Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:02

Stress dachten wij in het begin ook, maar hij is gewoon een beetje ADHD. Daarom ook iedere dag zwemmen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:55

Leuk om alle verhalen te lezen, maar ik zo ook zo graag lezen hoe het met TS en haar hond gaat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:22

Oh, wat een pracht hondjes!! Love them all! Maar die met de stipjes op de oren, to cute Nando!

Ik heb een chocolatedip hond... :+
Afbeelding

En ze is en blijft een takketeef, vandaag heeft ze iemand in de billen gebeten, vriendin van me nog wel, terwijl ze bij andere vriendin was (is mijn vaste oppas) en die ene vriendin mag ze van begin af aan niet... Gaat ook nooit wat worden, maar dit mag echt niet. Lastige is dat het combi is van angst en dominantie, oppas had het nu ook niet aan zien komen, geen gaten, maar ze heeft wel degelijk gehapt, ettertje..
Lastige is 99 mensen vind ze gewoon leuk en oke en dan 1.. die mot ze niet echt niet.. en dan durft ze dus ook te happen. Vind het lastig problem, vertrouw haar dan ook niet met andere mensen. Vorige hond die ik had was een X staff x mechelaar en die kon je blind vertrouwen en daar was half NL bang voor en dit snoezige pluisje is een ettertje!! (ik kan er alles mee hoor, de oppas en vele anderen ook, maar je kan er niet van op aan).

Afbeelding

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:44

Ik heb broer en zus geadopteerd die uit Spanje komen en ze waren gedumpd op een vuilnisbelt in een kartonnen doos als oud vuil.

Ook heb nu 1 Roemeense en een Bulgaar thuis als opvang hondjes.

De Roemeense is een herplaatser die verpest is door een adoptie gezin en totaal geen honden gedrag meer toont en extreem bang is dus die is bij mij in training met een gedrags therapeut als back up.

De Bulgaarse knul zijn inenting (Parvo) was aan de lage kant want wij titeren altijd als we hondjes laten komen vanuit het buitenland en de resultaten zijn altijd erg wisselend. Vandaar dat hij nog even veilig bij mij zit tot zijn (4e!) enting wel aan slaat en dan is hij klaar voor een warm adoptie gezin.

Maar mening buitenlandse hond is mijn drempel al gepasseerd en er zullen nog vele passeren.
Ik kan inmiddels wel en boek werk schrijven over adopties van honden en vooral over adoptiegezinnen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:12

Wat een leuke hondjes weer. Inmiddels is onze Bulgaar een maand bij ons, nog steeds helemaal <3
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 01-02-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:38

Wat een prachtige Bulgaar! Bij wie hebben jullie hem geadopteerd?
Aangezien niet heel veel organisaties met Bulgarije werken in Nederland.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:51

Dit zijn mijn drie prinsessen uit een asiel in Spanje....Gala, Pippa, Sophia, heerlijke honden.
Mijn ervaring wel is dat je echt een goede stichting moet hebben die je begeleid. Er zijn er tegenwoordig zoveel dat je haast niet weet wat je moet kiezen. Wij hebben goeden ervaringen met de stichting Prozus en Galgo support.

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:58

Prachtige foto, ze kunnen alledrie los?

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:19

Balte schreef:

Ze kunnen los. Maar meestal heb ik ze één voor één los zodat ze elkaar niet meenemen als er per ongeluk ergens iets opduikt en de oren vallen eraf :o

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:04

Hahahaha, geweldig, oren die eraf vallen :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:19

galgo schreef:
Balte schreef:

Ze kunnen los. Maar meestal heb ik ze één voor één los zodat ze elkaar niet meenemen als er per ongeluk ergens iets opduikt en de oren vallen eraf :o

:+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:32

Ook ik meld me! Weliswaar zit ik nog in spanning of het mag- zondag middag 12.00 komt een mevrouw langs voor het voor-bezoek, binnen 48 uur hoor ik dan of ik haar echt mag adopteren...

