[VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:01

Ja, moeilijk altijd. Ik zelf denk dat als katten/poezen het samen goed kunnen vinden, je ze beter samen kunt houden. Onze kat lijkt me iets eenzaam en zou ik graag eentje bij willen, maar bij een volwassen kat ene vriendje vinden is erg lastig. Kan ook meteen goed gaan, maar het is een gok.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 23:10

superpony schreef:
Ja, moeilijk altijd. Ik zelf denk dat als katten/poezen het samen goed kunnen vinden, je ze beter samen kunt houden. Onze kat lijkt me iets eenzaam en zou ik graag eentje bij willen, maar bij een volwassen kat ene vriendje vinden is erg lastig. Kan ook meteen goed gaan, maar het is een gok.


Dat klopt, maar eigenlijk was 1 kat al te veel voor ons. Muis is altijd alleen geweest en vrij dominant naar andere katten. Ze begint Raaf nu ook aardig te meppen, ik zeg niet dat dat straks verkeerd gaat, maar Muis geniet in ieder geval erg van de aandacht alleen voor mevrouw zelf. :=

Met 2 katten heb je eigenlijk ook al 3 kattenbakken nodig, de extra kosten kunnen best wel hoog op lopen is helaas onze ervaring geweest. Als je daar niet echt op zit te wachten en iemand anders haar volledig aandacht kan geven... Zou dat toch mooi zijn. :j
Wij hebben een drukke boel zo met 1 Berner sennen hond en 2 katten in een rijtjes huis en een kinder wens.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 00:24

Ja, daar heb je gelijk in hoor. Als Muis haar eigen ding doet, is het misschien niet zo erg.

Wij denken na over de aanschaf van een dier en kijken dan naar onze situatie. Wij hebben 2 kleinere honden en 1 kat. Die kat is dus niet over nagedacht, maar daarvoor wel altijd katten gehad.

Eigenlijk vind ik dit huis ook te klein voor nog meer dieren, hoewel we nog wel ruimte hebben. Ik ben dan ook vaak verbaasd hoeveel dieren mensen houden in huis. Ik zie mensen lopen in deze buurt met 2 grote en 2 kleine honden. Iemand anders met een rij honden en dan ook nog 3 katten in huis.

Ik vind ook dat je goed voer moet kunnen betalen en de dierenarts wanneer nodig, dus denk daar van tevoren wel over na. Maar blijkbaar denken mensen bij een kitten of puppy niet zo.

Hopelijk komt Raaf goed terecht. Ze raakt in ieder geval steeds meer gewend en dat vergroot haar kansen.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:00

De kosten die het met zich meebrengt vind ik persoonlijk een belangrijker punt dan de ruimte.
Ben alleen deze week al €210,- kwijt enkel voor de katten voor voer, kattenbakkorrels en een bezoekje dierenarts. :$
In een kleine woning kun je prima meerdere dieren houden mits je ruimte creëert om zich terug te trekken bijv door wandplanken naar hangmatten/kasten te laten leiden of een slaapkamer voor ze in te richten oid.
Ik woon ook niet echt groot maar mijn 4 katten (waarvan 2 opvang) hebben een eigen slaapkamer en diverse plekjes waar ze kunnen zitten/liggen zodat ze niet verplicht op elkaars lip zitten.
Daarnaast heb ik 26 slakken in 5 terrarium(achtige)bakken en er komen tzt meer slakken en een hond bij.
Past prima, al heb ik mijn grens wel op 5 katten en 2 honden liggen (logees/opvang meegerekend, dagje visite niet), financieel is het ook prima te doen, maar moet er wel dingen voor laten zoals vakanties, rijbewijs en auto.
Maar geloof me, ik ben 100x liever gelukkig met iets minder luxe dan doodongelukkig en wel die luxe om me heen hebben.

