[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:24

Leren riempjes om de pootjes

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:34

Misschien is een uil wel helemaal geen vogel die de hele dag rond vliegt en alleen vliegt om eten te vangen en wellicht niet eens elke dag eten nodig heeft in de vorm van een dikke vette muis of zo...
Geen idee :D
Maar ik denk dat de link paard hele dag in stal en uil in hokje te veel wordt gelegd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:49

Dat is dus precies wat de ts de hele tijd probeert uit te leggen. Maar als mensen dat zien als goedpraten komt dat natuurlijk niet binnen. Het is gewoon de aard van het beestje.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:54

CarinaR schreef:
Leren riempjes om de pootjes

Och jee, zijn dat de 'schoentjes'. Daar had ik nooit opgekomen, bedankt voor je reactie :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:06

Wat een interessant topic. Net helemaal doorgelezen.

Ik probeer al zeker 2 jaar om een roofvogel in het wild op de foto te zetten. Helaas nog niet gelukt behalve met 1 vogel hier er voor koos om hier in de tuin zijn duif op te eten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:23

xoranlover schreef:
Wat een interessant topic. Net helemaal doorgelezen.

Ik probeer al zeker 2 jaar om een roofvogel in het wild op de foto te zetten. Helaas nog niet gelukt behalve met 1 vogel hier er voor koos om hier in de tuin zijn duif op te eten.

Dat is opzich toch geen hogere wiskunde?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Allemaal in de Brabantse Biesbosch)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:25

Nee :')
Maar of ik heb mijn camera niet bij me. Of ze vliegen weg voor ik de camera gepakt heb -O-

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:27

Gave foto's @LadyMadonna!

Weet je ook wat voor vogels het zijn?
1 kiekendief?
2 buizerd
3 ?
4 gier?
5 ?

(Ik gok maar wat)

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:28

Geweldige hobby! Ik heb net voor de grap is op marktplaats gezocht wat zo'n vogel nou kost. Kom werkelijk van alles tegen :wow: Wist niet dat er zoveel bestaat! Een "simpele" (zijn ook hartstikke bijzonder maar je snapt wat ik bedoel) vogel is goedkoper dan ik had verwacht, 150 euro voor een (toren)valk vind ik echt bizar weinig 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:32

TinGu schreef:
Gave foto's @LadyMadonna!

Weet je ook wat voor vogels het zijn?
1 kiekendief? torenvalk
2 buizerd _/-\o_
3 ?wouw
4 gier? vale gier
5 ?torenvalk

(Ik gok maar wat)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:44

Serieus ja? Een vale gier in de Biesbosch ? Spannend, toch m'n ogen eens beter open houden

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:18

Gaaf lady Madonna!

Ik kan hier altijd genieten van de buizerds en reigers bij de vijvers tussen het industrie terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:22

xxcleeoo schreef:
TS, ik weet niet waar jij woont, maar als je in de buurt woont mag je de ransuilen bekijken die in mijn tuin zitten! Ik heb er gister 3 gespot, waarvan 2 jonkies

[ [url=m/4R98xf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gok dat dit mama uil is

O, heerlijk dat je die ook gewoon op de foto hebt!
Hier zijn de 3 velduiltjes net uitgevlogen. *\o/* Ze keken al een tijdje uit de nestkast en werden goed verzorgd door het ouderlijk gezag, dat vloog echt af en aan, zo leuk om te zien hoe actief ze waren. Ze zijn nog geringd door de vogelbeschermers en nu is de nestkast weer klaar voor de volgende generatie. Ik ben benieuwd! Een ransuil zou leuk zijn maar daarvoor is het hok te klein. :')

In mijn jeugd hadden we een weitje met 20 stokoude, half vergane wilgen en die hebben we ook speciaal laten staan in plaats van ze om te hakken, omdat dat volgens de vogelkenners eigenlijk de laatste plek was waar velduilen in onze omgeving nog echt wilde broeden. Beetje lastig met snoeien, maar als je van uilen in de vrije natuur houdt dan moet je daar ook iets voor over hebben.

