Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Wat een interessant topic. Net helemaal doorgelezen.
Ik probeer al zeker 2 jaar om een roofvogel in het wild op de foto te zetten. Helaas nog niet gelukt behalve met 1 vogel hier er voor koos om hier in de tuin zijn duif op te eten.
xxcleeoo schreef:TS, ik weet niet waar jij woont, maar als je in de buurt woont mag je de ransuilen bekijken die in mijn tuin zitten! Ik heb er gister 3 gespot, waarvan 2 jonkies
[ [url=m/4R98xf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik gok dat dit mama uil is
xyzutu2 schreef:xxcleeoo schreef:TS, ik weet niet waar jij woont, maar als je in de buurt woont mag je de ransuilen bekijken die in mijn tuin zitten! Ik heb er gister 3 gespot, waarvan 2 jonkies
[ [url=m/4R98xf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik gok dat dit mama uil is
O, heerlijk dat je hem ook gewoon op de foto hebt!
Hier zijn de 3 velduiltjes net uitgevlogen.Ze keken al een tijdje uit de nestkast en werden goed verzorgd door het ouderlijk gezag en geringd door de vogelbeschermers en de nestkast is weer klaar voor de volgende generatie!
Mossel schreef:xoranlover schreef:Nee![]()
Maar of ik heb mijn camera niet bij me. Of ze vliegen weg voor ik de camera gepakt heb
Camera altijd in de hand hebben
Weliswaar niet in NL maar in Canada
[ [url=m/ulpGMa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tessa_93 schreef:Mossel schreef:Camera altijd in de hand hebben
Weliswaar niet in NL maar in Canada
[ [url=m/ulpGMa.jpg]Afbeelding[/url] ]
OMG prachtig!!![]()
Om de andere vragen te beantwoorden:
Een uil is een carnivoor, de ontlasting ruikt dus flink. Hoe wil je dat in een flat goed schoonhouden?
Hier word schoongemaakt met hoge druk, groene zeep en dasty. En nog heb ik in de zomermaanden toch wel last van vliegen. In een flatje niet echt aangenaam met mensen onder en boven je. En de andere punten die ik al uitgelegd heb. (beetje te vergelijken met een hond die elke dag op het balkon zit te schijten, de lucht krijg je nooit 100% weg)
Daarnaast zitten uilen en roofvogels zelden echt hoog in een boom.
Uilen en roofvogels zijn solitaire dieren, leven dus op zichzelf. Als ze soortgenoten tegenkomen in hun territorium buiten de broedperiode gaan ze elkaar te lijf.
De enige die sociaal is is de harris hawk. Vandaar dat ik er meerdere van heb.
Ze hebben geen speelgoed oid nodig. Ze verbruiken enkel energie op de manier die ik al uitgelegd heb.