Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:30

Zooooooooo cute!!! <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:06

Liefde!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 12:54

Ik kan nergens planten neerzetten omdat die monsters eraan gaan zitten bijten enzo, dus ik heb iets anders bedacht. Ook heeeel interessant

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:26

Gewoon wat graslelie in huis zetten, zeker als je geen tuin hebt. Latijnse naam: Chlorophytum Comosum

Afbeelding

Katten vinden het heerlijk, met deze plant geen risico dat het in de luchtwegen terecht komt (met kattengras wel). En deze planten overleven heel veel, bijvoorbeeld twee weken geen water, dan worden ze wat dof van kleur, maar komen al weer snel binnen enkele uren bij als je ze wat water geeft. Ze krijgen spruiten die je even op water kunt zetten en daarna weer kunt planten.

Ik heb inmiddels 6 van deze in huis staan voor de katten.
Zij wat te vreten en ik toch mooi groen.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 13:35

Oh Daphara dankjewel voor de tip! Ik ga er binnenkort eens even een of meerdere halen! :) We hebben inderdaad ook al eens kattengras gehad, vinden ze ook echt top.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:00

Hahahaha, die foto's! Heerlijk stel. _O-
En zo herkenbaar.. 'wat is dat?! :wow: '

Graslelies hebben wij ook staan, maar die werden zo lelijk dat we ze alsnog hogerop hebben gezet. En ze hadden al eens een pot uit de vensterbank laten vallen. >;)
Kunnen inderdaad erg veel hebben want vaak vergeet ik ze water te doen. :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:06

Lisette0 schreef:

Graslelies hebben wij ook staan, maar die werden zo lelijk dat we ze alsnog hogerop hebben gezet. En ze hadden al eens een pot uit de vensterbank laten vallen. >;)

Graslelies blijven inderdaad niet mooi met katten, maar je voorziet daarmee wel in een basisbehoefte van de kat om gras te kunnen eten.

Kattengras moet je echt mee oppassen, ik heb nu al twee keer van mijn kittenkopers vernomen dat de kat geopereerd moest worden om een sprietje uit de neus/luchtweg te halen. De laatste keer was de betreffende kat al volwassen en hebben ze een spriet van ruim 9 cm uit de neus (en luchtweg) gehaald.
De spriet was niet zichtbaar aan de buitenkant en de kat was al een paar dagen flink benauwd. Onder narcose is deze er uit gehaald en daarna flink antibiotica om de ontstekingsreactie tegen te gaan. Levensgevaarlijk!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:50

@daphara, vraagje. Onze birmanen zitten id tuin altijd gras te eten, maar moeten daarna altijd wel spugen, hebben ze dat ook met graslelies?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:41

Michelle77 schreef:
@daphara, vraagje. Onze birmanen zitten id tuin altijd gras te eten, maar moeten daarna altijd wel spugen, hebben ze dat ook met graslelies?

Soms, spugen is gewoon belangrijk voor katten en zeker Birmanen kunnen flinke haarballen hebben, die kunnen ze maar beter overgeven. Je ziet dan ook dat ze vooral in de rui vaak flink gras eten.
Ik vind wel dat ze van graslelie minder snel spugen dan van echt gras. Graslelie vinden ze gewoon ook lekker om op te kauwen. De kittens zijn er hier ook dol op en die geven eigenlijk nooit over, omdat ze nog niet verharen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:04

Mijn katten hebben nog nooit overgegeven..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:12

IMJ schreef:
Mijn katten hebben nog nooit overgegeven..

Dat kan, als zij korthaar zijn en geen last van haarballen hebben.
Maar met langhaarrassen ontkom je er niet aan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:56

Ik heb 2 siberen

Afbeelding

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 21:21

Nee Flip heeft inderdaad ook nog nooit gespuugd, doortje ook niet maar die verhaart ook nog niet echt met zn kittenvachtje.
Maar jeetje dat kattengras zo gevaarlijk kan zijn wist ik eigenlijk niet, wel goed om rekening mee te houden

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:30

Daphara schreef:
Lisette0 schreef:

Graslelies blijven inderdaad niet mooi met katten, maar je voorziet daarmee wel in een basisbehoefte van de kat om gras te kunnen eten.

Kattengras moet je echt mee oppassen, ik heb nu al twee keer van mijn kittenkopers vernomen dat de kat geopereerd moest worden om een sprietje uit de neus/luchtweg te halen. De laatste keer was de betreffende kat al volwassen en hebben ze een spriet van ruim 9 cm uit de neus (en luchtweg) gehaald.
De spriet was niet zichtbaar aan de buitenkant en de kat was al een paar dagen flink benauwd. Onder narcose is deze er uit gehaald en daarna flink antibiotica om de ontstekingsreactie tegen te gaan. Levensgevaarlijk!

Brrr, daarom hebben we ook geen gras staan, ik vind het maar eng. :=
Gelukkig hier ook geen kotsers. Haarbal pasta krijgen ze wel af en toe. :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:31

Ik volg al een tijdje en wat een schatjes zijn Doortje en Flip <3

Graslelies geven ook van die stekjes die je dan alleen maar in de aarde hoeft te zetten en ze doen het weer. Wel een beetje water zo af en toe :j

Mocht je een stekje nodig hebben? Hier een graslelie met wel 10 van die stek parachute ding aanhangelsel plantjes.

