Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xLaraaj schreef:Dat hebben de gedragstherapeute en da beslist omdat hij al tekens van jongsaf toonde. En hersentumors echt super uitzonderlijk zijn.
En voor iedereen: marktplaats ofzo zou ik zoizo nooit doen. Zou nooit willen dat hij bij de verkeerde mensen komt of bij kinderen.
Sclimpre schreef:amies100 schreef:Ik heb een kruising Bullterrier met een Rednose en deze kan ook binnen 1 sec helemaal omslaan.
Naast deze hond hebben wij nog 6 Mechelaars en ik kan je zeggen dat al deze mechelaars stuk voor stuk makkelijker af te richten zijn dan onze X Bullterrier.
Gelukkig kan ik hem onder controle houden maar dit heeft mij veel bloed, zweet en tranen gekost. Vanaf pup veel de confrontatie opzoeken met mij maar een confrontatie ga ik zeker niet uit de weg met mijn eigen honden..... Misschien vinden mensen mij slecht maar geweld los ik op met geweld en dit werkt het beste bij hem... Na 2 jaar had hij eindelijk respect voor mij.
In huis is hij een hele fijne lieve en rustige hond geworden maar bij andere honden is hij helaas niet meer te vertrouwen dus dat zoeken wij ook niet meer op.
Overigens accepteert hij nog steeds alleen maar van mij een correctie, als een vreemde dit doet hou je hem in principe een rode vlag voor. Daarom gaat hij bij bezoek altijd naar buiten of in zijn kennel om problemen te voorkomen. HIj is nl heel enthousiast naar mensen en ook daar draaft hij dan in door, het zijn gewoon honden die in de positieve als in de negatieve zin geen rem hebben....
Maar is het nog leuk om op die manier een hond te hebben? Ik kan heel goed begrijpen dat je je hond niet weg wil doen, maar als je vooraf geweten had dat het zo zou lopen, zou je dan nog voor die hond gekozen hebben?
In het geval dat TS haar hond wil herplaatsen denk ik dat alles ervan af hangt hoeveel (geschikte) mensen een hond met problemen willen nemen en hoeveel honden er aangeboden worden.
srsW schreef:Niet oliebol bedoeld maar zijn jullie nooit bang dat jullie honden een keertje ontsnappen/uitbreken/ knappen van de riem?
Dan is de kans namelijk wel groot dat de consequentie niet alleen meer voor julie is....
PureSG schreef:Hier wil ik toch even op reageren -ik heb na deze post van TS niet verder gelezen-, wij hebben een aantal jaar geleden ook een hond gehad die soortgelijk gedrag vertoonde, wat ook erg jong begon.
Deze hond bleek wel degelijk een hersentumor te hebben gehad, welke naar voren is gekomen op een scan, op basis hier van is hij toen ingeslapen. Dus, eerlijk gezegd vind ik het kortzichtig van je DA om te zeggen dat het onmogelijk is, omdat de hond dit al van jongsafaan toont.
srsW schreef:Het spijt me (en niet persoonlijk) maar ik ben echt als de dood voor dat soort honden.... niet voor mezelf maar wel voor mijn hond...
Een beauceron, reu + ballen, 45kg die het nog zou afleggen tegen een tekkel![]()
Neem aan dat je genoeg zekerheid hebt om de situatie in te schatten en dat je op zn minst het gevoel hebt dat je je hond de baas kunt blijven.
Vraag me af of TS dat uiteindelijk gaat lukken....
srsW schreef:dat heb ik wel eens in mijn hoofd gehad, maar raar maar waar, ook dat laat je los in die zin, die zorgen gaan weg. Onze reu was er ook een die vanuit onzekerheid zo deed. Hij brulde maar zodat alles op afstand bleef. Hij kon de andere honden moeilijk lezen, verschil in lichaamstaal zeg maar, in de rassen onderling, waardoor hij maar boos deed zodat ze weg bleven. Ook lang haar kon hij niets mee. Uitvallende honden? Deed hij niets mee.Je hebt hier toch wel echt mooie anbiedingen gekregen TS. Ben heel erg benieuwd wat je volgende stappen zijn
Ik vind het lastig om te oordelen of je de hond zelf moet houden of aan iemand moet geven die wat sterker in zn schoenen staat en meer ervaring heeft met "dit" soort honden..... alleen jij kunt voor jezelf bepalen of je je angst achter je kunt laten en zelf ook weer een verse start kunt maken....
waarschijnlijk hartstikke off topic.....
Maar er is wel iets wat ik me ontzettend afvraag bij sommige "succes" verhalen bij de reacties...
Lees dat meerdere honden hier altijd dat scherpe randje blijven houden... dat jullie als eigenaar altijd moeten blijven opletten... honden apart of buiten zetten wanneer er bezoek etc langskomt...
Niet oliebol bedoeld maar zijn jullie nooit bang dat jullie honden een keertje ontsnappen/uitbreken/ knappen van de riem?
