Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:_Rianne_ schreef:Ik heb een buitenlandertje omdat hij daar toevallig vandaan komt..
Niet omdat ik opzoek was naar een hondje, helemaal niet.. Maar ik zag hem toevallig voorbij komen op Facebook, en wist binnen de seconde dat het mijn hondje was wat ik daar zo hoorde krijsen.
Alles in het werk gesteld om hem zo snel mogelijk naar NL te halen, en ik had geen betere keus kunnen maken.. Ookal was ik helemaal niet opzoek naar een hondje.
Dit vraagt om een foto
connie64 schreef:ook best wel apart eigenlijk dat mensen de honden uit t buitenland dus selecteren op uiterlijk.....
vreemde afweging vind ik dat.
Je weet niets van voorgeschiedenis, karakter etc.
Uiteraard zijn de karakterbeschrijvingen altijd zo gemaakt dat het pupje is gevonden, dode mamma ernaast etc etc..
De mensen die menen dat in asiels alleen maar vreemde of rare honden zitten met gedragsproblemen..hoe weten jullie iets over het karakter van de buitenlandse hond en wat doe je met een verknipte buitenlandse hond? Naar t asiel?
Nogmaals vind ik dat zolang mensen in nederland dieren uit t buitenland halen dit hele gebeuren dus blijven voeden....er zullen dan altijd zielige pupjes te vinden blijven.
Als je perse geen rashond wil kan je ook op je eigen buurtsite kijken voor een pup, of marktplaats, of noem maar op. Er zijn meer dan genoeg kruisingen te vinden!
Verder vind ik het ook nog eens een rare zaak dat er op broodfokkers in Nederland erg wordt afgegeven maar zodra de zoveelste pup uit t buitenland wordt gehaald je ineens een nobel mens bent.
Waar denken jullie dat die pups vandaan komen?
Nikass schreef:Oh die is ook alweer zo leuk Sjolvir! Zo'n hond is toch veel leuker dan de zoveelste bruine labrador? (en nee, ik heb niets tegen labradors, het is maar een voorbeeld, ze zijn zo allemaal hetzelfde...)
connie64 schreef:ook best wel apart eigenlijk dat mensen de honden uit t buitenland dus selecteren op uiterlijk.....
Uiteraard zijn de karakterbeschrijvingen altijd zo gemaakt dat het pupje is gevonden, dode mamma ernaast etc etc..
De mensen die menen dat in asiels alleen maar vreemde of rare honden zitten met gedragsproblemen..hoe weten jullie iets over het karakter van de buitenlandse hond en wat doe je met een verknipte buitenlandse hond? Naar t asiel?
Nogmaals vind ik dat zolang mensen in nederland dieren uit t buitenland halen dit hele gebeuren dus blijven voeden....er zullen dan altijd zielige pupjes te vinden blijven.
Als je perse geen rashond wil kan je ook op je eigen buurtsite kijken voor een pup, of marktplaats, of noem maar op. Er zijn meer dan genoeg kruisingen te vinden!
Verder vind ik het ook nog eens een rare zaak dat er op broodfokkers in Nederland erg wordt afgegeven maar zodra de zoveelste pup uit t buitenland wordt gehaald je ineens een nobel mens bent.
connie64 schreef:ik stel vragen en doe nergens aannames
connie64 schreef:Uiteraard zijn de karakterbeschrijvingen altijd zo gemaakt dat het pupje is gevonden, dode mamma ernaast etc etc..
connie64 schreef:nou zeg beetje minder mag ook wel zeg.
Ik vind het raar dat je dus een verknipte hond neemt die een kat dood bijt maar dan zegt: honden kunnen bij mij wel een potje breken...
als jouw hond mijn kat dood bijt......heb jij toch een probleem.
Ik zou al geen hond willen die ik niet ken, die katten doodbijt, dan ook nog eens aan een lijn met mijn hond laat kennismaken....vind het allemaal erg ver gezocht en ik vraag me dan oprecht af, waarom wil je in godsnaam zo n hond? Vind je het ook niet, op zn zachts gezegd, dubieus dat niemand uit het asiel iets over die hond wilde vertellen? Echt, ik vraag me oprecht af, waarom wil je dit?
Hier in Nederland is het toch wel normaler om meer over de achtergrond van een hond te weten of niet?
Hoe kan je dat verder uitpluizen van een wildvreemde pup via een organisatie uit roemenie
Voor wat betreft wat volgens jou de aanname is dat karakterbeschrijvingen zo gemaakt zijn dat de pups altijd gevonden langs de kant van de weg etc etc....dit zijn de dingen die ik lees, IK verzin die niet.
Jij mag mij de eerste beste advertentie laten zien van een hond uit het buitenland die een vreselijk rotkarakter heeft, katten doodbijt en mensen aanvalt....
connie64 schreef:khirsanta, welk verhaal stond er dan bij jouw hond?
en vind je niet dat jij dus de hele fokkerij vanuit het buitenland voedt door een hond van een stichting te kopen?
Ik misgun absoluut niemand zijn liefde en plezier voor zijn of haar hond(en) maar de manier waarop in het buitenland met honden wordt omgegaan is soms nogal hard en onverschillig.
Ja ook hier in Nederland maar er zit duidelijk verschil in.
Wat ik bedoel is, zolang de honden verkocht worden daar zal niemand gaan nadenken over een andere oplossing (lees castraties, controles, boetes etc)
connie64 schreef:sjolvir, wat kun je van een hond zijn karakter weten als hij uit t buitenland komt?
ga jij dus naar de hond toe in t buitenland om hem te ontmoeten?
stel dat er geen klik is tussen jou en de hond, dan zoek je een nieuwe?
wat waren jouw harde eisen dan die je zocht in een hond?
puur nieuwsgierig hoor van mijn kant? geen idee hoe dit werkt verder met buitenlandse honden dus graag meer achtergrond info als het kan, dank je wel.
connie64 schreef:Uiteraard zijn de karakterbeschrijvingen altijd zo gemaakt dat het pupje is gevonden, dode mamma ernaast etc etc..
connie64 schreef:Nogmaals vind ik dat zolang mensen in nederland dieren uit t buitenland halen dit hele gebeuren dus blijven voeden....er zullen dan altijd zielige pupjes te vinden blijven.
connie64 schreef:Als je perse geen rashond wil kan je ook op je eigen buurtsite kijken voor een pup, of marktplaats, of noem maar op. Er zijn meer dan genoeg kruisingen te vinden!
connie64 schreef:Verder vind ik het ook nog eens een rare zaak dat er op broodfokkers in Nederland erg wordt afgegeven maar zodra de zoveelste pup uit t buitenland wordt gehaald je ineens een nobel mens bent.
connie64 schreef:geen idee hoe dit werkt verder met buitenlandse honden dus graag meer achtergrond info als het kan, dank je wel.
Citaat:en vind je niet dat jij dus de hele fokkerij vanuit het buitenland voedt door een hond van een stichting te kopen?
Citaat:Jij mag mij de eerste beste advertentie laten zien van een hond uit het buitenland die een vreselijk rotkarakter heeft, katten doodbijt en mensen aanvalt....