Heleennn schreef:Menen jullie dit serieus? Ik snap dit echt niet hoor. De paarden moeten zoveel mogelijk buiten maar een kat sluiten we lekker binnen op? Een kat moet kunnen klimmen, jagen, territorium afbakenen in de natuur... Niet de hele dag/nacht op de bank liggen maffen en zielig uit het raampje staren naar de blauwe lucht. Ik snap dit echt niet hoor. En dat je binnenkat het niet erg vindt om binnen te zitten is logisch, ze weten niet wat ze missen. Dat is zoals zeggen dat je paard blij is om vande wei af te gaan als je daarvoor steeds eten in z'n bak gooit. Ik vind het zielig hoor, je kat binnen houden. Mijn kat (en vroeger beide, helaas is de oudste van 17 deze kerst overleden) loopt altijd binnen en buiten wanneer hij dat zelf wil. Een handig kattenluikje in de keukendeur en brokjes/water voor als hij honger heeft. Die zien we bij lekker weer van de hele dag niet. En rond etenstijd komt hij gezellig bij de tafel liggen. En ja, hij vangt muizen en brengt die trots naar huis. Maar dat is wat katten doen. wij wonen op een erg groot stuk grond vlak aan een natuurdomein en zijn zowat de enige in de buurt die een kat ipv een hond hebben. Ik kan je zeggen dat die honden me dood ergeren. En begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal dol op honden. Maar helaas zijn niet alle baasjes zo lief om hun trouwe viervoeter binnen te laten slapen als hij dat duidelijk wil. Zit de hele dag en vaak nacht te blaffen, maakt een verschrikkelijk lawaai door de hele straat. En ja mijn kat en ik zijn dol op elkaar, hij is heel blij om 's middags lekker in zijn mand te kunnen soezen terwijl de zon door het raam op z'n bol schijnt, of om 's avonds lekker op schoot te liggen als ik tv kijk. Maar hele dagen binnen houden? Nooit jagen? Nooit in bomen klimmen? Mijn kat zou doodongelukkig worden.
Zij die aan een erg drukke straat/snelweg wonen snap ik, maar alle anderen... Sorry, maar dat snap ik echt niet.
Mijn honden willen dat ook wel. Lekker de hele dag buiten, het liefst midden op de weg liggen, alles in de gaten houden. Beetje rondlopen, hier een beetje snuffelen, daar je poot optillen, loslopende katten wegjagen

Wat denk je van al die zwerfhonden die hierheen gehaald worden, denk dat die ook liever lekker rondstruinen.