PB maar dan stuur ik wat op :PB

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:35

Ochhh! <3

Door dit topic begin ik te twijfelen om het ook te doen. Ik heb zelf een gecastreerde rode kater van bijna 2 jaar oud: Baloe. Hij is echt mijn grote vriend maar is veel buiten en ik zie hem vaak bij andere katten.

Afbeelding
Afbeelding

Maar nu heeft mijn vriend op de boerderij twee nestjes kittens.. En ik ben verliefd op eentje.

Afbeelding
Afbeelding

Het is absoluut niet de mooiste uit het nest want er zitten prachtige grijze cyperse tussen en een rood vrouwtje. We hebben in onze omgeving al leuke baasjes gevonden voor een paar maar ik zei steeds dat deze niet weg mag. :D

Misschien ga ik het maar gewoon proberen want hij kan altijd op de boerderij blijven wonen als het niks wordt. Maar wat zou het fijn zijn als het net zo uitpakt als bij TS.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 08:56

Aaah Jildau ja zeker proberen!! En keep us posted :D wat een leuke en mooie kater is Baloe!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 13:36

Nou het is een succes hoor :D ze vreten wel echt hele stukken weg maar dat zal ook de nieuwigheid wel een beetje zijn. Ik heb eindelijk weer wat groen in huis haha jeej!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:46

Die staartjes zo naast elkaar, zo leuk! :D

Ik heb nu een plant in de huiskamer staan die giftig is voor katten, dus die moet het huis uit. Dus misschien maar net zo'n plant kopen als die jij hebt als vervanger als het zo goed lijkt te bevallen!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:09

Oja met een giftige plant in huis zou ik geen rust meer hebben idd. Heb je niet de mogelijkheid hem hoog te zetten? Wij hebben alle niet eetbare planten bovenop een hoge kast staan :'). Ja ze vinden deze plant echt leuk en ik vind m ook nog best leuk, al zou t niet mn eerste keus geweest zijn haha. Alles voor de katjes.. :) ik vraag me wel oprecht af hoelang ie t gaat overleven terrorkitten gaat er vol in staan voor de beste hapjes
Afbeelding

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:28

Haha, brutale aapjes! Ik ben ook benieuwd hoe lang de plant dat overleeft!

En nee, niet echt...is helaas nog al een grote pot. Nou ben ik ook bang dat ze overal bijkomen, beide rassen staan bekend om hun vindingrijkheid dus het risico neem ik liever niet, haha! Wellicht verhuis ik de plant naar de slaapkamer waar ze toch niet mogen komen, moet nog even kijken.

Ik kan echt niet wachten!! Maar moet nog ongeveer 5 weken wachten. Dit topic blijft in ieder geval leuk om in de gaten te houden!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:32

Hahahaha, ik zei toch dat die graslelies een succes zijn voor katten. Ik denk dat het ook nog iets de nieuwigheid is, maar heel mooi zullen ze niet blijven.
Je hebt ze ook met nog iets smaller en meer krullend blad.

Gelukkig zijn ze wel redelijk goedkoop, dus vervangen als ze echt lelijk worden kan altijd nog en dan kunnen deze naar de tuin of balkon.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:46

Urbiziera ah ja wij hebben ook afscheid moeten nemen van een hele mooie grote plant toen flip kwam, ik wilde t niet riskeren. 5 weken nog! Wachten duurt lang dan he! Krijg je af en toe updates over hoe t nu gaat met je kinders? Ik ben zo benieuwd hoe ze t gaan doen. Ik ben daar toen trouwens niet op ingegaan geloof ik maar wauw de rode kitten, prachtig beest!! De blauwe ook hoor maar rode katten <3 leuk zelfde kleur combi als hier maar dan met raskatten haha

Hahah ja daphara dank nogmaals. Die nieuwsgierige aagjes van mij zijn blij met je tip :'). Ik zag inderdaad ook die andere versie staan maar deze leken me ietsje sterker en vond ze zelf wat mooier.

Lepeltje lepeltje
Afbeelding

En nog een knipoog van onze ladiesman
Afbeelding

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:50

Hier zijn de katten anderhalf en bijna 7 maanden oud en gewoon planten in huis.

Een eetbare plant vind ik ook wel interessant maar ik wilde echt eerst aanleren dat het de bedoeling is dat ze afblijven van al het groen, zeker met een kitten best belangrijk als je niet de volgende 15 jaar plantloos wil zijn :o. En het is vanaf het begin hier echt heel snel top gegaan, ze zitten er gewoon echt niet aan. Trots <3

Het kan dus wel met wat toewijding de eerste dagen 8-)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 18:36

Haha maak van 15 jaar maar de rest van mijn leven. Ik denk dat ik altijd wel katten zal hebben ^^, tja die van mij zijn wat dat betreft al 'verpest' maar ik vind het totaal niet erg