[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:17

Lees al even mee maar wou toch even laten weten dat ik hem suuuuuper schattig vind! <3 Moeilijk om die niet mee naar bed te nemen :') .

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:54

Super bijzonder!!
Maar, zie ik nu een ( oude ) verwonding bij zijn bovenste ooglid ( laatste foto )

IK zou neigen om hem een halsband om te doen........maar als hij straks toch met échte soortgenoten op pad gaat kan dat alleen al gevaarlijk zijn.
Maar prijs je gelukkig, dat je dit van dichtbij mag meemaken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:58

Nirvana_ schreef:
Ik vind het discriminatie dat mensen denken dat omdat hij een ree is, hij zich ook een ree moet voelen.

Dit is duidelijk een hond in een reeënlichaam geboren.

:') wel gezellig TS, zo'n extra buitenrit maatje!

Did you just assume it's gender?!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:00

Nirvana_ schreef:
Ik vind het discriminatie dat mensen denken dat omdat hij een ree is, hij zich ook een ree moet voelen.

Dit is duidelijk een hond in een reeënlichaam geboren.

:') wel gezellig TS, zo'n extra buitenrit maatje!

Vermoedelijk zoekt hij een genderneutraal toilet. :+

Wel gaaf dat je dit mag meemaken ts.
Ik zie ze genoeg, maar niet zo dichtbij helaas.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:06

RaafSmits schreef:
Super bijzonder!!
Maar, zie ik nu een ( oude ) verwonding bij zijn bovenste ooglid ( laatste foto )

IK zou neigen om hem een halsband om te doen........maar als hij straks toch met échte soortgenoten op pad gaat kan dat alleen al gevaarlijk zijn.
Maar prijs je gelukkig, dat je dit van dichtbij mag meemaken!!

volgens mij is dat een spiegeling in het glas wat je ziet bij het oog.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 21:15

Ja klopt dat is een weerspiegeling van m'n telefoon in het glas. Hij is heel tam maar nog niet halsband tam gok ik. Als ik dat zou doen moet het een soort weide halster idee zijn (zoiets bestaat voor katten toch?). Maar voorlopig raak ik hem niet aan. Hij luistert al erg goed naar de naam van onze hond :'). Gevalletje twee voor de prijs van een. Hij holt de hele tijd achter hem aan :Y) .

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:29

Waar is hij 's avonds? Staat hij nu nog steeds voor het raam?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:40

Geen idee of het toeval is, maar het lijkt wel alsof hij net een zelfde witte vlekje heeft op zijn lip als die Guusje... Of misschien wil het gewoon zien :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:44

Ongelooflijk dit!
Echt een tam hert.

Lopen er geen jagers door de weilanden?
Voordat ze hem/haar schieten.
Het is inderdaad een makkelijke prooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:50

Damned schreef:
Geen idee of het toeval is, maar het lijkt wel alsof hij net een zelfde witte vlekje heeft op zijn lip als die Guusje... Of misschien wil het gewoon zien :')

Google eens op ree bok. Dat hebben ze allemaal ;) kwam ik achter door te zoeken nav jouw vraag hoor, was geen wijsheid.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:05

Oh haha :+ ... Ik heb niets gezegd!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:10

Vind het eigenlijk best sneu. Zou toch nog eens de opvang bellen of hun niet ergens een kudde hebben lopen ( in reservaat als dat er is voor deze beestjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:21

StalNollie schreef:
Vind het eigenlijk best sneu. Zou toch nog eens de opvang bellen of hun niet ergens een kudde hebben lopen ( in reservaat als dat er is voor deze beestjes)

Dat is er niet. Mag namelijk niet. Alle dieren die binnen komen moeten kunnen revalideren en dan weer vrijgelaten worden, kan dat niet (om welke reden dan ook) dan mogen ze niet gehouden worden. Ze mogen ook niet naar een kinderboerderij of iets dergelijks.
Ik zou hem dan ook gewoon laten lopen zolang dat kan, niet mee omprutsen en hem zijn gang laten gaan.
Als ik die foto's van "Guusje" zie vraag ik me ook af waarom hij zo laat naar een opvang gebracht is, zo krijg je deze problemen..

