Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:58

Toch wel veel mensen die hun kat gewoon binnen en in de tuin houden. Die van mij komt alleen aan een lijntje buiten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:00

Zou ook mijn voorkeur hebben, vanwege auto's en enge mensen. Maar 4 katten aan een touw is niet te doen.

En ze liggen meestal onder de haag met de andere katten. Het is bij mijn katten zo dat als je je kont laat likken je welkom bent.

Morrie

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:40

mijn binnenkat zit ook graag op het balkon, hij doet geen rare kunstjes meer, en ik heb het naar de buren toe dichtgemaakt met gaas, dus we kunnen rustig de balkondeur open laten staan.
Ieder straaltje zon pakt ie, maar ja, hij is dan ook in Griekenland geboren

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:48

Hier blijven ze ook lekker binnen of buiten in hun buitenhok. Er lopen hier al genoeg katten rond en niemand anders hoeft last te hebben van onze beesten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:48

Al onze katten die we gehad hebben (3) waren binnenkatten en die we volgende week krijgen wordt ook een binnenkat. Mijn moeder vindt het een veel te eng idee als ze buiten komen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:02

lieveli schreef:
Hier gaat alles naar buiten. Niet mijn 1e keus maar 4 katten binnen, zelfs op een riant woonhuis is erg pittig :=

Ik heb er 4 in een duplex benedenwoning die dus enkel onder toezicht buiten komen in de tuin. :)
Soms ff pittig maar 2x daags even alle 5 kattenbakken langs en meerdere keren per dag een voermomentje en 's nachts onbeperkt brok en het is goed te doen.
Scheelt ongetwijfeld dat ze alle 4 vrij rustig zijn met een paar keer per dag een 5-10 minuten stuiteren en vaak stuiteren ze in hun uppie
Zeg dat ik 40-80 minuten stuiterende kat heb per dag, verder slapen ze vooral en komen ze graag knuffelen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:06

Mijn kat komt alleen buiten als ik thuis ben, en als ik naar bed ga gaat ze weer naar binnen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:12

lor1_1984 schreef:
lieveli schreef:
Hier gaat alles naar buiten. Niet mijn 1e keus maar 4 katten binnen, zelfs op een riant woonhuis is erg pittig :=

Ik heb er 4 in een duplex benedenwoning die dus enkel onder toezicht buiten komen in de tuin. :)
Soms ff pittig maar 2x daags even alle 5 kattenbakken langs en meerdere keren per dag een voermomentje en 's nachts onbeperkt brok en het is goed te doen.
Scheelt ongetwijfeld dat ze alle 4 vrij rustig zijn met een paar keer per dag een 5-10 minuten stuiteren en vaak stuiteren ze in hun uppie
Zeg dat ik 40-80 minuten stuiterende kat heb per dag, verder slapen ze vooral en komen ze graag knuffelen.

Ze zijn alle vier onder de 5 jaar, ze rennen het hele huis door en dat de hele dag en als ik ze binnen houd ligt er OVERAL haar. Not to mention dat ik de kattenbak niet mag doen vanwege baby én ze eten gescheiden op 2 momenten omdat ze 1. smerige hongerlappen zijn en 2. Oscar heeft gruis.

Maar vooral het haar is echt een stuk minder nu ze niet binnen blijven.

BarryPlopper schreef:
Mijn kat komt alleen buiten als ik thuis ben, en als ik naar bed ga gaat ze weer naar binnen

Tussen 12 en 19 is de deur open, daarna gaat hij dicht. Ze missen 2 keer het eten en de 3e keer komen ze allemaal binnen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:19

Oooh een kattentopic! <3

Ik ben opgegroeid met katten en inmiddels zelf ook al weer jaren een stel rond lopen, Aster en Pinpin.

Asterd the Bastard 8-)
Afbeelding

Pinpin Pollewops

Afbeelding

Hier mogen ze gewoon lekker naar buiten en komen ze allebei netjes naar binnen om hun behoeftes op de bak te doen. Meestal hangen ze wat in de tuin rond en Aster gaat soms wat verder, ff een ommetje maken. S'nachts zijn ze wel altijd binnen. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:20

lieveli schreef:
Ze zijn alle vier onder de 5 jaar, ze rennen het hele huis door en dat de hele dag en als ik ze binnen houd ligt er OVERAL haar. Not to mention dat ik de kattenbak niet mag doen vanwege baby én ze eten gescheiden op 2 momenten omdat ze 1. smerige hongerlappen zijn en 2. Oscar heeft gruis.

Maar vooral het haar is echt een stuk minder nu ze niet binnen blijven.

Kan ik begrijpen hoor, ieder heeft z'n redenen om zijn/haar katten wel of niet binnen te houden. :)
De mijne zijn overigens 12, 9, 4 en 2 en de 2 oudsten zijn nog het drukst. :')
Haar en uitgelopen kattenbakspul ligt hier ook veel, maar met een rubberen borstel over de bank, een lapje over iig de tafel en het aanrecht en 2x daags stofzuigen of vegen is het voor mij goed te doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:32

Ja.. Ik heb een robotstofzuiger en echt ideaal!!! :=

Rubberen borstel over de bank inderdaad..