Wat het balkon betreft, daar hou ik dus maar mee op, maar ik moet zeggen dat ik de reacties erg flauw vindt terwijl ik en anderen steeds weer ons best doen om de vraag op elke mogelijke andere manier te stellen in de hoop toch een antwoord te krijgen.
Als jullie serieus zijn in het uitbrengen van je boodschap naar de buitenwereld dat uilen houden kan als je het goed doet, neem dan ook je eigen verhaal en vergelijkingen serieus en verbeter dat als er gaten in vallen. In dit topic is de vergelijking namelijk altijd geweest; 'op een balkon van 1,5 x 5 x 2,3meter en een goed geisoleerd binnenhok met uitzicht over de verte en regelmatig vrij vliegen' vs 'in een hok van dezelfde afmetingen (beetje wishful thinking ;) ) met een goed geisoleerd binnenhok, geen uitzicht en regelmatig vrij vliegen' - waarom is een balkon dan toch 'slecht'?
Het kan best zijn dat zelfs dan het balkon verliest, prima, maar niemand legt hier uit waarom. Het enige wat er geantwoord wordt is dat een uil op een balkon nooit vrij zal rondvliegen (?) en dat je geen geisoleerd hok op een balkon kunt maken (?) en dat uilen niet tegen wind en regen kunnen (maar dan ook niet gaan schuilen in hun geisoleerde hok?).
Mij hoeven jullie niet meer te overtuigen, maar voor de volgende keer dat zo'n vraag opkomt is het misschien handig om wel gewoon serieus op serieuze vragen in te gaan en eerlijke vergelijkingen te gebruiken.
Ik ga dus maar weer in de meeleesmodus en reageer wel weer als ik iets leuks of opvallends lees. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-17 23:48, in het totaal 4 keer bewerkt

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:35

xyzutu2 schreef:
xxcleeoo schreef:
TS, ik weet niet waar jij woont, maar als je in de buurt woont mag je de ransuilen bekijken die in mijn tuin zitten! Ik heb er gister 3 gespot, waarvan 2 jonkies

[ [url=m/4R98xf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gok dat dit mama uil is

O, heerlijk dat je hem ook gewoon op de foto hebt!
Hier zijn de 3 velduiltjes net uitgevlogen. *\o/* Ze keken al een tijdje uit de nestkast en werden goed verzorgd door het ouderlijk gezag en geringd door de vogelbeschermers en de nestkast is weer klaar voor de volgende generatie!

Hier zitten ze in de beschutte bomen met het nest. Nu zijn ze groot genoeg en vliegen ze vooral 's nachts door de tuin. Worden door ons niet gestoord of extra bijgevoerd, komen hier al 3 jaar jongen groot brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:43

Hier worden ze dus wel geringd omdat de nestkast speciaal door vogelbeschermers geplaatst is en ze dus ook graag bij willen houden wat het resultaat is+, maar de uilen bij mijn ouders in de wilgen worden ook gewoon wild gelaten. Dat laatste vind ik ook het mooiste, maar ik moet zeggen dat het wel geweldig is om zo'n klein wild uiltje in de hand te hebben tijdens het ringen. Die verontwaardigde, hautaine blik waarmee ze dan rondkijken. _O-

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:00

Ik heb je topic helemaal doorgelezen en ik vind het erg interessant. Bedankt voor het openen ik denk dat veel mensen hierdoor een beter beeld kunnen krijgen van roofvogels. Ik heb er in ieder geval wel wat van geleerd.

Ik merk dat je veel om je vogels geeft en er veel vanaf weet. Nu kwamen er wel wat vragen bij me op.
Ik vind het goed dat je kritisch bent over hoe anderen hun vogels houden en dat snap ik ook, maar ik zou ook nog wat kritische noten willen plaatsen bij hoe jij ze houdt, want ik zie veel mensen die manier verdedigen. Ik weet niet zoveel over roofvogels als jij, dus correct me if i'm wrong.