In een goede opvang worden ze in eerste instantie met de hand geflest, (nadat ze de eerste 24 uur alleen water met elektrolyten gekregen hebben) zodra ze het door hebben en zelf uit de fles kunnen drinken worden er flessen met melk in het verblijf geplaatst waar ze zelf uit kunnen drinken zodat het contact met de mens al veel minder is. Als ze groot genoeg zijn worden ze in een buitenverblijf geplaatst waar helemaal geen contact met de mens is en zodra het kan worden ze vrijgelaten.
Juist door mensen die het zo lief en schattig vinden en het zelf willen doen gaan er jaarlijks heel veel dieren dood, of door verkeerde voeding (koffiemelk bijvoorbeeld) of omdat ze tam zijn als ze vrijgelaten worden en in de opvang terecht komen omdat ze mensen lastig vallen waar ze ook niet kunnen blijven en waarbij het laten verwilderen al te laat is..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:26

Hij lijkt wel erg op die laatste foto van Guusje. Zelfde aftekening wit bij de lip en het boogje boven het oog ....

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:30

Ze lijken allemaal op elkaar hoor.
Hier loopt een hele kudde en ik kan alleen de bok onderscheiden van de dames.

Foto is van een heel eind afstand genomen dus sorry van het wazige beeld.
Deze groep staat bijna elke ochtend daar. Supermooi :)
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:38

Dees Daan dank voor uitleg ik ben een leek wat betreft reetjes. Arm dier ts kan je hem niet wegjagen wat meer schrik geven naar de mens? ( lijkt zielig maar dit voelt voor mijn helemaal zielig a is het wel schattig)

Hopelijk komt er snel een groep langs

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:58

Wat super schattig! Ik volg ook mee!

Je zou ‘m inderdaad zo mee naar binnen nemen :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:59

Oh wat grappig zeg! Sneu ook wel maar er is weinig wat je er aan kan doen gok ik.. ik volg zeker! Heeft ie al een naam? :))

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:11

Ik vind dit wel heel schattig <3
Knap dat je die lieve ogen kan weerstaan!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:51

O mijn god, ik heb echt hardop zitten lachen om al die te flauwe woordgrappen. Ik vind het ook knap dat je zo volhardend bent TS, ik had hem ook allang binnen gelaten denk ik :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:43

Leuk diertje

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:54

Ik vind dit echt zo'n aandoenlijk leuk verhaal. Ik ben benieuwd hoelang hij blijft. Ik dacht altijd dat ze veel groter waren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:58

Wat is dit schattig! <3 Vooral die foto's dat hij tegen het glas aan ligt! Ik herken typisch straathonden gedrag: 'ik mag niet naar binnen, ik ben heus lief, en bij deze zie je hoe trouw ik ben'.

Werkelijk, TS, ik bewonder je hardheid. :+ Ik had hem allang bij me in bed gehad met de honden samen. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:58

StalNollie schreef:
Dees Daan dank voor uitleg ik ben een leek wat betreft reetjes. Arm dier ts kan je hem niet wegjagen wat meer schrik geven naar de mens? ( lijkt zielig maar dit voelt voor mijn helemaal zielig a is het wel schattig)

Hopelijk komt er snel een groep langs

Zou ik eigenlijk niet doen, nu heeft ie nog een kans in het voorjaar. Maar als TS hem nu weg jaagt vrees ik dat ze hem de dood in jaagt. Het dier kan gaan wanneer het wil, het heeft vast een reden om nu daar rond te hangen. Als hij in het voorjaar nog blijft kan TS alsnog bellen om te vragen wat ze met 'm moet, of ze laat 'm gewoon doen, als het kan gaan en staan waar het wil en het wil daar staan, waarom moet het dan schrik aangejaagd worden.

Hier heeft vorig jaar ook een hele tijd een ree gelopen, die kwam niet zo dicht als deze maar ook dichter dan normaal. We hebben een periode een emmer met water neer gezet tegen het 'bosje' aan (verder van onze tuin zodat ze zeker op haar gemak zou zijn) omdat we het vermoeden hadden dat ze dat nodig had (oogde loom) en inderdaad. Een tijd later was ze ineens weg. :) Op weide (weide ligt midden in een vrij groot bos) drinken en eten de reeën nu ook mee bij de paarden. Kan best zijn dat deze gup die voordelen ook ontdekt heeft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:09

Ik heb overigens, dik 10 jaar geleden, een fazant in NL op mijn grond gehad. Ik had daar de paarden en zo'n 10 kippen en een haan vrij rond lopend. Op een dag in de winter was hij daar bij de kippen. Met honger en hij was bang. Hij is maanden gebleven en tegen die tijd had hij al op mijn hoofd gezeten. :')
Het was jachtseizoen, maar ik had geen toestemming gegeven aan de jagers om mijn grond te betreden. Ik vermoed dat hij gebruik heeft gemaakt van de veilige haven met voedselvoorziening. :+

Wellicht heeft de TS net zo'n slimkop? :)