Geregeld een doekje het en der over en ook ik doe 2x per dag de kattenbakken.

IK heb sinds kort dus 2 katten. Ik vind kattenbakken lelijke dingen.. Ze doen hun behoeftes in allebei!
Moet ik er dan toch 2 laten staan?
Wie heeft er ervaring mee?

Vandaag een vrije dag, kindje op kdv en ik kledingketen flink uitgemest. De hele dag staat de tuindeur open..
Wie liggen er voor pampus binnen?
Nou ja!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:41

Je kunt het proberen met 1, maar hou de tweede even achter de hand voor het geval het niet goed gaat.
Richtlijn is aantal katten + 1 = het aantal bakken.
Maar dat gaat vooral op wanneer het niet zo goed gaat als meerdere katten 1 bak of een kleiner aantal dan het aantal katten moeten delen.
Ik heb er overigens 5 staan en een 6e als reserve achter de hand en merk dat er voorkeuren zijn, zo is er 1 bak waar bijna alleen op gepoept wordt en 1 die vrijwel alleen gebruikt wordt om te plassen, de andere 3 zijn gemengd maar ook daar zie je weer dat er in de ene meer gepoept wordt en in de andere meer geplast.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:43

wij hebben op 3 katten 2 kattenbakken staan. ze gebruiken momenteel de ene bak voor het poepen en de andere bak voor het piesen. worden wel iedere dag geschept.

maar met 2 katten zou ik toch 2 bakken houden..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:45

Ik vind het een fijn idee om te weten waar mijn kat uithangt dus gewoon liever niet de straat op. Snap wel dat mensen er voor kiezen.

Horus begon mee naar buiten te gaan aan een tuigje met petbuggy. :D Stel dat ze een keer ontsnapt dan zal ze niet gelijk in paniek raken vermoed ik en de weg om het huis wel een beetje weten.

Ik vind kattenbakken ook zo lelijk. Maar vooral ook door de spuuglelijke kleuren. En die design kattenbakken te duur en te klein. Heb voor in de woonkamer een geheel zwarte dichte peewee gekocht daar het rooster uit gehaald voor kleine korrels. In de keuken een open zwarte peewee met de houtkorrels die er in horen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:47

Wij hebben nu 2 kattenbakken staan maar ze gebruiken er maar 1. Ze staan bij ons in een berging en niet in het zicht, dus ze blijven allebei staan mochten ze ooit nog behoefte hebben aan synchroonpoepen oid :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:49

In eigen huis later gaat de bak ook achter een deurtje in een kast. opening mooi uit zicht aan de zijkant! ik ga echt niet tegen dat ding aankijken heel de dag :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:51

Onze katten hebben vrije keuze en doen hun behoeften ook gewoon buiten. Ze blijven eigenlijk altijd bij ons in de tuin, heel af en toe gaan ze op pad en brengen ze een bezoekje aan de buren :+ Hier in de buurt lopen minstens 10 katten rond, maar niemand heeft overlast gelukkig.

Mijn kat volgt mij overal, dus als ik binnen ben is zij binnen en buiten dus hetzelfde _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:51

Jis
Waarom heb je het rooster uit de dichte peewee gehaald?

Ik vraag het omdat wij er 1 overwegen.

Ik heb nu best een mooie staan binnen. Daarvan is de bodem groter dan van de gewone kattenbak.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:52

En ik wil er misschien ook 1 inbouwen in een kist..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:56

Hier komen ze alleen buiten in de tuin.
Kattenbak hebben we in ene ikea kist gedaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:57

Toen mijn buurvrouw aan 1 kant hoorde dat ik de tuin af ging zetten was ze echt heel blij.
Kreeg daarna nog de opmerking, als ze maar niet in eigen tuin gaat poepen. Uhm sja :roll: daar heeft zij dan weer niks mee te maken.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:10

Wij hebben voor onze katten een xxl kattenbak gezet in een hoek van de ruimte waar ze 's nachts verblijven. Eerder hadden we wel een tweede, maar die werd nooit gebruikt. Waarschijnlijk ook omdat die iets kleiner was en de kater domweg niet in die kattenbak pastte. En zolang we deze ene kattenbak 2x per dag schoonmaken is het prima te doen.

Onze katten komen ook niet buiten. We wilden het wel eens proberen aan een lijn, maar de kater past het tuig niet en door de vacht glijdt het tuigje snel uit. En binnen vinden ze absoluut prima, dan liggen ze lekker op de bank of lopen wat rond.

Afbeelding

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:32

Wij hebben een ombouw voor de kattenbak gemaakt, ideaal! Nadeel is dat het klepje niet meer in de kattenbak kan.
Afbeelding

En we hebben een robotstofzuiger voor de kattenharen, super fijn! Vind het een beetje raar om katten te hebben, maar ze niet binnen te laten ivm de haren. Dat hoort nu eenmaal bij huisdieren.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:33

Mooie oplossing voor de kattenbak zo, Esther! :j

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:38

Jindai schreef:
Mooie oplossing voor de kattenbak zo, Esther! :j

Met bovenin een heel handig plankje voor de schep, blik en veger en voorraad zakjes
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 27-07-17 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt