Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:57

Hebben jullie ook dat jullie stab(l)ij altijd bij je moet zijn? Onze ligt bijna altijd onder onze stoelen,als ie de kans krijgt ligt ie onder de tafel, op je voeten ect. En als ie t zat is buiten, tikt ie op t raam. Tis echt een clown. Moet wel zeggen, naar ons toe best beschermend wel, want als mn vader aan het klieren is, dan komt ie er blaffend aan, bijten doet ie niet echt, maar happen wel

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:02

Sam moet ook echt altijd bij je, op je, onder je, tussen je of in de weg zijn :') Zal ras eigen zijn denk ik. Heet niet voor niet een sta-bij, haha! Sam is in elk geval lekker zelfstandig, luisterd voor geen moer (kan ook de puppyfase zijn) en sloopt echt alles. En dan willen we haar op heterdaad betrappen om het haar af te leren en dan doet ze niks. Maar oh wee als er iemand alleen thuis is en diegene gaat naar het toilet ofzo :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:13

Jep Sepke plakt erg aan mij. Ik kan niet de kamer uit of hij rent achter mij aan. :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:14

Minimus schreef:
Sam moet ook echt altijd bij je, op je, onder je, tussen je of in de weg zijn :') Zal ras eigen zijn denk ik. Heet niet voor niet een sta-bij, haha! Sam is in elk geval lekker zelfstandig, luisterd voor geen moer (kan ook de puppyfase zijn) en sloopt echt alles. En dan willen we haar op heterdaad betrappen om het haar af te leren en dan doet ze niks. Maar oh wee als er iemand alleen thuis is en diegene gaat naar het toilet ofzo :')

Onze sloopt niks meer, als puppy ook niet heel veel, alleen wat lusjes van schoenen. Hij kan de deur wel dichtdoen. Heel handig! Alleen kon ie m ook open maken, dus wij een draaiknop erop gezet onder het mom van: dat krijgt ie nooit open. Wat doet ie: tanden eromheen, draaien en open maken. Te slimme hond. (Hij ging zelf in huis en op de bank, wat ie niet mag, als wij niet thuis waren, hij ligt in de bijkeuken) nu moet ie dus weer opgesloten in de bench, anders maakt ie teveel krassen op de bank

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:20

Wowww blij dat Sepke geen deuren opent :')

Hij graaft wel moeders planten uit. :o
Maarrr hij vangt ook mollen. Dus hij mag blijven. :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:09

Hidde is ook echt een plakker Hihi maar kan wel al goed alleen blijven. Nu max 3 uurtjes maar dat gaat super.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:16

Siebe kan af en toe de schuifdeur openen. Haha.

Ook ontzettend aanhankelijk. Als je met je benen over elkaar zit staat hij over de los hangende voet heen, juist. Zit ook altijd op je voeten.
Gek beest :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:34

Joppe wil ook het liefst zo dicht mogelijk bij je zijn.

Wat doen jullie als het zoals vandaag de hele ochtend regent? We hebben vanmorgen een klein stukje gelopen en net maar even denk spelletjes gedaan en heb zijn kong gevuld met lekkers. Hopelijk is het straks droog dat we nog een eind kunnen wandelen zonder doorweekt te raken.

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:58

Denkspelletjes inderdaad.. Wordt hij net zo moe van als een uur in het bos :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:20

Ik niks, ben niet thuis, wat mn ouders met de hond doen, geen idee. Meestal zit ie overdag als niemand thuis is in de bench, en komt oma 1 of 2x per dag m eruit laten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:37

Hier doen we nooit denk spelletjes. Binnen zitten betekend meestal wel slapen. :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:04

Wandelen in de regen, want daar valt de put met surround sound nu te ontdekken, plassen om in te plonzen, een zeil waar regen op drupt. Al met al 1 groot festijn. Ondertussen sta ik zonder plu heerlijk nat te regenen, want die is kapot. _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:10

:') leuk he die waterratten.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:28

Hidde kan ik echt niet een dag binnen laten :') Die heeft echt beweging nodig en uitdaging. Ook als ik oefeningen met hem doe (gehoorzaamheid/speur spelletjes enzo) dan moet hij evengoed nog een stuk lopen om zn energie kwijt te kunnen.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:35

Dat heeft Joppe inderdaad ook, die moet ook lopen. Als ik zelf niet zo zin heb om te wandelen, of minder tijd want we zijn zo een uur kwijt, ga ik ook wel eens met hem fietsen, vindt hij gelukkig hartstikke leuk. En dan nog wel even ergens los dat ie kan snuffelen :+ Wij wonen buitenaf, met een redelijk erf, dus verder komt hij ook wel veel buiten. Meestal wandelen we 2x daags een uur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 06:36

Wij wonen op een boerderij dus hij loopt bijna de gehele dag los. Op mollenjacht, spelen met de andere hond, ons stalken etc. :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:40

Yay ik kan weer foto's toevoegen!