TS: ik snap je overweging om Raaf uit te plaatsen heel goed, je had Muis al niet ingecalculeerd en 2 katten kosten nu eenmaal meer tijd en geld dan 1.
Als Muis dan ook nog gaat lopen bitchen is het ook niet leuk voor Raaf. :)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:36

Lori_1984, maar het blijkt steeds weer dat veel mensen dat er niet voor over hebben. En zoals jij beschrijft kan echt niet bij iedereen. Wij hebben 3 slaapkamers en maar 1 zoon, maar mensen met meerdere kinderen, moeten vaak al handig zijn met ruimte.

Het grootste probleem is dat mensen een kitten of puppy schattig vinden, maar ze vergeten dat ze weleens wat stuk kunnen maken, aandacht nodig hebben, tijd en ook groter worden.

Ik heb veel voorbeelden en hier een hond die in de eerste 6 maanden al 2x verhuisd was. Maar wat ik bijv erg vond is dat onze vorige buren een briefje in onze bus gooiden dat ze een pup kregen en we hem wel konden horen in het begin. Wij hadden ook 2 honden en dachten, leuk voor die jongens ( ze hadden2 zoontjes ) We hebben niks gehoord en vragen dus paar dagen later; hoe gaat het met de pup aan 1 van de jongetjes. Verteld hij ons dat de pup iets kapot had gemaakt en de pup ergens anders moest wonen.

Wij hadden eerst een appartement en toen hadden we een border collie, later een klein hondje erbij en een kat. Dat ging prima, nooit problemen. Maar je moet het wel leuk vinden.

Mist

Berichten: 9497
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:37

Sorry dat ik in herhaling val, maar als je ze toch gaat weg doen dan moet je nu onmiddelijk wel veel tijd gaan investeren in het echt tam maken (al dan niet "gedwongen") anders is ze straks alleen nog maar geschikt als stalkat omdat ze dan alleen voor jullie tam zal zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 17:28

Mist, daar zijn we ook druk mee bezig. Desalniettemin heb ik toch een advertentie geplaatst al vast.


Over de katten vs ruimte, het is heel mooi als mensen dat kunnen bieden. Maar je moet het ook maar willen..: Ik kies er expres voor om geen 2 katten te willen, maar dat heeft mij niet tegen gehouden om Raaf van de dood te redden.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:02

Ik zeg ook niet dat dat moet natuurlijk. :)
Was meer om aan te geven dat ook als je kleiner behuisd bent je prima ruimte hebt voor meerdere dieren maar dan beter de inrichting erop aan kunt passen.

Dat je Raaf van de dood hebt gered is al heel goed en dat je er nu een gouden mandje voor zoekt is ook prima, je hebt de mazzel dat het een kitten is, die vind vast vlot een huisje. :j
Daarom gaf ik al aan dat je Muis al niet had ingecalculeerd, laat staan een kitten van Muis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 22:47

Nee zo is dat inderdaad. Muis gaat nooit meer bij ons weg, dat is te veel toeval dat ik haar weer heb gevonden. Maar Raaf is echt niet ingecalculeerd hier....

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 09:57

Hallo allemaal, Raaf heeft een nieuw huisje. Ze heet voortaan Suzy. :+: Ik ga haar wel missen, Muis op dit moment ook nog even maar ze heeft hele leuke baasjes!
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:11

Heel veel geluk Suzy met je nieuwe personeel!

Dat heb je toch maar even mooi afgeleverd Giolli! +:)+

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 16:44

Mijn supercat Muis. :+:
Arme poes is maandag gesteriliseerd. Ze maakt het goed.
Afbeelding

Afbeelding


Bedankt voor jullie lieve berichtjes de afgelopen tijd. Met Raaf (Suzy) gaat het erg goed. Ze is gesetteld en tam!

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:17

Ah top dat Suzy een huis heeft en beterschap aan Poes!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:22

Wat een leuk verhaal dit :) aan beide poesjes een fijn leven gewenst!!