Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Voor de mensen die ook plasrondes doen, hebben jullie geen tuin dan?
Hier (sowieso is dit in belgië niet zo de gewoonte denk ik) doen we eigenlijk niet aan plasrondes, Hond doet gewoon de behoefte in de tuin (of, in ons geval op ons groot terras of overdag als we gaan werken in haar kennel). Wat dan uiteraard ook netjes opgeruimd wordt iedere dag.
Het wandelen an sich is puur voor het wandelen, niet voor behoeftes. (Hier gaat ze wel minstens 3-4 keer per week mee naar de paarden voor minstens 4-6 uur, gaan we minstens eens per week gaan fietsen, eens per week een langere groepswandeling (8-12 km) en tussendoor eventueel nog kleinere wandelingen, eens naar het bosje, of spelen we lekker thuis, afhankelijk van het weer.
Duhelo schreef:Voor de mensen die ook plasrondes doen, hebben jullie geen tuin dan?
Hier (sowieso is dit in belgië niet zo de gewoonte denk ik) doen we eigenlijk niet aan plasrondes, Hond doet gewoon de behoefte in de tuin (of, in ons geval op ons groot terras of overdag als we gaan werken in haar kennel). Wat dan uiteraard ook netjes opgeruimd wordt iedere dag.
Het wandelen an sich is puur voor het wandelen, niet voor behoeftes. (Hier gaat ze wel minstens 3-4 keer per week mee naar de paarden voor minstens 4-6 uur, gaan we minstens eens per week gaan fietsen, eens per week een langere groepswandeling (8-12 km) en tussendoor eventueel nog kleinere wandelingen, eens naar het bosje, of spelen we lekker thuis, afhankelijk van het weer.
Machie schreef:Ik vind 3x per dag wandelen weinig.
Mijn honden komen zeker 5x per dag buiten. s morgens, tussen de middag, na mn werk gaan we een uur naar het bos, dan na het avond eten nog een rondje en net voor het slapen gaan nog even een plasje.
Hoe doen mensen dat die er 3x mee buiten komen?
VogeltjeM schreef:Ons stuk tuin voor de hond is 2500 vierkante meter (ongeveer ter grootte van 3 rijbakken dus, maar dan om ons huis heen), dus die paar plasjes vallen daar echt compleet in weg.. poepen doet ze meestal op dezelfde plek, dus dat is heel makkelijk opruimen. Maar misschien dat we daar anders over denken als we ooit kinderen hebben hoor.
Voor nu ben ik blij dat ze niet van mijn rondjes afhankelijk is om haar behoefte te doen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat praktisch moest regelen, want ze is superveel in de tuin, houden jullie je hond dan continu in de gaten of hij niet plast?
madeliefw schreef:Hier ook gewoon een tuin maar ik vind het vies als ze daarin plast of poept. Spelen ook kinderen en gazon ziet er anders niet meer uit. Voor buren ook smerig.
Azmay schreef:Duhelo schreef:Voor de mensen die ook plasrondes doen, hebben jullie geen tuin dan?
Ik heb wel een tuin maar vind het onnodig en niet fris dat de hond daar zou plassen.
Dus wij lopen gewoon 2x per dag een paar meter om te laten plassen en 1x een lang stuk om te poepen, weinig moeite imo.
Edit: Poep ruim ik uiteraard op al lijk ik ongeveer de enige hier te zijn.
anjali schreef:Het is maar goed dat ik geen hond ben want ik moet veel vaker dan 3 keer per dag.Wel heb ik gehoord dat reuen langer uitgelaten moeten worden dan teven, omdat reuen veel kleine beetjes plassen, terwijl teven aan een grote plas genoeg hebben.Zou dat waar zijn? Zelf heb ik alleen reuen gehad. maar toen woonde ik niet alleen en kon er altijd wel iemand met de hond naar buiten.Nu wel alleen,waardoor ik nog twijfel of ik een hond nu wel genoeg kan bieden.