten te houden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:50

Ha, leuk dat jullie Lenyx nog herinneren.

Dit is 'm nu op 1 jaar n 3 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de oudere hond; als je inderdaad zorgt dat de pup de oudere hond met rust laat zou het moeten lukken.
Bench training is een kwestie van doorzetten en zou geen probleem moeten zijn als je het leuk maakt. Mocht je hulp nodig hebben kijk eens naar Susan Garrett's Crate Games, die zijn heel goed voor bench training. :)

Hier overigens betaal je registratie voor je hond. $158 per jaar als de hond niet geholpen is. Rond de $53 geloof ik als ze wel geholpen zijn. :)