Maar het is gewoon heerlijk om te zien, al die snoetjes die een nieuw thuis hebben!

De arme mensen van stichting Hondenzorg en welzijn hebben met mij te doen. Ik ben zo verliefd op Lia dat ik heel veel moeite moet doen niet de hele dag te appen over hoe geweldig ze is. Ik gedraag me dus netje en wacht vol spanning op de mevrouw zondag :)

Gelukkig zijn ze bij die stichting wel gewend aan zenuwachtige aspirant-adoptanten :+

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:35

Haha die losse oren hebben we hier ook last van.

Spannend khirshanta, ik vond het huisbezoek niet zoveel voorstellen. Vonden t vooral belangrijk dat de tuin goed afgezet was

paddington schreef:
Wat een prachtige Bulgaar! Bij wie hebben jullie hem geadopteerd?
Aangezien niet heel veel organisaties met Bulgarije werken in Nederland.

Dankje, ben ook zo gek op hem. Wij hebben hem geadopteerd via Going Home, meeste honden komen geloof ik wel uit Roemenië, maar een deel ook uit Bulgarije.
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 01-02-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:49

Dat is een heel goed uitzicht!

Ik vind het vooral spannend vanwege de 'wat als dan toch niet', maar ik heb er vooral heel veel zin in :D

De loslatende oren zijn ook hier bekend- mijn ouders hebben een señorita. Ze luistert heel goed- tot de magische 8 meter grens. Dan is ze uit de magische bubbel en is haar inburgeringscursus vergeten

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:19

Succes met je gesprek vandaag!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:39

Dank je!
Het was in elk geval gezellig :)

Nu blijft het even spannend; wachten of het écht doorgaat...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:46

OH, je moet nog wachten, spannend!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:17

Ik héb het niet meer hoor :')

Soms is wachten zo moeilijk!
Maar deze stichting kennende zal het antwoord geen week duren :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:08

Ik kreeg ook snel antwoord hoor, bij mij was het vragenlijst, hond kijken, zeggen of ik hond wou, maar ze moisten bij mij thuis nog komen kijken en hond halen. Hond kijken was donderdags, zelfde avond gezegd wil haar wel, zaterdags zijn ze komen kijken, zondags kon ik hond halen.
Stichting is ook allang weer blij als ze baas gevonden hebben en er plaats is voor andere opvang hond, dan niet zinnig om er nog maand over te doen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:24

Bij mij zouden ze eerst ook nog moeten kijken, maar het ging echt apart bij ons haha. Hondje kijken, hondje was te groot voor ons. Ander hondje erbij, helemaal verliefd. Gevraagd hoe de verdere procedure zou gaan en ze zegt je kan hem wel gelijk meenemen op de rit naar Spanje weet je gelijk wat je hebt en kan je een keuze maken. Zondag na Spanje weer gebeld dat hij mocht blijven en de papieren eerder opgestuurd en het was goed :=

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:18

YEEEEEEAAAHHHH! LIA KOMT NAAR HUIS!!

Dat wordt een feestje geven!

Ging echt belachelijk snel- een uurtje geleden hebben ze gebeld met het goede nieuws. Even een traantje weggepinkt (who am I kidding- ik zit nogsteeds met vochtige ogen), en natuurlijk mijn ouders gebeld, iedereen geappt... :')

Ik kan het niet helemaal geloven, dat meisje, dat mooie kind- daarvan mag ik zeggen dat het míjn meisje is!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:50

Gefeliciteerd! Wanneer komt ze naar jou toe? En wel foto's maken! Heel leuk altijd om die voortgang vast te leggen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:31

Ofwel rond 10 mei, of de week daarvoor :D

(als ze de gezondheidsverklaring krijgt, waar ik eigenlijk niet over twijfel)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:32

Dat is nog wel even wachten en geduld hebben haha.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:58

Jehh! Gefeliciteerd! Nog een maandje!