Meet Sam!
Van: (8 weken oud)
Afbeelding

Naar: (alles slopende puber van 4,5 maand)
Afbeelding

En dan bedoelen we ook alles. Mijn ouders kunnen haar niet alleen laten.. Zodra ze de kamer uit zijn begint ze aan de bank. Ze heeft zoveel om aan en op te knagen mbt speeltjes enzo, maar begint gewoon aan de banken en stoelen thuis. Mijn ouders hebben besloten om er mee naar cursus te gaan om te kijken of ze zo tips en tricks kunnen krijgen. Ze hebben dit nog nooit meegemaakt, een hond met zoveel sloopgedrag en weten nu even niet meer wat te doen. Omdat ze vooral aan hout knaagt en aan het wisselen is dacht ik, dan geef je haar toch gewoon een tak.. Maar dat willen mijn ouders niet. Want naast dat ze alles sloopt, vreet ze ook alles (tot wespen aan toe) op :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:43

Die van mij heeft inderdaad meerdere houtblokken om op te knagem en kapot te bijten. Hij vreet vast af en toe een klein stukje op maar het meeste niet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:55

Jeeje wat vervelend zeg. Lijkt me echt heel lastig.

Hidde is totaal geen sloper. Hij krijgt wel veel wat hij wél mag, misschien scheelt dat. Hij mag takken kapot maken in de tuin, graven, krijgt elke dag iets lekkers om op te knagen (botten, kippenpoten enz.) en hij krijgt veel beweging/uitdaging.

Zou het verveling/te veel energie kunnen zijn bij Sam?

Wij hebben onze 1e doggydate gehad vanmorgen! Was erg leuk en Hidde deed het perfect. Hij vond niet echt aansluiting bij de andere honden (en het waren er genoeg.. 12 stuks geloof ik). Hij bleef lekker bij me in de buurt en heel super geluisterd. In totaal een uur gelopen en hij hield het goed vol +:)+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:02

de onze heeft nog nooit wat kapot gebeten, afkloppen :) :) .

Behalve verveling zou het ook met het gebit te maken kunnen hebben toch?
dus geef hem een lekker bot of touw waar hij lekker op kan knagen, misschien laat hij dan de overige dingen liggen?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:49

We hebben zoveel waar ze op mag knagen, speeltjes voor tand-wisselende pups maar ook kongs en van die huidbotjes, ballen (rubber en tennis) en een hertengewei. Maar ze wilt persé echt slopen. En dan vooral als wij er niet zijn. Ze denkt er niet aan om aan de bank te beginnen als wij in de kamer zijn en weet dus dondersgoed dat het niet mag. Ze gaat er 4x op een dag uit waarvan 2x een lange ronde en naar het water om te spelen en te ravotten. En als er andere honden zijn, uiteraard lekker spelen ook!

Daarom. In principe heeft ze genoeg om op te knagen en krijgt ze beweging genoeg. Maar het enige wat we nog zouden kunnen proberen zijn braingames.. Dat is het enige wat we nog niet hebben geprobeerd.

Ondanks dat ze slopen kan, is ze wel echt enorm lief en luisterd heel goed. Er zit verder geen kwaad in, ze is alleen een beetje l.e.o :') Maarja welke pup is dat nu niet hahaha!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:42

Zo leuk! Thuiskomen, het huis inlopen en dan een hond die helemaal wild wordt, tegen je opspringt en piept als een malle. En elke week doet ie dat weer. (Ben alleen 1 avond in de week en in het weekend thuis, voor de rest woon ik op mn werk)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:44

Ja dat heb ik ook. Ik mag straks ook weer een enthousiaste hond bezoeken <3

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:32

Leuk is dat hè <3 Ik moet ook zo lachen als ik even een kwartiertje naar de supermarkt ben geweest, dan is ie net zo blij als ik er weer ben dan als ik een dag gewerkt heb :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:33

Renee1991 schreef:
Leuk is dat hè <3 Ik moet ook zo lachen als ik even een kwartiertje naar de supermarkt ben geweest, dan is ie net zo blij als ik er weer ben dan als ik een dag gewerkt heb :')

Ik kom door de week eigenlijk nooit thuis, en zelfs al is ie dan niet alleen, dan nog steeds is ie helemaal wild die gek