Dan is de kans namelijk wel groot dat de consequentie niet alleen meer voor julie is....
Hypericum schreef:Ontsnappen of losbreken maak ik me geen zorgen om.
Enige punt is loslopende honden die je tegen kan komen.
Ondertussen daar een soort zesde zintuig voor ontwikkeld en als de eigenaar niet in zicht is of niet aan wil lijnen (wat vaak voorkomt) til ik mn hond op. Ben ondertussen doodmoe van 'hij doet niks', 'hij wil alleen maar spelen' ja, mijn hond over het algemeen niet en ik heb een probleem omdat jij niet aanlijnt. Dus dan maar optillen
Hypericum schreef:Ontsnappen of losbreken maak ik me geen zorgen om.
Enige punt is loslopende honden die je tegen kan komen.
Ondertussen daar een soort zesde zintuig voor ontwikkeld en als de eigenaar niet in zicht is of niet aan wil lijnen (wat vaak voorkomt) til ik mn hond op. Ben ondertussen doodmoe van 'hij doet niks', 'hij wil alleen maar spelen' ja, mijn hond over het algemeen niet en ik heb een probleem omdat jij niet aanlijnt. Dus dan maar optillen
DatBenIkNou schreef:Dierenfan, was dat in losloopgebied? Want je kan het ook omdraaien: misschien liep die mevrouw daar juist ook heel vroeg zodat ze haar nietheelgoed luisterende hondje waar verder geen kwaad in zit, ook eens los kon laten? Je kijkt er wel erg eenzijdig naar. Ik werd laatst ook ' ontvangen' op een uitlaatveld door 8 bijelkaar horende kleine brulaapjes. Dan is het aan mij om te zorgen dat de 3 grote honden die ik bij jou me had daar niet op reageren.
dierenfan schreef:Om die reden dat mensen hun lieve mormels niet bij kunnen houden en mijn puber niet 100% sociaal is loopt hij met een muilkorf. Hij die werkelijk op 1 commando gelijk naast mij staat voor bal of snoep moet muilkorf aan voor de veiligheid van hinden die niet luisterend los lopen waar ze dat niet eens mogen....
3 weken geleden op zondag zo tekeer gegaan tegen een vrouw dat haar hondje tegenwoordig nog steeds aangelijnd loopt. Eigen schuld!!
Ik ga op zondag om 07.30 uur het bos in tot maximaal 09.00 uur. Dit ivm de giga hoeveelheid zondagse bos mensen die lopen, rennen, paardrijden en mountainbiken....
Komt er een vrouw tegenin met kleine terrier los. Dat hondje gaat blaffend om mijn 5 grote en kort aangelijnde honden springen. En steeds maar weer terug komen naar mij en blaffend net buiten bereik van mijn 5 tal rond dansen. Ik werd woest. Totaal 0 controle van de eigenaar. Mijn honden gingen uiteraard na 4x blaffend rond dansen ook willen reageren. In principe allen sociaal maar het is een roedel grote sterke honden en ze werden belaagd terwijl ze geen kant op konden. Als ze er na die 4de x bij hadden kunnen komen dan denk ik toch dat het hondje een probleem had gehad.... erg veel had ik dan niet kunnen doen dan mijn eigen honden schoppen. Zijn dat niet gewend dus kans zou groot zijn dat ik het zo op had kunnen lossen.
Ik heb een enorme hekel aan die mensen met honden die enkel in de zomer in het weekend gaan en hun hond dan de vrijheid geven zonder dat ze luisteren. In de winter, door de weeks en bij regen zie je die mensen gelukkig niet.
DatBenIkNou schreef:Ik die de honden etiquette moet doornemen? Volgens mij schreef ik dat ik mijn 3 grote honden prima onder controle had terwijl er 8 kleintjes blaffend en dreigend om hen heen te renden? Zij negeerden dit totaal.Het werkt 2 kanten op hoor, ook aan de lijn heb je ze dan onder appel te horen staan. Zeker als je met meerdere honden je op de openbare weg begeeft.
DatBenIkNou schreef:Dierenfan, was dat in losloopgebied? Want je kan het ook omdraaien: misschien liep die mevrouw daar juist ook heel vroeg zodat ze haar nietheelgoed luisterende hondje waar verder geen kwaad in zit, ook eens los kon laten? Je kijkt er wel erg eenzijdig naar.
DatBenIkNou schreef:Dierenfan, was dat in losloopgebied? Want je kan het ook omdraaien: misschien liep die mevrouw daar juist ook heel vroeg zodat ze haar nietheelgoed luisterende hondje waar verder geen kwaad in zit, ook eens los kon laten? Je kijkt er wel erg eenzijdig naar. Ik werd laatst ook ' ontvangen' op een uitlaatveld door 8 bijelkaar horende kleine brulaapjes. Dan is het aan mij om te zorgen dat de 3 grote honden die ik bij jou me had daar niet op reageren.