Ik zag de discussie over de uil op de flat en ik snap dat het niet gewenst is om een uil op een klein oppervlak te houden met een omheining van gaas die niet vrij mag vliegen en dat teveel wind en regen niet goed is enzo en dat een roofvogel in een grote volière die wel kan vliegen, maar nooit vrij kan vliegen en geen levende dieren kan eten, maar wel meer uizicht heeft, zelf kan weten waar die zit en sociaal contact heeft (wat mij opzich niet verschrikkelijk lijkt maar wel saai voor zo'n vogel) ook niet ideaal is. Maar dan snap ik eigenlijk niet waarom een roofvogel in een hokje op een stok wel gewenst is. Ik snap dat een roofvogel in het wild lui is, maar die kiest wel zelf waar die gaat zitten (meestal hoog volgens mij). Heeft sociaal contact met soortgenoten, of is dat voor roofvogels niet van belang? En ik weet niet in hoeverre ze van afwisseling houden, maar dan lijkt me een hok met een stok ook wat saai. Zijn deze elementen die ik noem voor een roofvogel niet van belang of zijn die voor jou minder belangrijk?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:17

xoranlover schreef:
Maar of ik heb mijn camera niet bij me. Of ze vliegen weg voor ik de camera gepakt heb -O-

Camera altijd in de hand hebben ;)

Weliswaar niet in NL maar in Canada

Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 06:32

Mossel schreef:
xoranlover schreef:

[ [url=m/ulpGMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

OMG prachtig!! <3

Om de andere vragen te beantwoorden:

Een uil is een carnivoor, de ontlasting ruikt dus flink. Hoe wil je dat in een flat goed schoonhouden?
Hier word schoongemaakt met hoge druk, groene zeep en dasty. En nog heb ik in de zomermaanden toch wel last van vliegen. In een flatje niet echt aangenaam met mensen onder en boven je. En de andere punten die ik al uitgelegd heb. (beetje te vergelijken met een hond die elke dag op het balkon zit te schijten, de lucht krijg je nooit 100% weg)

Daarnaast zitten uilen en roofvogels zelden echt hoog in een boom.

Uilen en roofvogels zijn solitaire dieren, leven dus op zichzelf. Als ze soortgenoten tegenkomen in hun territorium buiten de broedperiode gaan ze elkaar te lijf.
De enige die sociaal is is de harris hawk. Vandaar dat ik er meerdere van heb.

Ze hebben geen speelgoed oid nodig. Ze verbruiken enkel energie op de manier die ik al uitgelegd heb.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:21

Tessa_93 schreef:
Mossel schreef:

[ [url=m/ulpGMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

OMG prachtig!! <3

Om de andere vragen te beantwoorden:

Een uil is een carnivoor, de ontlasting ruikt dus flink. Hoe wil je dat in een flat goed schoonhouden?
Hier word schoongemaakt met hoge druk, groene zeep en dasty. En nog heb ik in de zomermaanden toch wel last van vliegen. In een flatje niet echt aangenaam met mensen onder en boven je. En de andere punten die ik al uitgelegd heb. (beetje te vergelijken met een hond die elke dag op het balkon zit te schijten, de lucht krijg je nooit 100% weg)

Daarnaast zitten uilen en roofvogels zelden echt hoog in een boom.

Uilen en roofvogels zijn solitaire dieren, leven dus op zichzelf. Als ze soortgenoten tegenkomen in hun territorium buiten de broedperiode gaan ze elkaar te lijf.
De enige die sociaal is is de harris hawk. Vandaar dat ik er meerdere van heb.

Ze hebben geen speelgoed oid nodig. Ze verbruiken enkel energie op de manier die ik al uitgelegd heb.

Bedankt voor de verduidelijking. Misschien lijkt het dan 'zieliger' dan het is.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 08:24

De enige die speeltjes heeft en verrijking krijgt is mn raaf. Ben ook bezig met een groter hok voor haar :j

Ze begint momenteel alweer om 5:50 uur met verhalen vertellen en geluidjes nadoen.. heerlijk :')
Gelukkig mag ik sinds deze week om 6u beginnen met werken, anders mocht ik later beginnen maar was ik evengoed rond 6u wakker dankzij mn gevleugelde vriendin.
Nu is het: arme buren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:12

Kan de raaf echt praten? Heb je daar een video van?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 10:29

Het is mij nog niet gelukt om het vast te leggen. Als Hij mij ziet of hoort stopt ie ermee. Heel irritant :')

Heb wel een filmpje van een witnek-raaf die praat :j

En een zwarte raaf

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:39

:wow: Wow dat klinkt nog best goed! Dat had ik niet verwacht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:43

Wij hebben een tijdje een kraai opgevangen, die zei ook hallo. En verder maakte hij vooral een hoop andere geluidjes als je met hem "praatte".

Deze vind ik ook zo droog :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:44

Wat hebben ze een mooi donker stemgeluid!